/spanien/barcelona/forum/19974.aspx/spanien/barcelona/forum/19974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2008-11-30 00:45
Kolla på matchens bilder på länken! Messi och Pinto verkar va riktig bra vänner!
Barcelona Barcalonawi
Ämne: De typiskt att de vi....Joninho_90//

Aah.. d blir samma princip nästa säsong.. Alla lag vi möter först, möter real veckan efter.
D du säger är helt sant.. Ja menar en spelare som fabiano är den som hade kunnat orsakat mest skada på real nästa väcka..
Men du får oxå inte glömma, att efter att varje vecka Barca piskar ett lag, så går de törstiga på revansch veckan efter. Oavsett vem de möter :D
Jag menar så som Sevilla spelade idag å ändå förlorade me 3-0.. daammm.. de kommer å göra allt för å vinna 3 poäng nästa vecka.. Ingen piece of cake direkt blir d för real tror jag :)

edit: usäkta stavfelen.. Jag bruka skriva så när jag har lite bråttom :P damm MSN
Barcelona Rambla
Målen
Barcelona barcadinho
2008-11-30 00:44
En av de bästa mathcer Barca har spelat den här säsongen. Vi kommer till Sevilla och låter de knappt röra bollen. Vi utklassade de i 2:a halvleken, totalt dominans o utklassning.

0-3 i Sevilla. fattar ni?

Jag vet inte hur ni tycker, men vi spelar i år minst lika bra fotboll som 04-06. Barca 08-09 är minst lika bra som laget 04-06.
Laget är faktiskt komplett, utan knappt några brister.
Det är klart att man tappar poäng och en match här och där.
Det har aldrig hänt att man har vunnit 40 ligamatcher.

Och jag börjar bli mindre och mindre orolig för marängerna. De spelar uselt och de kommer hinna tappa ännu mer mark innan jul.
Alla jäkla jobbiga komentatörer påminner oss att Barca har inte mött svåra motstånd och att den här månaden är tuff.

Och för Madrid då? Har de mött nåt bra motstånd?
Vi får väl se hur många poäng de lyckas plocka under december med deras äkliga fotboll.

Messi är den nya kungen a la Ronaldinho.
Han är från en anna planet, och tänk jisses att han är bara i början av sin karriär.
Det är otroligt.
Barcelona J.Gamper
2008-11-30 00:43
Pique var riktigt dålig.. vi hade tur att han inte fick sitt andra gula kort på slutet.

Förresten.. vet någon av er någon internet program eller något som gör så att man slipper flash reklamen här på SF? Kommer ihåg att det var något liknande diskussion här för längesedan.
Barcelona jasko’o
2008-11-30 00:40
Oj vad jag längtar att Abidal kommer tillbaks, att Puyol spelar mittback. Pique håller inte riktigt klass mot bättre motstånd han är jäääääätte långsam, Barca hade tur i första halvlek.
Barcelona Barcalonawi
2008-11-30 00:37
Ämne: Titta just på en vid....
Bägge två är såna som man kan bygga sitt anfallspel runt.. Så att me två såna på plan.. Då kan inte motståndare laget inget än att täcka en å lämna den andra :)
elr så får dem ställa till med minst sex försvarare :P
sebbaa
2008-11-30 00:35
GuruRamen

Säkert skulle det gå, men de skulle måsta ha jävla bra synkronisering i deras spel. Jag gissar att om den ena glänser lite mer än den andra faller den andre bort. Sedan förutsätter det ju att spelet överhuvudtaget skall spelas lika mellan dom, passningar från medspelare etc. Teoretisk är väl detta möjligt, men bra mycket svårare i praktiken enligt mig.
Barcelona BlueRed.
2008-11-30 00:33
GuruRamen

Dem hade ju ett fantastiskt samarbete så varför inte?
Barcelona GuruRamen
2008-11-30 00:32
Titta just på en video från el classico från 05, de classicot ronaldinho hade lekstuga, då slog tanken mig hur det skulle vara med ronaldinho i den formen och messi i den formen han är i nu, skulle det funkar eller går det bara ha 1 så pass dominant spelare i ett och samma lag?
Det vore hursomhelst otroligt roligt att skåda dessa herrar tillsammans, båda i högform dvs
Real Madrid arNes
2008-11-30 00:30
BlueRed

Ja kan hålla med att så fort man förloar så är det kaos där och när man vinner så är det tvärtom. Men ja är riktigt Real Fan och ja säger att ni inte ska räkna bort dom ännu, vänta på våra spelare !!
Men ja tror ni tar tillräckligt med avstånd ifrån oss redan nu i December
Barcelona BlueRed.
2008-11-30 00:27
arNes

Som jag har sett det av alla kopierade inlägg som klistras in här från Puertan, så är det fler Madridistas som har räknat ut sig själva.
Real Madrid arNes
2008-11-30 00:25
Bra match grabbar , men räkna inte bort ännu Real. Ni vet vilka som saknas för oss och dom vi har är verkligen ur form. Men som sagt mkt kan ändras och jag hoppas på det !
Barcelona BlueRed.
2008-11-30 00:23
PILMÀ

Sjukt hur glad jag är, nästan på samma nivå som efter matchen mot Espanyol.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-11-30 00:21
öh vilken glädje man har just nu.
Barcelona FC-Barcelona
2008-11-30 00:20
Vilken underbar kväll det blev Getafe piskar Real med DOMAREN emot sig under hella jävla matchen, vi slår ett mycket starkt Sevilla lag, imponerad spel från sevilla men, idag visar barcelona att det kvittar vad det är för lag vi möter, nu känns det nästan så att det blir full pott hela december skön julklapp:D
el capitano
2008-11-30 00:19
gonatt culés
nu ska jag försöka sova så jag orkar jobba hela dagen imorn och reta min kollega som är maräng :)
hahaha...

Real Madrid Jeans
2008-11-30 00:19
hahh
L_Messi10
2008-11-30 00:16
Håller med Xavi.H

´´Jag tror att Messis målgest hade något med Pinto att göra för han sprang till honom vid första målen och efter slutsignalen kramade och tackade Pinto honom. Eftersom han tog på magen kanske Pinto är på väg att få ett barn? en gissning ´´
Barcelona Nian!
2008-11-30 00:16
Att Fabiano är borta mot Real är såklart en försvagning. Men Sevillas försvar gjorde ett bra jobb idag dom fick bort Messi ur matchen tills han slog till. Nu ska dom stoppa betydligt dåligare spelare så inte omöjligt att dom tar poäng mot real.
Barcelona Pep.G
2008-11-30 00:15
Var är alla som sa att Barca inte kan vinna emot stora lag som Sevilla !!??
Innan matchen hade vi släppt in ett mål mer än Sevilla, nu har dem släppt in två mål mer än oss =P
Barcelona BlueRed.
2008-11-30 00:15
Ämne: Jag tror att Messis ....
Xavi.H

Mycket troligt faktiskt, inget jag tänkte på.

Barcelona jasko’o
2008-11-30 00:14
Var nervös fram till 2-0,trodde ett skit mål från Sevilla på slutet. Scillaci (stavning) tag bra Messi fram till han skadades var Messi ganska osynlig.
Barcelona Criff
2008-11-30 00:12
Humprhey, Real kommer få det jobbigt mot alla lag som har lite klass i anfallet. Deras försvar är ett skämt.
Nu med Pepe också skadad är det ännu värre, det enda som fattas för dem för att skita i allt och ge B-lags spelarna tid resten utav sässongen istället, är att Casillas skulle skada sig.
Barcelona Jimi Disko
Ööööövergrym match!! Omöjligt o sova nu ja.. Skåål :-D
el capitano
iniesta redan i madrid matchen skulle kunna spela kanske, han började träna med boll för några dagar sen.
Barcelona Jimi Disko
.
Barcelona joninho__90
2008-11-30 00:11
De typiskt att de vi möter ska real spela mot nästa match. T.ex när Negredo blev utvisad mot oss (fast då spelade han mot Real ändå) och nu Fabiano och det är inte vilken spelare som helst. Någon som vet om detta kommer att fortsätta andra halvan av ligaspelet, alltså att de vi möter ska real möta nästa match
Barcelona Xavi.H
Enligt rapporter kommer Iniesta tillbaka mot Mallorca.
Barcelona Xavi.H
Enligt rapportet kommer Iniesta tillbaka mot Mallorca.
Annons: