/spanien/barcelona/forum/19940.aspx/spanien/barcelona/forum/19940.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Emadinho
2008-12-12 09:29
Haha det är roligt hur ni stör er på det som skrivs i Puertan.
Jag menar de vi diskuterar där gällande form, press på det ena eller andra laget, lagens chanser till vinst etc. kvittar väll ändå. För vi är inte en del av laget.

Och när vi spekulerar om att pressen eventuellt ligger på er så handlar det enbart om att hitta några chanser till vinst. Det hade varit konstigt om vi hade pratat om att vi kommer spela ut er istället, då både ni och vi redan vet vilka som har bäst form idagsläget.

MEN när man läser kommentarer som "Det är klart de vill lägga pressen på oss" så kan man enbart skratta, det är väll knappast ni här inne på forumet som ska spela matchen och därmed känna press? Skrattretande värre.

Lycka till...Not
Barcelona Dedeffo
2008-12-12 09:25
Det ligger lika mycket press på båda lagen. Real ligger efter och har haft väldigt dåliga resultat i de senaste matcherna. De ligger 9 poäng efter och är regerande mästarna. Vi ligger 9 poäng före, spelar hemma och måste ta revansch och är i riktigt bra form.
Barcelona Trixter
2008-12-12 08:59
Nedanstående kommentar är saxad från pösmunkarnas - modigt nog - stängda forum. Är ju fantastiskt underhållande:

"Vi har som ni säger inget att förlora, vinner vi är det vändningen på säsongen, förlorar vi så fortsätter vi som vanligt."

Ja, precis. Förlorar ni så fortsätter ni som vanligt! ;-)
Barcelona Trixter
2008-12-12 08:52
Delarocha/

Det är klart de vill lägga pressen på oss, eftersom det för tillfället egentligen är det enda som talar för dem - just det att vi verkligen BORDE vinna, sett till form, spelarmaterial, skador, hemmaplan osv.

Personligen tycker jag det är bra. Ju mer press de lyckas lägga på oss, desto mer knäckande blir det för dem att förlora...
Barcelona Braxingen
2008-12-12 08:49
Delarocha RIP Puerta,
Lite så är det väl. Var pressen ligger är subjektivt och det måhända att lagen intalar sig själva att motståndarna har större press.

Sen så tycker jag att den här upplagan av Barcelona har bevisat att de kan leverera under press. Det är ju nästan som att de trivs med pressen.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-12 02:12
Läste precis någon maräng skriva att de inte har något att förlora. Är det inte just det som är grejen? Förlorar Real Madrid är det 12 poäng och sista spiken i kisten för en katastrof höst. Förlorar Barca så visst, då är det fortfarande 6 poängs försprång i ligan. Känns på nåt sätt som om marängerna försöker lägga lite väl mycket press på oss när enligt mig mer eller mindre all press faktiskt ligger på dem.
Barcelona Barcalonawi
2008-12-12 01:30
Krönikan "Jag älskar Barcelona" är en billig anti-kopia till Barcas senaste krönikor. Den är rolig, JA, fast på ett patetiskt sätt. Som om reals redaktionen inte hade nån idé att skriva om, så harmade de vår redaktion.

Så patetiskt, hoppas att de kommer med ny idé som får oss att rasa precis som Mohamad och el flaco fick t.o.m deras redaktion att uppröras :)
Barcelona Dedeffo
2008-12-12 01:28
Imorogn är det el clásico. sks lägga mig nu adios.
Canaletes
2008-12-12 01:16
Dedeffo

Det roliga med videon är att Lucescu blandar ihop typ 4 språk. spanska, katalanska, italienska och ukrainska :P
Canaletes
2008-12-12 01:12
Ni som är utråkade eller bara tycker att tiden går fööör sakta så kan ni kolla på den här dokumentären av El clásico. Den är från 2001 men jävligt bra. ca 50 minuter lång!

Barcelona Dedeffo
2008-12-12 00:56
Tack för översättningen. Så Guardiola bara går därifrån haha :).
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-12-12 00:54
Dedeffo

Handlade om första mötet mot Shaktar, att vi gjorde ett mål när en av deras spelare var skadad. Och då skrek shaktar tränaren(?) att det inte var Fair play och att det inte var likt Barcelona att vinna på det sättet. Skämmigt (Verguenza) av Barcelona enligt snubben.
Barcelona L!VOZ
2008-12-12 00:54
Dedeffo

Mircea Lucescu skriker åt Guardiola för att barca spelaren inte skickade ut bollen när en Sjachtar Donetsks spelare låg på marken, tror jag
Barcelona Dedeffo
2008-12-12 00:45
Kolla mitt länktips. Är det nån med bra Spanska som kan säga vad som händer?
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-12 00:41
L!VOZ. Hear, hear, hear
Barcelona L!VOZ
2008-12-12 00:39
Vad ska man säga?
Jag citerar barcadinho:

Den här klubben identifieras av många som är kaxig, dryg, rik, snubbig, smörig osv.

Den här klubben liknar en tjej i en klass som tycker själv att hon är det vackraste i hela världen. Hon är helt säker på det och hon tror dessutom att alla i skolan älskar och avgudar henne mer än allt. Hon tror att hon är så vacker att hon vågar inte ta ut sitt arsle från klassrummet när hon märker plötsligt att hon har fått en liten liten finne.

Det går inte att visa ansiktet ut då. Man måste ju vara hel perfekt. Och det uppstår panik.

Situationen blir värre när tjejen plötsligt märker att det finns en annan tjej i klassrummet.
Hon har aldrig märkt henne överhuvudtaget och trodde att hon var så full eller så vanlig.
Men den vackra tjejen blir helt hysterisk. Hon märker plötsligt att den andra ”fula” tjejen är faktiskt väldigt populär bland många killar och tjejer i klassen. Och hon är till och med populär i hela skolan.
Och då blir det vackra avundsjuk. Så jäkla avundsjuk att hon springer till affären och köper massa med smink.
Hon ska göra allt för att vara det vackraste.

Men hon har missat någonting stort.

Det är inte alltid det vackraste som är mest populärt eller uppskattat.
Barcelona FCB :)
2008-12-12 00:38
Kan inte bärga mig till lördag, så sitter här och kollar på 3-3 klassikern! Bättre än att bara vänta kan jag säga :) Messi var verkligen kungen i den matchen =)
Barcelona Pep.G
2008-12-12 00:34
GOTT FOLK !

Människorna i Puertan har mist förståndet. Dem tror Drenthe kommer o stopppa Messi. Hur kan dem tänka så när rutinerade backar så som Evra,Cannavaro, Carlos m.m hade grovt svårt med detta. Sen att en annan idiot säger, "det är bara o lägga Salgado som vänsterback så kommer han punktmarkera Messi, tills Messi inte orkar mer, får mig o skratta sönder mig !

VAD HAR HÄNT MED VÄRLDEN !?!?!?!?!?
Barcelona Okkapokka.
2008-12-12 00:15
Ämne: Ska man tycka synd o....
Heywood

Den bilden kretsade omkring här tidigare idag och alla var minst sagt bevsikna. Men inte direkt förvånad.
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-11 23:54
Ska man tycka synd om pojken? Utanför en nattklubb i London när Tottenham firade jul.
Barcelona L!VOZ
2008-12-11 23:35
westinhoblaugrana

Tack så mycket för det.

Barcelona westinhoblaugrana
2008-12-11 23:29
Tillsammans är vi starka.
Barcelona Rambla
2008-12-11 23:29
Anledningen till att supportrarna kallas för culés (eller det katalanska culers).

Barcelona L!VOZ
2008-12-11 23:26
vad menas med “Tots units fem força”?
den kommer att vara barcas mosaik under El Clásico.
Barcelona barcadinho
2008-12-11 23:15
Ärligt att få ett gott skratt efter en jobbig dag på jobbet och massa annat.
Jag läste först pajkastaren och skrattade så att jag fick tårar.
Jäkla. Det var det bästa skämt på länge. Kanon roligt.
Sen kommer jag in i Les rambles och får igen ett gott skratt från filmerna.
Den som Rambla skickade med Van der Vaarts perfekta "assist".

Men jag måste erkänna en sak.
Jag börjar känna min vanliga oro inför en match. Det är inte särskillt just med el clásico och sånt.
Jag är alltid lite orolig inför en match.
Jag tror alltid på laget, men jag hatar att förlora.
Det är nog spänningen som gör mig nervös.

hoppas på roliga saker också imorgon.
Barcelona El Guanche
2008-12-11 23:08
Jag är ett "arsle", och jag är stolt över det!
Barcelona Dedeffo
2008-12-11 23:07
Haha. Kolla länktips de skriver ''Josip Guardiola''
sebbaa
2008-12-11 22:57
Visca_Barca :)

Men gonatt nu alla andra "arslen" som vi tydligen är förtjänta av att bli kallade. ;)
Barcelona Visca_Barca
2008-12-11 22:49
sebbaa ihih jag är tomte :P

länken
Barcelona Rey Etoo
2008-12-11 22:49
Kan knappt koncentrera mig i skolan bara tänker på hur matchen bilden kommer att se ut tänker mest negativt konstigt nog, jag tänkar på om real bara får en moral boost ocb bara skjuter in första målet och vi bara kollapsar
Annons: