/spanien/barcelona/forum/19897.aspx/spanien/barcelona/forum/19897.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Antonio Puerta
2008-12-08 22:50
Ämne: Ta aldrig ut en sege....
Håller med dig helt och hållet.Det kan hända att det blir sådär fast dte kankse inte händer alltid.Alla Cules ta inget i förskott allt kan hända Barca kan vinna med 3-0 det kan bli 1-1 och Real kan vinna med 0-3 ta inget i förskott.Kan hålla med om att allt det jag säger inte kmr hända ellr ni inte tror på det men Grabbar detta kallas EL CLASSICO inget är ömöjligt.Men jag vet att våran form är riktig grym så jag har redan tippat på Barca 3-0 som ni kan se.Men ta inget i förskott.

MOT LA LIGA OCH CHAMPIONS LEAGUE.
Barcelona Barreman
2008-12-08 22:50
Henry
jäkla taggade Hmmm Länktips
Barcelona adiil
2008-12-08 22:44
Om lag som Valencia och Atletico Madrid knappt lyckas bygga upp ett enda anfall och få ett avslut på mål mot oss på Camp Nou, och inte Sevilla lyckas på deras egna hemmaplan så kan jag helt enkelt inte tänka mig hur Real Madrid ska lyckas bättre. Allt talar för en matchbild likt t ex. den mot Valencia i lördags.
Barcelona Xavi.H
2008-12-08 22:30
Ta aldrig ut en seger i förskott säger jag bara, ingenting är säkert innan matchen är slut. Vilka trodde att vi skulle få 1-1 mot getafe? alla tog ju den matchen som en enkel match kolla hur de gick.
Barca08
2008-12-08 22:27
man känner sig lite stolt:D
Barcelona Messi är Messias
2008-12-08 22:02
Inför lördagen är det bara att lagra upp med riktigt gott käk och ett mycket bra spanskt vin. Jag förtränger risken för att maten får fadd smak.
Barcelona L!VOZ
2008-12-08 21:55
barcadinho

Vill egentligen inte skriva nått nu för att så många som möjligt ska kunna läsa din fantastiska inlägg, men kunde inte låta bli. Måste säga jag har tänkt precis som du angående Pep Guardiolas tanke när det gällar El Clasico!

Tack gud att du är en cules fans :)
Barcelona Barcalonawi
2008-12-08 21:51
Culés.. Puerta är öppet igen för alla :)
Barca08
2008-12-08 21:50
MADRID 1902
hah... "roligt" en annan sak som var roligt var när ni kvittera igår mot sevilla. Så blev ni överlyckliga i puertan. men sedan så kunde inte erat allsvensk backlinje stoppa renato & CO
Barcelona el Flaco
2008-12-08 21:49
Tycker vissa culés här är lite väl överdrivna i era attacker mot Zizou-spars. Hans inlägg den senaste halvtimmen har inte varit särskilt provocerande och han brukar vara en av de få madridistas som man kan föra en vettig diskussion med.
Barcelona FCB_Alex
2008-12-08 21:47
Om 4 dagar bär det av till Katalonien och Barcelona om 5 dagar blir det Camp Nou och El Classico, Kan inte vänta längre den bästa dagen i mitt liv är om 5 dagar!!!

Någon som vet om Barca har någon öppen träning på Fredag?
sebbaa
2008-12-08 21:46
Kanske det borde finnas ett, matchforum eller liknande där onödiga diskussioner kan äga rum. M.a.o. smutskastningsforumet. Hehe, nu var jag allt fyndig och rolig. :)
Real Madrid MADRID 1902
2008-12-08 21:42
Våran forum är öppet nu för laget som inte har besegrat oss sen 2005.;)

Real Madrid Zizou_spars
2008-12-08 21:41
Tydligen omöjligt för vissa att föra en diskussion på grund utav att man bär en annan tröja...
Barcelona FCB_armin
2008-12-08 21:35
Zizou_spars

Stärka varandras självförtroenden? Ta dig en titt på inläggen från 22:45 och framåt så får du se. Och lek inte så himla "högmodig", be era admins att öppna "puertan". Inget vidare med en port som är stängd, eller hur?
Barcelona Saman.
2008-12-08 21:35
Zizou_spars

Stärka varandras självförtroende eeh? Det är knappast så att det är ni (personligen) som spelar.
Barcelona barcadinho
2008-12-08 21:30
Jag vet att det är en CL-match, men alla tankar är till lördag i alla fall.

Det var ett tag sen vi har haft en så bra situation att slå hårt marängerna.
Och istället för att bara nämna deras skadelista så tar jag upp andra punkter.

1) Pep Guardiola – att vi har en spansk tränare som dessutom kommer från klubben och betraktas som en legend i Barcelona, betyder oerhört mycket för den närmaste el Clasico. Han känner till traditionen bättre än jag och alla andra som läser nu. Han själv har spelat den viktiga matchen många gånger. Och inte bara den. Han som har uppväxt i staden vet precis hur mycket det betyder till folket i Barcelona och Katalonien. Inte bara de 98000 som ska sitta in i arenan, utan deras pappor, syskon, flickvänner som har stannat hemma. Och med allt detta i sitt huvud och hela hans bakgrund så kan jag garantera er. Spelarna kommer att vara jäkla taggade. Mer taggade än någonsin. Jag lovar er. Han kommer att säga si eller så till journalisterna och media, men till spelarna kommer att säga annat. Han hatar att se nonchalanta och slappna spelare på plan. Detta såg vi tydligt mot Valencia, när han var arg att en Valencia spelare fick göra ett inkast, utan press på Valencia spelarna från Barcas sida. Och detta har hänt när vi hade 3-0 ledning! Och ett inkast nära mittlinjen!
Det blir jäkla tryck från Barcas sida. Det kommer att kännas i kroppen och med publiken i ryggen så blir det jäkla tufft för Real.

2) Revansch (i en sportlig mening) – det är många spelare som är kvar från den sista 4-1 förlusten. Eto’o var inte med och är nog sugen att revanschera. Real i den här jobbiga majdagen ville revanschera då för förlusten med Ronaldinho. Vi såg hur tända de var och Barca som hade skador och var utan moral rasade totalt. Nu är situationen tvärtom. Och det är många spelare som vill visa marängerna vem som är bäst i Spanien säsong 08/09.
Och inte minst fansen – jag personligt och tusentals i Barcelona och miljoner i världen vill ha en revansch för den sista förlusten. Den här matchen är ett måste och vi accepterar inget än 100 procent kamp.

3) Det finns mycket att prata om taktik inför matchen och spelare som saknar och positioner. Men jag bill ta upp en som jag anser är en av de viktigaste –
Mahamadou Diarra.
Ja precis, just han. Han är en av marängernas viktigaste förluster inför den här matchen. Det är enormt viktig med kraft i mittfältet. Det är enormt viktigt med den här typen av balansspelare i mittfältet i sådana stora matcher.
Vem ska balansera Yaya Toure från real sida?
Jag ser faktiskt inte en riktigt bra kandidat. Vem är det som ska stoppa Xavi och de andra offensiva, innan de närmar sig straffområdet. Guti och Gago?

Bollen är rund och alla matcher börjar med 0-0.
Men ska vi förnedra ärkerivalisterna så ska vi göra det på lördag. Det är ett bra tillfälle. Precis som de utnyttjade vår situation för några månader sen.

ha en bra kväll.
Barcelona Barcalonawi
2008-12-08 21:29
Ämne: schusters utalande v....
Lugna ner er grabbar.. Schustar är inte så smart för att tänka så långt :P

Nej, men sanningen är att Raul har sagt idag att deras tränare (Schustar) har ändrat sig nu och är övertygad om att Real kan vinna elclassico.
Så det bevisar bara att han var skräckslagen igår efter förlusten och kunde inte dölja sina misstankar längre :P

Jag är optimistisk till en dunderseger på lördag. Jag vet att man alltid ska ha fötterna på jorden som Pep alltid säger, men bara revansch-viljan som Messi har, räcker till att krossa marängerna :D
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-08 21:28
Zizou_spars

Att ni har stängt av eran forum för andra att skriva är det dummaste jag har sett här på SF.
Villarreal Grande Messi!
2008-12-08 21:26
B.G

Han är väl polack? :P Om jag inte minns helt fel..

Zizou_BritneySpears

Ja, kände att jag fick till den där ;)

Sen.. Vad tror ni om den här elvan på lördag:

------------Valdes-------------
Dani---Puyol---Marquez---Abidal
----------Yaya Toure-----------
--------Xavi------Hleb---------
Messi--------Eto'o--------Henry

Angående Hleb så är det kanske vågat då han inte har spelat där på ett tag. Men det är faktiskt hans riktiga position.. En ganska fri offensiv roll.

Vad tror ni?
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-08 21:21
Visca_barca

Visst ska man inte ta ut segern redan. Men var inte så pessimistisk :D

Allt tyder på slaktning på lördag, så varför inte ha roligt medan man kan? :)

"bara deras backlinje är lite svagt annars är alla me . kolla mitten "

Diarra, Marcelo, Ruud, Sneijder, Torres, Drenthe, DeLaRed är bara några spelare som är skadade/avstängda..
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-08 21:20
Barcalonawi //

Finns såsom här människor i alla åldrar och intelligensnivåer i puertan.

Grande Messi! //

Fyndigt :-P, tur att det inte är huvudingredienserna då! ;-)

Visca_Barca //

Ni har också CL i veckan, och för de pratas det inte mindre om det här. I puertan försöker vi mest stärka varandras självförtroenden! :-)
Barcelona B.G
2008-12-08 21:20
Vi bör rikta blickarna på Lukas Podolski från Bayern München, har är som gjord för vänsterforwardsrollen.
Funderade över vad som fattades i laget och kom fram till att vi saknar en tysk...
Barcelona Visca_Barca
2008-12-08 21:17
Barca o Mort

det spelar inget rull. sen tycker jag att vi drömmer och lite . jag menar varför va så glada när det är madrid vi möter? getafe 1-1 santander 1-1. o vi jämför madrid med getafe. bara deras backlinje är lite svagt annars är alla me . kolla mitten
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-08 21:15
Visca_barca

Du säger att man måste visa bra form på onsdag men jag håller inte med då bara reservspelare och b-lags spelare är med i truppen.
Villarreal Grande Messi!
2008-12-08 21:12
Daebes//Zizou

Jag hade verkligen inte längtat om jag vore du.. Det blir marängswisch på lördag :)
Barcelona Visca_Barca
2008-12-08 21:11
alltså madrid fansen är blåsta. jag meanr varför snacka om el clasico när man har Cl match på onsdag? nu kommer ni säga men den är inte viktig de är redan vidare. klart som fan den är viktig. hemma plan och måste visa bra form inför el clasico. men nej nu är de här o drömmer och snackar hit o dit. VAKNA , NI BESÖKER SLAKTARNAS PLATS PÅ LÖRDAG,

visca Henry
Barcelona Barcalonawi
2008-12-08 21:10
Ämne: Barcalonawi //

1.....
Hahaa.. ja listade ut det för precis en minut sen. Då jag var inne på ert forum.. hehhee

Btw.. Hur många fjortisar har ni inne på Puerta egentligen?
Inget illa menat mannen.. Men det finns ett par st som verkar bara sitta vid datorn och har sitt liv i SF :P
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-08 21:09
Barcelonawi

Det står en rubrik om barca i barcaforumet, men det är inte samma rubrik i alla forum :)

Nu är det 3dje ggn jag nämner detta men ingen har svarat :D

Vad sägs om att göra spelarbetyg så som Altético har gjort?

Att red. sätter sina sen får man gå in och rösta vad man själv tyckte. På så sätt blir det inte lika mkt pajkastning.
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-08 21:05
Barcalonawi //

1. Var inget gnäll utan mer konstaterande, som fick medhåll. Det var ju dennes fel.

2. Programmet var väldigt bra och innehöll mycket spanskt, vilket är roligt, eller? :-)

3. Hehe, det citatet syns enbart inne på erat forum, gå in i vilket annat forum som helst och du ser ett citat som är mer relaterat till deras lag.
Annons: