/spanien/barcelona/forum/19926.aspx/spanien/barcelona/forum/19926.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2008-12-06 03:40
Avslutningsvis så kan jag tillägga att Real Madrid har världens bästa akademi, om man går efter antal egenproducerade spelare som tillhör lag i högstadivisioner. Inte många rätt för våra italienska vänner, hur de än vrider och vänder på det.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-12-06 03:35
2000-

C.Ronaldo - Messi
Quaresma - Iniesta
Moutinho - Xavi
Babel - Gai Assulin :D
Emanuelson - Puyol

Haha var bara tvungen :)
(även fast puyi och xavi kom till a-laget under 90-talet.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-12-06 03:33
Amedou

Vet att det var typ 1½ timme sen du skrev men iaf var bara tvungen o svara.
Vill du att Barcelona ska öppna ett barnsjukhus i La Masia eller?
Så att de spelar i rödblåa färger sen de är 6 år.

Gud är Störst!
Kom ihåg, Arsenal köpte aldrig Fabregas, de TOG honom från oss.
Barcelona Unicef
2008-12-06 03:29
Men helt ärligt=) så alla spelare som varit slussade igenom Ajax klubb e deras talanger då lr vad? poängen med att Barcas e så bra e ju att dom oxå spelar i A-laget, samt att dom spelar på det sättet som A-laget gör,redan sedan junior laget?
Barcelona Gud är störst!
2008-12-06 03:07
JuanJimenez(Milanista)

Varför kan inte vi räkna Fabregas som vår talang? Du sa (eller menade) nyss att om det ska vara riktig ungdomsakademi så ska man inte köpa dem, SÅ JA Fabregas köpte vi inte och han var vår från början så det va Arsenal som tog honom, så när vi försöker dra fördel av det du försöker övertyga så vrider du på det hela igen. Vilken jävla dubbelmoral.

Ett tips; starta inte en diskussion när du inte ens vet vad du pratar om.

Gonzalez_Barca, aa just det. ;)
Spanien JuanJimenez(Milanista)
2008-12-06 02:56
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag har inte sagt att Sporting eller Ajax har bättre talanger utan jag säger bara attd e har bättre ungdomsakademier. De får alltså fram fler talanger.

Sen så tycker jag ni inte ska skryta med Fabregas. Det är Arsenal som har gjort han till den spelare han är nu.
2008-12-06 02:47
Du fattar väll själv varför de är bättre? De får fram flera talanger än ni. Mycket fler!

Egentligen så behövs inget bevis utan det är väll bara och kolla in varje storklubb så syns det att minst en spelare har Ajax eller Sporting utvecklat eller minst en spelare som är från deras ungdomsakademi! :)
Barcelona FCB_Xavi
2008-12-06 02:45
Ämne: Ämne: JuanJim....Men du som vet och kan så mkt om deras ungdomsakademier. Berätta om några spelare i deras B-lag i nuläget som är spådda att ha en stor framtid. Så kan vi försöka jämföra deras talanger med våra.

En fråga bara: Vilken akademi är bäst. Den som får fram flest talanger eller den som får fram de bästa talangerna?
Barcelona tarrak
2008-12-06 02:42
JuanJimenez(Milanista)

Du påstod att Ajax och Sportings akademier är bättre än Barcelonas och när jag bad dig visa varför rabblade du upp några holländska namn från 80-talet och några sämre portugiser. Du har därmed gjort ett väldigt dåligt jobb i att bevisa varför dessa klubbar skulle vara bättre (i ditt senaste inlägg tycker jag t o m att du erkänner att de inte är det, men skyller det på pengar). Detta är dock ingen tävling, samtliga tre klubbar gör ett väldigt gott arbete i att fostra talanger, som gör dess supportrar stolta. Din billiga retorik är dock under all kritik och lurar inte någon tänkande människa.
2008-12-06 02:35
Ämne: JuanJimenez(Milanist....
... sen så ÄR Henry redan gammal.

:)
2008-12-06 02:33
tarrak

"Så La Masia är i dagsläget mycket sämre än Ajax akademi pga stjärnorna de fostrade på 80-talet?"

Nej? Det har jag ju inte ens sagt, erkänn? Du kan kolla på både stjärnorna de producerat fram i 80-talet OCH de i 2000 talet! De är ändå bättre. Ajax har fördmodligen världens bästa ungdomsakademi.

"Och vad det gäller Sportings namn så tycker jag knappast att den slår Barcelonas med: Puyol, Xavi, Iniesta, Messi, Bojan, Fabregas för att ta några exempel"

Sant. Men det beror på att ni är en mycket större klubb och har bättre ekonomi. Ni kan behålla spelarna och utveckla dem ännu mera. Sen så tycker jag att Arsenal har gjort Fabgreas till den spelare han är nu, och inte Barca. Även om det är just från deras ungdomsakademi han kommer ifrån,

Gud är störst!

Varför börjar du lipa? Varför nämna Milan i konverstationen? Vad har Milan med saken och göra?

"Tror du inte Ajax köper spelarna från småklubbar också i unga åldrar? Har läst om flera Ajax talanger som är fotbollsproffs nu, där de själva har sagt att de spelade i den o den klubben innan."

Först och främst... vart har du läst om att flera Ajax talanger, som är fotbollsproffs, nu har sagt att de spelat i den och den klubben innan de kom till Ajax? Kompis, jag vet att du ljuger. Du vågar bara inte erkänna att de har bättre ungdomsakademi. Men Barca har också en av världens bästa ungdomsakademier, så det finns inget att bli sur för.

Barcelona tarrak
2008-12-06 02:12
JuanJimenez(Milanista)

Så La Masia är i dagsläget mycket sämre än Ajax akademi pga stjärnorna de fostrade på 80-talet? Jag tror att det är min tur att "lola".

Och vad det gäller Sportings namn så tycker jag knappast att den slår Barcelonas med: Puyol, Xavi, Iniesta, Messi, Bojan, Fabregas för att ta några exempel. Men tack för visat intresse.
Barcelona Gud är störst!
2008-12-06 02:01
JuanJimenez(Milanista)

Men är du smart eller?

Tror du inte Ajax köper spelarna från småklubbar också i unga åldrar? Shit bara för du ogillar barca (vilket märks när du kommerin för en sån sak) behöver du inte vara så dryg. Tro mig hälften av Ajax ungdomar köps också. Så kom inte in hit och lek smart att du kan allt.

Har läst om flera Ajax talanger som är fotbollsproffs nu, där de själva har sagt att de spelade i den o den klubben innan.

Sluta hata on us, bara för milan är ett åldersdomhem, om 1-2 år skickar vi Henry också till er, han börjar bli gammal.
2008-12-06 01:54
tarrak

"Baserat på vad då"

Vadå baserat på va då? Lol...

Det är bara och titta på alla stjärnor de har producerat fram.

2000-

C.Ronaldo
Quaresma
Moutinho
Babel
Emanuelson

1980-
Van basten
Rijkaard
Seedorf
Gullit

Listan kan göras lång...
Barcelona tarrak
2008-12-06 01:36
Ämne: nån som vet vart man....
Du får helt enkelt ringa klubben och fråga. Det kommer att vara en träning runt lunchtid imorgon, men utan att vara säker, skulle jag tippa på att den är stängd.
Canaletes
2008-12-06 01:36
Tänk om Barca vinner 6-0 som förra säsongen! :P
Barcelona Afr3M
2008-12-06 01:31
nån som vet vart man ser när träningarna är och om det är öppen träning?
Barcelona tarrak
2008-12-06 01:29
Ämne: Ämne: Amadeo ....
Baserat på vad då?
2008-12-06 01:27
Ämne: Amadeo

Låt mig då....
Ajax och Sporting är helt klart bättre än er. Ni är inte i närheten av deras ungdomsakademi.
Barcelona tarrak
2008-12-06 01:22
Amadeo Amadei

I den nuvarande truppen är följande spelare födda och uppfostrade i Katalonien: Valdés, Xavi, Puyol, Bojan, Busquets, Piqué, Sánchez, Jorquera. Nämn en europeisk toppklubb som har fler än åtta hemmafostrade i sin trupp. Lägg därtill Messi, Iniesta och Pedro. Fast de var ju så klart köpta, klara och färdigpaketerade helt utan Barcelonas inverkan.
Barcelona DaniAlves
2008-12-06 01:16
Valencia redaktionen har missat en grej på sin inför rapport, det står att ligan 2 bästa målskyttar ställs mot varandra.. Eto'o mot Villa.

men det dom missat är att Eto'o inte spelar mot dom.
Barcelona Barcelonito
2008-12-06 01:15
MadridistaN,

Då vet du inte mycket du. Bojan har blivit jagad av alla de klubbar du nämner plus några till sen han var 13-14 år. Jag har inte sagt att Benzema är dålig eller överskattad. Jag hoppas att han kommer till Barcelona. Men bara för att en spelare är eftertraktad så betyder det inte att han kommer att bli världens bästa. Jag kan nämna många spelare som Benzema som har misslyckats. Bojan är inte eftertraktad för att han tillhör Barcelona. Hade han spelat för Lyon eller något annat mindre lag så hade han varit lika eftertraktad. Det hoppas jag verkligen att du fattar.
MadridistaN,
2008-12-06 01:11
Ämne: Ett axplock av de sy....
Tack.
Barcelona Klint
2008-12-06 01:11
Amadeo

Låt mig då få höra vilken klubb (eller vilka klubbar om du så vill) du anser ha bättre ungdomsakademi?
Barcelona Klint
2008-12-06 01:08
Barcelona Klint
2008-12-06 01:08
Ett axplock av de synonymer som finns till överskattad: Överdriven, ha för hög uppfattning om, övervärderad, överdriva hans kapacitet, hysa alltför stor tilltro till etc.
Amadeo Amadei
2008-12-06 01:07
Jag kan inte hålla med om att Barcelona har en av världens bästa ungdomsakademier då de allra största talangerna runt om i världen köps in i ung ålder. En efter en.

Kan däremot säga att Barcelonas scoutningsverksamhet är en av världens bästa. Men den bästa ungdomsakademien? Det tycker jag inte. Finns inget som säger att Barcelona är bättre än andra klubbar på att fostra spelare då råtalangen redan finns där när spelarna köps in och klubben i sig har "förtur" på grund av att det är en världsklubb. Som sagt. Scoutningsverksamheten är säkerligen mer än världsklass, men själva fostringen/utevecklingen är troligtvis inte bättre hos Barcelona än någon annanstans.

Om man enbart väljer att se till själva spelarmaterialet som finns hos de olika ungdomsakademierna runt om i Europa så är Barcelona i topp. Dock och säkerligen många "youtube-lirare" som figuerar i artikeln.
MadridistaN,
2008-12-06 01:06
Barcelonito

United, Real Madrid, Barcelona, Juventus, Inter, Milan, Chelsea, Arsenal. Där har jag listat knappt hälfte nav de klubbar sm jagar bezema och är beredda att ge över 400 milj kr för den spelaren. Bojan har knappt blivit jagad av alla dessa klubbar och inte för den summan ska du veta. Vem är mest jagad? Bezema har snart petat Henry och han är 20 år och leder sitt lag i franska ligan, Cl samt Cupen om du vill. När Bojan gör sånt när han är 20 år då kan jag säga att han är minst lika jagad. Visst Bojan har gjort en del liga mål när han var 17 och att han gjort 900 mål i de yngre akademierna men A-lagsspel är inte samma sak. Se bara på hur Bojan spelar när han får chansen i A.laget. inte så att han gör t.ex. 4 mål mo låt oss säga Almeria va? Ja säger Bojan är dålig, men säger att han inte är så eftraktad(Just nu) som Benzema är! Sen kan Bojan bli mer eftertraktad när han är 20 än vad benzema är just nu. Någon som är dum är Hetfield som skrev den sämsta inlägget på SF:s historia, bläddra längre ner och läs men om du inte orkar citerar jag den till dej "Benzema är överskattad". Då måste klubbar som Barca, Real, United vara de övervärderade klubbarna som jagar Benzema. Sen kanske om du visste så hade Spaniens landslag en tränare som hatar Raul, finns inte så mkr för Raul att göra då? Han gjorde trots alt 18 mål förra året när Ruud var borta halva säsongen. Och Guti vann assistligan förra året.
Barcelona Barcelonito
2008-12-06 01:00
MadridistaN,

Säg att du skojar? Killen petade ut t.ex. din kära Raul ur landslaget och EM-truppen som han senare tackade nej till. 17 år som sagt.

Har inte sagt att han gör 25 mål som 20åring och du behöver inte leka dummare än vad du är. Men vilken idiot som helst hade förstått att om Benzema inte är överskattad för att han har alla Europas bästa lag efter sig som du säger, så ska väl samma sak gälla för Bojan eller hur? Hur kan en av dom vara överskattad och inte den andra om båda har haft alla Europas lag efter sig? Kan du förklara? Eller ska du skämta dig ur din dumhet igen?
Barcelona Okkapokka.
2008-12-06 00:58
MadristaN

Jag låter fantasin ligga hos dig istället, hjärnan har somnat för idag ;)

Cantaletes

Av alla La Masia talanger som finns idag är Oliver Moussima min favorit, Älskar hans speed och jättekliv. Han är rätt så stor men ändå rätt så smidig. Hoppas han får chansen i a-laget någon gång i framtiden.
Annons: