/spanien/barcelona/forum/1992.aspx/spanien/barcelona/forum/1992.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas-
2015-09-07 15:03
Pogba är Iniestas ersättare, så ja. Pogba ansluter till oss nästa sommar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona socccerfan1
2015-09-07 14:30
@the cameroonians:

Det jag tänkte ang Iniesta är att han fyller 32 nu i maj, arda fyller väl 29 och Rafinha har absolut potential till att bli ännu bättre.

Men Iniesta måste bytas ut, och att satsa på en ung Pogba eller en Verratti hade inte varit fel, kollar man på de flesta andra storklubbar så är det överflöda på mitten och det kan man inte säga om oss.. saknar en hyfsad bänk.

håller helt med dig ang Pogbas lön, men vill ändå tro att han skulle nöja sig med en hög lön som är lagom.

Är så rädd att vi tappar allt i slutet pga en tunn trupp.. är ju så onödigt.

PSG kunde ju köpt honom i sommar? stod på goal.com att han tackat nej till psg också, sanning eller ej det vet jag inte.

Det intressanta med hela Pogba grejen är att först i början av sommaren så var alla efter honom, sen läste jag att Ariedo Braida var på besök i Turin för att diskutera en eventuell övergång nästa år, och efter det dog mer eller mindre allt från alla andra klubbar. Det kom väl lite rykte ang Chelsea bara nu i slutet, men det sägs nu att Pogba tackat nej där också?
Barcelona Cule4life
2015-09-07 14:07
@Liunil Masse:

Jag tror det är andra klubbar som te.x olje klubbarna som betalar Fifa för att få ner Barca från tronen genom att sätta käppar i hjulen. Man kan inte slå Barca o längden om det inte är genom fusk. Barca är en farlig klubb för dom andra, Madrid munchen city United. Chelsea m.fl störs av Barcas dominans dom senaste 10 åren.
Barcelona the cameroonians
2015-09-07 14:01
@socccerfan1:

Tror personligen att Pogba kommer att hamna i PSG nästa sommar.

Lucho ville ha Arda till mittfältet och med tanke på Rafinhas stundande kontraktsförlängning och det faktum att Iniesta ff är en nyckelspelare och Rakitic visat att han är en starter så finns det inte mycket utrymme för fransmannen.

Dessutom är jag ff tveksam till om det finns utrymme även sett till ekonomin och då framför allt lönekostnaden.

Nej, Pogba vill kanske hit, men Raiola kommer övertyga honom om att PSG är det bästa valet sett till speltid, status och lön.
Barcelona S.Eto'o
2015-09-07 13:43
Joseph "Pep" Guardiola Läser du noga ser du att det står "Enjoy all Barcelona full games on demand ONLY AFTER 72 HOURS" Varför betala mycket för repris matcher?
Barcelona socccerfan1
2015-09-07 13:42
Grabbar!! Är det bara jag eller känns det verkligen som att Pogba kommer till Barcelona förr eller senare, typ januari eller till sommaren? Läser lite överallt att han tackat nej till fler klubbar och hans uttalande om att komma till oss låter alltid som att det kommer hända.. Är det bara jag som drömmer därav ser det som inte finns eller ?
2015-09-07 13:40
@libertarian:

Rättigheterna för Premier League går ut nästa säsong och självklart är dessa första prioritet för såväl TV4-gruppen som Discovery och Viasat. Därför håller man på pengarna i syfte att kunna gå all in på PL. Jag vet inte om man kan köpa la Liga på endast ett ettårs-kontrakt, förmodligen inte - och ingen vill köpa på sig något förrän man vet hur det blir med PL.

Trist för oss som gillar världens bästa liga, men detta innebär ju inte att det är den mest kommersiella att sända med tanke på hur anglofilerat Sverige är.

Emellertid skrev nicket "Kröjf" för några dagar sen att han hade någon källa som sa att det ändå kunde bli så att Cmore(?) köpte rättigheterna denna säsong - huruvida detta blir verkligt får framtiden utvisa.
Barcelona libertarian
2015-09-07 13:30
Vänner, kan någon uppdatera mig om vad fasen som händer med tv-rättigheterna? Jag har varit lite offside de senaste veckorna och helt enkelt missat att man som svensk inte kan följa världens bästa liga.

Barcelona Liunil Masse
2015-09-07 13:15
Barclasico Tror du verkligen på det? Det är Sport...
Barcelona Barclasico
2015-09-07 12:54
If he doesn't improve, Ter Stegen could lose starting spot in the Champions League. Upcoming away game against Roma will be a test. [Diario Sport]

Så löjligt utav LE, vad mer behöver han visa?
Barcelona Liunil Masse
2015-09-07 12:49
Eller hur. Det är uppenbart att man inte gör det för barnen. Man förstör för dom så varför gör man det? Vad är syftet med det man gör? Till och med en pappa till ett barn som inte får spela har stämt FIFA, det man gör uppskattas inte av någon.
Barcelona Smogen
2015-09-07 12:38
Liunil Masse Men kom ihåg att FIFA bara gör det som är bäst för barnen. Det är dom som FIFA verkligen bryr sig om och som dom vill skydda och ta hand om! #sarkasm
Barcelona Liunil Masse
2015-09-07 12:31
First they can't play official matches, then not friendlies either, then a transfer ban, now they can't even train or even live at La Masia? FIFA har seriöst något emot Barca. Det är som att man vill köra ner Barca till botten.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-07 12:13
the cameroonians Låt Fifa bli sura och göra någon annan till Balon D'or vinnare. Messi är den självklara vinnaren och vinner inte han så skjuter Fifa sig själv i foten. Det är liksom som att bevisa att man är korrupta. Barcelona borde gå till attack och försvara sig själva. Det Fifa gör är så fel det kan bli. Man har inget att förlora heller. Bartomeu, dags att skydda klubben för en gångs skull.
Barcelona Smogen
2015-09-07 11:31
the cameroonians Det svänger snabbt i b-laget. :) Sen tycker jag ju att det är bra om det i b-lagets start 11a funnits kanske 3-4 erfarna spelare i laget och 7-8 spelare som har så stor potential att de kan nå a-laget. Just nu känns det som att det är 3-4a som kan nå a-laget och resten är unga spelare som man hoppas kunna sälja nån gång o tjäna någon miljon på. Så ett par förstärkningar i vinter kanske bara är bra. :)
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-09-07 11:29
vad säger ni om det här guys?=) frågan är är det bindningstid o sånt?
2015-09-07 09:56
Två dagar innan säsongen satte igång för B-laget;

Gerard Lopez: "Our goal is promotion? I do not contemplate. The goal is to compete and form players for the first team."

Efter bara en poäng på de första tre matcherna;

Sport: Barcelona B could sign several players in January, to make promotion to Liga Adelante more likely. Club already working on deals.

Det svänger snabbt :-)

Med det sagt så behöver laget en till anfallare som kan avlasta Dongou längst fram eftersom Padilla är långtidsskadad. I övrigt har man inget att klaga över sett till kvalitet och potential. Det handlar dock om att kunna slipa fram desamma.
2015-09-07 09:33
DM1982

Förra veckan sa Jordi Mestre, vicepresidenten för sportsektionen, att relationen mellan klubben och FIFA var frostig och att man träffats i maj utan att det lett fram till något.

På frågan om man hade för avsikt att utebli från Balon d´or-galan sa Mestre att det återstod att se, men att banen då (i januari) är över och att man får titta på hur man ska gå vidare.

Det är en svår sits, klubben vill ju gärna se att Messi får lyfta fler guldbollar och vi vet ju vad FIFA är kapabla till när det kommer till korruption och att rigga saker.

Hur som helst har i alla fall familjen till en av de berörda spelarna, Ben Lederman, stämt FIFA för deras aktioner. Vi får se om Barcelona sluter upp i den kören och gör annat än att (som brukligt) bara släppa någon kommuniké på hemsidan
Barcelona DM1982
2015-09-07 09:15
[QUOTE=the cameroonians]FIFA fortsätter att trakassera Barcelona. Enligt fotbollsgurun Oriol Domenech har de informerat klubben om att de ungdomar som är påverkade av FIFA-banen varken får träna eller ens vistas inne på la Masia. Snacka om att FIFA skjuter sig själv i foten när de påstår att de "vill skydda barnen". Om detta stämmer ser jag fram emot att ledningen ryter till ordentligt, nu får det vara slut på denna tragedi. [/QUOTE] Räkna inte med att Barcelona gör ett dugg, de har lagt sig helt platta.
2015-09-07 09:12
FIFA fortsätter att trakassera Barcelona.
Enligt fotbollsgurun Oriol Domenech har de informerat klubben om att de ungdomar som är påverkade av FIFA-banen varken får träna eller ens vistas inne på la Masia.

Snacka om att FIFA skjuter sig själv i foten när de påstår att de "vill skydda barnen".

Om detta stämmer ser jag fram emot att ledningen ryter till ordentligt, nu får det vara slut på denna tragedi.
Barcelona neymar JR
2015-09-06 23:51
Sen vet jag inte vart alla står men jag har hellre spelare som springer/kämpar i 60-80 minuter nonstop än spelare som vilar under matcherna
Barcelona neymar JR
2015-09-06 23:48
Skulle inte påstå att arda har dålig kondis, han har inte haft en riktig försäsong pga skador. Inte allt för längesen gick han runt med special stöd för foten, samt hans första match efter skadan
Barcelona Liunil Masse
2015-09-06 23:42
Arda Turan likt Rakitic sliter som fan på plan och därför är båda slut efter 60 min haha. Arda Turan blev utbytt ofta i Atletico. Man börjar se att Lucho älskar såna spelartyper, såna som aldrig slutar springa.
Barcelona koeman92
2015-09-06 23:23
@Ali G:

För en gångs skull ser man ändå en fördel med dessa landskamper. Detta är enormt viktigt för Ardas matchform och självförtroende. Synd dock att A.Vidal inte fick spela med Spanien.
Barcelona Ali G
2015-09-06 21:28
Arda turan var fantastisk mot Holland med en fantastisk assist och ett mål, kan fan inte vänta tills han blir spelklar!! Men det är sällan man ser Arda spela i 90 minuter idag blev han utbytt efter bara 55 minuter. Han sliter som ett djur men han måste nog förbättra sin kondition.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-09-06 19:41
Ber om ursäkt om det redan varit uppe men satan vad Messi såg kvick ut senast, så många fina aktioner. Vid 1.45 är han så pass kvick att komma undan så motståndaren råkar kapa fel spelare haha. Bådar gott inför Atletico. Nu får man bara hoppas att rättigheterna är fixade tills dess också så man slipper streama.
Barcelona neymar JR
2015-09-06 18:37
Rätta mig om jag har fel, men är det inte en av dessa linjedomare som fick ducka för ardas sko? hahaha
Barcelona neymar JR
2015-09-06 18:30
Holland har för många divor som spelar för sig själva, lägg till att dom har tappat den charmiga offensiven för en cynisk defensiv fotboll
Barcelona Rambla~
2015-09-06 18:25
Tänk om Holland missar EM?
Barcelona Rambla~
2015-09-06 18:24
Ardaaaaaaaaa svarar med att göra mål. In your face Lahoz. :P
Annons: