/spanien/barcelona/forum/19928.aspx/spanien/barcelona/forum/19928.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2009-01-27 11:58
Kan ribery spela vänster? om jag minns korrekt är han väl en högerytter/anfallare/messi-typ ungefär?

för på högerkanten har vi ingen användning av en till världsstjärna men på vänsterkanten är det andra bullar nu när henry oundvikligt kommer lämna inom 1-2 år.
Barcelona Pep.G
2009-01-27 01:08
Delarocha RIP Puerta

Exakt, hela Frankrike var dåligt. Så mycket som folk pratar om Benzema så skulle man kunna tycka att han hade kunnat vända hela steken för Frankrike, dvs avgöra på egen hand.

För överskattad enligt mig, men alal har sina åsikter...
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-27 00:55
Om det finns någon som fortfarande är vaken läs detta...Riktigt skön artikell om Alves... Enjoy!

http://www.guardian.co.uk/football/blog/2009/jan/26/dani-alves-barcelona-leo-messi
Delarocha RIP Puerta
2009-01-27 00:21
Har aldrig sett Ribery vara dålig. Visserligen beror detta mycket på att jag inte sett honom mycket. Men i landslaget är alltid helt överlägsen sina lagkamrater. Men visst, vore oerhört kul att se honom i en riktig storklubb. Det vore nog bäst för han själv också. Världen vill se Ribery ta det sista klivet. Helst inte i Real då:P
Barcelona Sürer
2009-01-27 00:12
vet att ni andra kanske inte håller med men jag tycker ribery är överskattad faktiskt, tycker han inte visat 100 procent att han är topp 5, visst i landslaget är han bra men han gläsner inte i CL och han spelar förvisso i bayern men tyska ligan håller inte klassen, vill se han i en storklubb som tex barca real man u chelsea för att bli riktigt imponerad

messi c, ronaldo zlatan några av offensiva spelare som jag personligen tycker han har en bit till
Delarocha RIP Puerta
2009-01-27 00:01
Pep.G; du tycker Frankrike som lag var bra i EM eller? Han var enligt mig den spelaren tillsammans med Ribery som var bäst. Ribery dock i en klass helt för sig. Han är väl den enda som kan gå ifrån det mästerskapet med betyget bra i franska landslaget. Benzema visade ju iallafall sin talang till skillnad från resten av frankrikes krattor.
Barcelona Pep.G
2009-01-26 23:52
Heywood Jablome

Ajaj, Benzema ? Nej tack. Benzema är fortfarande ett oprövat kort. Han gör mål mot lag som Rennes m.m, men var är han under dem stora matcherna ?Var var han under EM 2008 ?

Så nej tack till Benzema, men om nu Etoo lämnar så behöver vi en anfallare som är riktigt bra och dem två som jag kan se där som är både riktigt duktiga och unga är Aguero och Torres.

Jag skulle ha valt Aguero före än Benzema alla dagar i veckan. För det första så känner han Messi riktigt bra, tänk dig vad dem två kan göra tillsamans och för det andra så har han visat vad han går för i jämförelse med Benzema.

Torres vore en drömvärvning men vette fan om han kommer tillbaka till den spanska ligan.

Vad gäller Silva, så måste jag säga att jag alltid har velat ha han. Tänk dig vad Xavi, Silva och Iniesta kan göra tillsamans. Jag ryser bara av tanken, men om inte Henry lämnar så vet jag inte vad vi ska göra med Silva. Så en värvning av Silva är möjlig bara OM Henry lämnar, efter sin efterlängtade Champions League titel förstås :D
Barcelona Sürer
2009-01-26 23:22
hleb ska spela inne i mitten inte ute till högerkanten han var kung är han väl fick vara innemitt i arsenal, minns en match mot liverpool då han spelade tillsammans med fabregas o diaby på mitten han blev matchens lirare, överglänste fabregas o gerrard

Barcelona Heywood Jablome
2009-01-26 23:13
Nej, han gjorde verkligen inte det. Jag älskar när Messi spelar, men han behöver vila ibland också. Efter att Henry gjort 3-1 borde Messi ha bytts ut.
Barcelona The Reporter
2009-01-26 23:10
Fan jag tycker synd om Hleb, han e så himla bra asså, i sina stunder kan han vara minst lika bra som Iniesta , menar allvar
Barcelona Napao
2009-01-26 23:08
Heyw..Klart man inte har nått mot att dom köper Benzema men Barca köper smart där man saknar spelare det betyder inte han inte ska köpas bara att just nu är han nog inte det man söker men vem vet vad som händer när säsongen är över.
Barcelona BlueRed.
2009-01-26 23:07
Heywood Jablome

Han såg inte alls lika glad ut som han brukar vara när han byttes in under helgen.
Barcelona Sürer
2009-01-26 23:06
en ersättare till etoo om han möjligen lämnar klubben vilket jag inte tror han gör så vore DAVID VILLA den utlimata ersättaren, herregud vad han skulle passsa bra i barca

angående benzema tror jag inte barca värvar, enligt medspelare och tidigiare spelare som spelat med honom har sagt att han är ett stort ego utanför plan, i EM 2008 vare inte många som kom överens med honom i franska truppen han var mest för sig själv, dock en fantastisk anfallare påminner om ronaldo ( inte cristiano)

2009-01-26 22:57
Napao. I somras var det läge då Eto'o var på väg bort och Txiki har uttalat sig positivt om Benzema. Men som du säger så är det inte klart någonstans och det förvånar mig inte om något annat lag köper honom som är i större behov.

Någon mer än jag som tycker synd om Hleb?

Haha, mitt nick är vackert.
Barcelona Cape
2009-01-26 22:56
Heywood

Benzema är såklart en spelare inget lag kan tacka nej till. Men om ingen spelare lämnar (då syftar jag främst på Eto´o) så tycker jag vi ska satsa på de spelare vi har.

Henry kanske börjar gå ner sig, men då har vi Pedro, Jeffren, Gai och Hleb som backup. Även Iniesta kan spela där. Men visst om Henry lämnar så är det klart att det finns utrymme för en värvning. Men isåfall skulle jag nog hellre prioritera en Silva-typ. (Benzema hatar att spela på vänsterkanten)
Barcelona Napao
2009-01-26 22:53
Ämne: Bojan bör nog lånas ....
Jag är inte så 100 Barcelona köper Benzema,och snygg nick du har.
2009-01-26 22:51
Bojan bör nog lånas ut. Nästa säsong köper vi _antagligen_ Benzema och Bojan behöver utvecklas. Med den speltiden han får finns det inte tid för utveckling.
Barcelona Pep.G
2009-01-26 22:45
Saman.

Njaa, hellre Henry i mitten än Bojan om Etoo skadas. Då kan Iniesta flytta in till vänsterkanten. Då blir anfallet följande :

Messi---Henry---Iniesta..
Barcelona Cape
2009-01-26 22:44
Jodå, både Pedro och Bojan har stor potential. Det har även Jeffren och Busquets. Guardiola är antagligen den som vet bäst vem som ska plockas upp i A-laget och även vem som ska få spela.

Bojan har fått hyfsat med speltid, trots att det nästan bara är inhopp. Några fler 90-minutare i ligan kanske? Enligt mig så ska Pedro få fler chanser än vad han har fått, då han lyft hela Barca vissa gånger han har hoppat in. Men än en gång är det Pep som vet bäst.

Delarocha

Om obbe har det där ögat för talanger, som han påstår att han har, så ska vi skatta oss lyckliga. En blivande landslagsytter är inte fel att ha i laget :). Nej men visst kan Pedro bli en landslagsspelare.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-26 22:36
Namn: obbe » Svara inlägg
Sänt: 2009-01-26 21:47
Rey Etoo//

"Blivande landslagsytter om han behandlas rätt. Jag kan se sånt rätt bra."

Något exempel som stärker denna tanke?
Barcelona Cape
2009-01-26 22:35
test
Barcelona Cape
2009-01-26 22:35
test
Barcelona Cape
2009-01-26 22:34
test
Barcelona Rey Etoo
2009-01-26 22:24
haha mm precis och med tanke på att han brukar ersätta just messi på den kanten så är det inte så att han kan förbättra messis prestation alltså med tanke på att messi knappast har någon dålig match men på henrys kant så hade han nog fått mer fokus på sig om du förstår vad jag mena ahah.
Barcelona ★ akiljo ★
2009-01-26 22:07
Satt och zappade på TV:n så såg jag att Discovery World visar ett program nu (22.00) som heter "Massaker i Madrid". Jag trodde att hade något med fotboll att göra. Tyvärr var det inte så :-)
Real Madrid obbe
2009-01-26 22:04
Rey etoo//

Hah man vet aldrig, finns säkert någon därute, som tycker bojan är stark imkroppen och kan hålla i från sin försvarare på det sättet, du kanske var en av dem, heh men ok.

Jo Pedro borde få mer chanser, men för min del skulle får han gärna sitta på bänken.

Lite Palanca över honom.
Barcelona Rey Etoo
2009-01-26 21:58
obbe //
Jag trodde alla här skulle förstå att jag syfta på mental styrka inte skulle bojan ha någon fysisk styrka haha. Han är all världens potentional till att bli en av världens bästa strikers du såg hur många mål han gjorde vid sjutton års åldern jag vet att han har skickligheten,avsluten allt

Det är bara en fråga om tid, jag håller med dig om att pedro borde få spela mer det är en av sakerna jag ogillar med guardiola han vägrar spela med de yngre spelarna kanske beror det på att han hela tiden vill få in mer mål men på vilket sätt skulle det skada att slänga in en hungrig ung spelare hemma mot valladolid när man leder med 4-0?
Real Madrid obbe
2009-01-26 21:47
Rey Etoo//

Styrka vet jag inte om han har, dock vet jag inte vad du snackjar om för styrka.

Mental styrka har säkert Bojan, dock står han sig fysiskt lätt i många situationer, ,en sånt kan man ju jobba på. Visst han kan väl aldrig bygga riktiga muskler sådär, eftersom att att han en rätt klen kroppsbyggnad, emn de ska han ju inte riktigt göra heller.

Han ska utnyttja sina egenskaper han ör skapad för.

Han har potential att bli en bra anfallare, dock en av världens bästa tror jag inte, men det är min åsikt.

Dcok skulle jag gärna se Pedro spela mer, eler gärna, han får gärna spela mindre för er, då jag tycker han har en riktigt bra potential.

Blivande landslagsytter om han behandlas rätt. Jag kan se sånt rätt bra.
Barcelona BlueRed.
2009-01-26 21:46
Edit; Äsch, ursäkta att jag ens skrev inlägget. Jag kan helt enkelt inte skriva ordentligt idag så jag låter bli.
Barcelona Rey Etoo
2009-01-26 21:32
Blir Bojan bänkad tillräckligt mycket så hade en utlåning passat bra, Jag är säker på att han inte hade gillat det men efter en tid så hade det nog börja lossna för han med de psyket han besitter och hans mognad i helhet hade fått han att kämpa till sig en plats i startelvan.

Med tanke på att han redan klarat av att få så mycket speltid en gång så hade haft det i åtanke att han mycket väl har potentionalen att kämpa sig tillbaka det är det som är den viktiga ingrediensen (självförtreondet,viljan,styrka,hunger) Han har allt det och det vet alla här.
Annons: