/spanien/barcelona/forum/19912.aspx/spanien/barcelona/forum/19912.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L!VOZ
2008-12-07 01:12
redhot-erik

hur fan kan ni spela lika mot Huesca??
fick in alla förutom Zaragoza skulle få in 850 kr skit vad sur jag blev
Barcelona Ayaz
2008-12-07 01:08
Grabbar. En bra låt för kvällen Manu Chao - Rumba De Barcelona. Och den är inte för bara barca fans den är för alla som älskar fotboll.Men nu är det så att vi spelar den bästa i världen.Jag behöver inte säga mer grabbarna visar
Zaragoza redhot-erik
2008-12-07 01:07
Man njuter av att se barcelona spela fotboll för tillfället, vissa stunder sitter man bara och ler över messis teknik, xavis fulländade passningar, puyols vilja eller outröttliga dani alves ruscher på högerkanten. Barcelona har en plats i mitt hjärta. Kul att henry fick glänsa idag också!

Stämmer Agüeroryktet lär det ju knappast bli sämre anfallsfotboll nästa säsong! :D

Barcelona Blaugrana93
2008-12-07 01:06
Ämne: Pedro är för fan jäv....
Håller med dig. Av det lilla vi sett har han sett riktigt stark ut. Hur gammal är han egentligen?
Gemini
2008-12-07 01:04
Saxat och översatt från as.com (se länk):

"Ny match för Barcelona på Camp Nou, ny fotbollsfest och nya mål från Guardiolas lag som verkar vara ostoppbart. Tre mål av Henry och ett av Dani Alves var dagens behållning för supportrarna som börjar vänja sig vid den vackra fotboll som deras lag presterar."

Min spanska är inte perfekt, men helheten stämmer.

Barcelona DaniAlves
2008-12-07 01:03
37 sekunder tog det, bara 37 sekunder in i andrahalvlek innan alves målade.

länktips för er som inte sett målen.
Barcelona barcadinho
2008-12-07 01:03
Jag ser att ni snackade om Alves och Villa träff.

Ja, vad ska man säga?

Förra veckan gjorde vi Fabiano sur och irriterad och idag var det Villas tur.

Det är inte roligt att få stryck.

Vi får väl se om Raul blir sur nästa vecka.

Vad tycker ni om Saviolla?
Ska han starta eller inte?

(jag är ironsik lite...)
Barcelona adiil
2008-12-07 01:01
Helt sjukt vilken fotboll vi spelar. Det är den bästa fotbollen jag sett något lag spela någonsin i mitt liv, snudd på bättre än 05/06 säsongen, lika vackert också, eller nästan iaf! ;D

Visst, under de två föregående säsongerna visste jag ju hela tiden att VI egentligen är bäst och att Real Madrid bara hade väckt en sovande björn. Jag tänkte att ett tränarbyte skulle göra susen och snart skulle vi vara på topp igen, men en sånhär överlägsenhet hade jag inte ens kunnat drömma om.

Messi gör hela spelet? Hmm, Nej. Det är HELA laget, vi har något unikt. Det är Pep som ligger bakom det mesta i detta spel.

REAL MADRID, JAG VÄNTAR PÅ ER, VI HÄR INNE VÄNTAR, CAMP NOU VÄNTAR!! Hoppas vi lyckas förnedra er med. Jag vet att man inte ska underskatta er på Camp Nou, men just nu kan man inte undgå faktumet att ni, ursäkta uttrycket, är en enda stor SOPHÖG.

Ps. Jag är inte rädd för Huntelaar.

SIEMPRE BARCA!
Barcelona Dedeffo
2008-12-07 01:01
Pedro är för fan jävligt mäktig. Han måste få mer speltid, kan lova att Pedro kommer att bli en riktigt bra spelare.
Barcelona BlueRed.
2008-12-07 00:59
Mattias Klint

Märkligaste: Manuel Fernandes försök till mustasch

Haha, stört skön.
Bra skrivet.
Barcelona Messidinho_10
2008-12-07 00:58
ElDuroDeFCB

Det räcker bara med att Messi är på plan så vinner Barca =)
Barcelona DaniAlves
2008-12-07 00:56
där har ni länk till spelarbetygen från goal.

Henry högst betyg med 9/10
alves, xavi & hleb 8/10
Barcelona Squez
2008-12-07 00:54
Skön vinst! Härligt att Henry gjorde hattrick, måste stärka självförtroendet.

Är Pedro reggad för Champions League? Isf måste han ju få starta, sjukt vilken teknik han har.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-07 00:52

OJOJOJOJ vilken match!!! Otroligt skönt att vinna, otroligt skönt att vinna med 4 mål och framför allt otroligt skönt att få svar på frågor som man hade innan matchen...

Först: Hur beroende är Barcelona utan Etoo? Ju, svaret kom ju direkt, ett hattrick från Henry säger väl mer än tusen ord. Henry oj vilken kille, alla här tvivlade på honom och jag sa att han va på G, gång på gång, när alla andra hackade på honom, så sa jag att han är på G. För 3 omgångar sen så sa jag till en kille från Madrid forumet att Henry kommer att nå topp form ungefär när vi möter the big 4. Och va händer? Ju, han lekte med Sevilla och han gör hattrik idag. Ahhhh vad jag mår bra, hela jag mår bra. Äntligen Henry, äntligen börjar du visa gammal god form.

Det andra; All snack om messindenpendencia och att vi är beroende enbart av Pulgan, idag fick vi bevis på att gruppen är större än individen. Messi var inte involverad i ett enda mål och det säger oerhört mycket om hur Barcelona fungerar som ett lag. Messi hade ingen stor kväll, men laget visar trots allt att vi inte är beroende av en spelare. Säga vad man vill om Messi och Barcelona, men ikväll bevisade vi 4 gånger om att vi trots allt kan göra mål utan att Etoo eller Messi är involverade. Det är ett Barcelona som fungerar och sånt måste man bara älska.

Det tredje: Alves, Toure, Puyol, Marques, Abidal, Hleb, Guddy, Valdes, Xavi, Messi, Henry....Va säger man en 10a till var och en eller?!?

Nu mår jag bra mina vänner...

PS; Fan va Nou Camp va högljud idag, hehe ovanligt skön stämning, men vänta tills nästa vecka, då kommer arenan att koka!!!!!!

God Natt Culés Visca Barca
Barcelona barcadinho
2008-12-07 00:50
Vilken härlig kväll igen och vilken kanon säsong.
Det är 6 poäng till tvåan Villarreal och 44 mål på 14 matcher.
Vinner vi nästa vecka så går jag till systemet och köper några flaska champagne.
Så att det hinner bli ritigt riktigt kallt fram till maj/juni.

Det är inte klokt var vi gör till våra ”svåra” motståndare, inte klokt. Vi låter de se ut som små barn mot vuxna. Det är otroligt. De får knappt röra bollen och man ”bestämmer” sisådär att nu tar vi det lugnt. Det är typ nästan för lätt och vi drar ner tempot.

Det är utklassning av snart alla lag i ligan.

Det är vår säsong och jag vill att alla vi culés gör en bra reklam till vår käre klubb. Jag har sagt till många människor att de måste titta på Barca. Där ser man show varenda vecka. Och jag har lyckats få fram några här och där som börjar följa de med våra matcher.

Vi är det bästa och vi måste jobba tillsammans och tvätta bort den engelska influensan som fotbollsälskare från Sverige ofta har.
FooTBaLL
2008-12-07 00:47
BlueRed

44 mål och ta inte minus 4 mål, ta plus 4 istället.. :D
MessssiiTheOne!
2008-12-07 00:45

Känns så gött just nu och får se om Sevilla ger madrid stryk imon och sen Barca visar samma form så blir det sen ett fint uppehåll på runt 12p :)
FooTBaLL
2008-12-07 00:45
Idag var det inte Messis dag. Henry tog över showen Messi därimot ville inte bli skadad och va rädd om och tänkte mer på nästa vecka för att hålla sig skadefri mot R.madrid. så mycket som Valencia trodde att matchen skulle kanske hänga på messi var fel och lurade blev dem av Pep.G :D Men men.. Messi är Messi när han väll vill det då händer det saker och ting som bara gud vet vad han kommer göra. Men håll koll på honom nästa vecka i El Clasico det är då han vissar, MAYBE HATTRICK AGAIN :D
Barcelona BlueRed.
2008-12-07 00:43
40 mål har vi gjort, helt sjukt. Nästan lika mycket som tabell 1.an och 2.an i Serie A tillsammans. (Inter, Juventus)

Barcelona Ghazza
2008-12-07 00:39
Det är lite roligt att vi har lika bra målskillnad som: Real Madrid, Valencia, Villarreal och Sevilla TILLSAMMANS! =D
Barcelona BlueRed.
2008-12-07 00:39
LeoMessi10

Det är i alla fall reklam åt något som gör annat än att bara bry sig om pengar. Stolt över att se våra spelare kliva in med UNICEF på tröjan, samt Més nu.

Barcelona Ciao-V
2008-12-07 00:38
Tränaren i Valencia var lite kaxig inför matchen.
Han sa bland annat att vi är redo för att besgra Barca. Vi ska se till att ha bollen och inte låta dem styra matchen.

Men den blev ju precis tvärtom. De hade inte så mycket med bollen att göra ikväll.
Han borde veta at det inte går att komma till Camp Nou och räkna med större bollinnehav.

Undrar vad han kommer att säga nu efter matchen!
Barcelona Barça-----
2008-12-07 00:38
abidal var ju riktigt grym idag. Det var också henry och Hleb. Bojan såg pigg ut när han hoppade in och gjorde också en fin assist. Jaja, Alla var bra man kan inte påstå att någon var dålig men en sak märkte jag. Messi som central är inte lika bra som höger anfallare.

Nästa match mot schaktar spelar väll nog inte någon roll för vi är ändå klara grupp 1:a men ska bli kul och få se vilka lag vi kan möta i åttondel. Vi får hoppas på att vi får så många startspelare vilade och låter tex bojan,hleb,pedro starta.
Barcelona LeoMessi10
2008-12-07 00:37
synd att vi la till en till slogan på vår tröja Més :P haha nej men nu verkar min tröja falsk
Barcelona BlueRed.
2008-12-07 00:36
Wurre

Blir det bättre av att du kommer hit då? Jag själv välkomnar dig hit varje dag, men du får räkna med att vissa blir lite sura av att läsa dina inlägg efter en vinst mot er.
Barcelona L!VOZ
2008-12-07 00:35
Wurre

kissa först sen gå och lägg dig så att du inte kissar på dig i natt
Wurre
2008-12-07 00:33
haha jaa ni kommer ju in till vårat forum o smutsar ner såå..

Ge upp nu! Vi tackar för dina pretentiösa inlägg som har förgyllt stämningen och bidragit till en ökad kvalitet på diskussionerna här inne. Nu räcker det, och du kan bege dig hemåt till Foro ché. Ok?

/Redaktionen
Barcelona el Flaco
2008-12-07 00:31
Vet inte om någon här inne redan har publicerat publiksiffran men kan det i alla fall. 82.889 åskadare fanns på plats ikväll. Det märktes.
Barcelona LeoMessi10
alltså lägg ner ni från valencia vi vann punkt slut och vi gjorde det så vackert så ni behöver inte komma hit och förstöra vårt glädje
Barcelona FCB :)
Ja, vad ska man säga. Den tuffa perioden med många "svåra" matcher på rad har börjat hyfsat :) 7-0 efter 2 matcher :D
Otroligt bra match återigen, och det känns väldigt skönt att ha en Henry i storform mot Real Madrid :) Äntligen visade han sitt gamla målsinne .

btw, är detta barcas anfall nästa år?
Agüero - Eto'o - Messi

ser helt ok ut för mig :)
Annons: