/spanien/barcelona/forum/1997.aspx/spanien/barcelona/forum/1997.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElRaval
2015-08-30 08:02
Kan vi sluta jämföra tränare och spelare rakt av? Det går inte, helt enkelt.

Vi jämför väl inte Busquets med Ronaldo rakt av? Vi kan jämföra deras teknik med varandra eller deras passningsspel eller målskytte, men vi kan inte jämföra helheten. Detsamma gäller med Pep, Mourinho, Sir Alex.
Barcelona petersays
2015-08-30 07:48
Flavia Men det skiljer dej väl inte nämnvärt mot vad vi gör heller? Arda, Alba, Alves, Rakitic, Aleix Vidal? Det är väl naturligt att de största lagen i respektive liga värvar de bästa spelarna?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Flavía
2015-08-30 06:35
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Du hittar det via länktipset.
Barcelona Flavía
2015-08-30 06:34
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Bra att du tog upp om Porto. Det första Mourinho gjorde i Porto var att slå portugisisk transferrekord genom att rensa hela ligan på de bästa spelarna och på så sätt försvaga konkurrenterna. Vad gällande Inter och Chelsea behöver inte jag gå närmare in på, räcker konstatera att både Moratti & Abramovijh lät Mourinho spendera hutlösa summor.
Barcelona Flavía
2015-08-30 06:31
@Junta Dimision:
Samtliga av spelarna som du nämnder, var redan väldigt bra innan Mourinho anlände till klubben. Portugisen är ingen typ som har utvecklat och skapat s.k. nobodys som Koke, Pedro o.s.v. till världsklasspelare, något som han aldrig har gjort i hela sin tränarkarriär. Han har förvisso gjort resultat, dock så måste man komma ihåg faktumet att Mourinho har haft mer eller mindre haft obegränsade ekonomiska muskler. Jag tror att många tränare i världen kunde ha gjorde det bra med de resurserna. Med det i åtanke, är Mourinho som sagt inget annat än en glorifierad sportchef.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-30 04:16
Namn: Josep "Pep" Guardiola Sala
Sänt: 2015-08-25 02:26
tycker folk borde chilla med att dömma vermaelen. låt han visa vad han går för denna säsong=).

vilken kung jag är:P haha
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-30 02:27
Vilken match man missade idag alltså. Väntade hela dagen på den här matchen. Men så fort matchen började fick jag ett samtal.

Har läst genom forumet och jag kan säga er vilka sköna 3 poäng det var ikväll för hela laget. Såna matcher höjer moralen på spelarna. Det är viktigare vinna såna svåra matcher med 1-0 där allting är emot laget än att vinna dem med tennissiffror där allting stämmer. Det ger falsk trygghet till laget. Nu när de har haft såna tuffa matcher mot Bilabo och Malaga kommer de att träna ännu hårdare inför kommande matcher.

Såg en liten highlights nyss av matchen.
Hur kan domaren inte döma straff åtminstone en av dem de två situationerna? Att jag ens frågar om det är fel.

Det som är ännu roligare är att Lucho inte reagerar på alla dessa konstiga dombeslut. jag kan ta att en domare missar en straff här eller där. Men det här är komiskt fan. Barca måste fan agera.

Jag tycker att Douglas borde offra sig för laget och säga som det är nästa gång han blir intervjuad av pressen. Han borde göra en liten presentation för pressen som Val Gal gjorde när han blev anklagad att spela långbollar. Douglas skulle verkligen sätta press på spanska fotbollsförbundet, domarförbundet och Perez. jag skulle fan legend- förklara honom.

Jag vill inte att någon annan ska bli avstängd. Douglas, ta en för laget.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-30 00:32
Mascherano har gjort 5 mål för Barca sedan han skrev på för oss. Tyvärr så har det dock varit 5 självmål, han har än inte gjort ett riktigt Barca mål.
Barcelona Flyar
2015-08-30 00:17
Angående Vermaelen, han petades av Mertesacker men alla arsenalsupportrar(jag är arsenalsupporter) vet att han är 20ggr bättre som fotbollsspelare än honom. Det var främst koscielny han konkurrerade med och de är rätt jämna när de är i form men Wenger göll väl koscielny högre pga att han är väldigt snabb. Får ni de bästa ur verminator vilket det ser ut som att ni kommer göra så har ni en av la ligas bästa mittbackar utan tvekan. Otrolig stenhård ledare med en slägga till vänsterfot som tillför vilket lag som helst i världen, hade mer otur med situationen än att han var dålig i arsenal, hamnade i skadebekymmer och kunde aldrig riktigt komma tillbaka in i laget. Men som sagt grym spelare som vi arsenalsupportrar än idag håller kärt.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-30 00:11
Kryssar vi borta mot Atletico så är jag rätt så nöjd ändå. Men jag tycker vi har bra chanser att slå Atletico borta.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-30 00:07
Atletico borta efter landslagsuppehåll och utan Piqué. 3 poäng där och jag blir sjukt förvånad.
Barcelona Barcelona4
2015-08-30 00:04
Real kommer ha tuffare schema än oss snart.
De kommer möta samma lag som vi möter + cl med dubbelmöte mot PSG och borta mot Malmö
Från 23 september till 8 november tills de möter oss har de följande:
Bilbao borta
Malaga hemma
Malmö ff borta
Atletico madrid borta
Levante hemma
PSG borta
Celta Vigo borta
LAS Palmas hemma
Sevilla borta
PSG hemma
barcelona hemma

Barcelona grande jw
2015-08-30 00:03
Real Madrid har på pappret fått ett drömmotstånd inledningsvis mot två nykomlingar samt bottenlaget Granada och den eviga slagpåsen Espanyol. Här är allt än full pott fiasko. Väldigt trevligt att de tappade poäng redan i första omgången samtidigt som vi gått rent i två matcher där vi haft tuffast möjliga motstånd.

Slår vi Atletico borta har vi redan 3 av de svåraste matcherna avbockade. Väldigt att ha skönt med sig senare in på säsongen.
Barcelona Junta Dimision
2015-08-29 23:56
"Reported Chelsea target Aymen Abdennour has signed a five-year contract with Valencia, according to L’Equipe.

A fee was agreed between Monaco and Valencia for the centre-back this morning which could rise up to €34million including bonuses."

Wow vilket pris.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-29 23:44
Haha Betis är så sjukt värdelösa. Tänk er Messi,Neymar,Suarez på dom ytor som Real bjuder på.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-29 23:38
När Real tappar boll så finns det hav med ytor, helt löjligt. Möter man ett kompakt lag som kontrar bra så kommer man förlora. Synd bara att Betis är rent ut sagt värdelösa, både när man anfaller och försvarar.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-29 23:32
FCB_Messi - värst va du va bitter?

3-0. Real har ett otroligt lätt spelschema medan vi har ett helvete framöver.
Barcelona Davids3
2015-08-29 23:25
Sry helt off topic, men har ni sett detta ? hahahha
Bättre tackling får man leta efter!
Barcelona Barcelonistas
2015-08-29 23:19
Nesto - Roberto gör det ok för tidigt att säga något dock. Raffe spelade för lite men gör det la helt ok han också. Ingen glänste precis.
Barcelona FCB_Messi
2015-08-29 23:17
Barcelonista Asså fy fan vilken bitter människa du är . Du är verkligen det här forumets "el pasillo".. Ska jämnt skriva nedtryckande saker om andra lag. Har du inget vettigt att skriva så knip igen för du sänker forumets nivå något fruktansvärt !
Barcelona Nesto
2015-08-29 23:16
Jag hade inte chansen att se matchen idag så undrar lite över:

Spelade Roberto som högerback idag och isf hur skötte han sig? Offensivt/def.
Hur spelade Rafinha?
Barcelona Barcelonistas
2015-08-29 23:11
Otroligt billig han blåste inte först, sen när han såg att Ronaldo satt och grina så blåste han.

Och nu missar Betis ett jätteläge..
Barcelona Z_Z
2015-08-29 23:09
@messiooooxavii:

Riktigt billig var den.
Barcelona messiooooxavii
2015-08-29 23:08
Frisparken real får och gör mål på borde granskas
Barcelona Flavía
2015-08-29 23:07
Nolito gör det bra, två mål mot Rayo och har lekstuga med dom.
Barcelona Junta Dimision
Haha alltså James, kan verkligen bara göra snygga mål, hatten av!
Barcelona Z_Z
Grym frispark av James. Helt sjukt vilken kraft han får till i de skottet.

Hoppas Ronaldo börjar grina och tar dem i fortsättningen för annars kommer de bli farliga på fasta.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-29 23:05
Betis bjuder på ett hav av ytor. Man har redan bestämt sig att lägga sig på rygg. Hur naiv får man va?
Barcelona vic111
2015-08-29 23:02
Jag börjar faktiskt tro att S.Roberto kommer bli ordinarie, med tanke på att han är katalan och allt.
Barcelona Lionel12
2015-08-29 22:55
Enda som fattades var att domarna bar vitt ikväll. Med de sagt så va vinsten skön. Vi har lite kvar tills alla är fysisk 100. Varmaelen imponerade på mig iaf.
Annons: