/spanien/barcelona/forum/19933.aspx/spanien/barcelona/forum/19933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Alex
2008-12-05 15:43
Länktips: Min hemsida, är inte riktigt klar med den men skulle vara roligt och veta vad som tycks. :)
Barcelona Okkapokka.
2008-12-05 15:36
Pio pio

I länktipset hitar du Barcelona wallpapers ;)

I dagsläget känns det inte som om Barcelona kan förlora en match. Vi är i en enastående form just nu och jag vill aldrig att de ska ta slut. Och med Pep som styr Barcelona-skeppet känns allting väldigt tryggt och säkert.

Tror vi tar Valencia nu också med samma siffror som mot Sevilla.
Barcelona Barça-----
2008-12-05 15:32
Kungen RAÚL Gonzalez Blanco!//

hur går det för delared då? är jävligt glad att han missar el classico för han är er bästa mittfälltare enligt mig men att han kanske inte kan spela fotboll mer är jag jävligt ledsen för. Jag gillar han mest i real.
Real Madrid Kungen RAÚL Gonzalez Blanco!
2008-12-05 15:31
Barça-----

Han kanske är tillbaka.
Barcelona Barça-----
2008-12-05 15:30
wesley Sneijder är väll tillbaks till el classico? iallafall det uppfattar jag om man läser hos puertan
Barcelona A.Gaudi
2008-12-05 15:25
* Ruud van Nistelrooy
* Mahamadou Diarra
* Jordi Codina
* Wesley Sneijder
* Pepe
* Miguel Torres

där har du en lista på spelare som garanterat missar classico. RVN och pepe är väl de värsta avbräcken kan jag tänka mig. iaf de som (i egenskap av barca supporter) jag är mest glad missar matchen.
Barcelona tribente_magico
2008-12-05 14:14
vet nån vilka spela som är borta/ skadade i Real madrid i El clasico?
Barcelona L!VOZ
2008-12-05 14:03
"Jag är beroende av choklad, men om jag inte äter choklad så dör jag inte. Jag blir bara inte lika glad. Och Barcelona är inte lika bra utan Messi." :))

gillar "Can barca" starkt, bra jobbat gubbar!
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-05 13:40
2bbbe

Jag anser att Moutinho liknar mer Xavi eller Iniesta i spelstillen än Deco. Storleksmässigt är en kopia av båda dessa. Snackas det om Xavis arvtagare så ser jag heller att Moutinho kommer än Fabregas, dels för priset och dels för att Fabregas inte lär lämna Arsenal inom de närmaste 3-4 åren. Sen spelmässigt så är Moutinho och Fabregas nästan identiska och båda har skolats i världens bästa fotbollsakademier som är Barcas och Sportings.
Barcelona 2bbbe
2008-12-05 12:07
såg att det snackas om hernanes och fabregas i media!

Den spelare jag vill skall komma är joao moutinho som är grymt lik deco och som är hans arvtagare i landsaget.

Kämpar konstant kombinerat med fint passningspel.
Las Palmas Pio pio
2008-12-05 12:03
Dizzy

Har för mig att det bara handlar om Busquets.

Hmm, förresten någon som vet en bra sida med Barcelona wallpapers. Har bytt dator och har inte länken i favorit längre. =(

Edit: Kollat LFP och det är bara Busquets som har en varning kvar till avstängning.
Barcelona Dizzy
2008-12-05 11:59
Någon här inne som vet vilka spelare som kan bli avstängda mot Real?

Barcelonita
2008-12-05 11:37
Ang Falska fotbollströjor.

Jag beställde sj 1 barca tröja och 1 milan tröja. Milan tröjan jämfördes mot en milan tröjan jag införskaffade den i Milano store i just Milano. Det fanns många fel som inte den äkta hade, såsom patchers, färg och material. Alltså mkt lätt att avgöra att den var falsk. Däremot Barca var mkt svårare att avgöra. Ska in till fotbollsaffären i malmö och jämföra idag.
Men jag har varit i asien flertalet ggr och sett att det finns riktigt bra kopior som inte ens ögat kan se. Så mitt tips, köp inte på Fotbollstrojor.se
Barcelona Dizzy
2008-12-05 11:35
Nian!

Självklart är han det. Vi spelar juh den bästa fotbollen:)
Barcelona Nian!
2008-12-05 11:31
Haha har ni sätt det här. Länktips.
Spinbad
2008-12-05 11:14
Det känns som om Pep har medvetet försökt få ett mer fysiskt mittfält och inte så smurfaktigt som det varit under tidigare år. Som det varit under de flesta matcher den här säsongen har det varit en tydlig balansspelare (Yaya eller Busquets), en playmaker (Xavi) samt en djupledslöpare som springer mellan straffområdena (Keita eller Gudjohnsen). Detta har ju uppenbarligen funkat bra. Jag tror att Iniesta främst kommer figurera som vänsterytter framöver och undantagsvis centralt på mitten som ersättare för Xavi när han inte spelar.

Frågan är dock om detta var tanken från början eller om detta är en produkt utav att ingen vänsterytter värvades under sommaren.

Jag har inte sett Hernanes särskilt mycket men det jag sett tyckte jag såg ut som en ganska fysik mittfältare med bra skott.
Barcelona Gustaf
2008-12-05 11:02
Både Iniesta och Hleb har ju framförallt spelat i anfallet den här säsongen så jag tycker inte det är så konstigt att man tittar på en spelare som Hernanes. Jag känner att mittfältet är vår tunnaste lagdel. Om sen Hernanes är rätt man har jag svårt att ta ställning till, men har man brasilianska lanslagsmeriter besitter man väl någon form av talang.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-05 10:20
Henk Ten Cate - El Mister

Spanska matcher spelas aldrig på fredagar. Matcehn är imorgon klockan 22. Den 6 alltså
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-12-05 10:18
Matchen spelas väl ikväll kl 22 på tv4-sport?
I "spelschema" menyn till vänster står de dag 6, men de är den 5e idag...
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-05 10:17
Criff

Jag tror inte att en spelare i Hernanes kaliber, som landslags spelare för Brasilien, skulle gå med på att lånas ut till en "mindre klubb". Skulle han komma så är det för att kriga om en plats i start 11. Att se Toure lämna i förmån av Hernanes är ganska otroligt. Toure är den som låser mitten bäst. För att se Hernanes i Barca måste Barca göra sig av med Guddy. Tyvär så är det så. Antingen eller...
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-05 10:12
Mes Que un Club ! 3

När du åker till Camp Nou så ska du fan i min låta. Jag vill höra dig i Tvn. Fan liva upp stämmningnen, gör stället lite "osäker". Sjung gärna lite för mycket än lite för lite. Köp dig en Megafone. Sen om Messi gör mål så kan du väl sjunga;

Messi Messi, Comme tu t´palle, je m´aplle Lionel

eller henry:

Henry Henry , Comme tu t´palle, je m´aplle Titi

Vem vet så kanske de spanska fansen också börjar sjunga samma sak, och då blir det här Barcelonas nya " it-grej", och i varje match som spelas på Camp Nou framöver så sjunger de det. Tänk på det, gör det och gör oss stolta ;-). Lycka till i Barca.....
Barcelona Criff
2008-12-05 10:11
Man kanske kan låna ut Hernanens precis so vi gjorde med Henrique?
Annars om ingen går tycker jag han bara blir överflödig.
Hleb, Xavi Iniesta, Keita och Busquets sitter ju stensäkra.
Så isåfall om Gudjohnsen, eller Toure som det har spekulerats mycket om skulle lämna.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-05 09:58
ElRaval petersays

När det gäller Hernanes så är jag den första som säger Ja. Redan innan sommar rykterna kring Hernanes kom upp, så ville jag värva honom till Barcelona. Jag ville se Hernanes och Thiago Neves i klubben. Tyväer så kom ingen av de till oss och jag anser att just Henrnanes skulle passa oss perfekt. Problemet nu är att vi har för många mittfälltare, i om med Sergio B fantastiska debutt i A-laget, så jag tror att Hernanes skulle bli överflödig. Annars påminer han väldigt mycekt om Deco, fast yngre, starkare och ärligare i sitt spel. Han är lite mer defensiv i spelet men kan dribbla bättre än både Deco och Xavi. Och så har han en bössa som få spelare har i Brasilianska ligan. Skulle han komma till oss, så är det för att spela strax bakom Xavi. Skulle Guddy lämna så skulle Hernanes var den bästa ersättare.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-05 02:31
Ämne: Barcanist

"D....
Haha...

Värdelös fråga..Bättre om du kan typ,

Hur kommer jag till Camp Nou osv..

Finns ju tunnel"nedgångar" överallt.

Det är så fruktansvärt billigt och enkelt att åka tunnelbana, helt makalöst bra.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-05 02:22
Tjena tjena.

Tänkte bara höra om det är nåt speciellt Barcapojkarna & kanske någon tjej vill att jag ska filma nu när jag åker imorgon för att se Barca - Valencia och Barca - Shahktar Donetsk.
Tar laptopen med mig så film kommer förhoppningsvis in direkt efter matchen, Har bara lovat Messi att jag skulle titta förbi och säga Hej men jag ska skynda mig så gått det går ;) Skämt osido.

Men vi får hoppas på en bra match, Nästa gång jag skriver är kanske innan match eller efter matchen på lördag om jag överlever flygresan :))

På återseende.

/M
Barcelona petersays
2008-12-05 02:11
Har bara sett hans insats i OS och den var ju inget vidare, men knappast särskilt rättvisande heller.

Jag säger varken bu eller bä. Svårt att säga vilken roll han skulle ha och hur mycket speltid han skulle få, eller om någon annan måste lämna.
Barcelona ElRaval
2008-12-05 01:30
hur ställer ni er till en Hernanes i laget?
Barcelona LeoMessi10
2008-12-05 01:07
jaha okej hoppas nt det för då kmr min tröja att se falsk ut :P
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-05 00:58
LeoMessi

Més är ett sammarbete med Nike och ACHUR och det är något slags välgörenhets projekt.
Tror inte vi kommer ha det på matchtröjorna dock.
Barcelona LeoMessi10
2008-12-05 00:51
någon som har sett detta? kan det vara så att vi kmr att ha dessa matchtröjorna nu framöver?
Annons: