/spanien/barcelona/forum/1996.aspx/spanien/barcelona/forum/1996.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2016-03-31 00:19
Förlåt om jag låter tjatig nu.

Ter Stegen får självklart vara missnöjd och det ska man vara om man tycker att man inte får tillräckligt med speltid. Man måste ha den inställningen om man lirar i en klubb som Barca.

MEN. Är du missnöjd så gå inte och gråt ut i media och evetuellt hota med att framtiden ser osäker ut. För det förvärrar bara situationen. Vi har inte tränare och sportsligledning för sakens skull, vänd dig till de vid såna saker. Det var jävligt dumma uttalanden av Ter Stegen. Nu har han gett tillräckligt med anledningar för att media ska skriva om nya klubbar dag in och dag ut. Nej det var självmål av Ter Stegen och han får bli mer mediatränad.
Barcelona Reymar
2016-03-31 00:18
@100% AntiMadridista:

Självklart men efter hans match mot villareal så var det faktiskt folk som hoppades på att han skulle skada sig.
Barcelona DM1982
2016-03-31 00:09
BREAKING: @Matt_Law_DT says Manchester City are "on the verge" of signing Barca's Marc-André ter Stegen. https://t.co/smiHhcowLB Skulle vara sjukt jobbigt att bli av med ter Stegen. Nu kanske det inte stämmer självklart.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2016-03-30 23:54
[QUOTE=Liunil Masse]"Priset för att se matchen: 8 000Världens mest hajpade match – numer bara ett stort spektakel? El Clásico lockar intresse världen över. Nu presenteras bisarra siffror inför matchen. Snittpriset för en biljett som inte köps via klubbarna är drygt 8 000 kronor – och bara en femtedel av köparna är spanjorer." Kommer vara den sämsta stämningen. [/QUOTE] 1/5 av de som köper biljetter genom företagen. Det innebär att alla säsongare plus de som köper genom Barças hemsida inte är medräknade. Väldigt missvisande av Aftonbladet, skulle vilja säga oärligt tom.
Barcelona Loco Lucho
2016-03-30 23:47
[QUOTE=Liunil Masse]"Priset för att se matchen: 8 000Världens mest hajpade match – numer bara ett stort spektakel? El Clásico lockar intresse världen över. Nu presenteras bisarra siffror inför matchen. Snittpriset för en biljett som inte köps via klubbarna är drygt 8 000 kronor – och bara en femtedel av köparna är spanjorer." Kommer vara den sämsta stämningen. [/QUOTE] 1/5 spanjorer betyder ju inte per automatik 1/5 fans. Tror det kommer vara en fantastisk stämning.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-30 23:23
"Priset för att se matchen: 8 000Världens mest hajpade match – numer bara ett stort spektakel? El Clásico lockar intresse världen över. Nu presenteras bisarra siffror inför matchen. Snittpriset för en biljett som inte köps via klubbarna är drygt 8 000 kronor – och bara en femtedel av köparna är spanjorer." Kommer vara den sämsta stämningen.
Barcelona the cameroonians
2016-03-30 22:16
Mållöst i cupfinalen efter första halvlek där Barcelona varit närmast nätkänning.

17-årige (fyller 18 i oktober) Rafa Mujica med ett par heta chanser, bara en tidsfråga innan första målet i B-laget kommer - han gjorde ju assist senast i ligan.

Tyvärr har Barcelonabehövt göra tre byten i första halvlek då såväl Romera som Peréa och Cámara åkt på skador.

Laget avslutade halvleken ungefär såhär;

Ortolá
Godswill, Fali, *Ros, Moi
Samper, *Quintilla, Gumbau
Mujica, *Chamorro, Kaptoum

Få se hur det slutar. Känns ju inte särskilt optimalt va?
Vlom
2016-03-30 21:47
@DM1982:

Mycket tråkigt att höra, inte minst eftersom att han är en fantastisk back-up att ha när Piqué eller Mascherano kan spela p.g.a. olika omständigheter. Bartra & Vermaelen är sämre än fransmannen så man får be till gudarna att våra ordinarie mittbackspar åker inte på några skador/avstängningar i framförallt CL-slutspelet.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-03-30 21:04
Reymar Ingen normal människa tycker att det är bra.
Barcelona Gio Style
2016-03-30 20:54
Freeyourmind... Tror nog att du ändå tog mer illa upp än vad du kanske borde? Ja skrev ingenting mer än att hålla med om att vissa kanske borde haft mer koll på honom ändå, och sen la ja till till nyttig information till de som inte visste om det. Rätt intressant om du frågar mig! Den andra skrev dessutom det med glimten i ögat, jag tolkade det inte som något elakt utan snarare som något roligt. Det var tonen överlag i forumet gällandes Correa som åtminstone jag reagerade på, inte på just det du personligen skrev.
2016-03-30 20:23
Ikväll spelas finalen i Copa Catalunya mellan Sabadell och Barcelona B. Matchen spelas på Nova Creu Alta i Sabadell och avsparken sker 21.15.

Båda lagen huserar som bekant i Segunda B där Barcelona ligger tre placeringar och lika många poäng före kvällens motståndare.

Det kommer garanterat att bli en tuff nöt att knäcka för Gerard Lopez adepter då Sabadell är ett riktigt starkt hemmalag. I förra ligaomgången slogs t. ex serieledarna Villarreal B tillbaks med 1-0.

I Barcelonas trupp råder ett par skador på två startspelare - mittfältaren Xemi och mittbacken Tarin. Eftersom det finns möjlighet till fler avbytare i cupen än i ligan (5) så har ett par spelare från Juvenil A kallats upp, dock inga av de mer högprifilerade, men väl Rafa Mujica som gjorde det superbra i sin debut senast.

Startelvan;

Ortolá
Godswill, Fali, Gumbau, Moi
Kaptoum, Samper, Cámara'
Mujica, Romera, Peréa

Bänk: Suárez, Palencia, Ros, Quintilla, Carbonell, Chamorro - och tro det eller ej men även brassen Robert.

Matchen går på katalanska Esport3, men kan bara ses i Sverige via VPN.
2016-03-30 19:08
[QUOTE=Reymar]Är det bra eller dåliga nyheter? Med tanke på att han gör grova misstag varje match. Nu kan äntligen Barta få mer speltid och visa vad han går för. [/QUOTE] Bartra? Med tanke på hur Lucho värderat Marc under de senaste 1,5 säsongerna är det större chans att Sergi Roberto spelar mittback i Mathieus frånvaro.
Vlom
2016-03-30 18:06
Helvete, Lord Gary Neville är sparkad :(

Fan, hade varit trevligt att förnedra dom något ytterligare med honom i rodret....
Barcelona Rambla~
2016-03-30 17:17
Herregud, spelar endast 8 min och åker på en sådan skada. Fan, varför skulle han ens bli uttagen i landslaget? Vill bara påpeka att jag inte klandrar Mathieu för ha blivit skadad, det är ren och skär oflyt och kan hända vem som helst. Även om jag inte ser någon stor spelare i honom så hade han varit användbar under resten av säsongen just för att avlasta andra spelare när de behöver vila.
Barcelona Reymar
2016-03-30 16:14
@DM1982:

Är det bra eller dåliga nyheter? Med tanke på att han gör grova misstag varje match. Nu kan äntligen Barta få mer speltid och visa vad han går för.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-03-30 15:56
@Liunil Masse:

Krävs väl ingen geni för att förstå att Arda värvades in som ersättare för 3-4 positioner. Går någon sönder på kanterna kommer han ersätta, han avlastar också både Iniesta och Rakitic. Tycker inte Arda spelar dåligt, bara väldigt annorlunda jämfört med hans roll i Atletico. Han säkerspelar, erbjuder alternativ till höger när Messi kliver in, försöker sig inte på dribblingar för att Lucho har gjort hans roll väldigt klar. Tycker det är smart av Lucho, ser också fram emot Ardas utveckling i laget. Har Rakitic höjt sig sen Arda kom? Några snäpp va?

Bra värvning och en skön snubbe till i laget. Lucho vill inte överdriva hans roll i laget, det är klokt tycker jag.

Finns lite annat perspektiv i den värvningen, försök se det.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-30 15:39
[QUOTE=Excellence]neymar JR den största anledningen till det är att Arda är den odiskutabelt största stjärnan i det turkiska landslaget medan han i Barcelona inte ens är top5. Han har själv sagt att han har antagit en annorlunda roll i Barcelona då det finns spelare som är skickligare än honom i laget. Därför överlämnar han "det magiska" till spelare som är bättre än honom på det. Han satsar mer på att vara krigaren. [/QUOTE] Håller inte med. Problemet för Arda är att han är en offensiv mittfältare och ytter som nu ska spela som CM. Det är liksom en position han aldrig spelat på förr i sin karriär. Det är klart att han är lost. Han har gjort en grym match för oss sen han kom (Bilbao borta) och då spela han som högerytter. Det är ingen tillfällighet att han spela bra då. Jag förstår inte hur Lucho tänkte med den värvningen. Ville han ha in en CM, så köp Gundogan eller någon, inte en spelare som vanligtvis spelar högre upp i banan.
Barcelona Erik Satie
2016-03-30 15:03
@Yaya24:

Vad är det här för skit? Skall detta utse den bästa spelaren genom tiderna? Är det av dignitet undrar man?
Barcelona DM1982
2016-03-30 14:49
New tests today have confirmed that Mathieu has a knee injury. He'll have to undergo surgery and could be out for 5 months. [catradio] Mathieu borta upp till 5 månader.
Barcelona Vronskij
2016-03-30 13:59
@neymar JR:

Det stämmer, bara tre matcher att spela i maj.
Barcelona Excellence
2016-03-30 13:38
neymar JR den största anledningen till det är att Arda är den odiskutabelt största stjärnan i det turkiska landslaget medan han i Barcelona inte ens är top5. Han har själv sagt att han har antagit en annorlunda roll i Barcelona då det finns spelare som är skickligare än honom i laget. Därför överlämnar han "det magiska" till spelare som är bättre än honom på det. Han satsar mer på att vara krigaren.
Barcelona Yaya24
2016-03-30 12:40
in och rösta. ja de må vara Goal och de är töntigt men ändå.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-30 12:25
@Gio Style:

Till mitt försvar. Kolla när jag skrev inlägget. klockan är halv 4 på morgonen.
Tyckte jag kände igen honom men man var så trött. Om du kollar hur min stavning så ser du att man inte var 100% :-)..

Hade jag varit lite mer känsligare så skulle jag ta illa upp det ni skrev. Ibland känns det som att några av er här tävlar om vem ska få mest likes.

Jag frågade simpel fråga. Är det han i A. Madrid? allt som behövdes var att antingen scrolla förbi min fråga eller svara ja eller nej.

Hadet..

Barcelona DM1982
2016-03-30 11:26
FRA doctors told Mathieu last night that he'll probably need surgery after his knee injury. New tests in Barcelona today. [md]
Barcelona El Tridente
2016-03-30 10:36

Messi visade mästarklass i Argentina, massa soloräder, fint spel och bra frisparkar.

Blev hyllad konstant.
Barcelona neymar JR
2016-03-30 09:47
With 4 goals and 4 assists, Arda has been directly involved in 8 goals in his last 10 games with TUR #fcblive [via opta] Det är den här arda jag vill se i Barcelona, när man kollar på Turkiets matcher så ser man vilken kvalité han besitter.
Barcelona neymar JR
2016-03-30 09:41
Nu kommer den här underbara månaden med bra matcher. Den viktigaste månaden, går det som vi vill så är förutsättningarna för en ny trippel optimala. Lördag så ska vi inte bara gå för vinsten utan vi ska göra det på ett vackert sätt för att hedra Cruyff. Rätta mig om jag har fel men vi kan säkra liga titeln under april månad? Mötet på tisdag så är det bara full gas, vi behöver ett bra utgångsläge inför borta mötet.
Barcelona Deulofeu
2016-03-30 09:36
Det var värt att sitta uppe och kolla legenden Messi.

Det var även underbart att höra publiken skandera hans namn.

Han slet kopiöst och så svettig som har var när ham lämnade minns jag inte att jag någonsin sett honom.Han var på riktigt dribblingshumör och måste ha lyclats med uppemot 10 dribblingar eller så tom bra för att vara honom.

Tror han kommer vara i riktigt bra form i el classico samt mot Atletico.

Många spelare som vilat under dessa landskamper och de som saknat speltid har fått viktig sådan samt debut av S.Roberto.

Riktigt trist med Mathieaus skada han har visat bra form en längre period nu förutom ett visst inhopp.

Snart lördag tagga!
Barcelona gogo
2016-03-30 09:31
Intressant målstatistik i La Liga....Vår andra hälft går inte av för hackor =)
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2016-03-30 09:19
Messis soloräd inatt.. helt fantastisk.
Annons: