/spanien/barcelona/forum/19901.aspx/spanien/barcelona/forum/19901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dedeffo
2008-12-08 12:56
ElDuroDeFCB

Nej tyck inte synd om Real. Det är deras fel och kom ihåg förra året när vi inte ens spelade fotboll mot dem.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-08 12:55
Dedeffo

Det verkar som att de försöker skada alla A-lagsspelare för att sedan spela med B-laget...Jag börjar faktiskt tycka synd om Real
Barcelona Dedeffo
2008-12-08 12:51
Drenthe är skadad och missar El Clasico. Haha, bra jobbat Real Madrid. Vad fan håller dom på med läkarna?
Barcelona Messidinho_10
2008-12-08 12:41
Nej det tror jag inte, hurså ??
MessssiiTheOne!
2008-12-08 11:13

Grabbar jag har en fråga bara, Har Celtic förlorat endast mot barcelona? och han någon skicka länk?
----Messi----
2008-12-08 11:12
Grabbar, lite ödmjukhet skadar aldrig. Vi ska inte vara för kaxiga, i el classico kan allt hända. Tycker vi ska diskutera vårt eget lag, och låta real göra de i sitt eget forum.
Barcelona Dedeffo
2008-12-08 11:07
Kolla in Thierry Henrys kloka citat alla maränger:

“In last season’s game, we had out own problems. [Lionel] Messi had only returned from injury, Ronaldinho was having a bad year, [Rafa] Marquez was unfit, [Samuel] Eto’o and Deco were suspended… but nobody cried for Barca and now we are not going to cry for Madrid,”

Så man ska inte skylla på skador maränger när vi hade rena helvetet förra året.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-08 11:06
Barça

De la Red spelar inte, det är säkert, när det gäller Snejder så är oddsen 50/50 men Heinze verkar på G. Jag bryr mig inte om vilka som spelar, bara de kommer med en slagkraftig lag som kan ge oss en match. Jag tror att alla här inne vill se underhållning från 2 lag...
Barcelona Dedeffo
2008-12-08 11:05
Kolla in Thierry Henrys kloka citat alla maränger:

“In last season’s game, we had out own problems. [Lionel] Messi had only returned from injury, Ronaldinho was having a bad year, [Rafa] Marquez was unfit, [Samuel] Eto’o and Deco were suspended… but nobody cried for Barca and now we are not going to cry for Madrid,”

Så man ska inte skylla på skador maränger när vi hade rena helvetet förra året.
Barcelona Saman.
2008-12-08 10:48
Är det bara jag som tycker att Ramos, Gago borde fått rött kort igår (för sina armbågar) istället för Robben?
Barcelona Mojito
2008-12-08 10:25
Kanske det,

men om han hade läst fler inlägg tror jag hans eget hade varit onödigt.

Det finns tyvärr en del som bara kommer in och tar del av den första sidan med inlägg och glömmer att det finns mer historik kring ämnet än så.

Och "uppläxningen" menade jag mer som en koppling till varför det stod citat från puertan här.
Kanske fel ordval, men det är Måndag, hehe
Barcelona Barça-----
2008-12-08 10:24
tror real ställer upp så här mot oss

Casillas
Salgado Ramos Canna ?
Guti Gago Vdv
Higuain Raul Drenthe

om robben protesterar mot sitt röda och kanske får spela mot elclassico så tar han drenthes plats.

vi får se vilka som kommer tillbaks från skada men dem som är eventuellt tillbaka mot oss är ju kanske delared,sneijder och heinze.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-08 10:15
.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-08 10:15
Mojito

Jag tror inte han försöker läxa upp.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-08 10:14
Nilzoniz

Jag kunde inte ha sagt det bättre. Ödmjukhet, det är vad som krävs hela tiden. Nu gäller det inte inför Clasicon enbart, utan för hela ens existens. Man ska alltid vara Ödmjuk, så Culés, va Ödmjuka och håna inte någon, inte på lördag inte nån gång...Glöm inte Més que un Club...det säger väl allt
Barcelona Mojito
2008-12-08 10:10
Nilzoniz
Ett tips kan ju vara att läsa fler än ett par inlägg, då ser du att vi är ödmjuka och har respekt för att el Clasico inte är som andra matcher.

Att det stjäls citat kan ju bero på att vi inte får skriva i puertan, vill man då skriva om något som man läst får man göra det i sitt eget forum.

Ungefär som att du kommer in hit och försöker läxa upp oss i hur vi ska bete oss... not

Sen måste det ju finnas möjlighet att få lite hybris och hylla/tro på sitt eget lag, så länge det handlar om enstaka grejer.

Grattis till poängen på bortaplan förresten ;-)
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-08 10:08
true_barca_fan

Det är nog det som krävs för att Madrid ska ta med sig 1 poäng. De måste nog hyra in en ishockey buss med släp och parkera den framför Casillas och sen parkera deras egna spelarbuss framför, på så sätt kan de få med sig en poäng. Nej men skämt å sido...

Real Madrid ska inte underskattas, det känns för bra för att vara sant och jag tror att Schuster har en sista jocker i fickan inför Barcelona matchen. Eller så har han redan accepterat sparken och skiter fullständigt i matchen. Jag hoppas att Madrid spelarna fortfarande är stolta över att spela för Madrid och brjuder upp till dans på lördag.

Lite sorgligt att Puertan är stängd, man har så mycekt att fråga Madrid pojkarna. Jag är inte den som "sparkar på den som readn är nere", men jag är trött på att "behöva tycka synd" om Real Madrid. Kan inte deras supportrar sluta komma in här och söka lite tröst? Vi sökte inte tröst förra säsongen, inte ens efter 4-1 förlusten. Real fansen ska vara stolta över sitt lag på gott och ont. När man hejar på ett lag så är det somm ett giftermål, man stöttar varandra under bra och under dåliga dar..
Barcelona Nilzoniz
2008-12-08 10:01
Blir det för kaxig stämning och för mycket snack om tvåsiffrigt osv. inför klassikern, lär Real Madrid vinna med 0-1 eller något sånt.

Fotboll har en tendens att fungera så. När Barcelona leder ligan i överlägsen stil: var ödmjuka. Det se mycket snyggare ut än att stjäla citat och annat från Puertan.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-12-08 10:01
Idag är jag inte orolig inför El Clasico, för första gången på bra länge så känner jag ingen oro inför matchen mot Real Mierda.
Men det är som de säger, spelar ingen roll om ena laget ligger etta och andra sist i tabellen för den här matchen kan tända allt och alla så form och sådant betyder inte lika mycket men just inför denna match är ju Barca så överlägsna alla lag i La Liga så i år är jag lugn.
Barcelona haeger
2008-12-08 09:59
true_barca_fan

Bara för att en person på ett svenskt forum skriver att de borde spela så, så tror du att Schuster gör det? :)
Barcelona true_barca_fan
2008-12-08 09:37
En från madrids forum skrev så här

Som jag sa för några veckor sen 4-2-2-2 och alla ska vara i mitten och täppa till. Vi måste nog ställa bussen framför Barca och kontra med Higuain och Raul när vi får chansen.

haha dom tänker göra sammsak som när ett lag som mallorca elr numancia gör när dom möter oss på campnou
Barcelona Dizzy
2008-12-08 09:05
engelin

Robben marcelo är avstängda mot oss.
Barcelona engelin
2008-12-08 08:56
vilka från real är avstängda mot oss?
Barcelona Smogen
2008-12-08 08:12
Eftersom de tråkiga Realfansen stängt sitt forum får jag skriva här...
Hur kan en möjlig startelva se ut för Real i El clasico?
Nu är jag helt övertygad om att Robbens utvisning kommer bli upphävd, men vi säger för skojs skull att han inte får spela....
Barcelona devaK
2008-12-08 04:52
Cry me a river
Delarocha RIP Puerta
2008-12-08 03:16
Genidrag av Laporta att köpa domarkåren i somras. Har ju gett perfekt avkastning så här långt. Det blir nog fina guldklockor till hela domarkåren till jul.
Barcelona Barcalonawi
2008-12-08 01:54
Schuster toppade allas inlägg på Puerta. Läs vad han har sagt vid presskonferensen efter kvällens match (marca-länk):

"Det är omöjligt att vinna på Camp Nou"

Den mannen är för skön.. seriöst. Fattar bara inte hur Real kunde vinna en titel under hans tid.

Må Gud hjälpa marängerna nu.. för Schuster verkar sk*ta i det :D
Barcelona Barcalonawi
2008-12-08 01:44
Dagens bästa inlägg från Puertan:

"Namn: Måldrid Real Madrid » Svara inlägg
Sänt: 2008-12-08 01:26
Jag e seriös när jag säger att jag e nöjd om vi torskar med 3-0 nästa match. Jag e rädd att den ska sluta med över 6-0.

Kalla mig för svikare eller vad som helst. Men jag känner mitt Madrid och så som det ser ut med skador och avstäningar just nu så är det bara att hoppas på att vi inte går därifrån med förnedrings siffror."

Snacka om att vara rädda på riktigt. Det här är ändå en 22 åring som skrivit detta :D

Natti natti culés
Barcelona Okkapokka.
2008-12-08 01:05
Ämne: Okkapokka/

Bästa ....Det är nog fler som delar samma tankar som oss här, de gäller både våra chanser och min bild ;)
Barcelona el Flaco
2008-12-08 01:01
Okkapokka/

Bästa profil bilden någonsin, hehe.

Jag håller med dig att "allt verkar helt enkelt för bra". Jag är lite orolig, kan inte förklara varför. Men vi borde köra över de enbart på formstyrkan och med hemmapublikens stöd.
Annons: