/spanien/barcelona/forum/19938.aspx/spanien/barcelona/forum/19938.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka.
2008-12-06 00:51
Ämne: Oki jag förstår att ....
Skriv inte överskattad bara i alla fall :D
Canaletes
2008-12-06 00:50
Vill bara lägga till några mer bra spelare till artikeln: Talangerna som halva Europa vill ha...

Enguene (se länk) och Olivier Moussima är sjuukt grymma!!
MadridistaN,
2008-12-06 00:45
Oki jag förstår att jag inte ska skriva överskattad så mycket. Vad ska jag skriva istället? För att få denna man att inse att det han skriver är löjligt bara. Hetfield kan du besvara min fråga eller? Vill inte skriva en tredje gång för att moderatorerna verkar inte gilla att min fråga upprepas så mycket, men skulle gärna vilja få svar på frågan.
MadridistaN,
2008-12-06 00:45
Barcelonito

Oki då ska bojan göra 25 mål i ligan när han är 20 år?:D Om han nu gjort 10 mål när han var 17.
Barcelona Barcelonito
2008-12-06 00:40
Bojan gjorde 10 mål i La liga förra säsongen. Han var 17 år. Överskattad? Han har också haft alla Europas lag efter sig sen han var 13 år. Så PRECIS så som du tänker om Benzema måste du också tänka om Bojan eller hur? Det är precis likadant för Bojan så jag tror inte du tänkte efter när du skrev det. Du motsäger dig själv lite va? ;) Tänk på det nästa gång lilla grabb.

MadridistaN,
2008-12-06 00:32
Ämne: MadristaN

Du förs....
Killen var på väg och sänka United(!) förra året redan i åttondel helt själv, därefter gick Sir Alex och berömde honom. Och du har inte besvarat min fråga: Om Benzema är överskattad påstår du då att hela europa är överskattade när de lägger sin tid på en överskattad spelare? Lägg ner om att du följer honom i Lyon. Om du gör det hur kan du få honom till överskattade, då måste du ha syn problem eller fatta nada om fotboll. Visst franska ligan är inte lika svår som spanska men flyttar han till en större klubb så kan han lyckas i en större liga. Någon som är överskattad är Bojan som än inte visat siga på riktigt i A-laget när han alla pratar om honom som bara den. Jämför Benzema och Bojan. Visst Bojan är 18 Benzema 20, men får se om Bojan kan bli lika bra som Benzema när han är 20.

Vi förstår att du inte anser Benzema vara överskattad. Du behöver inte använda ordet överskattad för att vi ska inse att du inte överskattar honom. Benzema är alltså inte överskattad enligt dig.

/Red

Barcelona westinhoblaugrana
2008-12-06 00:24
Fick MadridistaNs inlägg till 7 "överskattad", men kan tappat räkningen.

Gött som fan om det blir fullsatt mot Valencia, det kommer bli mäktigt! Om vi sen får se ett taggat Barca från start kan det bli som förra säsongen vi mötte Los Che på mammas gata ;).

VISCA EL BARCA!
Barcelona Hetfield
2008-12-06 00:24
Hoppas att Henry får visa vad han går för när Eto'o är borta, detta är hans chans
Barcelona Hetfield
2008-12-06 00:23
MadristaN

Du förstår inte riktigt vad jag försöker säga, att han är överskattad betyder inte att han är dålig på något sätt, tycker bara inte att han är värd 60 milj euro eller liknande

Jag följer Lyon, så snacka inte snälla. Killen är bra i franska ligan, men det betyder inte att han kommer att prestera i t.ex: Barca

Jag ser hellre Aguero eller en spelare från ungdomsleden istället
MadridistaN,
2008-12-06 00:18
Ämne: Jag ser hellre att v....Benzema överksttad? Om det är nån som är överskttad så är det du som påstår att Benzema är överksttad. Du har verkligen inte sett honom spela, eller ju endast en gång då han var lite sådär i en match. Snälla lägg ner, hela Europa är ute efter den mannen bl.a. klubben du hejar på, och du påstår honom vara överskattad? Så du menar hela Europa är överskattade som lägger sin dyrbara tid på en överskattad spelare? Inser du hur löjlig du låter när du skriver så? Hoppas innerligt att Benzema kommer till oss och glänser sen kan du skriva att han är överskttad.

Inget personangrepp men ja ni förstår. Vet man inte något om nån/något bör man inte skriva något om det/den.
Barcelona Afr3M
2008-12-05 23:54
Ämne: Ämne: nån som....ringde han så sa jag att jag köpt osv. så sa han att biljetterna kommer på matchdagen sen så sa han om dom inte kommer så synd jag ba VAAA! haha men tror dom kommer dom är ju betalda

asså får jag inte biljetterna så fan sak jag kräva dom på pengar elr som komp ska dom fixa träff med spelarna det tar jag lätt hellre än matchen!
Barcelona DM1982
2008-12-05 23:39
Ämne: nån som beställt mat....
Det är nog bäst att du ringer till sajten som du köpte biljetterna ifrån. Det finns ett telenummer där, ring fort imorgon. 0034-615.967.283
Barcelona Barcelonito
2008-12-05 23:28
Iniesta-Eto'o-Messi slår Både Benzema och Aguero uppställningarna ni har därnere. Varken Aguero eller Benzema är så bra som Iniesta är på vänsterkanten. Jag tror våra resultat beror mycket på att vi har just 2 stora, starka, tvåväggs och balansspelare i mitten. Som Busquets, Keita, Yaya och Guddy. De ger stabilitet i mitten. Pep är inte dum. Rijkaard borde ha insett det också. Istället ställde han upp med Iniesta, Deco och Xavi.

Gör inte samma misstag. Strunta i vilka spelare det är som vinner matcherna, koncentrera på laget. Med Dani Alves på högerback/mittfält/anfallsplatsen så behöver vi ställa upp med just 2 balansspelare eftersom Messi, Eto'o och Henry/Iniesta inte ska backa alltför mycket.
Barcelona Dedeffo
2008-12-05 23:24
Ämne: Valencia har pengar ....
Ekonomin går åt helvete för Valencia och jag vet faktist inte om ens vi behöver Silva. Jag vill gärna ha en spelare som Silva i Barca. Han är mäktig och man kan inte tacka nej till honom.
Barcelona Barça-----
2008-12-05 23:19
BlueRed//

iniesta trivs mer som innermittfälltare han han sagt men han tycker också att få en avgörande roll på kanten som kan avgöra matchen på egen hand det sa han i en intervju.

Men silva skulle inte vara något fel men som sagt. Aguero skulle vara perfekt.
Barcelona BlueRed.
2008-12-05 23:16
Villa_Silva

Frågan är om han behövs lika mycket nu som han behövdes under sommaren? Iniesta verkar trivas på vänsterkanten och han gör riktigt bra ifrån sig där.
Barcelona Afr3M
2008-12-05 23:14
Goda nyheter... är i barcelona nu det är nästan fullsatt till valencia matchen faan vad skönt över 90 000 biljetter sålda!
Villa_Silva
2008-12-05 22:59
Valencia har pengar problem som de allra flesta vet. Tror ni barca kommer försöka köpa up silva???
Villa_Silva
2008-12-05 22:56
bra match imorn. Villa Vs Messi
Barcelona Barcalonawi
2008-12-05 22:54
Jag har en fråga till FanTV..

Varför ska det vara den största marängen på SF, CHRISTOPHER KVIBORG, som analyserar Barca matchen och sätter oddset?
Han är för f*n ingen expert, och det är tydligt att han tippsar med "hjärtat" där.

Tyvärr får vi inte skriva på Puertan.. Säger bara en sak till Chris; Släng Dig i väggen! Barca VINNER imorgon.
Barcelona Barça-----
2008-12-05 22:52
vill hellre ha aguero än benzema som någon sa här. Han och messi spelar bra tillsammans också och tänk er bara tanken.

------------Etoó------------
Aguero------------------Messi

sen när etoo slutar har vi vår nya etoo. BOJAN KRKIC PEREZ han kommer utvecklas till en riktigt stor stjärna han är ju bara 18år. Ifall vi köper benzema så vill han hellre spela centralt än vänster och då blir det samma sak som det hände med henry.

Om vi köper Benzema eller Aguero så måste en anfallare bort och då ska det bli Henry.

Men just nu så ska vi inte köpa nån utan spela med den trupp vi har nu tills sommaren och sen värva 2st. Aguero/Benzema och en vänster back.

Vi måste verkligen förstärka vår vänster kant nästa år.
Barcelona Barça-----
2008-12-05 22:39
tycker också det. Redaktionene gör ett riktigt bra jobb så vi här kan få se våra talanger.

Tack så hemskt mycket
Deportivo Creus
2008-12-05 21:22
Kul att få lite bättre koll på våra talanger. Tack för det. :-)
Barcelona Culéé
2008-12-05 21:19
Barcadinho

Helt korrekt, finns inget fel i det du skrev precis.
om Laporta vill att arenan ska fyllas så måste han sänka priset på biljetterna.

men ja tror att ja vågar gissa på MINST 80.000 åskådare mot Valencia, sen fullsatt mot Real Madrid.

nu tar vi valencia grabbar !

VISCA EL BAAAAAARCA.
Barcelona Allawie8
2008-12-05 20:44
barcadinho

det e helt riktigt, men detta med dyra biljetter är något som nästan alla storlag i Europa har. Men vi får väl hoppas att det blir fullsatt och en underbar tifo inför höstens största och viktigaste möte mot Real Madrid.
Barcelona barcadinho
2008-12-05 20:40
Det där med publiken på Camp Nou. Det har blivit tystare i stadiumet och det är en tendens som följer många arenor runt om i Europa. Det har blivit tystare på flera håll.
Det var mycket mer kraft för låt oss säga 20 år sen. Inte bara de galna Boix Nois. Utan också i andra sektioner. Det var mera flaggor och trummor och sång från flera håll då.

Men jag kan inte låta bli och beskyla allt på pengar. Biljetterna är helt enkelt för dyra. Och det har blivit en förskjutning av en snittfan. En vanlig taxiarbetare har väldigt svårt att ta sig och pojken till en match. Det är för dyrt. Och förlåt att jag säger så, men det är en del av sanningen. Den arbetar klassen såg fotbollen som ljuset av det trista livet. Jag vet det från min egen familj (de som älskar och går på fotboll). Idag är det de starkaste-ekonomisk som har råd att gå på en match. För de är matchen och klubben inte lika livsviktigt. Det är en kul grej att göra med barna, men klart inte så viktigt. Det mer fattiga folket som hade inget annat än att gå på matcherna, sitta på kaffe och snacka med andra om följande matcher, gå och titta på en träning för att se hur en sakdad spelare ser ut. Allt detta blir som en livsstil och inte bara en hobby som man gör på fritiden.

Den enda snabba lösningen är att dra ner prisena. Om man vill fylla i den enorma arenan med folk som har väldigt stark identitet med klubben.
Jag har haft ett besök av en bekant i somras som bor i Barcelona och jobbar på en restuarang. Jag frågade honom vilka matcher han såg (förra säsongen) och han svarade - Inte en enda.
Jag blev hel paff och frågade varför.
Och han svarade - är du galen - 50 euro för en match. Jag har inte råd med det.

Och samma sak har jag hört från andra farbröder och kusiner som är utspridda i olika länder. Det är samma överlatt nästan. Det har blivit för dyrt.

Det är klart.
Med de höga lön och summor som spelarna kostar. Pengarna måste komma någonstans ifrån, om man inte har nån miljarder som pumpar pengar.
Barcelona Allawie8
2008-12-05 20:38
hans form är inte särskilt bra just nu om man ska säga så. Att ramos missa el clasico är något som inte kommer göra real madrids krissituation bättre.
Barcelona Dedeffo
2008-12-05 20:37
Allawie8

Fortsätter han på det sättet han har spelat under denna säsongens gång så är chansen stor att han får ett kort.
Barcelona Allawie8
2008-12-05 20:36
hur stor e chanshen tror ni att Ramos får ett gult kort mot Sevilla(hans f.d lag) och missar däremot el clasico? :)
Barcelona Dedeffo
2008-12-05 20:33
Vilken bild. Messi och Ramos när Villa tittar :P.
Annons: