/spanien/barcelona/forum/1989.aspx/spanien/barcelona/forum/1989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-09 08:01
Ramos kan dra åt helvete. Han är själv ett svin varje gång han spelar mot Barca. Om detta stämmer ska Barca-spelarna försvara Pique.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-09-09 07:45
Messi räddade Argentina i 89 min genom att kvittera till 2-2 mot Mexico. Neymar hoppar in för Brasilien och gör två mål mot Usa
Barcelona S.Eto'o
2015-09-09 04:57
Ramos: "We all make mistakes, I do, and each one must assume their mistakes, but Pique's latest actions do not help." Ramos on Pique: "I never think about anybody that isn't in my team when celebrating a title." Taget från Puertan dvs det kan vara sant eller så är den tagen från domarens match rapport.... Iallafall tycker jag som kapten att Ramos bör lägga mer stridsyxan då det bara skadar landslaget ännu mer. Istället för att säga till alla Madrids fans att lugna ner sig så ger han dem indirekt ett "fortsätt med det ni gör kort".
Barcelona S.Eto'o
2015-09-09 04:53
Går in på livescore och ser att Neymar samt Rafinha gjorde 2 respektive 1 mål mot USA för nån timme sedan. Kul för bägge två speciellt Rafinha som gör sitt första i tröjan!!
Barcelona ( Xaviesta )
2015-09-09 04:34
Det tar emot att såga en spelare i sitt eget lag men än en gång den här månaden så lämnar han mig inget annat val. Senast var det sportsligt jag blev besviken på Pique när han inte kunde knyta näven i fickan och kämpa på och istället valde att öppna munnen i ett extremt dåligt tajmat skede i finalen vilket, förmodligen, ledde till tappad titel till slut. Och nu buas han retroaktivt ut systematiskt i landslaget för sina klumpiga ord vid firandet i våras. Nu är det såklart en politisk aspekt som står för den största delen av visslandet i sann Katalonien vs huvudstaden-anda men det går ändå inte att undkomma den där onödiga kommentaren-faktorn i sammanhanget. Jag håller nog med Sergio Ramos i det han säger, om han nu verkligen har sagt det då jag inte haft tid att syssla med källkritik innan detta inlägg. I sedvanligt manér är han alltför fokuserad på saker utanför fotbollsplanen istället för att borra ner huvudet och köra på. Fullständigt onödig kommentar vid firandet och jag kan förstå buandet även om jag inte försvarar beteendet då jag normalt sett tycker att busvissla hör till sporten. Men då ska ett helt lag få höra det om man står för en kass insats, men att häckla en enda spelare konstant är en rutten aktion av sanna fotbollssupportrar. Men det är svårt att försvara Pique den här gången och jag tycker att han får skylla sig själv. När Spanien vann tre raka mästerskap gjorde man inte det bara för att man råkade få historiens bästa mittfält i samma "kull" toppad med tiki takans intåg i landslaget, utan man gjorde det även för att man äntligen lyckades begrava yxorna och eliminera dom inre stridigheterna som alltid varit signifikativt för det spanska landslaget, historiskt sett. Det var ett väldigt sammansvetsat lag med majoriteten bestående av Barca och Real spelare och som Spanien supporter var det trevligt att se, även om Real fansen inte stod ut med det alltför länge och började hålla på Portugal istället av förklarliga och patetiska skäl. I vilket fall som helst tycker jag att Pique nu bidrar aktivt till sprickan som till slut kommer att rasera allt det som Arragones och Del Bosque byggt upp. Men allra främst irriterar jag mig på att han som vanligt inte kan hålla tungan i styr och spyr ut onödig galla emellanåt, såväl på plan som utanför. Och varje gång hans brist på fokus blir alldeles uppenbart minns jag med ett leende vår krulltott, El Capitán de Barcelona, Puyol som rasande hårdhänt tar tändaren ur hans hand och kastar den åt helvete och ryter till honom att koncentrera sig på hörnan istället. Fantastiska bilder man aldrig lär glömma. Pique är en utomordentlig fotbollsspelare men någon Puyol, Messi eller Xavi blir han aldrig.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-09 01:27
Wow alltså!!

Det har säkert varit här upp på forumet redan men jag har missat det. Vilken säsong Rakitic gjorde föra säsongen! Om han spelar på samma sätt som föra året och (läs nog nu) börjar skjuta så som han brukar göra i Sevilla kommer det åtminstone ramla in en titel.

Jag är förväntade mig inte ett jack-shiit föra säsongen av laget p.g.a ny tränare, många nya spelare och dålig bänk och det gick som det gick ändå. Det enda jag håller tummarna för den här säsongen är att alla våra spelare håller sig friska och hungriga hela säsongen.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-09 01:01
Någon som har koll på varför det talas om att Ramos svikit Piqué?
Barcelona papillon
2015-09-09 00:16
Sverige är inte bättre än så här. U21 säger många, men det är inte många där som håller måttet. Visst de vann EM men hur bra var man egentligen, utspelade varenda match. Den ende man blev imponerad av var Lewicki, Khalili var helt okej.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Thierry Henry
2015-09-08 23:59
@Rambla~:

Zlatan va efter Antonsson sämst på plan idag. Va spelar det för roll om man har Zlatan om denna ska spela gå fotboll i 89 minuter av 90?

Sverige spelare för spelare ska slå Österrike på hemma plan alla dagar i veckan. Något står väldigt fel till när det gäller taktik och inställning. Visst mycket kan skyllas på spelarna. Men det stora felet ligger hos Hamrén. Han duger inte på den högsta nivån. Han brister i allt. som motivatör, att komponera ihop rätt lag, lägga ut rätt taktik inför matcher och som match coach är han högst medelmåttig. Sverige har nog aldrig spelat så håglöst och intetsägande som man gör nu.

Svenska landslag bak i historien har alltid varit taktiskt väldigt skickliga med hög Arbets kapacitet Vi har alltid haft lag som har varit svåra att möta och besegra för alla lag oavsett nivå på våra enskilda spelare. Sverige idag är en hönsgård.

Island har kanske 4/5 spelare som ens hade platsat i Sveriges trupp. Men dom har Lagerbäck och dom är vidare som grupperna före lag dom Holland i sin grupp. Så mycket kan en bra tränare betyda på den här nivån
Barcelona neymar JR
2015-09-08 23:57
Nej Sverige behöver en utländsk tränare, behöver absolut inte vara något stort namn. Man måste få in ett annorlunda tänk, både när det gäller det taktiska samt det tekniska Speciellt nu när det finns en hel del lovande "talanger", ingen a la lagerbäck med stenhård defensiv och lämna det offensiva till fasta situationer/slumpen Vad är meningen med att satsa på 30 spelare när man kan ha in unga, fräscha med snabbhet ibörjan av deras karriärer istället för spelare som gör det sista och mjölkar ut dom sista pengarna från klubbar i korpen ligor Talangutveckligen har gått successivt framåt och det kan man se på prestationerna på senare år. För att ta nästa kliv behöver dom förtroendet, för att ha ett bra landslag så måste spelarna vara samspelta under en längre tid. Man borde ha börjat med föryngring redan i början av em-kvalet
Barcelona enkos
2015-09-08 23:52
Bäst betalda I La ligan

Lionel Messi: 20 mil euro per år

Cristiano Ronaldo: 20

Gareth Bale: 12

Luis Suarez: 10

Sergio Ramos: 10

Neymar: 8.8

Karim Benzema: 8

Andres Iniesta: 7.5

Ivan Rakitic: 7

Toni Kroos: 7

Barcelona Kröjf
2015-09-08 23:35
Låt Hamrén bli portvakt på Ishotellet i Jukkasjärvi under lågsäsong. Tiden kan han ägna åt att skriva sina memoarer. Titeln är tämligen självskriven: "The Shining".
Barcelona Barcelonistas
2015-09-08 23:16
Antonsson och Granqvist skjut mig snälla.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-09-08 22:58
Sveriges landslag i ett nötskal bättre dom håller sig till Hockey om ens det går bra nuförtiden .
Barcelona Liunil Masse
2015-09-08 22:56
@Barca19stats: For the first time ever, Spain won 6 competitive games in a row without conceding. Piqué the only defender to take part in them all #Boooooo
Barcelona enkos
2015-09-08 22:54
11 bäst betalda i Serie A. Higuain 5 5 mil euro per år , mer än Pogba alltså!
Buffon (Juventus) 4,5
Vidic (Inter) 3,2; Bonuci (Juventus) 3,5; Kjelini (Juventus) 3,5
Pogba (Juvents) 4,5; de Rosi (Roma) 6,5; Kedira (Juventus) 4; Kondogbija (Inter) 3,5
Higuain (Napoli) 5,5; Džeko (Roma) 4,5; Bacca (Milan) 3,5
Awymard
2015-09-08 22:50
@Rambla~:

Men hur kommer det sig att Finland inte klarar av att ta sig vidare, när de har lättaste gruppen i kvalet? Igen, vad händer om Sverige förlorar en av matcherna mot Liechtenstein och Moldavien? Kommer de att missa EM då? Sen undrar jag varför Färöarna inte kan ta sig vidare från lättaste gruppen i kvalet, medan Sverige som har tuffa lag som Österrike och Ryssland, har en chans att ta sig till EM?
Barcelona DM1982
2015-09-08 22:49
[QUOTE=the cameroonians]Enligt Bravos representanter kommer han att vara borta i upp till 3 veckor. [/QUOTE] Sedan kommer det intressanta valet som Lucho måste göra. Om ter Stegen spelar bra, kommer Bravo få tillbaka platsen då? Nu kommer ter Stegen spela både CL och ligan.
Barcelona Rambla~
2015-09-08 22:47
Visst, till Skandinavien räknas normalt Sverige, Norge och Danmark. Fast om vi ska vara petiga då. Sometimes in foreign usage, the term Scandinavia also includes Iceland, the Faroe Islands, and Finland, on account of their historical association with the Scandinavian countries and the Scandinavian peoples and languages.
Barcelona the cameroonians
2015-09-08 22:45
Enligt Bravos representanter kommer han att vara borta i upp till 3 veckor.
Barcelona Barca4life98
2015-09-08 22:42
koeman92 Absolut, håller med. Isaksson var bra idag dock...
Barcelona Rambla~
2015-09-08 22:41
Awymard Vad har det med saken och göra att de spelat Vm i det förflutna? Sverige har även ett Vm-brons. Vad hjälper det idag? Ja, jag är fullt allvarlig, tror Sverige i dagsläget hade haft svårt att slå även Finland. Zlatan? Ja han spelar i PSG, som kan utmana i CL. Österrike hade Marc Janko på topp, han gjorde tom mål men är en föredetting. Han spelar i Australien. Vad hjälpte det Sverige som lag i kväll att man har Zlatan i laget, en världsspelare, när de inte fungerar som lag?
Barcelona DM1982
2015-09-08 22:40
[QUOTE=Awymard]På vilket sätt är Sverige sämst i Skandinavien, när lag som Finland och Färöarna har aldrig tagit sig till VM? Jag förstår att Sverige spelar dåligt och att man förlorar mot Österrike, men tror du att Finland kan slå Sverige, när Sverige har spelare som Ibrahimovic och Ekdal? Vad händer om Sverige förlorar en av matcherna mot Moldavien och Liechtenstein? Missar man EM då? [/QUOTE] Jag vill inte vara den som är den men vare sig Finland eller Färöarna är Skandinavien.
Awymard
2015-09-08 22:34
@Rambla~:

På vilket sätt är Sverige sämst i Skandinavien, när lag som Finland och Färöarna har aldrig tagit sig till VM? Jag förstår att Sverige spelar dåligt och att man förlorar mot Österrike, men tror du att Finland kan slå Sverige, när Sverige har spelare som Ibrahimovic och Ekdal? Vad händer om Sverige förlorar en av matcherna mot Moldavien och Liechtenstein? Missar man EM då?
Barcelona Liunil Masse
2015-09-08 22:29
The majority of the Spanish players have been booed by the Macedonian fans here, but Iniesta comes on to applause. Respected everywhere.
Barcelona Rambla~
2015-09-08 22:28
Nu är det förnedring de luxe.
Barcelona Rambla~
2015-09-08 22:24
Rosenberg tackar fortfarande nej till landslaget. Sista målskytten Janko, spelar i Australien. Haha, toppnation Österrike. :) In med Åge Hareide.
Barcelona A good coach is everything!
2015-09-08 22:23
Alaba dröm spelare Kan spela backlinjen alla positioner! Mittfältet alla positioner. Tror snubben skulle i värsta falla kunna vara anfallare!
Barcelona Rambla~
2015-09-08 22:22
Gabriel Kan bara instämma. Dock hade de inte varit lika kassa med rätt organisation och grundspel i defensiven.
Barcelona koeman92
2015-09-08 22:20
@Barca4life98:

För att inte nämna Simon Tibbling som vann skytteligan, Rosenberg från Malmö FF samt målvakten CARLGREN som vann straffläggningen åt oss i EM finalen.
Nej, åsnan Hamrén måste ut illa kvickt. In med Håkan Ericsson istället, där har vi en tränare med karaktär och som vet hur man vinner!
Annons: