/spanien/barcelona/forum/19895.aspx/spanien/barcelona/forum/19895.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-12-08 19:45
Kolla in målgesten. Han är så underbar!

Visca Van bommel.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-08 19:43
Ämne: sebbaa:
Precis, mån....
Givetvis är det så, men det är svårt att inte dagdrömma efter att topplag har krossats på löpande band mot oss. Så jag förstår att vissa är väldigt segervissa faktiskt.

Själv ligger jag lite mittemellan i det här, är både optimist och pessimist, då kan ja kalla mig själv för en neutrist :D
Barcelona Ciao-V
2008-12-08 19:38
sebbaa:
Precis, många av oss supporters verkar vara segervissa i förväg.
Vi ska inte ta någon seger i förskott. Bollen är rund och även en formsvag Madrid kan ställa till och faktiskt vinna om spelarna inte är lika skärpta som de har varit hittills.

Gillar Peps inställning inför El Calsico.
Han säger bland annat följande:

“If we aren’t on top form on Saturday they could beat us.”

Så även om jag inte är orolig alls då Barca har en försprång på nio poäng, vill jag ända hålla nere förväntningarna.
Kunde Getafe ta en poäng kan vad som helst hända i El Classico. Bollen är rund som sagt.
Barcelona Saman.
2008-12-08 19:38
Kan alla sluta säga att man inte ska ta ut segern i förskott osv. Jag och alla ni andra vet att de flesta här har tagit ut vinsten i förskott med undantag ett par pessimister kanske.

Om ni skriver och tror på att Barcelona kommer vinna i 100 fall av 100 på lördag så spelar det ingen roll om ni uttrycker det eller inte då det inte kommer orsaka någon förändring i framtiden.

Vi kan inte alla vara Marty Mcfly.
sebbaa
2008-12-08 19:28
B.G.
"Puyol vs Raul
Xavi vs Gago
Valdes vs Casilias
Messi vs Higuain
Ramos vs Alves"

Inte för att vara petig men borde inte Ramos och Alves byta plats? ;)

Förövrigt är det ju rent sagt löjligt att ta ut segern i förskott. Invänta helgen, njut av matchen, och sen ser vi vad resultatet är. Hoppas på vinst är som tidigare sagt helt annan sak än att ta ut den i förskott. Och som även tidigare även nämnts, El Clasico är El Clasico.
Barcelona Saman.
2008-12-08 19:26
Vem är den läskigt stora killen på sidan 35 i Barcelonas årsrapport? :P
Barcelona jonny p
2008-12-08 19:14
Jag tror nog också på Keita till förmån för señor ice även om han gjorde bra ifrån sig i lördags...

Jag har en annan idé också.. vi sponsrar ju unicef och gör vårt för planeten jorden.. Borde inte Real Madrid kontra med att ställa in resan till barcelona för att skona miljön från flygbränsle? Det kanske är bra för deras målskillnad också att lämna W.O och bara åka på 3 i baken.

Skämtåsido så är ett El clasico ett el clasico och omöjligt att säga hur det kommer sluta. Vissa spelare kan höja sig enormt under en sån match, vissa klarar inte pressen..
Spanien Söderström
2008-12-08 19:09
Ämne: "Arsenal TV ask....
Hahaha! Hoppas han får spela mot Shaktar, känns som att han behöver mer tid på plan för att komma igång.

Men angående Real Madrids vänsterbacksposition, är det inte möjligt att Ramos spelar där, och så Metzelder som mittback? Om nu inte Heinze eller Pepe kommer tillbaka, förstås.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-08 19:00
Tror på samma mittfält/anfall som bortamatchen mot Sevilla. Keita tar Icemans plats och Eto'o tar Hlebs plats i anfallet. (Eto'o tar då centerpositionen i anfallet såklart).

Försvaret blir nog som mot Valencia skulle jag tro då alla gjorde en riktigt stabil insats, Abidal-Marquez-Puyol-Alvés

Sen Valdés i målet då som vanligt :)
Barcelona Messidinho_10
2008-12-08 18:57
Asså kolla här vi har krossat alla lag vi har möt typ och jag tror Real kommer få lida oxå tyvärr det är absolut ingenting som talar emot oss!!!

RONALDINHO MY HERO!!!!!
Barcelona The Game
2008-12-08 18:54
Keita från start, Etoo från start,
Barcelona The Game
2008-12-08 18:53
Allt kan hända, men det är Barca vi ska tro på!
Så allt det här med att leka ödmjuk och härlig existerar inte tyvärr. Barca!!

(med all respekt)F**k Madrid..
Barcelona Duda
2008-12-08 18:49
Jag fattar inte hur folk kan ta ut El Clasico segern i förväg. Att hoppas är en sak, men att ta ut segern i förskott är bara löjligt. Allt kan hända...
Barcelona haeger
2008-12-08 18:40
B.G

Haha! Hleb verkar vara en riktigt rolig kille.
Barcelona jonny p
2008-12-08 18:36
Keita eller Gudy på lördag vad tycker ni?
Jag kan inte bestämma mig, men kan ju säga att man inte trodde Gudy skulle spela ett el classico när man satt här i sommras...
Barcelona B.G
2008-12-08 18:14
"Arsenal TV asked each player what they would do if they couldn’t play football. Lacking any imagination, most of the players said they would do something in sports. Hleb got a big smile on his face and said he’d probably be in the Russian mafia"
Barcelona B.G
2008-12-08 18:11
Ämne: Något som jag saknat....Håller med dig till 100 % och det du borde göra är att skriva ett mail till tv4. Jag står bakom dig, du är inte ensam.

Aliaksandr Paŭlaviè Hleb kan vara skillnaden mellan ett CL-guld eller inte, tror att många underskattar Hleb, han kallas trots allt för "the undrated prodigy". Han besitter enorma kvaliteér och kommer tillföra ännu mer för Barcelona... The prodigy is half awake

Kommer vi vila spelare mot Shaktar Donetsk eller kommer Messi, Eto´o, Xavi, Puyol & Marquez att spela?

Var är Pique?

Inte kul för Real Madrid att möta ett hårt arbetande Zenit mitt i veckan, de är ute efter en Uefa Cup plats och Real Madrid kan räkna med en skada till på en nyckelspelare, vem ska jag välja... Gago kanske?

Puyol vs Raul
Xavi vs Gago
Valdes vs Casilias
Messi vs Higuain
Ramos vs Alves

På förhand känns det som att vi kommer dominera El Classico, Real Madrid har "tyvärr" inget att sätta emot iår. Även om Van Nisterroy hade spelat.

Diarra borta 9 månader... Tråkig för Real Madrid men en spelare som Van Nisterroy betyder mycket mer.

Hur ska vi forma laget? Ska Samuel Eto´o få spela från start? Hleb-Henry-Messi är sylvassa tillsammans, framför allt mår Henry bättre av att Hleb spelar från start...

Barcelona Barcalonawi
2008-12-08 18:03
Ämne: A.Gaudi

Jo det va....Härligt att det är bara några dagar kvar till årets viktigaste match :)

Måste bara säga till er att inte ha för stora förhoppningar på resultatet. Utklassa dem kommer Barca definitivt att göra, men målmarginallen så är jag lite tveksam till hur stor den kommer att vara.

Schusters uttalande efter gårdagens förlust "Vi har ingen möjlighet att vinna på Camp Nou" tyder bara på en sak för mig. Han har verkligen gett upp att vinna, och söker redan en ursäkt för nästa förlusten. Så det han kommer att satsa på är att låta bli att marängerna förnedras på Camp nou, alltså inga 4-0,5-0.. etc.

Detta kan göras endast på ett sätt för dagens real; Ställa bussen framför målet (igen) som han gjorde förre året på Barcelona och hoppas på att Raul och Higuaín lyckas på någon kontring. Fegt, Jaa definitivt, med det skiter han i. Trots att Real var i en mycket bättre form förre året än oss. Så körde han den här stilen, och ni kommer väl ihåg deras enda kontringsmålet av Baptista. Därmed så tippar jag på en 100% ensidig match där bollen är mest på reals halvan :)
Barcelona BlueRed.
2008-12-08 17:59
Rami

Faktiskt inte. Kollade/lyssnade aldrig på det. Däremot spelar det ingen roll om det kommer tillbaka eller inte, jag tittar när matchen drar igång och stänger av så fort det kommer tillbaka till Sverige igen.

Att se Magnus Hedman visa hur Buffon står när han ska rädda en boll, samtidigt som han försöker visa vad han gör för fel, är inget jag är intresserad av...
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-08 17:58
Remi

Jag håller absolut med. Men dem kanske har förhandssnack vid stora möten som El Clasico.
Barcelona Remi
2008-12-08 17:50
Något som jag saknat är förhandsnacket som TV4 brukade visa. Jag tycker att det är dåligt av Tv4 att inte visa något förhandsnack, när de själva säger att de storsatsar på La liga. Speciellt nu inför El Clasico.

Någon som håller med?
Barcelona El_Duderino
2008-12-08 17:42
Årsrapport för Barça!!
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-08 17:40
Barcelona spelarna är inte dumma. Dem tar inte segern i förväg. Dem underskattar inte heller Madrid. Det ända vi kan hoppas på är att vi vinner, vilket vi även kommer att göra.

Sen hur mycket vi vinner, det vet bara Gud..
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-08 17:37
Smacked

Ja jag började fundera lite, är det så han känner eller försöker han spela ett litet mindtrick?:P
Barcelona Tibidabo
2008-12-08 17:31
Det ska bli kul med matchen på lördag, men måste säga att spänningen har försvunnit ganska mycket. Madrid har för många bra spelare borta. Speciellt nu när Robben blev utvisad. Det är ju alltid roligare om man besegrar ett komplett lag, speciellt R.M om man säger så.
Barcelona Smacked
2008-12-08 17:27
Det här med att Schusters uttal höjer lite tankar. Hoppas att spelarna inte tar åt sig det ALLTFÖR mycket så att de sänker garden när hawaii laget gör entré. Då kan det bli riktigt,riktigt jobbigt.
Barcelona Criff
2008-12-08 17:26
Dizzy, Tror jag inte, dem lär nog känna ungefär som oss, med andra ord stor glädje att vår rival fick en spelare som inte har någon sportslig anda överhuvudtaget.
Låt han sitta och ruttna på bänken i flera år till.
Villarreal Grande Messi!
2008-12-08 17:26
Haha, man får sig alltid ett gott skratt inne på marängernas forum dagen efter en förlust:

" Asså Shuchter är Real Madrids Diva det är han som fuckar upp det hela. "
Barcelona Dizzy
2008-12-08 17:24
Vad tror ni om Saviola tillbaka på Camp Nou? Kanske blir några grishuvuden hehe.

Barcelona Criff
2008-12-08 17:20
Ghazza & SaM, då blev ni blåsta, för jag fick 3 haha ;)
En direkt för mitt vansinniga mail, sen 2 till efter jag fick välja mellan pengarna tillbaks eller gratiskoderna.

Ska bli intressant och se om dem fixat sin leverantör nu.

Synd om B-lagsspelaren om så blir fallet, men jag tror i sista sekund Henize kommer hoppa in där då han tydligen är på väg tillbaks.
Annons: