/spanien/barcelona/forum/19908.aspx/spanien/barcelona/forum/19908.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka.
2008-12-07 00:25
Idag tackar jag för underhållningen som alla Barcelona spelare har bjudit på. Helt fantastiskt!

Visca Barca!
Barcelona BlueRed.
2008-12-07 00:24
Jag kan inte sluta tänka på hur briljant vårt defensiva spel var, slukade Valencia totalt.

Dedeffo

Håller med, sjukt bra. Vilket jobb Pep har gjort med backlinjen och resten av lagets defensiva spel.
Barcelona Dedeffo
2008-12-07 00:24
Marquéz var fan helt otrolig idag. Han låste David Villa och slängde nyckeln långt bort.
Barcelona Viktor Munoz
2008-12-07 00:23
Underbart att se. Vilken pulverisering av Valencia som inte kom upp i normal standard pga att vi var för bra.
Jag tycker ändå mycket om Valencia och deras spelare. Portugisen på mf... Ajaj vilka grejer han gjorde in emellan. Underbart.
MEN vi var så jävla mycket bättre. Jag blir helt lyrisk. Och äntligen fick jag fel ang Alves. Han var lysande idag.

Däremot har ELFLACO fel. Barca har varit så här aggresiva förut. Jag minns speciellt El Classico derbyt, det första 04/05 under Riijkard. Exakt samma känsla. Kanske ändå bättre tom. Men det du har rätt i, El Flaco, är att det är aggresiviteten som är den stora skillnaden med det här laget och Riijkards två sista år. Inte bara defensivt, för oj vad man pressade, utan också offensivt. Det finns löp hela tiden. Helt rätt att satsa på Alves, Henry osv. Och att släppa min älskling, Ronnie, för tyvärr, han stod still och spelade fotboll sista två åren och det ska inte vara Barcas stil, hur bra man än är. (Det gör han med framgång nu i Milan, men det passar bättre i statiska Italien)

Jag ärhelt jävla lyrisk som sagt och salongsberusad...

Barcelona Rambla
2008-12-07 00:21
Såg ni statistiken efter matchen? Barcelona: 12 målchanser. Valencia: 0 målchanser.

Hehe, nog hade de någon halvchans ändå? Fast det räckte tydligen inte för att komma med i matchstatistiken.
Barcelona Culéé
2008-12-07 00:20
Valencista

Kanske du borde slå dig ner och lära dig vissa regler om offside?
snacka inte om att Alves filmade, visst han kanske hjälpte till men vem drog hans ben vid hörnflaggan?
oj de va en sur Villa?
han borde ha blivit utvisad men tur för er så visar domaren nte han de röda kortet.

nu tar vi Real Madrid och Villarreal o de fullpott!

inte omöjligt?
båda lagen ur form.

snacka om att jag sover med ett leende idag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-12-07 00:20
Arsenal_

Visst Casillas är bättre än Valdes överlag.
Men just nu har Valdes släppt in 9 mål på 14 omgångar. Casillas dubbelt så mycket på en match mindre. så där håller jag inte riktigt med :)
Barcelona Rambla
2008-12-07 00:19
BlueRed:

Jag ser inget konstigt i det jag heller för som fotbollsälskare så rycks man med, men du vet, det gör ont i själen hos andra lags supportar. Om det är bitterhet och avundsjuka vet jag inte.
FooTBaLL
Vet ni att Barca har 62-14 i målskillnad alltså det är så överlägset haha alltså om man räknar med La liga, Champions L och spanska cupen så har Barca gjort 62 mål och släppt in bara 14 mål. HELT OTROLIGT ! :D

Forcaaaa Barcaaaa..!!!
Barcelona Remi
Ämne: 3-0 målet var inte o....
Helt korrekt ;)
Christián
2008-12-07 00:17
3-0 målet var inte offside Yaya slår bollen på en Valencia spelare, som sedan hamnar på Hlebs fötter. då kommer bollen från en Valencia spelare och där med inte offisde.

Linje domaren såg inte det men det gjorde huvedomaren som var 2-3 meter från händelsen
Barcelona Okkapokka.
Valencista

Vad vill du egentligen höra? Sympati?
Barcelona BlueRed.
Jag ser inte felet i det där med att kommentatorerna berömmer Barcelona. Vad är det som är så konstigt med det?
Vi vinner mot topp lag med 4-0, 5-0 och jag blir inte förvånad om det blir tvåsiffrigt nån gång under säsongen. Och detta gör vi med ett spel som inget annat lag i världen kan visa upp just nu.
Barcelona Remi
Vilket match asså, Alves värd varenda öre...
Barcelona Criff
Valencista, Varför var inte 3 - 0 målet rättvist? Man såg ganska tydligt på repriserna att bollen kommer från David Villas fötter till en offsidestående Hleb, med andra ord räknas inte det som offside.
Arsenal_
Ni ser oerhört starka ut medans Real ser halvdant ut.

Nu när jag sitter och jämför era lag tycker jag Real Madrid är bättre på en lagdel och det är målvaktsposten.

Det är jävligt roligt att se Barcelona nu, som Arsenal i sina bästa stunder ;)

Nä, nu ska jag inte störa mer, ses i CL-finalen! ;)
MessssiiTheOne!
Gå sov Valencista sluta gnäll du ska va glad att de inte blev två siffrigt.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-07 00:16
Det blev exakt den match jag hoppades på. Valencia blev utskämda och skämde även ut sig själva lite extra. Kunde inte önskat mig mer.
Barcelona Kim
2008-12-07 00:14
Men L!VOZ, du vet svaret precis som vi andra. El árbitro es catalan!
Delarocha RIP Puerta
Valencias backlinje påminner mig om Gotlandslandskap. Fullt med rauker.

Nej men Xavi hade en boll i stolpen. Dani Alves hade ett stenhårt skott 30 centimeter över ribban. Gudjohnsen hade ett skott tätt utanför. Messi hade två eller tre lägen han borde satt. Bland annat när han sköt med högerfoten i första halvlek och sedan hans friläge i andra. Efterspelet efter Messis friläge är väl ytterligare två målchansen. Skriv nu gärna vilka målchanser ni hade.
Valencia Valencista
Ni kan väll ändå inte påstå att 3-0 målet var rättvist.
Å nej, Alves filmade, det kan man inte försvara.
Klart Barca var det bättre laget, men det blev inte den matchen man hoppades det skulle bli.
Barcelona el Flaco
Det som jag blev mest imponerad på under matchen var inte det vackra spelet, utan istället den aggressiva attityden som spelarna visade upp. Jag tror att inte ens under Rijkaards era var det en sådan extrem press och aggressivitet. Abidal, Xavi, Marquez, PUyol och Alves krigade som om deras liv stod på spel.
Real Madrid SergioRamos #4
2008-12-07 00:13
Tjena!
Måste bara säga underbar fotboll från eran sida just nu! I dagsläget är ni bättre än oss, men manska observera våra skador, men ni är bättre just nu och ni förtjänar verkligen att ligga 1a just nu, Välförtjänt!
Barcelona Okkapokka.
Känns så underbart just nu, Efter ungefär två års skit har vi äntligen hittat oss själva och de kunde inte kännas mer rättvist.

Nu ska revanschen mot Real Madrid tas också nästa vecka.
Barcelona L!VOZ
Valencista:

varför fick ni 5st gula kort då??
Barcelona Kim
Jag vet inte om jag tycker att Alves filmar särskilt mycket, för jag antar att du tänker på situationen när Villa sparkar ner honom (eller nuddar, som du säkert skulle vilja få det att låta som). Det är en rätt rejäl kapning från David. Den är ett resultat av en uppgivenhet orsakad av att han inte kommit till en enda vettig målchans på hela matchen. Hela situationen stinker frustration. Sen kan jag väl tycka att det hade varit skönt om Dani inte ligger kvar så eländes länge, utan istället reser sig upp ganska snabbt, inte på grund av att han skulle maska, utan snarare för att hans vrist inte ska stelna till. Det är lika bra att han får igång den så han ännu en gång kan vricka sig förbi stenstoderna i Valenciaförsvaret.
Barcelona LeoMessi10
Ett ord Show!
Delarocha RIP Puerta
Valencista; om du kan rabbla upp en målchans Valencia hade i matchen så kan du gärna få påstå att 4-0 inte varit rättvist. Hade ni seriöst ett skott på mål?
Barcelona BlueRed.
2008-12-07 00:12
Arsenal_

Tror alltid på Barca. Och nu är jag väll inte orealistisk om jag säger att jag tror på att vi vinner ligan. Villarreal tror jag kniper andra platsen.
Barcelona Rambla
2008-12-07 00:12
Valencista:

När filmade Alves? Du menar när Villa tog i för fullt och sparkade ner honom? Sånt gör ont vet du.

Du har rätt, Barça var värda mer mål. Din bittre fan.
Annons: