/spanien/barcelona/forum/19923.aspx/spanien/barcelona/forum/19923.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2009-02-18 23:43
Ja ha Tamodus mål.
Jag kan inte glömma det. Det var en svart kväll som fick mig o få tårar.

Och efter målet så går han runt på Camp Nou och pussar gång på gång på sin äcklga blå-vita tröjan.
För att reta folk ännu extra.
Det var nog hans största ögonblick i karriären.

Vi måste se till att plocka tre poäng.

The Reporter/

Laporta tvungen och bjuda in honom inte bara till matchen, utan också till en fin middag på en resturang innan matchen.
Så är det med gamla traditioner, oavsett de dåliga relationerna.
Barcelona Barca o Mort!
2009-02-18 23:31
"Är faktiskt beredd och hålla med dig."

Haha ni och er lilla fajjt här på Les Rambles =)
Barcelona Okkapokka.
2009-02-18 23:06
Cape

Är faktiskt beredd och hålla med dig. Ställ upp med det bästa laget nu i helgen för att sedan ta en mer fysisk elva mot Lyon. Vi har trots allt råd med ett oavgjort resultat i första matchen.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-18 22:52
Fan också depor ligger under med 3-1 !
Barcelona The Reporter
2009-02-18 22:00
Laporta borde tveka på att bjuda in Espanyols president till matchen på lördag.
Barcelona AlexC
2009-02-18 21:57
Tipsar om veckans inslag i Svenska Fans: Studio där Barça och Eto'o diskuteras.
Barcelona Cape
2009-02-18 21:41
Tråkigt med Iniesta då han har varit en av de bästa spelarna i Barca på sistone.

Hur stort det än skulle vara att vinna Champions League i år så betyder ligan så otroligt mycket mer. Speciellt eftersom guldet varit i Madrid i två säsonger. Barcas två kommande matcher (Espanyol, Atletico) måste ses som nyckelmatcher för att visa Real-spelarna att det var en engångsföreteelse med tappade poäng mot Betis.

Hoppas även Guardiola inser hur viktigt det är att hålla undan i ligan. Real är inte bort förrän dom är borta :P
Barcelona Rambla
2009-02-18 21:33
Jag håller med el Flaco. President Dani i Espanyol är en vidrig och bitter liten person. Dessutom så slickar los pericos Madrids ändalykt och det har de alltid gjort.

A segunda!
Barcelona Rafael
2009-02-18 21:31
Även om det låter troligt så undrar jag vem ni skulle vilja se som ersättare om Eto skulle lämna oss?
Barcelona jost15
2009-02-18 21:27
iniesta borta 2 veckor...
sry om det är "gammal" nyhet.
Barcelona el Flaco
2009-02-18 21:26
westinhoblaugrana/

Personligen kan jag leva utan Espanyol och deras omogna president och rasistiska fans. Denna helgen kommer jag skrika "A segunda, a segunda!".
Barcelona Rambla
2009-02-18 21:25
Haha, det roliga är att Villarreals redaktion faktiskt tror att de har chans att köpa Bojan. Visst, en utlåning kan de hoppas på fast då utan en köpoption.
sebbaa
2009-02-18 21:13
Vad sägs om att Henrique och Cáceres båda skulle få spela utlånade i samma lag som mittbackspar? :)
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-18 21:12
Vill inte att Espanyol ska åka ur ligan. Vill inte heller att Real Madrid ska åka ur ligan. Då har man inga hatmöten att se fram emot ju.
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-18 20:58
Jag hoppas verkligen Espanyol åker ur ligan. Vad dem gjorde för 2 säsonger sen lär man inte glömma bort så enkelt. Om vi kan hjälpa Espanyol med att sparka ut dem ur ligan så väldigt bra.
Barcelona VizzlA
2009-02-18 20:32
Pep.G:

JAG OM NÅGON HATAR OCKSÅ TAMUDO..då jag såg avgörande matchen mot espanyol på plats..när messi gjorde guds hand..tamudo räddade dem till lika..o liga titeln gled ifrån oss..(2-2 meessii/tamudo)
Barcelona Rafael
2009-02-18 20:22
Visst är det underbart att vara barca fan just nu?

Vi stormar framåt och har krossat all motstånd än så länge. Flera rekord tillhör oss och det känns att vi spelar vår livs fotball just nu. Vi har även chansen att vinna allt i år.

Vad i sådana fall skulle kunna stoppa oss???
Barcelona Rafael
2009-02-18 20:09
Visst är det underbart att vara barca fan just nu.

Vi stormar oss framåt och har krossat all motstånd än så länge. Flera rekord tillhör nu oss och det känns att vi spelar vårt livs fotball just nu. Vi har även chansen att vinna allt i år.

Vad i sådana fall skulle stoppa oss???
Barcelona Barcelonito
2009-02-18 19:57
Något som oroar är ändå att Txiki och Laporta inte skyndar på lite. Marquez har fortfarande inte hört något om förlängning av hans kontrakt. Samma sak är det med Eto'o, Yaya Toure och även Xavi och Busquets hade sina problem.

Det finns ett par spelare som skulle kunna göra lika många mål som Eto'o i Barca men att hitta en defensiv mittfältare av högsta klass är verkligen inte lätt.
Barcelona Barcelonito
2009-02-18 19:54
Marquez planerar att stanna och det gör han rätt i. Han behövs mycket i Barca. Han är vår näst bästa mittback och då vore det fel att göra sig av med honom.
Barcelona Napao
2009-02-18 19:48
Jag tycket att det vore fel att inte behålla Marques han rutin är värd mycket ,det är för tidigt att låta Pique ta över hans roll och skaffa annan back.
Barcelona Barcelonito
2009-02-18 19:47
Man ser att Caceres inte utvecklas tillräckligt i Barcelona just nu pga. speltid. Han måste bort på lån om han någon gång ska bli en ordinarie back i Barca. Jag fattade ingenting när Barca värvade 3 mittbackar inför säsongen, Henrique gick på lån men det är ändå en konstig situation. Ingen annan klubb har så många mittbackar som Barcelona. Kanske Inter, och de har samma problem, spelare vill in o ut.

Skicka Caceres och Henrique till någon annan klubb nästa säsong så får dom OCH Pique en bra utveckling tycker jag.
Barcelona Gud är störst!
2009-02-18 19:46
Här har ni Cáceres åsikt om det här att han ska bli utlånad nästa säsong, läs raden längst ner. Han är minst sagt bestämd! Hehe
Barcelona Pep.G
2009-02-18 19:26
el Flaco

Det finns det klart, men jag menar mer ur Militos synvinkel. Han vill gärna starta "varenda" match och det kan i princip inte gå. Särkillt inte nu när Pique nästan har slagit sig in i startelvan och med en återvändande Henrique blir det svårt.
Barcelona el Flaco
2009-02-18 19:21
Pep.G/

En säsong är lång och det uppstår alltid skador och avstängningar. Minns du när Piqué, Marquez och Alves blev avstängda inför matchen mot Sporting? Nu blev Alves avstängning upphävd men det var nästan panik här på forumet om vem som skulle spela i backlinjen. Och nu senast mot Betis så kändes det inte särskilt säkert med Piqué och Cáceres som mittbacks-duo. Jag tror att det skulle finnas plats med Milito sett till under en hel säsong.
Barcelona Barcelonito
2009-02-18 19:20
Hade vart fint annars att sätta Tamudo på plats på Camp Nou.

Angeånde mittbackarna: Låna ut Caceres OCH Henrique nästa säsong. Det räcker väl med Kungen, Marquez, Milito, Pique och ev. Abidal.

Låt Caceres och Henrique spela lite mer och utvecklas i lugn och ro.
Barcelona Pep.G
2009-02-18 19:15
el Flaco

Det är sant det du säger, men problemet uppstår om Puyol INTE skadar sig. Det är ett dilemma Pep har att handskas med..

Angående Tamudo, så finns det ingen spelare jag ogillar mer i den här världen. Fy fan vad han förstörde min sommar 2007 :/
Barcelona el Flaco
2009-02-18 19:15
Jr. Honken/

Jag tror att Pochettino inte vill riskera att dessa två ska råka ut för ytterliggare skador med tanke på att de har varit borta så pass länge. Han vill nog vänta tills de är 100 % fit for fight, vilket de nu förväntas vara mot Madrid. Sedan så kanske de ser sig själva ha en större chans att knäcka Madrid på hemmaplan än att rubba oss på Camp Nou och vill därför spara de bästa spelarna tills dess.
Barcelona el Flaco
2009-02-18 19:10
Jag tror Milito ingår i Peps framtidsplaner. Bland det första Pep gjorde efter att ha skrivit på för Barcelona var att åka iväg till sjukhuset och besöka Milito och prata med honom. Och imorse kunde man se Pep peppa Milito i början av dagens träningspass (länktips). De verkar ha en bra relation.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; Jag vill se Milito stanna i klubben. Om Puyol blir skadad under en längre period är argentinaren den ende som kan axla rollen som ledaren i backlinjen. Militos ledaregenskaper är second to none.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-18 19:07
el flaco

Så de satsar alltså mot Madrid isället för mot oss? Iofs är det ju bra för oss att de inte har Tamudo med. Det är han som jag är mest rädd för i Espanyol!

Visca el Barca! :D
Annons: