/spanien/barcelona/forum/19931.aspx/spanien/barcelona/forum/19931.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona adiil
2008-12-07 02:32
Daebes//Zizou

Messi är världens näst bäste för att Xavi är bäst. Messi har en del att slipa på hörudu :)
Real Madrid Daebes//Zizou
2008-12-07 02:24
Nitho är ingen stor Madridista av vad jag kunnat läsa på hans inlägg i Real-forumet. Men visst jag håller med i två av hans punkter. Kan ni gissa vilka innan ni läser vidare?

Ja Xavi är världens bästa mittfältare just nu och (det svider) Barcelona ostoppbara (just NU). Vi får väl se nästa vecka förresten.

Men att D.Alves är världens bästa högerback håller jag inte med om. Världens bästa högerback nu är varken Maicon, Ramos eller Alves. Killen spelar i Chelsea och heter Bosingwa. Det är hur jag ser på saken iaf.

Sen att Messi skulle världens näst bästa spelare just nu är helt galet. Varför skulle han vara världens näst bästa spelare? Vem är bättre än honom då?

EDIT: Men sett till året (som exempelvis Guldbollen delas ut till) är Ronaldo bättre. Men inte just nu.
Real Madrid Nitho
2008-12-07 02:14
MessiTheOne:

Det beror på att jag inte är rakt av Madrista kanske? Jag älskar fotbollen som sådan snarare än lag. Har starka sympatier för Real, men också för många andra lag såsom Barcelona. Kanske mest för Real då.

Men även om jag skulle vara helhjärtat Real-fan så vill jag gärna tro att jag skulle kunna vara ärlig. Kärlek behöver inte alltid vara helt blind.
Barcelona joninho__90
2008-12-07 02:06
Lite OT men ni MÅSTE se zlatans magiska passning. klicka på CIRCUS ZLATAN i listan!
(Länktips)
MessssiiTheOne!
2008-12-07 02:01

Nitho du är den första Madrista som är så ärlig :)
Barcelona Pep.G
2008-12-07 01:44
Nitho

Alltid lika skönt att ha en ärlig madridista i Les Rembles:D
Real Madrid Nitho
2008-12-07 01:42
Det går väl inte att säga annat än att just nu är:

* Dani Alves världens bästa högerback
* Xavi världens bästa mittfältare (och spelare)
* Messi världens näst bästa spelare
* Barcelona världens bästa lag

Oavsett hur jag jämför så kan jag inte komma ifrån den slutsatsen. Det stora beviset tror jag kommer först mot ett absolut topplag från en av dom andra stora ligorna. Real är ett mycket bra exempel på varför spelet från spanska ligan inte alltid fungerar hela vägen i Europaspel, och CL vinner man oftast genom att inte ha några svagheter snarare än sin briljans. Kan backlinjen stångas med tunga pjäser i form av Adriano och Zlatan? Kan ni lirka upp en perfekt lagmaskin som Chelsea? Hur fungerar laget ifall motståndarna stänger ytor och passningsvägar? Har ni något motvapen?

Positiva svar på det och det finns nog ingen som inte skulle acceptera att ni är det lag som förtjänar CL-titeln just nu.
Barcelona Gud är störst!
2008-12-07 01:36
barcadinho

Håller med L!VOZ, älskar dina inlägg så skönt på nåt sätt. Du skriver annorlunda men så bra. Vore bra om du skulle skriva någon gästkrönika eller ännu bättre bli försöka bli medlem i RED.
Canaletes
2008-12-07 01:35
Messidinho_10

Han har helt insane kondition!! Han sprang fan hela matchen! Jag var lite skeptiskt när han köptes. men GLÖM DET, han är så j*vla grym!

Stor skillnad från Zambrotta
Barcelona Pep.G
2008-12-07 01:34
Daniel Alves är fan sjuk. Fy fan vad han löper asså. Ena minuten han är högerback, andra minuten han är vänsterytter. Underbar värvning:D
Barcelona FCB Més que un club
2008-12-07 01:34
Missade visst matchen ikväll, jobbet var ivägen!
Vore snällt med någon torrentlänk! Kan någon skicka det?
Barcelona L!VOZ
2008-12-07 01:33
barcadinho

jag uppskattar dina inlägg, läser dem med ett stort leande på läpparna!
Barcelona Gud är störst!
2008-12-07 01:28
Bilder från matchen. ;)
Barcelona Dedeffo
2008-12-07 01:27
Känns riktigt skönt att se Barca tröjan och Reals tröja här under nu :). Nästa vecka smäller det.
Barcelona barcadinho
2008-12-07 01:26
En liten och kort jämförelse med säsongen 05/06 innan jag lägger mig.

Matcher.
05/06: Sevilla - Barca: 3-2
08/09: Sevilla - Barca: 0-3

05/06: Barca-Valencia: 2-2
08/09: Barca-Valencia:4-0.

05/06: Barca- Atletico.M: 1-3
08/09: Barca - Atletico: 6-1

Antal gjorda mål totalt 05/06:
80 mål av 38 matcher.
Nu: 44 mål på 14 matcher.

Det återstår att se om vi lyckas bättre också när det gäller titlar.
Christián
2008-12-07 01:21
Dani Alves dans efter hans mål är bara för skön
Zaragoza redhot-erik
2008-12-07 01:21
L!VOZ

Det var ju olyckligt. Inget kanonresultat direkt nej :P men nog fixar vi att gå upp tillslut, det tror jag verkligen :)
Barcelona Messidinho_10
2008-12-07 01:19
Dani Alves va hur jävla bra som helst ikväll att han orkade ta ruscher under HELA matchen är sjukt. Bästa matchen hittils av Alves i Barca tröjan!
Canaletes
2008-12-07 01:16
Rolig fakta om kvällens match:

18:e gången vi träffar stolpen!
Hela Shaktarlaget var i Camp Nou och såg matchen

mer finns på länk
Barcelona Ciao-V
2008-12-07 01:13
Publiken ikväll: 82,889. Mäktigt!
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-07 01:12
Denna inlägg är till redaktionen;

Hur gör man om man har blivit portad från Les Rambles utan någon anledning, och vill komma tillbaka???

Nån annan som kan svara ?
Barcelona L!VOZ
2008-12-07 01:12
redhot-erik

hur fan kan ni spela lika mot Huesca??
fick in alla förutom Zaragoza skulle få in 850 kr skit vad sur jag blev
Barcelona Ayaz
2008-12-07 01:08
Grabbar. En bra låt för kvällen Manu Chao - Rumba De Barcelona. Och den är inte för bara barca fans den är för alla som älskar fotboll.Men nu är det så att vi spelar den bästa i världen.Jag behöver inte säga mer grabbarna visar
Zaragoza redhot-erik
2008-12-07 01:07
Man njuter av att se barcelona spela fotboll för tillfället, vissa stunder sitter man bara och ler över messis teknik, xavis fulländade passningar, puyols vilja eller outröttliga dani alves ruscher på högerkanten. Barcelona har en plats i mitt hjärta. Kul att henry fick glänsa idag också!

Stämmer Agüeroryktet lär det ju knappast bli sämre anfallsfotboll nästa säsong! :D

Barcelona Blaugrana93
2008-12-07 01:06
Ämne: Pedro är för fan jäv....
Håller med dig. Av det lilla vi sett har han sett riktigt stark ut. Hur gammal är han egentligen?
Gemini
2008-12-07 01:04
Saxat och översatt från as.com (se länk):

"Ny match för Barcelona på Camp Nou, ny fotbollsfest och nya mål från Guardiolas lag som verkar vara ostoppbart. Tre mål av Henry och ett av Dani Alves var dagens behållning för supportrarna som börjar vänja sig vid den vackra fotboll som deras lag presterar."

Min spanska är inte perfekt, men helheten stämmer.

Barcelona DaniAlves
2008-12-07 01:03
37 sekunder tog det, bara 37 sekunder in i andrahalvlek innan alves målade.

länktips för er som inte sett målen.
Barcelona barcadinho
2008-12-07 01:03
Jag ser att ni snackade om Alves och Villa träff.

Ja, vad ska man säga?

Förra veckan gjorde vi Fabiano sur och irriterad och idag var det Villas tur.

Det är inte roligt att få stryck.

Vi får väl se om Raul blir sur nästa vecka.

Vad tycker ni om Saviolla?
Ska han starta eller inte?

(jag är ironsik lite...)
Barcelona adiil
2008-12-07 01:01
Helt sjukt vilken fotboll vi spelar. Det är den bästa fotbollen jag sett något lag spela någonsin i mitt liv, snudd på bättre än 05/06 säsongen, lika vackert också, eller nästan iaf! ;D

Visst, under de två föregående säsongerna visste jag ju hela tiden att VI egentligen är bäst och att Real Madrid bara hade väckt en sovande björn. Jag tänkte att ett tränarbyte skulle göra susen och snart skulle vi vara på topp igen, men en sånhär överlägsenhet hade jag inte ens kunnat drömma om.

Messi gör hela spelet? Hmm, Nej. Det är HELA laget, vi har något unikt. Det är Pep som ligger bakom det mesta i detta spel.

REAL MADRID, JAG VÄNTAR PÅ ER, VI HÄR INNE VÄNTAR, CAMP NOU VÄNTAR!! Hoppas vi lyckas förnedra er med. Jag vet att man inte ska underskatta er på Camp Nou, men just nu kan man inte undgå faktumet att ni, ursäkta uttrycket, är en enda stor SOPHÖG.

Ps. Jag är inte rädd för Huntelaar.

SIEMPRE BARCA!
Barcelona Dedeffo
2008-12-07 01:01
Pedro är för fan jävligt mäktig. Han måste få mer speltid, kan lova att Pedro kommer att bli en riktigt bra spelare.
Annons: