/spanien/barcelona/forum/19952.aspx/spanien/barcelona/forum/19952.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Masia
2008-12-03 16:33
Varför ens svara på hans inlägg? Det syns ju att han är en förklädd united supporter. Det är så sjukt dåligt av er att svara på varje provokation från andra supportar. Nivån här har sjunkit otroligt mycket de senaste månaderna.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-03 16:26
Rooooonaldinho

När han "klev" fram till straffpunkten på Camp Nou i semin missade han, En straff missade han också i finalen mot Chelsea. Sen är det helt obegripligt att du säger att han avgjorde den matchen, att missa en straff är väl knappast avgörande i positiv bemärkning?
Getafe Rooooonaldinho
2008-12-03 16:14
Bitter artikel som vanligt från Spanienredaktionerna. Jag gillar Messi mer än Ronaldo men man kan inte blunda för hans säsong. Folk i Spanien lever kvar i myterna om att lagen i England inte har några engelsmän eller att Ronaldo bara gör mål mot dåligt motstånd. När man gör mål mot dåligt motstånd, det är då man vinner titlarna. Men nu har ju iofs Ronaldo gjort mål i alla viktiga matcher ifjol förutom mot just Barcelona i semin. Gjorde avgörande målet i åttondelen, i kvartsfinalen och i finalen. Vann allting, gjorde mål mot alla topp4 lag i England, gjorde mål i sista matchen på säsongen i ligan, i näst sista. Just när man behöver honom så klev han fram.

Säger återigen att jag gillar Messi mer och att jag nästan hellre hade haft honom i mitt lag (svårt att inte vilja ha Ronaldo tack vare på alla olika sätt han kan göra mål).

Förresten, semifinal i CL. Barcelonaredaktionen "United har inga engelsmän" facit, Barcelona 2. Man United 6.

Njut av tillvaron att vara just nu världens bästa lag istället för att vara så bittra.
el capitano
2008-12-03 15:52
Okkapokka.

Vilken tur då :)
jag skulle tippa 4-1 faktiskt
Barcelona Okkapokka.
2008-12-03 15:50
el capitano

Om det nu man kunde tippa 0-10 nu de vill säga, det går bara upp till 9 ;)
el capitano
2008-12-03 15:47
Okkapokka.

Fan tänk om forumet hade tippat 0-10 till Valencia =))
Culés hade jagat mig hela livet...hehehe =)

Barcelona Okkapokka.
2008-12-03 15:43
el capitano

Jag har ingen anning, det har hänt någon här på forumet förrut också. Men då fixade redaktionen det i alla fall ;)
el capitano
2008-12-03 15:41
MADRID 1902

hahaha..den va bra :)
Barcelona SaM__-
2008-12-03 15:41
Rambla:

Okej, det förklarar då saken varför Ronaldo vann så stort. Då instämmer jag att Ronaldo var den bättre under säsongen 07/08 då han var skadefri och presterade på topp nivå.

Då är det FIFA world player som kommer att bli det absolut intressanta priset då det är kalenderbaserat som du säger. För år 2008 har Messi varit bättre än Ronaldo helt klart. Där bör han vinna tycker jag, annat vore tjänstefel. Kalla mig färgad, men så är det ;)
Real Madrid MADRID 1902
2008-12-03 15:38
Visste inte att vår forum är stängt trodde bara att ni inte hade nåt och komma med.;)
Vi öppnar det om vi vinner El Classico nej men allvarligt nu ska jag fråga vår redaktion varför vi har stängt.

el capitano
2008-12-03 15:30
Okkapokka.

Min sida tippar själv matcherna?? Kan du om sånt?? =)
Läs lite längre ner, har skrivit om detta.
el capitano
2008-12-03 15:29
Okkapokka.

Håller med dig, omogna människor finns överallt. Folk som beter sig som idioter bör spärras livet ut.
Här är alla för att prata fotboll och att kunna diskutera olika ämne inom fotboll som vuxna/mogna människor!

Jangis

Real reaktionen har säkert en anledning för det! vem vet..kanske de bygger om nåt på sidan! =)
Barcelona Rambla
2008-12-03 15:26
SaM:

Om jag inte är helt ute och cyklar så tilldelas priset Ballon d'Or till den spelare som hade den senast bästa säsongen, alltså säsong 07/08 (höst/vår).

Priset Fifa player of the year har jag för mig är kalenderbaserat.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-03 15:25
Jangis

Vi här och redaktionen kör med en öppen stil, och alla är välkommen för en diskussion. Sen finns det såklart vissa som inte samtycker med denna stil.

Men om jag fick bestämma så skulle alla forum här på SF vara öppen för alla olika supportrar. Sen kan man bara spärra idioterna som försöker provocera.
Real Madrid Jangis
2008-12-03 15:18
el capitano

Jag är inte så aktiv här på svenskafans men jag tror den har varit stängd länge. Anledningen vet tyvärr inte men jag anser att bör vara öppen.Då får man roligare diskutioner samt bättre. Bra att er är det.
el capitano
2008-12-03 15:16
Kan nån svara varför forumet tippar alla matcher själv?
Det står att jag har tippat Bar-Val 0-0 bara? Jag har fan inte rört den?! hehe..
Jag tror på vinst i helgen såklart
el capitano
2008-12-03 15:10
Jangis

Får jag fråga varför Reals forum är stängt? Jag brukar aldrig skriva där personligen men nyfiken bara.
Real Madrid Jangis
2008-12-03 15:07
Rambla

Håller med, han var grym "fel" säsong för Ronaldos 42 mål samt titlar är inget att leka med. Sen är väl priset som flera påpekar förra säsongens och alltså räknas inte denna höst med. Så att säga att Messi skall ha priset är en aning fel. Dock är Messi bäst i världen just nu, är säker på det. Fortsätt i samma visa och ta några titlar och priset är hans nästa år (hoppas såklart innerligt inte på detta senario).
Barcelona SaM__-
2008-12-03 14:55
Nu får någon ta o rätta mig om jag har fel. Jag får känslan av att många här tror att priset endast har med förra säsongens prestationer att göra. Men är det endå inte så att det är från 2008? Dvs, våren och hösten som är nu? För om jag inte minns fel kom messi tillbaka och spelade väldigt bra under våren och under sommaren var han dominant i OS och den här hösten behöver vi inte gå in närmare på. Men jag får känslan av att när många här snackar så utgår priset även från hösten 07.

Så min fråga. År 2008, från o med första januari var väl endå inte Ronaldo bättre än Messi? Om jag inte minns helt fel så var Ronaldos topp under hösten 07 då Messi var skadad?
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-03 14:43
ElDuroDeFCB // Du har så rätt. Jag framhäver ingenstans att Ronaldo inte borde vinna priset eller hurvida han förtjänar den eller inte. Det måste ni förstå.

Det jag menar är: Det är svårt att utse världens eller europas bästa. Vad fan grundar man det på när fotboll är ett lagspel?
Barcelona Rambla
2008-12-03 14:34
Jag säger så här. Om inte det Casillas presterade under en hel säsong inklusive Em-slutspelet räcker till guldbollen så undrar jag vad en målvakt ska behöva prestera under en hel säsong för att förtjäna priset? Kanske var det fel säsong Casillas var överdjävlig nu när Ronaldo hade sin toppsäsong?

Självklart räcker inte Messis prestation under förra säsongen för att slå Ronaldos eller Casillas prestationer. Däremot råder det ju ingen tvekan om vem som är den bästa spelaren i dagsläget. Messis högstanivå är ljusår från Ronaldos.
Hamp
2008-12-03 14:29
ElDuroDeFCB //

United har en gästbok, men bara för deras egna fans. Lite ironiskt.
Barcelona barcadinho
2008-12-03 14:29
Några ord från min sida om de senaste inlägg:

Om el Classico:
Barca har en stor fördel. Inte bara vad det gäller formen och skador hos marängerna, utan mest för lagmoralen. Självförtroendet och lagmoralen är extra viktiga i såna prestige matcher. Det hjälper inte alltid, men det är en viktig startpunkt. Jag tror att vi kan vända en
0-1 situation i år, om vi hamnar där (till skillnad från förra säsongen).
Pep kommer att tända spelarna till max. Jag lovar er.
Real Madrid LAGs anda är helt sönder.

Huntelaar –
utan tvekan en väldigt duktig striker. Stor och stark som gör många mål. Han ser ut i förhand som en bra ersättare för Ruud.
Men jag har en annan vinkel här. Inte för att färga det negativt. Alla ser saker o ting på olika sätt.
Real Madrid gör ett strategiskt misstag på sistone. Att göra Real till en holländsk koloni är ett strategiskt misstag. Cassilas och Raul har redan sagt för några månader sen på en intervju att de önskar sig flera spanska spelare inom laget.
Och där ligger precis problemet.
Det uppstår tydliga grupper inom laget och en är dominant men INTE spansk. Det är ett misstag. Spanjorerna i Real kommer att känna sig outsider i Real Madrid och det är en konstig situation. Det är mycket hälsosammare för ett lag att ha mer balanserade med nationaliteter. Två/tre från Holland. 2-3 från Sydamerika, 2 från Italien. Det är bättre med små ”grupper”.

De kommer att ”betala” för den här insatsen säsonger fram över.

C. Ronaldo:
Det är ingen tvekan att han är värd priset. Det är orättvist att ha en så kort minne. Det är inte bara målen och stora titlar. Utan inte minst spelstilen.
Jösses – han har ju gjort otroliga vackra saker på plan. Visst så faller han lätt. Men han har en enorm teknik och han gjorde många finna tekniska nummer match efter match.
Jag tycker inte att de 95 journalister som fick rösta gjort fel val.

Valencia nu till helgen – jag vill ha tre poäng, oavsett hur och vem som spelar..
Sevilla kommer att vara en tuff match för Real, även om Fabiano är borta. Jag tror inte att Real fixar tre poäng.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-03 14:27
Hamp

Jag drog ett exempel.. Inte fakta. Sen kan man ta fram många matcher där han underpresterat, Båda matcherna mot oss tex?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-03 14:22

Vi kan väl sluta diskutera priset? Rätt man vann punkt slut. Som varenda jävel här inne säger så är Messi JUST nu JUST nu bäst, men föra säsongen så var CR bäst DÅ var han bäst DÅ. Priset gäller därför DÅ och inte JUST NU utan bara DÅ, och DÅ var CR bäst DÅ men inte NU.

Kan jag vara mer tydlig eller? Snälla jag orkar inte läsa denna diskussion en gång till. Ta den till Man Uniteds forum istället.
Barcelona Barcelonito
2008-12-03 14:20
Hamp

Tror inte att du är uppmärksam.

"Om inte Messi vinner nästa år så är det något som inte står rätt till."

Så nu vet du det.
Arsenal_
2008-12-03 14:18
Det kan jag, för jag ser ingen som kan hota Messi, möjligtvis om han åker på någon skada.

Tycker inte det är så pinsamt, men kan hålla med om att jag krydda lite, men tycker den killen förtjänar det!
Hamp
2008-12-03 14:14
Okkapokka. //

Ronaldo har inte gjort 5 mål i någon match vad jag kommer ihåg iaf, Stoke spelade inte ens i PL förra säsongen.
Han gjorde mål mot Arsenal på emirates, han gjorde även mål mot Chelsea i CL-finalen, och blev framröstade till man of the match dessutom.
Hamp
2008-12-03 14:11
Arsenal_ //

"men om inte Messi vinner nästa år så är det något som inte står rätt till."

Säsongen har knappt kommit halvvägs och du har den inställningen till detta pris, pinsamt i mina ögon, lägre än glocalnet typ.
Måste ju spela klart säsongen. Messi kommer förmodligen vara en kandidat till priset om han fortsätter som han gjort, han är en av världens bästa, men redan i december kan man inte säga att han ska vinna nästa år.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-03 14:08
Hamp

Återingen de behöver man inte heller vara, Han kanske gör 5 mål mot Stoke, för att sedan gå mållös mot Arsenal tex. Så de jag vill säga är att han gör betydelselösa mål mot skitlag medans han inte gör ett skit mot topplag.

Jag menar inte heller att Ronaldo är dålig, misstolka mig inte, Men Casillas är för mig den klara vinnaren egentligen.
Annons: