/spanien/barcelona/forum/19919.aspx/spanien/barcelona/forum/19919.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-12-07 15:40
Lämnar David Silva Valencia är jag ganska så övertygad om att han hamnar i Barcelona och inte i Madrid. I somras var det i stort sett klart att han skulle till Barcelona om han nu valt att lämna Valencia.
Barcelona älskabarcelona
2008-12-07 15:09
Haha om Ramos blir avstängt så lär barcas anfall få det ganska enkel framåt . Ramos är deras ända hopp i försvaret nu när Pepe är skadad . Jag har längtat till den här matchen sen vi förlora mot dom på borta plan . Vi ska ta revanch å utklassa dom . Visca El BARCA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona el Flaco
2008-12-07 15:04
Spindab/

Yepp, det är korrekt. Även Van der Vaart och Marcelo riskerar att missa el Clasico ifall de får en varning ikväll.
Barcelona chonchocorito
2008-12-07 15:02
Ämne:
Bra av Pep att vil....
Tror att Pep kommer och köra med en 3 backs linje mot shaktar. Pique i mitten, caceres till höger o abidal till vänster.
Barcelona Para Siempre
2008-12-07 15:02
Visst känns allt rätt när det går bra för Blaugrana?
Barcelona FCB_Xavi
2008-12-07 15:01
Ämne: Sett att en del skri....Inte bara Ramos. Utan VDV och Marcelo också (Cheka länk)

HAHA tänk er om Ramos och Marcelo drar på sig ett gult var. Pepe kommer ju också att miss Barcamatchen. Undra vilken backlinje de skulle ställa upp med då. LOL. Hoppas de dra på sig gula kort :P
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-07 14:59

Bra av Pep att vila så många spelare inför Donetsk matchen. Problemet blir ju att ta ut en start 11 som är bekväm att spela med varandra. Kanske man får se Pique och Caceres som mittbakspar, då får man en glimt av Barcelonas framtida mittbackspar.

Höger back any 1? Har vi nån ersättare till Alves? Det blir ju intressant att se för vi har: Pique, Caceres, Silvinho och Abidal, sen är det slut på backarna.
Barcelona chonchocorito
2008-12-07 14:56
tribente_magico

Jag har matchen ;-) . Du kan ladda ner den via rojadirecta.com . Du måste först registrera dig för att kunna ladda ner.
Visca
Spinbad
2008-12-07 14:53
Sett att en del skriver att Ramos blir avstängd om han blir varnad ikväll. Är det verkligen korrekt? Han blev utvisad i en match genom två gula kort i samma match. Det borde rimligtvis göra att han inte riskerar avstängning ikväll. Om nu inte de två gula som ledde till det röda redan är borträknade?
Barcelona Woofi
2008-12-07 14:47
Ämne: Hur stor är chansen ....Svarta marknade finns ju alltid, emn ett tips är att kolla i biljettluckorna där de säljer ut abonemangs biljetter som blivit tillbakasålda i sista stund, så fick jag tag i biljetter till el clasico för 2 år sedan = ordinare pris inga hutlösa överpriser.
Barcelona Pep.G
2008-12-07 14:45
Vad sa Kviborg nu igen !?
Det var nåt med att Henry och Bojan inte "blommar marknaden". Och sen att vi inte kommer att klara oss utan Samu. Nån sam kan ringa han och säga att han hade grovt fel !
Barcelona Teknikos
2008-12-07 14:41
Ämne: Hur stor är chansen ....
det är 100% säkert att du kan få tag på svart biljett utanför camp nou på match dagen. Men hetsa inte, alltså köp inte "första bästa" utan gå runt och kolla med dem som säljer vem som har bäst pris, plats osv. Fast det är väl inget jag behöver påpeka för det förstod du nog själv ;)
Barcelona Okkapokka.
2008-12-07 14:38
Bra att Pep vilar stjärnorna mot Shaktar, Ja utom Samu då som kommer behöva lite tid på planen efter avstängningen. Vi får nog se ett relativt b-betonat lag, Men inte för att vi behöver jaga 3 poängare direkt.
Barcelona tribente_magico
2008-12-07 14:29
nån som vet nån sida man kan ladda hem hela matchen mellan barca-valencia, missa den igår!!, det svider!
Barcelona Afr3M
2008-12-07 14:28
är det öppen träning!?den på la masia är det imorrn också
Barcelona Dedeffo
2008-12-07 14:21
Afr3M

Måndag - 11:00 - Camp Nou

Dani Alves, Carles Puyol, Rafa Márquez, Touré Yaya, Lionel Messi, Xavi Hernández, Thierry Henry och Víctor Valdés kommer träna med laget på la masia 17:30.
Barcelona Para Siempre
2008-12-07 14:17
Då får vi hoppas på en Jeffren Suarez på tisdag=)
Barcelona Afr3M
2008-12-07 14:13
nån som vet när barca har träningar ???
Barcelona Ciao-V
2008-12-07 14:09
Ämne: härligt att alla vik....
Det är en helt betydelselös match. Barca har redan säkrat första platsen med sina 13 poäng.
Två:an har 9 poäng.

Pep vill ställa upp med en startelva med en del reservspelare. Man får sikta in sig på en poäng i den matchen.

Jag hoppas kunna se på Pedro men även Jeffren om han är friskförklarad.
Barcelona el Flaco
2008-12-07 14:07
DaniAlves/

Jeffren blev friskförklarad för tre dagar sen efter att ha varit borta i ca 3 månader pga en skada han fick i B-lagets andra match för säsongen. Det mest troligaste är att han matchas långsamt nu i början för att komma in i matchform så jag tror nog inte han blir uttagen mot Shaktar.
Barcelona Nian!
2008-12-07 13:58
Para Siempre

Okej. Det roliga är att det finns en stor chans att det kan händer.
Barcelona DaniAlves
2008-12-07 13:54
härligt att alla viktiga spelarna vilar i matchen, någon som vet om jeffren fortfarande är skadad eller om han får chansen mot shakhtar?
Barcelona Para Siempre
2008-12-07 13:54
Nian!

Nejdå, du räknar helt rätt=) om Real förlorar mot sevilla så är det 9poäng upp till Barca. Förlorar Real mot Barca nästa helg så är det hela 12poäng!
Barcelona Para Siempre
2008-12-07 13:52
Criff

Har lagt en hudring på Sevilla, Kanoute trivs bäst själv där uppe dock har han lovat att Schuster inte lär ha kvar jobbet efter helgen=)
Villarreal Assyriska FF
2008-12-07 13:51
Vill bara tacka och hylla Barca för den fantastiska, underbara och fartfyllda fotboll man återigen presterar. Det är en fröjd att skåda detta lag och Leo Messi är gudabenådad. Härligt oxå att gamle gode Titi Henry hängde tre igår och nu hoppas jag att världens för tillfället bästa lag piskar Madrid på min födelsedag!

(Håller inte på Villarreal, men den gula tröjan sticker ut den rödblå mängden på detta forum ;))
Barcelona Nian!
2008-12-07 13:50
Kul att Henry gjorde 3 mål. Det första målet fick man Arsenal vibbar från, dom andra två är väl mer mål där det verkligen ska vara mål. Lite mer enkla. Fast fina.

Men starkt iallafall. Tror Real kommer tappa poäng mot Sevilla.

Tänk om Real förlorar mot Sevilla, och förlorar mot Barca. Vad är det då? 12poäng försprång?

Eller räknar jag fel?
Barcelona el Flaco
2008-12-07 13:42
Dani Alves, Carles Puyol, Rafa Márquez, Touré Yaya, Lionel Messi, Xavi Hernández, Thierry Henry och Víctor Valdés kommer inte delta i den betydelselösa matchen mot Shakhtar Donetsk på tisdag.

I träningspasset imorse deltog även 4 'canteranos', Botía, Vázquez, Abraham och Torres som med största sannolikhet kommer bli uttagna i Champions League matchen.
Barcelona Etoo_the toominator
2008-12-07 13:41
Dani//
Ja det är precis det jag menar! Henry gjorde mest mål (19 stycken) å kom tvåa i den interna assistligan (med 9 pass mot messis 10) i barca förra säsongen. Från en position hen ej gillar. Nu starta han en match från den position han helst vill starta i och vips gör han 3 mål. Och visar upp arsenal spel. Vet ej va du har för personliga målsättningar från en startspelare i barca. Men personligen tycker jag henry mer en väll lever upp till mina. En världsspelare!
Barcelona Criff
2008-12-07 13:41
Är det någon som slängt in en slant på Sevilla ikväll?
Funderar på att göra det, men att Fabiano är borta stör mig lite. Kanoute har heller inte sett riktigt het ut, som t.ex med ribbträffen mot oss.
Vad säger ni?

Culéé, Han har precis kommit tillbaks från en lång skada.
Barcelona Para Siempre
2008-12-07 13:40
Dani,

Man vågar inte räkna bort dom, Real Madrid är Real madrid!
Annons: