/spanien/barcelona/forum/19921.aspx/spanien/barcelona/forum/19921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB Més que un club
2008-12-07 13:08
Skulle vara snällt med en länk till matchen! Please, help me!
Barcelona LaBarca
2008-12-07 13:06
Aguero Klaar??? :O
Barcelona Etoo_the toominator
2008-12-07 13:01
Till alla er som dissat Henry här inne vill jag bara säga. Ägda!!!!!!!!!!! Nu fick han börja som anfallare i mitten precis som han har efterspråkat. och se på resultatet. Gud så härligt. Härligt att vi har en likvärdig ersättare till Etoo längst fram. Men iof som barca spelar nu kan en chimpans med all sanolikhet spela längst fram och dominera. Visca barca!
Barcelona MQUC
2008-12-07 12:53
Håller helt med Tompa, inför El Clasicó så spelar form och tidigare matcher mindre roll, kan sluta hur som helst helt enkelt.

JAG//

Chansen finns att du får tag i en plåt utanför men då får du räkna med att använda guldbyxorna :) iofs skulle jag inte tänka så mycket på priset ifall jag fick chansen att komma in på matchernas match.
Mr lembit
2008-12-07 12:52
Aguero!!! Se länk
Barcelona Tompa
2008-12-07 12:27
Man ska aldrig stirra sig blind på formkurvor inför El Clasicó matcher, marängerna kommer säkert att höja sig rejält jämfört med förra veckans debacle mot Getafe. Nu tror jag inte underskattning blir något problem inför marängmötet men Real är ändå Real, man får aldrig räkna ut dem i förhand.

Men oavsett om Real Madrid kmmer heltaggade har jag ändå väldigt svårt och se att de ska kunna rubba Barca i nuvarande form och spelarna borde dessutom var rejält revanschsugna efter förnedringen i senaste El Clasicó matchen.
Barcelona JAG
2008-12-07 12:26
Hur stor är chansen att köpa El classico biljetter svart på plats? Någon med erfarenhet?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-12-07 12:05
Helt nyvaken råkar man komma ut tipp knappen :/, tror det blir 2-0 i en spännande tillställning.

Lagmaskinen rullar på och inte bara 1 spelare brilljerar utan alla lagdelarna gör det. Bådar gott det här.

Barca är som duracell kaninen, ger sig aldrig,kör på grindar ner all motstånd som kommer i vägen.

=)
Barcelona El_Duderino
2008-12-07 12:03
barca löver: Se länktips, matchen hittar du under "Partidos en descarga". Du måste dock registrera dig först.

EDIT: Ta bort h-et innan www, skrev fel.
MessssiiTheOne!
2008-12-07 11:57
Ämne: Bara jag som är impo....

Jag håller meddig utan tvekan, Abidal gjorde en bra comeback :)
Barcelona Dedeffo
2008-12-07 11:42
Hela Valencia hade i princip inget att sätta till westin :).
Barcelona westinhoblaugrana
2008-12-07 11:36
Bara jag som är imponerad av Abidals insats igår? Killen var vårt svarta får under hela förra säsongen, han har varit skadad i flera veckor och kommer tillbaka i en toppmatch och har show på kanten. Joaquín hade inte mycket att sätta till.
barca löver
2008-12-07 11:29
nån som vet vart man kan kolla på gårdens match?

tacksam ör svar
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2008-12-07 11:03
Haha! Indoktrinerade anglofiler, love it! Instämmer helt, i allt du skrev!
Barcelona Tompa
2008-12-07 10:55
Alla lagdelar funkade klanderfritt igår. Försvaret plockade bort Villa med en magnifik Dani Alves på högerkanten och en superb Rafa Marquez i mitten. Xavi, Yaya och Guddy ägde mittfältet och vi visade att även utan Etóo kan anfallet leverera mål mot toppmotstånd. Henry gjorde sin bästa match i Barcatröjan hitills.

Barcelona är f.t världens bästa lag sen får indoktrinerade anglofiler säga vad de vill.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-07 10:52
Ni som vill kan göra era egna Clasico/Jul kort i länktips. Man kan dra olika Real Madrid spelare och Barcelona spelare till olika platser på korten.

Ganska roligt faktiskt :D
Valencia Valencista
2008-12-07 10:49
Bra sagt.
Barcelona Rambla
2008-12-07 10:48
Villas gula kort för hands var lite orättvist. På reprisen ser man hur Alves (tror jag det var) gav honom en liten knuff i ryggen just innan bollen dök upp, vilket gjorde att Villa kom fel till bollen. Det är inget att hänga upp sig på så här i efterhand. Messis hand, om det nu ens var hand, var knappast med flit den heller.
Barcelona Tompa
2008-12-07 10:47
Vilket spel, vilket lag! Var visserligen ganska säker på en relativt komfortabel seger men 4-0, nä det trodde jag inte på. Valencia var totalt utspelade och det känns verkligen bra inför nästa veckas El Clasicó. Vi ska inte ta ut något i förskott men spelar vi så här ska inte Real Madrid ha skuggan av en chans!

Bra också att Pep hela tiden, trots magnifikt spel gör allt för att spelarna inte ska drabbas av övermod. Var som sagt tveksam till valet av Pep som ny tränare, det kändes som det kunde bli fiasko likväl som succé. Hitills har han emellertid gjort ett fantastiskt jobb och mina farhågor har visat sig vara obefogade.
Valencia Valencista
2008-12-07 10:37
Culéé: Du säger att han skulle ha blivit utvisad eftersom han redan hade ett gult och nu skulle fått ett till. Varför fick han då sitt gula kort? Hands i straffområdet, visst? Men Messi, var det inte hands på honom i straffområdet i slutet av andra? Tycker nästan han borde ha fått ett gult han med, om det varit rättvist.

Igår var Barca i en klass för sig, vilket de varit sen efter förlusten i första omgången.
Valencia var bleka, vi hade inget att säga till om. Men nästa gång tar vi en riktigt skön seger, då är den ordinarie backlinjen tillbaks med Marchena, Alexis och den nye vänsteryttern. Även Silva är då tillbaks, han saknades igår.
Vi hörs till våren!
Barcelona Dizzy
2008-12-07 10:29
Fi fan vilken grym match det var igår. Alla Barca spelarna spelade så jävla bra. Jag bara satt framför tv.n och log för mig själv.
Ge Dani Alves ett livstids kontrakt här och NU!:D

Nån mer än mig som tänkte på Ronaldinho när Alves dansade?
Barcelona Okkapokka.
2008-12-07 10:27
Hittade en skön intervju från Pep

- Guardiola, speaking after the press conference. "I am the first to be surprised. But there is still a long way to go." He had originally asked the media to be calm in their praise of the side, fearing it could lead to complacency. However, after the Valencia fixture, Pep told them to "write whatever you think is correct."

He didn't take long to repeat his usual spiel. "It is only December 7 and there is a long road ahead. Bad times will come and I hope that the fans will support us then, because we play for them, not us. We scored many goals and they did not have many chances. Our group has great solidarity and determined players. We have now created a slightly greater distance between us and Villarreal."

On Thierry Henry. "He played with great boldness, saying 'Here I am.' I am very pleased."

On Messi being substituted. "I am pleased with his performance. I took him off because I didn't want him to get injured. He has incredible ambition, and this is why he was disappointed when I took him off, because such players are always upset when they are replaced."

Asked if this was his side's best performance of the season, Pep said there is "always something you can improve on, although the applause of the fans shows the effort and dedication my players showed."

The questions turned to Real Madrid. Guardiola only said, "our next match is against Shakhthar Donetsk."
Barcelona Criff
2008-12-07 10:25
This result has confirmed the suspicion that Barcelona are a class above everyone else, and Emery was the latest to add his name to the list of admirers. When asked if the rest of the teams were merely involved in a fight for second place, he said, "Barcelona have proved that they are ahead of everyone else, and even though there is a lot of time left to play, they have a great advantage over the other teams."

Titta, Unai berömmer Barcelona! Undra om Real och Valencia fansen tycker han är Barcelona fan också bara för det?
Barcelona Okkapokka.
2008-12-07 10:20
Känns underbart att vakna och veta att man slog Los Ché med 4-0. Något som kunde slutat 6 eller 7-0 egentligen. Ser väldigt lovande ut inför el clasico.
Barcelona barcadinho
2008-12-07 10:17
Vilken skön morgon. Man vaknar och äter frokust med barna och sambon och tänker hela tiden på mathcen.
Jag får alltid såna starka bilder i huvudet efter en match.
Som jag skrev förut. Barca är som en film (ibland dålig, oftast bra).
Man bär med sig bilder och minnen.

Och idag har jag en speciell bild i huvud sen jag vaknade.
Samarbetet mellan Bojan (vilken jäkla otrolig dribbling a la Messi) som leder till en assist till Henry och mål.
Men bilden i mitt huvud är det som kom efter målet.
Hur de två kramade varandra som en far och en son, när båda är glada för varandra.

Jag fick en flash-back från förra säsongen. Det var det enda ljuset förra säsongen att se hur Bojan och Henry är tillsammans på plan. Jag ville då se de två tillsammans så mycket som möjligt, när alla visste att ligan är kört.

Tänk en super stjärna som Henry med all press på honom att leverera som förut.
Och hur han "tar hand" om våra unge Bojan.
Han är värd några miljoner bara för det.

Henry gör så att Bojan får starkare självförtroende och kommer att bli en stor spelare om typ 2 år.
Och Henry är ett gott exemel för andra äldre spelare om hur man tar emot de unga.
Super profsigt av honom.

Det var extra roligt att det lossnade för Henry igår.
De första 30 minuter var hans bästa tid i barca. Underbart.

(roligt att läsa att en del gillar mina inlägg. Tack ska ni ha för det)
Real Madrid Daebes//Zizou
2008-12-07 04:19
adiil// Spelar ingen roll. Eftersom ni förlorar bollen oftare får ju de andra fler försök.
Barcelona adiil
2008-12-07 03:59
Daebes//Zizou

håller inte med. Det skulle nog inte bli så anmärkningsvärt mycket sämre bakåt, numer har Barcelona 12 försvarare på planen, missat det :)? Vi skulle snarare få brist på kreativitet framåt och skulle inte alls kunna ta oss fram på motståndarens planhalva lika bekvämt som vi gör med Xavi på plan.
Barcelona adiil
2008-12-07 03:50
Delarocha RIP Puerta

Jämförde inte vem som var bäst av de två, utan syftet var att få reda på vem som betyder mest för laget samt vem som är världens bästa fotbollsspelare.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-07 03:38
Att ni sitter och jämför Xavi och Messi. Dem har ju inte samma roll, position eller spelstil så jag förstår inte hur man ska kunna göra en rättvis jämförelse när de bygger sitt spel på helt olika egenskaper.

Sen måste jag kommentera en grej som jag egentligen vet att man inte bör bry sig om men läste att ett flertal maränger inne på sitt forum förnekar att vi spelar bra och vacker fotboll för tillfället. Jag fattar inte hur man tänker då helt ärligt. Det är skrämmande att folk är så trångsinta att de inte kan erkänna när en rival spelar bra fotboll.
Valencia Pellegrino 
2008-12-07 03:27
Det var inte bara vi som var dåliga idag utan ni som var bra. Det gick som på räls. En räls som ledde genom en orange hönsgård idag tyvärr. Skämsigt. Att det sitter Los ches och trycker ut sin ilska här gör ju inte saken bättre.
Annons: