/spanien/barcelona/forum/19943.aspx/spanien/barcelona/forum/19943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Jangis
2008-12-03 00:26
MadridistaN,

Dom där källorna är inte så trovärdiga samt att vad spelare ha sagt och inte ska man ta med en stor nypa salt om inte någon har det inspelat på film.

Eto är ett känsligt ämne, kommer ihåg när man svor åt idioterna som vägrade ta hem honom ifrån mallorca. Om inte för att slippa förlora mot ön varje gång dom kom på besök och sänkte Madrid med ett par mål från Eto.

Har ni säker information när matchen spelas förresten? Får fram både 13 och 14 när man söker efter svar.
Barcelona Criff
2008-12-03 00:24
MadridistaN, Du förstår inte vad spekulationer betyder eller?
Alla dessa tidningar spekulerade i att det var så, båda spelarna förnekade det. Vad ska du gå på?

Jag minns också det, för det var dem uttalanden som fick klubben att agera, Rijkaard fick kicken och de mätta spelarna gick ut genom framdörren.

Varför har det kortet inte med saken att göra? Det är samma situation fast omvänd. Du vet inte om han tog det med flit eller inte, samma förra året. Du kan bara anta och spekulera.

När du kommer med en direkt länk där Samuel Eto eller Deco uttalat sig om frågan så kom tillbaks och läxa upp oss.
MadridistaN,
2008-12-03 00:19
Ämne: MadridistaN, och din....Finns många källor bl.a. AS, Marca, sport, El mundo deportivo, Fotbollskanalen skrev om det också och även Sportal samt även Goal.com Bara att välja en. Det var ett tag sen så jag minns inte riktigt, men det Eto'o sa kommer jag alltid att minnas.

Eto'os kort för Sevilla matchen har inget med saken som jag skrev och göra. Det är en annan femma. Nej vi behöver inte en Eto'o vi har redan en 20 åring higuain som snart kommer att bli en världsspelare av klass och nu fick vi också en ung Ruud - Klaas Jan Huntelaar. Dessutom så kanske kommer Benzema till sommaren, tror dessa tre räcker för oss 10-15 år framåt.
Barcelona Criff
2008-12-03 00:14
MadridistaN, och din källa är?
Allt det var spekulationer, båda spelarna gick ut och förnekade det.
Så om det verkligen var så eller inte kan man sitta och spekulera i årtal.

Detsamma om Etos kort i helgen mot Sevilla var med mening så han inte skulle missa El Clasico.

Eto har spelat i Real, och så som det ser ut i ert lag nu, så skulle ni allt behöva en Eto :P

Etos uttalanden kom nog för att han själv var trött på dessa spelare som inte skötte sin träning och annat.
Genom det kommer inga titlar, och genom så vill man självklart lämna. Barcelona höll ju på att ätas upp inifrån. Så han visade väl bara till Laporta och de andra att enough is enough.

Nu med en nystart och de "lata" spelarna ur bilden så ser du den Samuel Eto som alltid funnits där. Motiverad som aldrig innan.
Hade han inte haft någon kärlek för klubben hade han lämnat i sommar och inte ens försökt kämpa på försäsongen.
Vad gjorde han istället?
Barcelona Jay-z
2008-12-03 00:08
Rambla //

Komigen de där va ett dåligt argument, hur många lag var de som spelade så under våra guld år. Men då hade vi spelare som fick försvarana att röra på sig som Henk va en expert på att öppna ytor likaså Giuly, Och Samuel Eto,o i stor form. Har du Redan glömt bort CL finalen nära hela Arsenal gick i försvar? Sen Hade vi spelar som kunde slå maklösa passningar som Deco, Dhinho.

Tycker vi är en demension sämmre i år då menar jag mittfältet och Anfallet. Försvaret är varken sämmre eller bättre
MadridistaN,
2008-12-03 00:07
Ämne: Ämne: Rätt ku....Anledningen till att Eto'o och Deco inte var med var pga att de avsiktigt drog på sig gula kort matchen före mötet mot Real, för att slippa visa sig i Madrid och klappa åt värsta rivalen. Om Eto'o hade haft lite lagkänsla hade han inte spottat laget i ansiktet och skitit i att hjälpa Barca ifrån att bli förnedrade åtminstone, trots El Pasillot och en titellös säsong. Det som jag tycker var/är ännu värre när han dagar feter gick ut och sa: Om Barca inte vinner en titel nästa år kommer jag att dra härifrån.

Kärleken/Stoltheten till sitt lag ska ju vara större/starkare än hatet till rivalen, eller hur? Speciellt när det gäller en spelare som spelar i laget, speciellt när det gäller spelare som Eto'o och lag som Barca.

Jag skulle aldrig vilj ha en liknande spelare i Real, aldrig.
Barcelona Criff
2008-12-03 00:00
Jag saknar det lite i Barcelonas spel idag, när Ronaldinho eller Messi kom löpande in mot straffområde och slog en passning till Eto som han skarvade vidare till dem igen så dem rann igenom. Jag vet inte hur många sådana mål dem gjorde 04 -06, men det var briljant!
Har sett det någon gång denna säsong, men Pep kanske inte tycker det är effektivt eller något?

Man ska väl egentligen inte klaga när spelet ser ut som det gör :P
Barcelona Rambla
2008-12-03 00:00
Ämne: Shi //

Om jag ska....
Om ett lag envisas med att ställa upp hela sitt lag på den nedre halvan av sin planhalva är det då det attackerande lagets fel att det blir handbollsfotboll? Kanske skulle man ta och lyfta upp några motståndare och bära bort dom till andra delar av planen så att det blir en annorlunda fotboll?

It takes two to tango.
Barcelona Jay-z
2008-12-02 23:46
Shi //

Om jag ska va ärlig så har ni en ganska stor chans att vinna. Om ni gör första målet och satsar på försvar så kan ni bidra till våran äkliga handbollsfotboll. För vi har fortfrande ett par tröga spelare som bara kan spela sid led när vi ligger under. Sen är de ju som att spela med en spelar mindre på plan när Henry har en dålig dag. Även Henrys bra dagar är dåliga hehe. Men gör vi första målet ser de inte ljust ut för er.

Men hade vi vart i 04-05 eller 05-06 formen hade vi kört över er utan tvekan. För då hade vi ett rakare spel ett mer rörligt spel. Alla sprang för varan kunde inte hitta 1 fel under dessa år.
Barcelona Rambla
2008-12-02 23:40
Shi:

Det är inte så konstigt att självförtroendet är sargat efter den inledningen av säsongen, så något finspel är inte heller att förvänta sig. Egentligen är det en prestation att ni faktiskt ligger med i toppen.

Det jag egentligen ville ha sagt var att det hade varit riktigt spännande och intressant att se en drabbning om båda lagen gått som tåget samtidigt. Toppform och bra spel från båda håll, det hade varit en kul match. Nu är risken stor att det blir som du beskrev scenariot.
Real Madrid Shi
2008-12-02 23:33
Rambla

Självförtroendet att bjuda upp till finspel från vår sida existerar förmodligen inte för tillfället. Men med den hawaiifotbollen som presterats från vår sida hittills så vet man aldrig vad som händer.

Jag ser personligen två scenarion. Ni vinner med flera mål och vi gör inget, typ 3-0.

Eller att vi tar en kämparseger med 1-0 samtidigt som ni missar massvis med chanser.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-02 23:28
Shi

Du säger det själv, "man vet aldrig när allt vänds upp och ner" Det kan hända oss nu i helgen till exempel. Det behöver inte gå hela säsongen för att de ska ske.

Nu hoppas jag såklart att detta aldrig händer :)
Barcelona Rambla
2008-12-02 23:27
Shi:

Det som jag tycker är tråkigt är att Madrid har inte spelet i sig till att bjuda upp till sevärd och underhållande fotboll. Ok, olika människor blir underhållna på olika sätt, så vissa tycker nog kampen i sig är underhållande nog. Men du vet nog vad jag menar. Ni kommer att backa hem och bara försöka stänga av ytor och sen kontraslå.

Det är inte alls omöjligt att ni vinner, precis som förra säsongen på Camp Nou. Får ni första målet lär ni försöka stänga igen butiken och parkera bussen. Skillanden den här säsongen med Pep som tränare är att en förlust ingen katatstrof för resten av säsongen för barcaspelarna, även om det kommer att svida några dagar. Pep kommer trots det att mobilisera om sina trupper och gå för fullt för ligatiteln. Man kommer inte att bryta ihop och tappa allt.
Barcelona Rambla
2008-12-02 23:22
Efter detta kan nu kanske även brittiska medier inse att de kan lägga ner sina pinsamma rykten om att Yaya inte skulle trivas och vilja lämna.
Real Madrid Shi
2008-12-02 23:19
Jag förbereder mig på förlust i El Clasico, inte för skadorna eller den dåliga formen, men då ni inte vunnit ett El Clasico på 5 matcher, är det dags nu, ser inget bättre tillfälle faktiskt.

Jag har redan börjat mentalt förbereda mig för en dålig säsong, senaste två åren var Real Madrids, nu kanske det är Barcas tur igen, njut av tiden så länge den vara, för man vet aldrig när allt vänds upp och ner.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-02 23:17
Rambla

Stämmer bra det. Sen hade de inte heller spelat någon som helst roll alls vad Messi hade hittat på. Marcelo och Heinze hade stoppat han enkelt ändå.

Jag lägger till ett stort fett not HÄR, för båda våra inlägg.
Barcelona Pep.G
2008-12-02 23:15
Alla madridistas, som snackar om vår 4-1 förlust mot dem förra året. Vi hade ett lag med den sämsta lagmorlaen. Det finns ett el classico där båda lagen hade bra form innan och det var 19/11-05. Om ni inte vet vad som hände då, kolla länktips :D
Barcelona Rambla
2008-12-02 23:08
Ämne: Rätt kul att man ser....Jo, för Barcelona hade ju verkligen mycket att spela för. Ligan förlorad för länge sen och behöva ställa upp i en förnedrande "pasillo". För att inte tala om Ronaldinhos fantastiska år och alla rykten om vilka spelare som skulle försvinna. Barcelona försökte ju inte ens spela fotboll.

Jag kanske ska lägga till att även om Eto'o, Deco och Iniesta varit med, så är jag övertygad om att Barcelona trots det hade förlorat matchen för Madrid var vid den tidpunkten mycket bättre än Barcelona.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-02 23:04
Ämne: Rätt kul att man ser....
Criff

Vad ska man förvänta sig av vissa madristas egentligen? :D
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-02 23:02
Exakt, Deco och Ronaldinho Förstörde laget om man kan säga så, Lag moralen på 0.

Barcelona Criff
2008-12-02 22:54
Rätt kul att man ser Madrid fans överallt, alltså inte enbart på svenskafans nämna att Real kanske inte kommer vinna El Clasico pga dålig form, skador och otur, sen i samma mening nämna 4 - 1 vinsten förra året på Bernabeu och säga att om dem har full trupp så är alltid Real bättre.

Ingen nämner hur det stod till i Barcelona förra året under 4 - 1 förlusten.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-02 22:49
Fyfan, nu närmar det sig !:) På lördag drar man med polarn 06.25 till barcelona, Fan va gött med match då, riktigt feta platser också närmast planen på långsida.

Hoppas på en bra match också. Fan att Etoo är avstängd men ;) Det är bra så han inte missar Classico.

Sist vi var där nätade ju Henry så vi får hoppas på det igen.

/M
Barcelona SaM__-
2008-12-02 22:45
§antana: och exakt varför har Barcelona mer press på sig? Jag skulle säga att det vore tvärtom. Madrid måste nästan vinna för att haka på i toppen o inte hamna för långt ner. Låt oss leka med tanken att Barcelona vinner mot Valencia och Real förlorar mot Sevilla. Då kan jag lova dig att pressen liggerp å Real Madrid verkligen måste ha 3 poäng med sig från Camp Nou för att haka på.

Dessutom är ni regerande mästare, så ni har allt o försvara. Ända pressen jag kan se Barca ha på sig är att man har hemmaplan.
Barcelona Afr3M
2008-12-02 22:43
Nån som vet om vilka som kommer vila i CL och mot valencia kommer va där båda matcherna hoppas jag inte missar etoo då jag missa honom förra året!
Real Madrid §antana
2008-12-02 22:21
Nä cules, nattskiften med tjejen börjar.
Det har varit trevligt att tjöta med vissa av er och vi ses en 13:e.

Barcelona Dedeffo
2008-12-02 22:21
Håller med, synd att han går till Real. Jag får hoppas på att han inte floppar. Han är som sagt en chansning han är oprövad ute i nån stor liga.
Real Madrid §antana
2008-12-02 22:15
Palle Kuling//

Kände precis som du känner just nu när ni hade ett litet koloni med holländare med Cocu, Kluivert, Overmars, de Boer, Zenden, Reiziger (säktert glömt någon) gillade Overmars skarpt på den tiden.
Real Madrid §antana
2008-12-02 22:10
SaM_ // Vi snackar inte om vem som bör vara rädd utan vem som har den den mest betydande pressen.
Pressen som kan och kanske avgör matchen.

Att båda har det är det inget snack om det eftersom matchen har en sån känsla och historik bakom sig.

FCB :)//
Haha ja det låter lite konstigt med överbord, kunde inte komma på ordet!

Vad jag tror om matchen är att den kommer att vara lite mer intensiv än förra säsongen speciellt denna möte på Camp Nou, då läget på tabellen är som den är och hur formen är för oss båda. Men det kommer att bli en härlig match och jag kommer att sitta hemma med polare där några är cules och andra madridistas och jag kommer att skrika och svära på spanska oavsett vem som gör mål. Jag vill inte tippa för då kommer jag säkert att jinxa det, så vi får se vad det blir.

Barcelona Barçanist
2008-12-02 22:09
Palle Kuling....

Håller med dig, trist..
Han är riktigt bra och det blev en fantastisk värvning, men vem vet? Kanske han inte trivs i Spanien?

Men jag hoppas verkligen på att han lyckas!
Barcelona Palle Kuling....
2008-12-02 22:07
Wow! Ännu en holländare till Real Madrid. (Real Holland) Trist att Huntelaar går till Real :( Jag har alltid gillat han.
Annons: