/spanien/barcelona/forum/1991.aspx/spanien/barcelona/forum/1991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2015-09-11 21:34
Skulle inte påstå att folk påpekar att zidane är överskattad sett till talang, utan mer till prestationer. Han var oerhört ojämn under hela sin karriär, därav överskattar folk zidanes karriär speciellt med tanke på hur tydligt man pekar på att zidane ensam vann VM bland annat Folk som kollade på fotboll 98 vet att han var högst medioker hela turneringen fram till finalen. En frisk Ronaldo under finalen så hade zidane knappast varit lika högt rankad nu Sen så har Madrids propaganda höjt honom ytterligare
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-09-11 21:17
Är det verkligen en diskussion om att Zidane är överskattad? Pinsamt, bara pinsamt.
Barcelona DM1982
2015-09-11 21:09
[QUOTE=Awymard]Messi har fått sitt andra barn. Mateo heter han. Vad händer nu med ligamatchen i helgen? Kommer Messi att avstå från Atletico matchen? Hur många matcher till är Pique avstängd? [/QUOTE] Han är med i truppen så nog kommer Messi spela. Piqué är avstängd två matcher till.
Barcelona Kröjf
2015-09-11 21:08
Om man tänker på överskattade mittfältare, så vill jag nog mena att en viss David Beckham står i en klass för sig och slår Zidane med hästlängder i den kategorin. Och snackar vi spelare oavsett position, så är Christiano Ronaldo trots att han blivit vald till världens bäste tre gånger eller rättare sagt just precis därför, den absolut mest överskattade genom alla tider utan nån konkurrens. Och en så oerhört mycket sämre fotbollsspelare än Zidane, att det är rent skrattretande att ens tänka tanken att jämföra dom två i denna "tävling".
Awymard
2015-09-11 20:52
Messi har fått sitt andra barn. Mateo heter han. Vad händer nu med ligamatchen i helgen? Kommer Messi att avstå från Atletico matchen? Hur många matcher till är Pique avstängd?
Barcelona enkos
2015-09-11 20:36
Riktig fin bild på AB mellan Levante och Sevilla
Barcelona Mr Culé
2015-09-11 20:31
@Vampíro:

Bara att klicka på länken, man behöver inte registrera något konto.
Barcelona DM1982
2015-09-11 20:30
[QUOTE=Vampíro]Kan man se matcherna på Sportbladet direkt eller måste man gå igenom en massa registreringar och sånt nonsens? Någon som har koll på det? [/QUOTE] Det ville inte rulla igång på telefonen, ska kolla med datorn nu.
Barcelona Vampíro
2015-09-11 20:22
Kan man se matcherna på Sportbladet direkt eller måste man gå igenom en massa registreringar och sånt nonsens? Någon som har koll på det?
Barcelona Barcelonistas
2015-09-11 20:14
Iniesta - 4Cl titlar, 7 ligatitlar, 2 EM titlar, 1 Vm titel

Zidane - 1 Cl titel, 3 ligatitlar, 1 Em titel, 1 Vm titel
Barcelona Barcelonistas
2015-09-11 20:08
LennyRomaro - folk som hyllar Zidane till skyarna är samma personer som har sagt att Frankrikes 98 lag var mediokert. Vem är dessa personer som sagt så? Real Madrid supportrar, och folk som håller Zidane nära hjärtat.

1- Man behöver ingen anfallare för att vinna mästerskap, mycket möjligt att dom saknade en men Spanien under deras storhetstid vann ju EM 12 utan en anfallare också elr hur?.

2- Ja han hade turen att göra dom två målen för ni får han all cred i princip för Frankrikes vm guld 98. Hade han inte gjort dom målen så hade han inte ens nämnts som en av Frankrikes bästa spelare under just de mästerskapet 98.

3 - Med tanke på att det finns folk som vill få Zidane som historiens bästa spelare så anser jag att mitt påstående ( att han är otroligt överskattad) är helt korrekt angående Zidane. Kollar vi sedan på hans tid under Juventus 5 år där samt Real också 5 år där så tycker jag i varje fall att 1 Cl titel och 3 ligatitlar är sjukt dåligt. Hans sista 4 år i Real var ingen höjdare heller iom att han inte vann ett skit.
Barcelona LennyRomario
2015-09-11 19:54
@Barcelonistas:
Just det här pratade vi väl om för några månader sedan? Jag har aldrig någonsin hört talas om att Frankrike hade ett mediokert lag som Zidane bar på sina axlar? Så du svarar på ett påstående som kommer varifrån? Vilken seriös människa har sagt det? Däremot hade de ett lag utan en vettigt anfallare. Så din punkt 1 och punkt 2 är alltså samma sak? Frankrike hade inte ett mediokert lag, som Zidane inte bar på sina axlar? "Han hade turen att göra två mål mot Brasilien i finalen"? Seriöst? Är det ditt bästa argument, att han hade tur? Även om världen om 5 års tid placerar Iniesta och Xavi framför Zidande så betyder väl inte det att Zidane är överskattad? Han var en fantastisk spelare som var en njutning att se. Världens mest överskattade spelare alla kategorier? Jag förstår att det är en replik på att någon tyckte att Xavi var överskattad. Men det är ju uppenbarligen en idiot. Men att du ska få det till att Zidane är mest överskattad genom alla tider, gör inte det dig till samma sak? Bara att här kan du få medhåll? Jag fattar att det är Barcelona-forum, men nån gång kan vi väl bara försöka vara lite objektiva? Zidane var en fantastiskt spelare. Punkt. Detsamma gäller Xavi och Iniesta.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-09-11 19:34
Ni som inte kan få nog av att se Messi spela borde följa den här kanalen, inte bara lägger han upp matcher som Messi nyligen har spelat i men även gamla matcher, ligamatcher med Messi från 2005, 06, 07 osv, VM-matcher från 2006 och Copa America 2007.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-11 19:30
Ska vi prata överskattade mittfältare så toppar Zidane den listan med bravur. Jag är helt ärlig men jag såg aldrig Zidanes storhet jag tycker han är historiens mest överskattade spelare alla kategorier. 1 - Myten om att han ska ha burit Frankrike 98 på sina axlar är bara skrattretande. Zidane var inte ens bäst i Frankrike under vm 98 det fanns många spelare i Frankrike som var bättre. Nu hade han bara turen av att göra två mål mot Brasilien i finalen och det har fått många att tro att han dominerade ett helt mästerskap. Han var inte ens speciellt bra under VM 98. 2 - Påståendet " att Frankrike 98 var att mediokert lag som Han bar på sina axlar" är helt felaktigt. Frankrike hade ett otroligt bra lag 98. Man hade en otroligt stabil defensiv där Brasilien i finalen inte lyckades skapa jack shit överhuvudtaget. 3 - En överskattad karriär, ja ni hörde rätt en överskattad karriär. 1 Cl titel och 3 ligatitlar under 10 år som spelare, där han spelade 5 år i Juventus och 5 år i Real Madrid. Herregud det är otroligt dåliga siffror. Jämför de med Xavi elr Iniesta som har 4 Cl titlar och där den ene kan nå 10 ligatitlar innan han lägger skorna på hyllan. Iniesta är bättre än Zidane alla dagar i veckan finns inget och ens jämföra.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-11 19:13
"Vad kan man säga om Oliver Torres alltså... Hur den killen tänker fotboll är underbart. Han vet vad han ska göra med kroppen, fötterna, bollen och var motståndarna kommer ifrån 1-2 sek före alla andra. Han potential att bli en ordentligt dynamisk version av den överskattade stillastående Xavi "har byggt hela min karriär på att ta emot bollen, snurra ett varv och lägga en tvåmeterpassning i sidled till Messi" Hernandez"

Xavi överskattad? Haha sjukaste jag hört. Han är en av historiens bästa mittfältare någonsin.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-09-11 17:58
II Barça II I Spaniens historia! Helt riktigt, bara att sätta sig ner i skamvrån och glo på innebandy istället. Bottenlös IQ-nivå på vissa kommentarer ibland. Det är för helvete Xavi vi snackar om med EM guld-VM guld-EM guld back to back. "Överskattad" my cunt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-09-11 17:57
Ali G Då är det väl mycket troligt att Real trots allt köper honom nästa sommar. 30 miljoner pund skrämmer inte Real när det handlar om den kvalitén och statusen på en spelare, även om det är en målvakt vi pratar om. För att återigen fokusera på det sportsliga efter allt skit som hänt de senaste dagarna är det en riktigt fin lördag vi har framför oss imorgon. Everton - Chelsea först, sedan antingen Real, PL eller Allsvenskan beroende på vad man föredrar och sedan två stormöten med både United - Liverpool men framförallt vår bortamatch mot Atletico. Måste dock säga att jag inte har den bästa känslan inför besöket på Vicente Calderon och får vi med oss en poäng får det anses vara godkänt eller till och med bra.
Barcelona Ali G
2015-09-11 17:42
@L.A.M Nr 10:

Självklart finns det en utköpsklausul och den ligger på 30 miljoner pund, så om Real nu köper honom så kommer han bli den dyraste målvakten någonsin.
Barcelona II Barça II
2015-09-11 16:58
Xavi är den bästa mittfältaren i Barcelonas historia. Den som inte såg Xavis storhet bör genast sluta kolla på fotboll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-09-11 16:40
Vet inte om det kommit några uppgifter om detta men kan inte tänka mig att De Gea skriver på för ytterligare fyra år utan en utköpsklausul inbakad i kontraktet. Annars är det riktigt korkat gjort.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-09-11 16:40
@Flavía:
Måste vart många fantastiska snurr och ännu fler fantastiska tvåmeterspassningar som resulterat i 4 CL, 1 VM och 2 EM :) Men tills dess att Oliver slår genom får de oroa sig för att De Gea, Aguero och Falcao har alla mer eller mindre föredragit spel för Real tyvärr och Arda för Barca. Han har aldrig sett lyckligare ut. :D Då kommer Oliver också lämna när tiden är inne. Vi får se om han vinner lika många titlar för Barca eller Real ;)
Barcelona Davids3
2015-09-11 15:52
.
Barcelona Davids3
2015-09-11 15:50
Realfansen tyckte vi var dumma som blev glada när nyheten kom att Dea Gea inte går till Real nu, då de tyckte det är bättre att han kommer nästa säsong istället när han blir gratis. "De Gea har förlängt sitt kontrakt, som skulle löpt ut nästa sommar, med fyra år." HAHAHAHAHAHAHAHAH Edit: Såg nu att många redan har skrattat åt detta ;D
Barcelona the cameroonians
2015-09-11 15:38
@the cameroonians:

New appeal against Pique's four-match ban has not led to a suspension of the ban. He wo'nt play against Atletico tomorrow. [catalunya radio]

Så ingen Piqué - det lär väl bli Masche och Verminator i mittlåset.
Flavía
2015-09-11 15:11
Läste precis stycket nedanför från Atleti-forumet där någon hyllar Óliver Torres (med all rätt) genom att klanka ner Xavi. "Han potential att bli en ordentligt dynamisk version av den överskattade stillastående Xavi "har byggt hela min karriär på att ta emot bollen, snurra ett varv och lägga en tvåmeterpassning i sidled till Messi" Hernandez." Ett gott skratt förlänger livet brukar man säga :D
Flavía
2015-09-11 15:00
@Rambla~:

1. Aguero var 18 när han flyttade till Madrid. Argentinarens födelsedag är 2 Juni. 2006-07 säsongen startade 1 Juli.
2. Atlético gör sig även av med typ 20 spelare varje fönster ;)
3. Både Atleti och Madrid är för närvarande under utredning, något som kommer ta tid. I Barcelonas fall, varnade FIFA klubben men sket i det och fortsatte värva minderåriga spelare.
2015-09-11 14:54
Hade hoppats på Rafinha som namn på Messis andra unge... :)
Flavía
2015-09-11 14:51
@Neymar N11:
Den nyheten visade sig vara fejk enligt Leos bror. Dock gick han nyss ut med nyheten att parets nyfödde son har kommit till världen. Han kommer heta Mateo.
2015-09-11 14:45
Ramla

Familjer får tyvärr inte flytta kors och tvärs världen, det är stängda gränser som gäller. Du får inte åka och arbeta i USA och Australien hur som, EU släpper inte in icke-EU-medborgare för att arbeta. Japan och Korea tar inte emot flyktingar eller invandrare överhuvudtaget. EU importerar inte ens jordbruksprodukter från Afrika där 70% av befolkningen är beroende av jordbruket. Protektionistiskt och rasistiskt? Svar ja!

Det är vad för syn man vill ha om samhället man själv lever i. Men just nu är barnen som är födda utanför EU offer för dessa regler och deras framtid hotas direkt av oss som röstar på politiska partier som lagstiftar sånt.
Barcelona Rambla~
2015-09-11 13:56
LennyRomario Nej, jag vet inte hur det har "gått till" när det gäller Xavi Simmons. Även om det gick till så som du länkade till, kan jag inte se några fel eller moraliska konstigheter i det heller. Om denna familj vill flytta till Barcelona från Alicante och sen registrera sin son hos La Masia, so? Vem har rätten att hindra dem och varför ska denna VEM ens ha rätten att förhindra det?
Annons: