/spanien/barcelona/forum/19960.aspx/spanien/barcelona/forum/19960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SaM__-
2008-12-02 22:45
§antana: och exakt varför har Barcelona mer press på sig? Jag skulle säga att det vore tvärtom. Madrid måste nästan vinna för att haka på i toppen o inte hamna för långt ner. Låt oss leka med tanken att Barcelona vinner mot Valencia och Real förlorar mot Sevilla. Då kan jag lova dig att pressen liggerp å Real Madrid verkligen måste ha 3 poäng med sig från Camp Nou för att haka på.

Dessutom är ni regerande mästare, så ni har allt o försvara. Ända pressen jag kan se Barca ha på sig är att man har hemmaplan.
Barcelona Afr3M
2008-12-02 22:43
Nån som vet om vilka som kommer vila i CL och mot valencia kommer va där båda matcherna hoppas jag inte missar etoo då jag missa honom förra året!
Real Madrid §antana
2008-12-02 22:21
Nä cules, nattskiften med tjejen börjar.
Det har varit trevligt att tjöta med vissa av er och vi ses en 13:e.

Barcelona Dedeffo
2008-12-02 22:21
Håller med, synd att han går till Real. Jag får hoppas på att han inte floppar. Han är som sagt en chansning han är oprövad ute i nån stor liga.
Real Madrid §antana
2008-12-02 22:15
Palle Kuling//

Kände precis som du känner just nu när ni hade ett litet koloni med holländare med Cocu, Kluivert, Overmars, de Boer, Zenden, Reiziger (säktert glömt någon) gillade Overmars skarpt på den tiden.
Real Madrid §antana
2008-12-02 22:10
SaM_ // Vi snackar inte om vem som bör vara rädd utan vem som har den den mest betydande pressen.
Pressen som kan och kanske avgör matchen.

Att båda har det är det inget snack om det eftersom matchen har en sån känsla och historik bakom sig.

FCB :)//
Haha ja det låter lite konstigt med överbord, kunde inte komma på ordet!

Vad jag tror om matchen är att den kommer att vara lite mer intensiv än förra säsongen speciellt denna möte på Camp Nou, då läget på tabellen är som den är och hur formen är för oss båda. Men det kommer att bli en härlig match och jag kommer att sitta hemma med polare där några är cules och andra madridistas och jag kommer att skrika och svära på spanska oavsett vem som gör mål. Jag vill inte tippa för då kommer jag säkert att jinxa det, så vi får se vad det blir.

Barcelona Barçanist
2008-12-02 22:09
Palle Kuling....

Håller med dig, trist..
Han är riktigt bra och det blev en fantastisk värvning, men vem vet? Kanske han inte trivs i Spanien?

Men jag hoppas verkligen på att han lyckas!
Barcelona Palle Kuling....
2008-12-02 22:07
Wow! Ännu en holländare till Real Madrid. (Real Holland) Trist att Huntelaar går till Real :( Jag har alltid gillat han.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-02 22:05
Det finns ingen tvivel att många storklubbar tvekat om Huntelaar kan leverera i dom större ligorna. Han hann bli 25 år innan någon fick syn på hans talang. Så många har tvekat på detta köp.

Men någon måste ta de första steget och de gjorde Real Madrid. Nu återstår de dock att se om han blir flipp eller flopp.
Barcelona SaM__-
2008-12-02 22:02
Lägg ner all snack om El classico om vem som bör vara rädd för vem. Alla vi vet att det spelar ingen roll vilken liga placering eller dagsform man har när det gäller el classico. Allt sånt är bortglömt inför den matchen och förutsättningarna är 50/50. Det enda som är förde med el classico är vem som har hemma respektive bortaplan. Det är den enda fördelen. Alla annat kan ni glömma!
Barcelona FCB :)
2008-12-02 22:00
§antana

Du menar överstyr va ? :P Överbord passar inte riktigt in :P Ta inte illa upp, ja jävlas bara lite med dig :)

Vad tror du om El Clasico i år då?
Barcelona Barcalonawi
2008-12-02 22:00
Ämne: Barcelonawi

Han g....Lugna ner dig grabben! Jag sa aldrig att han INTE har presterat.. Jag erkänner också hans skicklighet och instats i både PL och CL.. Men som OFTAST syns mot dem sämre lagen.

Det jag menar är.. Han är inte i klass med Ronaldinho elr Kaka.. som var (utan tvekan) en avgörande faktor i sina respektive lag när de vann priset.

De här spelarna spelade en stor roll mot stora lagen, både vad det gäller ligan och CL. Ronaldinho var skillnaden mellan motståndaren och Barca, så som Messi är det idag!

Peace out
Real Madrid §antana
2008-12-02 21:58
FCB :)//

Jag vet, jag jävlas bara lite med dig ;)

Men ta inte illa upp, nu innan slaget så ska vi ju ha lite pajkastning mot varandra, det har ju pågått i över 100 år. Så länge det inte går överbord bara.
2008-12-02 21:51
el Flaco

Man tackar så mycket för infon! :)

§antana

Jag var ironisk, klart jag vet vem Huntelaar är :) Men att han är oprövad på högsta nivån är sant, inget snack.
Barcelona el Flaco
2008-12-02 21:46
FCB :)

Förutom Milito som är långtidsskadad missar även Iniesta matchen för vår del. För Madrids del är Ruud, Diarra, Metzelder, Heinze, Torres och Pepe ur räkning.

Gällande varningar och avstängningar är det Busquets, Ramos och Marcelo som riskerar missa el Clasico om de får ett gult kort i sina respektive matcher denna helgen.
Real Madrid §antana
2008-12-02 21:44
FCB :) //

Klaas who? Klaas Jan Huntelaar du vet snubben som kommer från Ajax och har varit deras bäste spelare som har gjort 39 på 34 matcher förra säsongen, säsongen innan det 33 mål på 21 matcher och innan det 21 mål på 18 matcher.

Kom inte hit och säg att det är någon skitklubb precis, jag menar Cruyff, Kluivert, van Basten, Koeman, de Boer bröderna, Davids, Bergkamp och många fler har alla representerat klubben.

2008-12-02 21:40
Grabbar,undrar några saker, någon som har koll på skadeläget i barca och madrid gällande el clasico? Vilka är det som garanterat kommer att missa matchen? Och vilka är det som vid varning nästa match blir avstänga? Tänker på båda lagen, någon som har koll på detta?
2008-12-02 21:36
klaas who?
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-12-02 21:34
Barcelonawi

Han gjorde mål på finalen -.-

Och till alla er andra!!
Sluta ignorera Ronaldos storhet. han är en duktig spelare. MEN Messi är tusen gånger bättre.

Och en sak jag stör mig grovt på är ni som säger att han inte prestera mot storlagen i PL.
HUR FAN ska han göra det?
han har bara 6 matcher av 38 på sig. Resten är bara botten/mitten lag. Kolla tottenham, anses som "storlag" innan och förra säsongen o sånt, ändå ligger de typ 15e plats nu och hamna runt 9e förra.
Menmen, jag hatar Ronaldo grovt mycket för hans DT stil. MEN man kan iallafall inte ta ifrån honom det han åstadkommit.
Barcelona el Flaco
2008-12-02 21:34
Ämne: Flaco/

Låter bra ....
Jag har mina San Miguels redan i kylen. Gäller att planera i god tid.
Barcelona LeoMessi10
2008-12-02 21:27
det är sant, el classico är på lördag 22.00 checka in länken
Real Madrid §antana
2008-12-02 21:25
Flaco/

Låter bra det, då spikar vi den lördag på kalandern och kommer ihåg att köpa några San Miguels inför.

Real Madrid §antana
2008-12-02 21:22
westinhoblaugrana/

Jaså, vilka försöker det?
Jag har inte sett eller läst några uttalande från madrid eller Spanien för den delen. Eller tänker du på några fans uttalande på nåt forum?

Jag personligen tycker att pressen ska vara åt båda hållen och den tycker jag att den är.

Pressen på oss är på hur vi har presterat de senaste matcherna samt hur ska vi vinna över storlag med de material vi förfogar över.

Pressen på er är att prestera på samma sätt som ni har gjort tidigare vilket har varit otroligt bra samt spela ett spel som tilltalar.

Men många av er tror att ni kommer att köra över oss just med tanke på ovanstående men jag tror det blir en hård kamp och förhoppningsvis en sevärd sådan.

Barcelona Barcalonawi
2008-12-02 21:20
"But Touré did feel that Manchester United’s Cristiano Ronaldo was a deserving winner. “He deserves it because he’s a top quality player, and last years he had a fantastic Champions League” he said."

Är lite besviken att Yaya säger att Ronaldo är en "top quality player". Sant att han uppfyller vissa krav, men annars så saknar han en väldigt viktig grej, ett hjärta. Hjärta för laget som har gjort honom till den han är idag. Plus hans "qualities" ser man inte i de stora matchena.

Sen vet jag inte riktigt hur han kopplade ihop honom med deras vinst av CL. Om jag minns rätt så var han helt osynlig mot dem stora lagen (bl.a. Barca som inte var i form då) och sumpade t.o.m straffen i finalen mot livepool. Så jag fattar inte riktigt hur Yaya motiverar sig där!
Barcelona el Flaco
2008-12-02 21:20
Ämne: Oye flaco, är du säk....
Både Mundo och SPORT skriver detta i samma artiklar där det står att Medina Cantalejo kommer att döma matchen. Så det ser ut att bli lördag kl. 22.
Barcelona tarrak
2008-12-02 21:19
Ämne: haha och nu säger do....
Det stämmer att Messi fick tillväxthormon (steroider) då hans eget låg på en onormalt låg nivå. Inget konstigt med det, utan något som praktiseras frekvent även i den svenska sjukvården. Det handlar alltså inte om doping eller fusk, om nu någon bitter maräng skulle försöka få det till det.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-12-02 21:17
Det står alltid innan att matcherna spelas på söndagar, men det bestämts inte förrän 10-12 dagar innan typ. Nu är det bestämt att matchen spelas lördag 13/12 22.00.

Santana
Ja, vi har större press på oss. Men det känns lite som om ni försöker överföra all press på vår sida, så att det inte ska bli lika "pinsamt" om ni förlorar. Barca BORDE vinna, men man vet aldrig i ett el clásico.
Real Madrid §antana
2008-12-02 21:13
Oye flaco, är du säker på det?
Trodde matchen skulle spelas på söndagen...?
Barcelona NoGo^
2008-12-02 21:11
Ämne: NoGo/

El Clasico ....
okok, tackar för info.
Barcelona el Flaco
2008-12-02 21:10
NoGo/

El Clasico spelas på lördag kl. 22. Det är bekräftat.
Annons: