/spanien/barcelona/forum/19896.aspx/spanien/barcelona/forum/19896.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
MessssiiTheOne!
2008-12-07 00:45

Känns så gött just nu och får se om Sevilla ger madrid stryk imon och sen Barca visar samma form så blir det sen ett fint uppehåll på runt 12p :)
FooTBaLL
2008-12-07 00:45
Idag var det inte Messis dag. Henry tog över showen Messi därimot ville inte bli skadad och va rädd om och tänkte mer på nästa vecka för att hålla sig skadefri mot R.madrid. så mycket som Valencia trodde att matchen skulle kanske hänga på messi var fel och lurade blev dem av Pep.G :D Men men.. Messi är Messi när han väll vill det då händer det saker och ting som bara gud vet vad han kommer göra. Men håll koll på honom nästa vecka i El Clasico det är då han vissar, MAYBE HATTRICK AGAIN :D
Barcelona BlueRed.
2008-12-07 00:43
40 mål har vi gjort, helt sjukt. Nästan lika mycket som tabell 1.an och 2.an i Serie A tillsammans. (Inter, Juventus)

Barcelona Ghazza
2008-12-07 00:39
Det är lite roligt att vi har lika bra målskillnad som: Real Madrid, Valencia, Villarreal och Sevilla TILLSAMMANS! =D
Barcelona BlueRed.
2008-12-07 00:39
LeoMessi10

Det är i alla fall reklam åt något som gör annat än att bara bry sig om pengar. Stolt över att se våra spelare kliva in med UNICEF på tröjan, samt Més nu.

Barcelona Ciao-V
2008-12-07 00:38
Tränaren i Valencia var lite kaxig inför matchen.
Han sa bland annat att vi är redo för att besgra Barca. Vi ska se till att ha bollen och inte låta dem styra matchen.

Men den blev ju precis tvärtom. De hade inte så mycket med bollen att göra ikväll.
Han borde veta at det inte går att komma till Camp Nou och räkna med större bollinnehav.

Undrar vad han kommer att säga nu efter matchen!
Barcelona Barça-----
2008-12-07 00:38
abidal var ju riktigt grym idag. Det var också henry och Hleb. Bojan såg pigg ut när han hoppade in och gjorde också en fin assist. Jaja, Alla var bra man kan inte påstå att någon var dålig men en sak märkte jag. Messi som central är inte lika bra som höger anfallare.

Nästa match mot schaktar spelar väll nog inte någon roll för vi är ändå klara grupp 1:a men ska bli kul och få se vilka lag vi kan möta i åttondel. Vi får hoppas på att vi får så många startspelare vilade och låter tex bojan,hleb,pedro starta.
Barcelona LeoMessi10
2008-12-07 00:37
synd att vi la till en till slogan på vår tröja Més :P haha nej men nu verkar min tröja falsk
Barcelona BlueRed.
2008-12-07 00:36
Wurre

Blir det bättre av att du kommer hit då? Jag själv välkomnar dig hit varje dag, men du får räkna med att vissa blir lite sura av att läsa dina inlägg efter en vinst mot er.
Barcelona L!VOZ
2008-12-07 00:35
Wurre

kissa först sen gå och lägg dig så att du inte kissar på dig i natt
Wurre
2008-12-07 00:33
haha jaa ni kommer ju in till vårat forum o smutsar ner såå..

Ge upp nu! Vi tackar för dina pretentiösa inlägg som har förgyllt stämningen och bidragit till en ökad kvalitet på diskussionerna här inne. Nu räcker det, och du kan bege dig hemåt till Foro ché. Ok?

/Redaktionen
Barcelona el Flaco
2008-12-07 00:31
Vet inte om någon här inne redan har publicerat publiksiffran men kan det i alla fall. 82.889 åskadare fanns på plats ikväll. Det märktes.
Barcelona LeoMessi10
alltså lägg ner ni från valencia vi vann punkt slut och vi gjorde det så vackert så ni behöver inte komma hit och förstöra vårt glädje
Barcelona FCB :)
Ja, vad ska man säga. Den tuffa perioden med många "svåra" matcher på rad har börjat hyfsat :) 7-0 efter 2 matcher :D
Otroligt bra match återigen, och det känns väldigt skönt att ha en Henry i storform mot Real Madrid :) Äntligen visade han sitt gamla målsinne .

btw, är detta barcas anfall nästa år?
Agüero - Eto'o - Messi

ser helt ok ut för mig :)
Barcelona jasko’o
Ämne: Såg ni statistiken e....
Villa hade en bra, men Valdes var bättre då.
MessssiiTheOne!
2008-12-07 00:30

Wurre /

Statistiken mot er är 13-0 på 3 matcher nu :)
Barcelona Viktor Munoz
2008-12-07 00:30
Ang tredje målet:

Det som gäller är att när sista Barca spelare rör bollen ska minst två spelare befinna sig "nedanför" offensivaste Barca spelare.
Så även om Villa rör bollen så är det offside om Hleb befinner sig nedanför den siste utespelaren.

Så gjorde han det så är det solklar offside, tyvärr....
Wurre
2008-12-07 00:26
SaM__-

Haha joodu jag spelar fotboll me du så jag vet hur de är de här me sparkar på hälsenan.. Men man börjar inte skrika o tjuta o vrida sej i plågor som alves gjorde så ont gör de inte!

men jag säger inge ni va bättre punkt slut..
Barcelona Okkapokka.
2008-12-07 00:25
Idag tackar jag för underhållningen som alla Barcelona spelare har bjudit på. Helt fantastiskt!

Visca Barca!
Barcelona BlueRed.
2008-12-07 00:24
Jag kan inte sluta tänka på hur briljant vårt defensiva spel var, slukade Valencia totalt.

Dedeffo

Håller med, sjukt bra. Vilket jobb Pep har gjort med backlinjen och resten av lagets defensiva spel.
Barcelona Dedeffo
2008-12-07 00:24
Marquéz var fan helt otrolig idag. Han låste David Villa och slängde nyckeln långt bort.
Barcelona Viktor Munoz
2008-12-07 00:23
Underbart att se. Vilken pulverisering av Valencia som inte kom upp i normal standard pga att vi var för bra.
Jag tycker ändå mycket om Valencia och deras spelare. Portugisen på mf... Ajaj vilka grejer han gjorde in emellan. Underbart.
MEN vi var så jävla mycket bättre. Jag blir helt lyrisk. Och äntligen fick jag fel ang Alves. Han var lysande idag.

Däremot har ELFLACO fel. Barca har varit så här aggresiva förut. Jag minns speciellt El Classico derbyt, det första 04/05 under Riijkard. Exakt samma känsla. Kanske ändå bättre tom. Men det du har rätt i, El Flaco, är att det är aggresiviteten som är den stora skillnaden med det här laget och Riijkards två sista år. Inte bara defensivt, för oj vad man pressade, utan också offensivt. Det finns löp hela tiden. Helt rätt att satsa på Alves, Henry osv. Och att släppa min älskling, Ronnie, för tyvärr, han stod still och spelade fotboll sista två åren och det ska inte vara Barcas stil, hur bra man än är. (Det gör han med framgång nu i Milan, men det passar bättre i statiska Italien)

Jag ärhelt jävla lyrisk som sagt och salongsberusad...

Barcelona Rambla
2008-12-07 00:21
Såg ni statistiken efter matchen? Barcelona: 12 målchanser. Valencia: 0 målchanser.

Hehe, nog hade de någon halvchans ändå? Fast det räckte tydligen inte för att komma med i matchstatistiken.
Barcelona Culéé
2008-12-07 00:20
Valencista

Kanske du borde slå dig ner och lära dig vissa regler om offside?
snacka inte om att Alves filmade, visst han kanske hjälpte till men vem drog hans ben vid hörnflaggan?
oj de va en sur Villa?
han borde ha blivit utvisad men tur för er så visar domaren nte han de röda kortet.

nu tar vi Real Madrid och Villarreal o de fullpott!

inte omöjligt?
båda lagen ur form.

snacka om att jag sover med ett leende idag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-12-07 00:20
Arsenal_

Visst Casillas är bättre än Valdes överlag.
Men just nu har Valdes släppt in 9 mål på 14 omgångar. Casillas dubbelt så mycket på en match mindre. så där håller jag inte riktigt med :)
Barcelona Rambla
2008-12-07 00:19
BlueRed:

Jag ser inget konstigt i det jag heller för som fotbollsälskare så rycks man med, men du vet, det gör ont i själen hos andra lags supportar. Om det är bitterhet och avundsjuka vet jag inte.
FooTBaLL
Vet ni att Barca har 62-14 i målskillnad alltså det är så överlägset haha alltså om man räknar med La liga, Champions L och spanska cupen så har Barca gjort 62 mål och släppt in bara 14 mål. HELT OTROLIGT ! :D

Forcaaaa Barcaaaa..!!!
Barcelona Remi
Ämne: 3-0 målet var inte o....
Helt korrekt ;)
Christián
2008-12-07 00:17
3-0 målet var inte offside Yaya slår bollen på en Valencia spelare, som sedan hamnar på Hlebs fötter. då kommer bollen från en Valencia spelare och där med inte offisde.

Linje domaren såg inte det men det gjorde huvedomaren som var 2-3 meter från händelsen
Barcelona Okkapokka.
2008-12-07 00:17
Valencista

Vad vill du egentligen höra? Sympati?
Annons: