/spanien/barcelona/forum/19951.aspx/spanien/barcelona/forum/19951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2008-12-01 00:51
C. Ronaldos reign on the top was short like leprechauns. Han kan ta sin guldboll och ställa den i sitt skåp där hemma bredvid sina skönhetsprodukter och se upp för Messis framfart. Om la Pulga förblir skadefri denna säsongen är jag övertygad om att han kan föra laget till titlar och bli en av de största.
Real Madrid R-LeGenAr
2008-12-01 00:50
de två fotbolls spelarna i moderntid som har riktigt dominerat hela vägen ut! är

Zidane
Ronaldo

( ronaldinho kunde ligga där, men han kan inte, han behöver mer års dominas)

den ända spelaren som kan komma ditt! är fktiskt messi!

messi kommer bli lika stor som dessa, om han dominerar lika länge som dessa! han har börjat!

för mig kommer ingen förbi zidane eller ronaldo, messi kommer komma 3a om han fortsätter!
Canaletes
2008-12-01 00:42
el Flaco

Håller med dig om C. Ronaldo. Jag tror inte att han kommer va lika bra som förra, min anledning är att han har lagt på sig kanske 3-4 kilo muskler bara för att se lite bättre ut. Precis som Ronaldinho gör nu, han gymmar mycker mer nu än att köra cardio, de e därför Ronaldinho inte är lika snabb o kvik nu.

De är vad jag tror, sen har Ronaldo fått mycket luft. Bara se matchen från igår där han fick rött
Barcelona Pep.G
2008-12-01 00:37
tarrak

Vi ledde ligan fram till Kryss-matchen mot Betis. Eller har jag fel ?
Det fanns en viss mättnad, men herregud vi ledde ligan stort.

Varför tror du jag säger "vi förlorade ligan, det var inte Real som vann den". I slutet av säsongen så gav vi bara upp kändes det som. Och vi förlorade ligaledningen just mot vid kryss-matchen mot Betis. Sorry det var 1-1 och inte 2-2.
Barcelona el Flaco
2008-12-01 00:36
tarrak/

Att Ronaldinho höll världsklass i 2,5 år är en merit i dessa tider då spelare sällan dominerar fotbollen i mer än en säsong. När Kaká var som bäst var det "endast" under en säsong, samma sak med Christiano Ronaldo. Jag anser att Dinho är en av de bästa jag någonsin sett. Men visst, jag håller absolut med om att Ronaldinho inte kan nämnas tillsammans med Maradona. Det är nog inte många som kan.
Barcelona tarrak
2008-12-01 00:18
Om man tror att Barcelona tappade ligasegern 06/07 pga något enstaka misstag från perifera rotationsspelare som Oleguer, har man enligt min mening en väldigt naiv inställning till fotboll. För mig är det självklart att det var truppens mättnad och dåliga disciplin, främst hos stjärnspelare som Dinho och Deco, som gjorde att marängerna kunde knipa titeln. Med dem ur truppen kan vi nu se resultatet av ett hungrigt kämpande Barcelona vi inte sett på flera år.
Barcelona tarrak
2008-12-01 00:09
Pep. G

Skulle du kunna berätta lite mer om Oleguers agerande vid "2-2 matchen mot Betis"? Den matchen finns nämligen inte dokumenterad någonstans, så det skulle vara intressant att höra mer om den.

För övrigt anser jag att Salcini har rätt. Ronaldinho kan omöjligen kreditiseras för mer än 2, 5 säsonger som höll absolut toppnivå, vilket gör att han inte kan nämnmas i samma stund som storheter som Maradona.
Barcelona Salcini
2008-12-01 00:04
Pep.G

Har jag sagt att han inte var bra innan dess? Nej, jag sa att han var på sin TOPPNIVÅ, den man kan jämföra med Maradona och Pelé under sina eror med. Den nivån höll han bara i 2½ år anser jag. 2½ år räknar jag vårsäsongen 03/04(jag tycker inte att han kom till sin rätt under höstsäsongen, å andra sidan gjorde ingen i barca det) till och med cl-guldet 05/06. det var 2004 och 2005 som han vann sina indviduella titlar. 06/07 gick han ner sig en del tycker jag och förra säsongen var han inte bra helt enkelt.
Barcelona Pep.G
2008-11-30 23:52
Jag är kär i den här Tabellen asså:D
Barcelona Pep.G
2008-11-30 23:51
Salcini

Skojar du när du säger 2½ halv år !?
Tror du han var bra bara i Barca ? Han var hur jävla bra som helst i PSG. Tror du Brasilien hade vunnit VM 2002 utan Ronnie !?
Dessutom så var han bra i Barca mer än 2½ år. Du kan inte ha glömt säsongen 03/04 ? Eller säsongen 06/07, visserligen var han inte så bra under säsongen 06/07 som han var i dem föregående säsongerna. Men han vann ändå den interna skytteligan, och gjorde det han skulle. Glöm inte att Real Madrid inte vann ligan den säsongen utan det var vi som förlorade den. Kommer aldrig glömma Oleguers agerande vid 2-2 målet mot Betis.
Barcelona Salcini
2008-11-30 23:43
Messi är Messias

Har du redan förträngt Messi's hand för två år sedan mot Espanyol? Spelar ingen roll var utgången av matchen blev, han gjorde det likväl.

Däremot håller jag till viss del med dig. Messi behöver bara hålla uppe det här spelet större delar av sin karriär, då skulle jag se honom som en deltagare i diskussion "vem är världens bäste genom tiderna?". Ronaldinho lär inte komma dit, då han endast var på sin toppnivå i 2½ år. Just nu är han bara en bra spelare, men verkligen inte i klass med Maradona, Pelé som dom var på sin tid.

Messi borde för övrigt få Ballon d'or iår!
Barcelona Moe-_-
2008-11-30 23:05
Kolla in den här killen. Vissa av er har redan sett honom, men för er andra.

Shit, tänk er han är bara 6år
Barcelona Okkapokka.
2008-11-30 22:41
Denna såkallade "kris" i Real Madrid får dom i alla fall att bli ärliga. Förrut jämfördes han väl med Robinho? Nu är det helt plötsligt fotbollsguden han jämförs med. :D
Barcelona jost15
2008-11-30 22:37
kolla på det här, messis ronaldos och torres poängsnitt jämförs. ni får gissa vem som vinner överlägset :)
Barcelona Messi är Messias
2008-11-30 22:21
Ämne: "Namn: KungligaMadri....
Fotbollsspelare ska jämföras i förhållande till sin samtid och då är Pelé i mina ögon den störste. Fortsätter Messi som han håller på nu kommer han i mina ögon att passera Maradona där betyget dras ned av diverse dumheter, framför allt detta med "Guds hand" och att han länge förnekade fusket.

Andra gudabenådade spelare som är i samma klass är Cruyff och Ronaldinho. Den senare har väl haft de absolut bästa toppar som någon anfallare haft men dalarna drar ner betyget.
Barcelona Ciao-V
2008-11-30 22:17
Ett Äkta Barca Fans:
Hahaha... Jag håller med!
Barcelona Gud är störst!
2008-11-30 22:04
"Namn: KungligaMadrid » Svara inlägg
Sänt: 2008-11-30 21:45
Tycker ni jag är galen om jag påstår att Messi redan i dagsläget är bättre än Maradona? Skickligheten och standarden är betydligt högre idag. Det var alltså lättare för i tiden att göra mål och dribbla av backarna.

Det är därför jag rankar en anfallare som Ronaldo betydligt högre än Pelé. Fanns ingen som helst organisation förr i tiden. Jag har mycket svårt att se Pelé smälla in 1000 mål mot dagens försvar och motståndare.

Messi dominerar i match efter match och är ett ständigt hot och gör som han vill varje gång han får bollen, bokstavligt talat. Just nu är han helt outstanding och han borde ärligt talat få guldbollen trots C.Ronaldos målkavalkad förra säsongen."

De är sköna, marängerna. Haha
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2008-11-30 22:03
Ciao-V
men asså det är väl bättre att dom som är mer rutinerade lag slår ut rela union osv medans vi slår ut dom bättre lagen:D
då blir det lättare:D
Deportivo Creus
2008-11-30 21:56
Ämne: ...och hyllningarna ....
Briljant! Haha.
Barcelona Gud är störst!
2008-11-30 21:51
Creus

Shit, visste inte att Rivaldo har gjort 3:e mest mål för barca genom tiderna. Nice älskade honom förut.

Top 10:
César 235
Kubala 196
Rivaldo 130
Mariano Martín 124
Rexach 122
Kluivert 122
Escolà 118
Stoichkov 117
Basora 112
Eulogio Martínez 111
Eto'o 111

Eto´o delar 10:e platsen. Men i slutet av säsongen så kommer han säkert bli trea han kommer passera 130 mål. ;)
Barcelona Ciao-V
2008-11-30 21:48
Ämne: Ciao-V
hoppas vi mö....
Var det inte Polideportivo Ejido och Real Union Irun som slog ut R Madrid och Villarreal? De är bra lag i så fall.
Tror att alla lag som är med i lottningen är bra lag.
De två sista har dock kanske lite mindre rutin.
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2008-11-30 21:41
Ciao-V
hoppas vi möter ett bra lag istället för ett dåligt lag för då blir det lättare senare och att vi kanske inte har den formen som vi har nu när vi möter ett bar lag sen om några månader:D
Deportivo Creus
2008-11-30 21:40
Vet inte om ni sett det här, men jag kör på det.

Eto'os mål mot Sevilla innebar att han nu delar tiondeplatsen som Barcelonas bästa målskytt någonsin. Grande!
Barcelona Ciao-V
2008-11-30 21:39
Copa del Rey lottas ut imorgon.
Här är de lag som ska lottas:

Barcelona, Atletico Madrid, Valencia, Sevilla, Deportivo, Racing, Espanyol, Almeria, Valladolid, Betis, Athletic Bilbao, Osasuna, Mallorca and Sporting, Polideportivo Ejido, Real Union Irun.

Kan man hoppas på de två sista lagen?
Barcelona Sürer
2008-11-30 21:36
med risk för att bli lite tjatig men skulle vilja ha var på några frågor

vilka i madrid riskerar avstägning vid ett gult kort i el classico när de möter sevilla nästa vecka?

vilka skadade spelare missar el classico (bekräftat)

hur ser det ut för iniesta o abidal är de med mot real?

tacksam för svar

Barcelona Blaugrana93
2008-11-30 21:24
Ronaldhino satte precis ribban på frispark i Milans match.
Barcelona Joanilson
2008-11-30 21:23
är Helguera skadad? annars är det nog han som spelar bredvid Albiol mot oss

och vi kommer ju ihåg hur roligt vi hade med han på plan för ett par år sedan när han var i Madrid
Barcelona joninho__90
2008-11-30 21:22
Ämne: Vad blev det i Valen....
Ja. Valencia vann med 3-2
Barcelona Blaugrana93
2008-11-30 21:22
Vad blev det i Valencias match egentligen? Den är väl slut?
Christián
2008-11-30 21:18
hur många gula har Villa? om man räknar med den gula han fick idag
Annons: