/spanien/barcelona/forum/19977.aspx/spanien/barcelona/forum/19977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dedeffo
2008-11-30 11:40
Ämne: Har Sergio Busquet s....
Look whos talking, plocka ut dina ögon ur ditt arsle så ser du hur han drar in 2 armbågar rakt i ansiktet/halsen på Busquets. Det är uppenbart att han ska åka ut den idioten Fabiano med sina attitydproblem.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-11-30 11:38
ifk_niklas

Jag kommer ihåg sekvensen vagt, men aa säkert men detta är ju ändå spanska ligans domare, de missar en hel del domslut.
Ingen nyhet väl?

Tompa

Jag har alltid gillat Henry men man måste vara realistisk hans bäst före datum gick ut innan han kom till oss. Han gör bra ifrån sig fortfarande men det saknas några cylinder det ser man på han.

Benzema är hur dödlig som helst i straff området men så länge vi har eto vore det överföd. Vi har redan en dödlig striker, en fransos på nedgång, och en talang vid namnet bojan.

Nej till Benzema trots den enorma talangen han besitter.

Sergio the machine
Klart som fan man vill att ni har en stark trupp inför mötet, den tappar ju i kvalite om inte de bästa är på planen inte sant?

Jag vet inte om det bara är otur för eran del, lite skumma beslut också. Schuster och fystränarna måste ju vila spelare som haft skada innan och vila de. Innan skadorna så var det inte mycket till rotation, det var likt ancelotti sätt och coacha, samma spelare match efter match.

Sen så är eran trupp för tunn, så många konstiga beslut ifrån eran ledning måste ta lite av skulden.

Väl mött
Real Madrid Sergio the machine
2008-11-30 11:38
Jag vill inte at ni tycker synd om oss eller nåt men tycker ni inte det är lite komiskt att vi har en hel elva borta? Man ska vara beredd för skador men fan inte så här många sedan en fråga vill ni att reals spelare blir friska till el clasico?

TOrres pepe Canna Heinze
Diarra DLR Sneijder
Hguain RUud Robben
ifk_niklas
2008-11-30 11:33
Har Sergio Busquet studerat Rivaldo från vm02 eller!? Först rycker han nästan sönder tröjan, för att därefter falla som döende svanen för typ ett finger i ansiktet! Hoppas på avstängning för båda två! VArken fingrar/slag(lös handvinkning) eller svandykningar hör hemma inom fotbollen!

Stark defensiv för övrigt av er i går, men visst fan skulle Sevilla ha frispark i förstanär Pique hakar upp fabiano!? Även om nu inte fabiano har full kontroll på bollen så ska det,enligt regelboken,inte spela någon roll,då han klart bli fälld av eran Pique!

Jaja, lycka till i fortsättningen!
Barcelona Tompa
2008-11-30 11:31
Dedeffo:
Jag har inte sagt att Henry var dålig, han orsakade mycket oreda för Sevilla på vänsterkanten. Men jag tror ändå vi kan enas om att han ändå är långt från sina bästa dagar i Arsenal då han (enligt mig) var den näst bäste spelaren i världen efter Ronaldinho.

Sen angående ryktena om Benzema. En grymt lovande spelare men behöver vi verkligen honom? Jag menar, Lyon kommer inte rea ut honom precis! Och även om vi säljer Henry har vi ändå ett grymt bra anfall i Messi-Etóo-Iniesta.

Som det känns nu tycker jag inte man behöver lägga ut astromiska belopp på nya superstjärnor till nästa säsong.
Barcelona Rambla
2008-11-30 11:26
BeautifulBarca:

Ja du, jag fick allt äta upp mina ord när Getafe körde över Madrid. Jag vet inte om det beror på Victor Munoz att Getafe kämpade som djur men tidigare säsonger så brukar de vika ner sig har jag tyckt.

Criff:

Äntligen någon som förstår när det gäller Piqué. Visst gör han misstag lite här och där men man kan ändå inte undgå att han har potential att bli riktigt bra och Pep verkar också se det.

När det gäller Henry håller jag med om att han var riktigt bra igår igen. Bra defensivt slit och hela tiden löpvillig. Det är bara det här med avsluten. Vad har hänt? När han drar på så hamnar bollen uppe på läktaren, när han ska placera bollen så är det oftast en fösare bak till målvakten. Hur kan hans avslut ha försämrats så betänkligt? Varför skjuter han aldrig vristskott?
Barcelona Dedeffo
2008-11-30 11:19
Varför klagar alla på Henry? Jag tycker han var bra igår på vänsterkanten.

Messi, ja han är helt otrolig och bästa spelaren just nu. Det bevisade han mot Sevilla.
Barcelona L!VOZ
2008-11-30 11:18
Ämne: Som vanligt missar m....
westinhoblaugrana

Se länken med hiligt video på ca 13min.
Barcelona petersays
2008-11-30 11:16
Inte för att jag är särskilt intresserad av Benzema (på riktigt!), men undrar om Lyon skulle vilja agera elefantkyrkogård för Henry och låta honom ingå i ett köp? Eller så om Miami-satsningen blir av. För just nu håller han bara tillbaka yngre spelare. Låt honom spela säsongen ut, och värvar vi inga nya så spela med Iniesta och hårdkör Jeffren mot de lite svagare lagen.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-30 11:16
3-0 Messi.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-30 11:15
2-0 Messi.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-30 11:15
Här kommer jag med väldigt hög-kvalité klipp på målen. 1-0 Eto'o
Barcelona Tompa
2008-11-30 11:12
petersays:
"Men ska det värvas är det på vänsterkanten. Det håller nog alla med om."

Instämmer till fullo!
Barcelona Barça-----
2008-11-30 11:10
jag vill att vi ska sälja abidal och in med nån som är bra både offensivt och defensivt som tex vargas eller clichy.

sen kan vi ha kvar henry tills sommaren då han har gjort sitt och då ska vi sälja han till helst city (mycket pengar) men tror inte det händer. Han kommer säkert lämna till franska ligan eller nått.

Och in med Benzema eller Aguero och sen är vi klara.

el capitano
2008-11-30 11:09
westinhoblaugrana

Jag löste problemet genom att köpa en inspelningsbar digitalbox, du kan spela in alla matcher och programera typ en vecka innan :)

Jag gillar Henry, han kämper, springer konstant och är en jobbig jävel att möta :)
Han har lite otur just nu, bollen vill inte in bara och det krävs inte så mkt innan det börjar lossna. Man kan inte hata Henry, han är en spelare med storhjärta.
Barcelona petersays
2008-11-30 11:07
Alltså Henry. Han gjorde en ok insats. Men snälla sätt det i perspektiv. Han är en av de högst betalade i klubben, och han ska fylla igen efter Ronaldinho. Jag kan ärligt säga att Dinho, i de matcher där han kritiserades hårdast förra säsongen, ändå var bättre och målfarligare än Henry igår. Iniesta petar, enligt mig, Henry vilken dag som helst. Men ska det värvas är det på vänsterkanten. Det håller nog alla med om.
Barcelona Tompa
2008-11-30 11:06
Tycker Henry försöker och faktiskt även visar en uppåtgående trend jämfört med fjolåret. Men visst, han är långt från sina bästa dagar i Arsenal. Håller med om att Iniesta ska spela på Henrys plats när han kommer tillbaka. En anfallstrio med Messi, Etóo och Iniesta blir praktiskt taget ostoppbar under vårsäsongen!

F.ö var det nästan tragikomiskt att se våra ärkerivaler i går. Var länge sedan jag såg Real Madrid så usla. Bara två veckor kvar till El Clasicó nu. Går alla resultat Barcas väg kommer vi vara 12 poäng före marängerna om 2 veckor

FORCA BARCA!
Barcelona J.Gamper
2008-11-30 11:01
Henry är inte så dålig men .. det är bara det han spelar på en obekväm position.. Vad ska man göra när man har Etoo som central anfallare? Antingen får Henry vara bänkad då eller spela ute på vänstern.

Även om Henry inte är så dålig där så föredrar jag Hleb eller Iniesta ute på vänstern.
Spinbad
2008-11-30 10:59
Jag håller med om problematiken med Henry som en del skriver här. Han känns felplacerad och är inte i närheten av lika bra som i Arsenal. Men samtidigt är han ändå en spelare som är jobbig att möta för motståndarna med sin snabbhet och storlek. Han gjorde faktiskt rejält med nytta igår med sina eviga löpningar längs vänsterkanten.

Han är knappast någon ultimat spelare på vänsterkanten men han skapar ändå oreda och problem för motståndarförsvaren. Mot Valencia lär han få spela centralt nu när Etoó är borta.

Kommentatorn sa igår att Marquez var avstängd efter 3 gula kort. Är inte det felaktigt? Vad jag förstått är 5 gula kort första gången du blir avstängd i La Liga.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-11-30 10:58
Som vanligt missar man lördagsmatcherna, blir bara förbannad när jag ser att barca ska spela på en lördag. Vet någon vad den sidan heter där man kan ladda ner matchen? Tänker inte på rojadirecta..

Tack på förhand. VISCA EL BARCA!
Barcelona Ciao-V
2008-11-30 10:56
Spelarna visste tydligen om att Real Madrid förlorade innan. De ville nog vinna matchen och öka på avståndet.
Messi säger så här efter matchen:

"We have to continue winning and if they also lose, then it's even better."
Barcelona Tompa
2008-11-30 10:53
Sovit ut nu efter en ny underbar match av Barcelona! Visst trodde jag på stor segerchans men att det skulle gå så pass "lätt" att besegra Sevilla var lite oväntat. Alla lagdelar funkade utmärkt och Messi - ja de som påstår att Cristiano Ronaldo är bättre hösten 2008 får vakna upp.

Barcelona Mojito
2008-11-30 10:39
Dagen efter och det tog ett tag att smälta att vi faktiskt malt sönder Sevilla.
Det fanns några nycklar till varför vi vann matchen och det är väl Pep som får ta åt sig äran för detta :-)

1. Barca fortsatte hålla i bollen och ha hög passningsprocent trots enveten press från Fazio och Maresca. Xavi och Yaya dominerade!
2. Barca hade vassare avslut och bättre anfallare när det väl gällde.
3. När Scuillaci tvingades utgå och Fazio gick ner som mittback kunde Messi få lite större frihet vilket avgjorde matchen målmässigt.
4. Etóo defensiva jobb på högerkanten tog bort Adriano, Sevillas största hot, i andra halvlek. Utan honom kunde inte Sevilla skapa någonting.
5. Vi har de bästa spelarna & den bästa tränaren.
Ibland är det inte svårare än så...

Ser redan fram emot Valencia och avundas er som ska matcherna framöver på plats i Barcelona.

Visca Barca!
Barcelona Okkapokka.
2008-11-30 10:34
Namn: Radikalt Real Madrid » Svara inlägg
Sänt: 2008-11-30 07:52
Ämne: Jag hatar att upprep.... (2 inlägg)

Mot Sporting spelade vi bra, annars har det varit lite halvdant, det är sant.

Jag vill ha en Pep Guardiola-typ som tränare för Real! Jag vill se Zidane med Raúl som assisterande. Zidane borde få en miljard och själv välja vilka spelare han ska satsa på, han borde få oändliga pengar till scoutning av tonåringar och de bästa tränarna för ungdomslagen. Ge honom 10 år, vi kommer garanterat nå en ny storhetsera.

Nu börjar man allt undra.. :D
Barcelona Barça-----
2008-11-30 10:31
låt pique bänkas och in med caceres så får puyol spela mittback caceres spela vänster.

Vi har sätt caceres göra sina mästerliga brytningar och han är snabb så han skulle tex klara av villas snabbhet medans dem skulle springa ifrån pique.
Barcelona barcadinho
2008-11-30 10:24
Ja, Henry är lång ifrån formen, även om han visar att han försöker. Jag förstår inte varför han är så stil i spelstilen. Han stannar alltid bollen och man "ser" nästan hur han "tänker" på vad han ska göra. Han måste bara slappna av och bli mindre stil. Sätt fart när bollen kommer och dra på en gång. Tänk inte så mycket, Dra med fart bara. Det blir som det blir. Höger eller vänster med bolllen och mer rörelser utan boll, ibland mer centralt. Sätt bara fart på benen. Det kommer funka bättre.
Den här svaga länken blir komplett när Iniesta är tillbaka.

Det är många som vill se Caceres nästa mathc. Jag med gillar väldigt mycket grabben och tycker absolut att han ska få speltid. Men det beror en del på motståndarna.
Jag tror att han får chansen till vänster nästa match mot Valencia. Det är också skillnad att möta korta och snabba anfallare som Villa, Mata och Juaquin (än långa starka som igår).
Det är kanske bättre då med snabbare backspelare. Pique är inte lika måste nästa match, känns det som.

Jag har vaknat idag med en känsla av ett mästarlag. Känslan har växt upp hela tiden under den här säsongen, men har aldrig varit så starkt som idag. Vi dominerar ligan och har lyckats bygga en oerhört stark o fungerade trupp.

Vi väntar fram till juluppehållet innan vi kan börja sjunga hemma Eto'os carbon - saludo al campeon

Dax nu att ägna tiden till familjen o släkten med prat och mat.
Ha en bra dag.
el capitano
2008-11-30 09:42
Och om Henry får tillbaka sitt självförtroende och kommer i form då ingen back i världen kommer att kunna stoppa honom varken i teknik eller speed.

Barcelona Criff
2008-11-30 09:37
Henry gjorde en helt ok match igår, men samtidigt tycker jag att han är den svagaste länken i laget.
Man får inte alls den där känslan att "nu händer något" när Henry får bollen, men när de flesta utav de andra spelarna får bollen vet man att något kommer hända. Jag skyller inte ens på honom, för jag tycker man ser på honom så fort han får bollen att han känner sig missplacerad och med det har väl hans självförtroende att göra något exceptionellt försvunnit.
Kommentatorn på GoalTV sa det också igår, att han borde improvisera mer, precis som yttrarna i Sevilla gjorde när dem satt fast.

Pique får gärna göra sina misstag, Pep försöker skola honom¨så han kan ta över Marquez roll, det är så uppenbart. Pique kommer bli en kung i vårt försvar i framtiden. Vänta och se.
el capitano
2008-11-30 09:27
Reals läkerteam är sämst, hur kan man starta med Pepe och Snajeder (stavning??) när båda spelarna är inte 100% återställda?!
Jag tycker synd om Real också med skador är en del av fotbollen, alla lag kan drabbas av skador.
Barcelona FCB :)
2008-11-30 09:15
alltså det är ju nästan komiskt hur mycket skador real får. Börjar nästan tycka synd om dem. Det går en kvart , sen en skada. Sedan någon med ljumskproblem. Man undrar vad dom har haft för träning innan säsongen..
Annons: