/spanien/barcelona/forum/19949.aspx/spanien/barcelona/forum/19949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Sergio the machine
2008-12-01 21:32
Rambla
Det är de jag ha hört du har chans att göra de innan första transfen öppnar men det är de jag ahr hört du har säkert bättre koll än mig. MEn hur ska real prestentera honom imorgon då? som de säg men marca är marca enligt de var messi cristiano etoo och alla klara för oss.
Barcelona FCB_Xavi
2008-12-01 21:20
Förhoppningsvis så minskar chanserna för Real att köpa Benzema nu i sommar. Jag menar.... behöver man mer än Hunt, RvN , Raul, Hugain, och Saviola?

För jag skulle gärna se Benzema i FCB!

EDIT: Nu när jag tänkte mig för... Behöver vi en ny anfallare? Vi har ju, Samu, Leo, Titti, Iniesta, Bojan, Hleb som kan ta forwardplatserna.
Hur mkt kostar Benzema 40 - 50m£ är det värt?
Barcelona Rambla
2008-12-01 20:47
Ämne: Suñol
Har du en sp....
Inte så långt in på säsongen. De första omgångarna kanske men inte efter 10 omgångar.
Real Madrid Sergio the machine
2008-12-01 20:33
Suñol
Har du en spelare registrerad för sässongen som därefter skadar sig och missar den har du rätt att handla in en spelare som får ta hans plats. det behöver inte vara under transfern. Spelar iniesta mott oss folk säger ju de vill gärn att han spelar det är el clasico världebs bäst match då ska en av världens bästa spelare spela.
Barcelona Xavi.H
2008-12-01 20:12
Iniesta är tillbaka mot Mallorca.
Barcelona Sürer
2008-12-01 19:51
hur ser det ut för iniesta spelar han nästa match eller möjligen med på bänken?
Barcelona Suñol
2008-12-01 19:50
Zizou_spars: det är inte sant, det kan göras undantag om man får en spelare såld samma dag som transferfönstret stänger men det är bara i vissa fall.
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-01 19:32
LaBarca //

Har du spelare långtidsskadade så är det tillåtet att "ersätta" dessa med nyförvärv utanför januari och sommar fönstren.

Dessutom är det inte alls bekräftat ännu så ta det med en nypa salt tillsvidare.
Barcelona LaBarca
2008-12-01 19:19
"Fan hade han inte varit skadad så hade han kunnat spela för oss mot Barca.
Hur grymt hade det inte"

hehe, han tror att Huntelaar kommer idag xD, transfersfönstret öppnar i januari.
Barcelona LaBarca
2008-12-01 19:13
Och där var Huntelaar klar för Real nu till vintern. xD
Barcelona Mojito
2008-12-01 18:46
Läste i senaste numret av offside om Robert Enke, Hannovers målvakt som även gjorde en säsong i Barca.
Han säger så här angående Valdes;
"Valdes höll aldrig på med några psykningar, men var en tuff nöt att knäcka. Han verkade aldrig ha några tvivel på sig själv. Jag undrar vad som hade hänt om jag hade varit lika målmedveten".

Ja, Valdes psyke kan man inte klaga på :-)
Krävs säkert något alldeles extra av det för att vara målvakt i Barca. Kanske därför som vi haft så många floppar genom åren på den positionen....
Barcelona el Flaco
2008-12-01 18:42
Real Bulldog/

Om jag var dig så hade jag nog varit lite mer oroad om Sevilla matchen denna helgen. Visst, el Clasico är årets viktigaste och största match men man bör ha respekt för de andra lagen, särskilt om dessa "andra" lag heter Valencia och Sevilla.
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-01 18:37
Saman. //

Det är en 4-4-2 variant, (4-1-3-2 typ). Diarra något mer tillbakadragen med DlR något mer framför sig. Vi har ställt upp med det mittfältet innan. :-)
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-01 18:35
Real Bulldog //

Ja på pappret i alla fall. :-)

Men men.. Ledsen att jag började snacka lite överdrivet mycket real här inne killar. Blev utav bara farten då jag svarade på supermac's inlägg.
Ha de gött tillsvidare!
Real Madrid Real Bulldog
2008-12-01 18:35
el Flaco//

Vi snackar ju om den allra viktigaste matchen denna säsongen. Det är bara 14 dagar kvar.
Men jag hoppas för Valencias och Reals skull att ni förlorar;)
Barcelona Saman.
2008-12-01 18:34
Zizou_spars

Varför inte köra på ett 4-4-2?
Barcelona el Flaco
2008-12-01 18:32
Tycker alla här redan börjat snacka om el Clasico. Glöm inte att vi möter Valencia först och att Villa och Mata är i bra form. De blir inte så lätta att knäcka.
Real Madrid Real Bulldog
2008-12-01 18:32
Zizou_spars//

Haha, den där elvan är ju bättre än den vi har nu:P
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-01 18:28
Codina
Torres - Pepe - Cannavaro - Heinze
Diarra - DlR
Sneijder - Robben
RvN - Higuain

Är vår skadade elva för tillfället. Ganska bra, eller? :-P

Haha, man kan inte annat än att skratta längre. Lite lustigt faktiskt....

Barcelonito //
Nja, men lägg därpå till vår formsvacka. Underlättar ju inte precis med 700 skador då :-)
Barcelona Dizzy
2008-12-01 18:26
Är det sant att Etoo är avstängd mot Valencia? Tycker det är bra så att han inte blir avstängd mot Real.

Hleb Henry Messi vad tycker ni?
Barcelona Barcelonito
2008-12-01 18:24
Det där laget är på pappret bättre än Getafe. Och de har vunnit mot Real och spelat lika mot Barca. Allt kan hända i en match. Speciellt El Clasico. Sport Gijon vann borta mot Valencia osv. Man ska aldrig vara säker på seger, inte i La liga iaf.
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-01 18:18
supermac //

Hehe jag förstår faktiskt exakt vad du menar, skulle tyckt likadant om det var vice versa.
Våra skadade spelare nu utgör faktiskt ett på pappret bättre elva än den vi har till förfogande :-P.

Saman. //
Kantspringare/Anfallare. Vem skulle vi annars slänga in?
Barcelona Mojito
2008-12-01 18:16
El Clasico är inte som vilken match som helst. Spelare kan överprestera pga tändningen medans andra kan falla ur nmatchen totalt pga nerver.

Visserligen har vi rutinerade herrar på plan, men att rutin försvinner med press har man sett förr.

Tänk vilken press Barca har med Real´s skadelista, många förväntar sig att de ska vinna lätt.
Om det står 0-0 efter en halvtimme, kommer publiken att börja vifta med näsdukar?

Mycket kan hända, och jag kommer vara nervös som fan hela dagen innan matchen börjar, sen ska jag förhoppningsvis bara njuta ;-)
Barcelona Saman.
2008-12-01 18:10
Drenthe som anfallare?
Real Madrid Shi
2008-12-01 17:39
Skall bli en supersintressant match, vi kommer dit med, ett världslag i form av:

Casillas
Salgado Ramos Metzelder Marcelo
Gago guti Van der Vaart
Raúl Saviola Drenthe

Tycker ni bör vara riktigt rädda! Det laget är inte och leka med.
Barcelona supermac
2008-12-01 17:35
Jag hoppas verkligen vi vinner över RM, tänk er deras självgodhet ifall dom skulle vinna med alla de skadorna de har. Jag hade hellre sett ett helt friskt RM på grund av den risken, även om den är liten.
Barcelona J.Gamper
2008-12-01 17:31
Om man tänker efter så kommer nog Real ändå kriga sönder sig o försöka göra allt för att vinna mot Barca.. så att de kan vara med om titelracet igen. Så kanske blir jämn match ändå.
Barcelona A.Gaudi
2008-12-01 17:12
pepe missar. jag bryr mig egentligen inte om vi vinner med "heder" eller inte. jag vill bara ha tre poäng mot real. men jag kan inte låta bli att leka med tanken på en utklassning mot dom vita. utan pepe, deras bästa spelare i år, blir deras försvar kraftigt försvagat.
jag undrar ifall pep fortfarande hade vart sportslig och inte låta siffrorna rinna iväg även mot real. men jag är dock medveten om att jag har hybris just nu, förmodligen blir det en jävligt svår match hursom.
Barcelona J.Gamper
2008-12-01 17:11
Ärligt talat så känns El clasico väldigt tråkigt nu på förhand när alla Reals spelare är skadade typ. Blir nog inte en så jämn o spännande match som det borde vara.

Längtar nog lite mer till Villareal - Barcelona matchen. Men det skulle nog vara ganska kul o se Barca krossa Real ändå =D
Barcelona tribente_magico
2008-12-01 17:10
Okkapokka. TACK!
Annons: