/spanien/barcelona/forum/19939.aspx/spanien/barcelona/forum/19939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2008-12-05 20:13
Då hade man ju fått bägge Maradonas arvtagare i truppen. Man kanske hade sluppit då också den ständiga jämförelsen man ofta gör mellan Messi och Agüero.
Barcelona Dedeffo
2008-12-05 20:11
Synd att Silva missar matchen för Valencia men för oss är det positivt. Man älskar Silva han är så mäktig.
Barcelona Hetfield
2008-12-05 20:04
Jag ser hellre att vi får Aguero än Benzema, dels föratt det blir billigare så och föratt jag tycker att Benzema är aningen överskattad

Fan vad löjligt att man pratar om Fabregas hela tiden, finns ingen chans att han kommer hit nästa år, killen är Arsenals kapten, och Txiki har väl sagt 100 ggr om att man vägrar att ta tillbaka honom

Drömmen vore ju Aguero-Eto'o-Messi
Las Palmas Pio pio
2008-12-05 20:01
FCB_Xavi

Jepp det är han. Han har börjat löpa men har en bit kvar innan han får spela.
MessssiiTheOne!
2008-12-05 19:43
Om aguero kom till barca i sommar hade varit perfekt och sälj henry den döda fisken.
Barcelona FCB_Xavi
2008-12-05 19:42
Är David Silva fortfarande skadad ?
Barcelona Gud är störst!
2008-12-05 19:23
Mkt bra artikel, har längtat efter en sådan. Jag tycker bara du borde lägga till Olivier Moussima riktigt grym, och mkt talangfull, om ni inte har något att göra sök på hans namn på youtube sen så kommer det upp massa andra Barca talanger som är grymma det en hemsida som heter Airfutbol som lägger upp alla.

Gael etock är skrämmande lik eto´o i spelstilen och se namnet också, de är inte heller så olika i utseende heller. Finns 5-6 olika mörkhyade i Barca som är riktigt bra de spelar i olika lag nästan alla förutom 2 st alla dominerar i varsitt lag. Svårt för ledarna att välja vilka man ska ta upp varje år, tuff uppgift.
Barcelona Messidinho_10
2008-12-05 19:22
Underbar artikel om våra talanger. Jag hoppas att vi får se Gai snart köra med dom stora grabbarna hehe =)
Las Palmas Pio pio
2008-12-05 19:10
Mattias

Fin artikel! Dock en liten korrektur när det gäller Icardi. Han kommer från Argentina men bodde på Gran Canaria och kom till Barcelona från Vecindario. Där han gjorde massa mål som du skrev! ;-)
Barcelona Afr3M
2008-12-05 19:07
nån som beställt match biljetter från hemsidan ovan... har beställt fick mejl att allt gick bra pengar drogs från kontot men inga biljetter har kommit till mitt hotell! nån som är mer erfaren matchen är ju imorrn!
Barcelona Ciao-V
2008-12-05 18:54
jost15:
Det är tidningarna i Argentina som spekulerar det. Sport skriver om att det är två tidiningar i Argentingar som skriver att Agüero är överens med Barca. De handlar om nästa sommar.

Det vore dröm då han är en av mina favoritspelare. Vad sägs om ett anfall bestående av:
Agüero Eto'o Messi?

Men som sagt, det är bara spekulationer. Har svårt att tro att Barca köper honom för den summa som nämns.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-05 18:51
jost15

Jag tycker den affärren låter skum, inte sannolik. Även om Kun tillhör en utav mina absouluta favoritspelare så tror jag inte han går till Barca.
Barcelona jost15
2008-12-05 18:40
enligt sport.es har kun kun redan bestämt sig för barcelona till sommarn. Laporta skall ha fixat dealen. Jävlar vad underbart om detta stämmer. Då mina vänner, blir det som man säger, åka av.. hehe
Barcelona FCB_Alex
2008-12-05 18:29
Kolla gärna in länktipset, min hemsida :)

Skulle vara kul med lite feedback :D
Barcelona Barreman
2008-12-05 17:44
Hur går det för Dani Pacheco i Liverpool ???
Barcelona Saman.
2008-12-05 17:16
Helt klart snygga! Undrar om de tas in i Sverige i någon fotbollsshop?
Barcelona NoGo^
2008-12-05 17:16
Ämne: Köp gärna någon av p....
Riktigt snygga tröjor/t-shirts! Blir riktigt sugen på att beställa.
Barcelona Barcelonito
2008-12-05 16:57
Köp gärna någon av produkterna. Riktigt snygga är dom. Jag har redan beställt den Iniesta har på sig.
MessssiiTheOne!
2008-12-05 16:47

Hernanes verkar vara en intressant kille, bra skott faktist, man behöver någon som kan göra lite mål på distans oxå.

Om matchen imon så ser
jag verkligen fram emot den :)
Barcelona Dedeffo
2008-12-05 16:46
Ämne: ni skaknar Etoo... h....
'' ni skaknar Etoo... han står för allt i er målproduktion''

Nu blir jag förvirrad, ena sekunden står Messi för hela laget även deffensiven och nu står Eto´o för allt frammåt. Kom ihåg att vi snittar väldigt mycket i varje match och att det inte är bara Etoo som gör våra mål. 3 pinnar mot er kan jag garantera.
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-05 16:36
Més que un club

Om personen inte kan spanska så är ju "Hur kommer jag till Camp Nou" ganska onödigt då han inte förstår när den andre förklarar :D Men om man frågar vart metron ligger så behöver man bara typ peka :)
Barcelona Barcelonito
2008-12-05 16:22
ElDuroDeFCB

Han ÄR en kopia av Ronaldinho i spelstilen. Det fanns en gammal hemsida som hade många videofilmer på bara Barcatalanger en gång i tiden. Och nu är den borta. Då såg man när han latchade med självaste Ronaldinho och trixade och lekte med honom som om han redan vore en halvblond miniversion av Ronnie.

Dessutom så har jag sett video som mina kompisar har tagit från deras träningar som de hade från förra året. Det skiljer enormt mycket.

Som sagt så är bl.a. Chelsea och Arsenal väldigt intresserade av honom. Men talangerna idag har en annan möjlighet än vad Fabregas hade. Idag har vi en ledning och tränare som aldrig tvekar på att ge dom chansen att spela. Därför tror jag att alla Barca vill behålla, också stannar.
Barcelona Andreas
2008-12-05 16:17
**Hernanes in och Gudjonhsen ut till sommaren låter perfekt i mina öron. Gudjonhsen har varit bra denna säsongen men han är knappast outstanding medan Hernanes verkar vara en riktigt spännande spelare. Av det jag har sett av honom tycker hans offensiva kvaliter påminner lite om Rivaldo med dribblingarna och skottet (se länken). Och just skottet som är direkt världsklass skulle sitta fint i Barcelona eftersom motståndarna backar hem mycket mot oss och då kan Hernanes hota med sitt skott. Dessutom skulle han kunna matchas in lugnt eftersom där finns andra mittfältare att tillgå. Tycker även att det är en fördel han spelar för Sao Paulo som är en av de största klubbarna i Brasilien så han vet hur det är att spela under press.

**Är för övrigt väldigt nyfiken på Ruben Rochina som verkar ha kommitt igång i B-laget nu. Ingen typisk La Masia produkt utan en större och starkare anfallare men en härlig vänsterdoja. Just hans vänsterfot tycker jag påminner lite om Claudio "El Piojo" Lopéz vänster när han var som bäst.

**En annan sak som är imponerande med Barclonas ungdomsverksamhet är faktumet att trots alla talanger som nått A-laget har vi ändå tappat spelare som Cesc, Fran Merida, Iago och Gio. Det skulle alltså kunna vara ännu fler egna produkter. Plus lägg då till de spelare som inte hållt Barcelonas standard men som hade platsat i de flesta andra lag som Marc Crosas, Marc Valiente, Oleguer och Thiago Motta. La Masia = IMPONERANDE!
Barcelona Barcelonito
2008-12-05 16:13
Lucky-16

Matchen mot Sevilla var väldigt roligt. Eto'o har gjort 14 av våra 40 mål. Då märker du hur dumt det du säger låter eller hur? Vi snittar på nästan 4 mål per match, det får bli 2-3 den här gången.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-05 16:13
Barcelonito

Vart kan man se det? Killen är väl bara 14 år? Jag har hört en hel del om honom men jag vet inget om honom, har du nåt som jag och övriga kan ta del av?
Barcelona Koeman_4
2008-12-05 16:12
Ämne: ni skaknar Etoo... h....
"ni skaknar Etoo... han står för allt i er målproduktion"

Allt? Senast ja kollade var det bara Villa (& Etoo då)som gjort mer mål än Messi i årets LaLiga..
Barcelona Barcelonito
2008-12-05 16:09
Bra artikel om talangerna. Personligen så tycker jag att vi bör göra allt för att behålla Gerard Deulofeu. Den killen har något extra som ingen annan har. Man kan direkt se att han är en framtida världsstjärna.
Valencia Lucky-16
2008-12-05 16:07
ni skaknar Etoo... han står för allt i er målproduktion
sedan saknas abidal & iniesta utan etoo har ni inte samma tryck i det offensiva.

vi saknar Marchena & Alexis som är till er stora fördel.

Valencia kommer att spela för x men vi har lite fördel då vi inte kommer att försvara i 90 min.
vi kommer att kontra med Mata/villa/joaquin
hade ni harft med etoo så hade segern varit given er. utan etoo är 3 pinnar inte så givna..
i mon smäller det skall bli kul att se och hoppas att det blir en roligare match än den ni hade emot sevilla..
Barcelona Barcalonawi
2008-12-05 15:59
Ämne: Pio pio

I länktip....Jag tror knappt att den här matchen blir likt sevillas. Valencia kommer spela fotboll på camp nou. De kommer inte köra lika defensivt som Sevilla gjorde och går mest på kontringar.
Glöm inte att de har vilat anfallarna den här veckan. Ingen deltog igår i UEFA-cup matchen, så jag är övertygad om att det blir en getafé-liknande tempo imon.
Valencia nätar 1 gång imorgon, via David Villa tror jag. Men vi kommer fortfarande att göra tre mål och vinna matchen :)
Barcelona FCB_Alex
2008-12-05 15:43
Länktips: Min hemsida, är inte riktigt klar med den men skulle vara roligt och veta vad som tycks. :)
Annons: