/spanien/barcelona/forum/19888.aspx/spanien/barcelona/forum/19888.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culéé
2008-12-26 14:45
Barça-----

Ja förstår inte hur man inte kan sakna de där spelet, man blir ju helt tårögd när man kollar på klipp från Youtube.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-12-26 14:11
Salcini

Håller med dig, jag tänkte också det om Agüero.

Om man värvar honom så hindrar det Gai att utvecklas och bli den stjärna han har kapacitet till att bli. Samtidigt kanske det tar 3-4 år innan han är så pass bra att han kan ta en startplats i Barca, man vet aldrig hur utvecklingskurvan är (ta Busi som exempel).

Därför tänkte jag att man kan kunde värva agüero under tiden, men ja..det kanske är lite överflödigt.

Längtar till Gai får sitt spanska pass så man kan se honom lira på Camp Nou mot några sämre motståndare.
sebbaa
2008-12-26 13:51
Zhirkov & Alves skulle väl vara utnyttjbart i underlägen, speciellt i viktigare matcher.
Barcelona Salcini
2008-12-26 13:32
Det här med två väldigt offensiva ytterbackar skulle betyda förändringar även på mittfältet. Om vi skulle ha både Zhrikov och Alves på varsin kant i samma match så är det nästan ett måste att spela med 3 mittbackar, annars kan motståndarlagen ha väldigt roligt i sina kontringar. Det skulle få bli ett 3-4-3 eller 3-5-2, allt är ett lek med siffror där.
Jag föredrar en mer offensiv kant och en kanske lite mer defensiv. Under Ronaldinho tiden var vänsterkanten den mer öppna, nu är det högerkanten.

Agüero ställer jag mig rakt emot att värva in. Det skulle vara lika med en rak höger mot framför allt Gai. Att värva in en såpass ung och bra spelare som Aguero när vi har en utav världens bästa talanger på den positionen redan vore rent utav dumt. Dessutom har vi Pedro redan som kan spela där, eller varför inte Jeffren till nästa säsong? Vänsteryttrar har vi redan bra back-up på, möjligtvis att man vill ha en vänsterfotad där också.
Centralt har vi "the one and only, Eto'o" och back-up där är för närvarande Bojan. Om inte Bojan börjar producera snart kan man fråga sig om Barca är rätt lag för honom, jag anser fortfarande att man ska ha tålamod (utlåning kanske) men nästa säsong måste han vara redo. Ersättare där ser jag helst Benzema, han vill själv inte spela till vänster och han är näste Ronaldo (den tjockare).

Vänsterbacksplatsen ska väl dock förnyas då Sylvinho snart försvinner, Zhirkov är en bra ersättare men aldrig samtidigt på plan som Alves.
Barcelona LaBarca
2008-12-26 13:24
Har Jeffren kommit tillbaks från skadan? Hoppas han får spela i Cupen =).
Barcelona Barça-----
2008-12-26 13:24
Culéé//

äntligen någon som håller med.
Barcelona Culéé
2008-12-26 13:16
Jag saknar också den här starka vänsterkanten gå Gio brukade springa och sen en liten klack-spark från Ronaldinho som fick hela motståndarlaget att öppna sina munnar rejält..

Gamla goda tider...
Barcelona Cape
2008-12-26 13:16
Skicka in krönika gör man var? Någons som vet?
Barcelona Saman.
2008-12-26 13:08
När vi hade Beletti så hjälpte Messi till mycket mer i försvaret än vad han gör idag.
Barcelona Barça-----
2008-12-26 13:04
Det fungerade ju när gio ronaldinho spelade på vänsterkanten och beletti messi spela på andra.

men kanske har fel. Det skulle inte vara fel med abidal det har jag inte sagt men ville bara se vad ni här på forumet tyckte om det. Abidal har sköt sig riktigt bra i år.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-26 13:01
Barça-----

Jadu du kan lita på att balansen i försvaret kommer försvinna om både Alvés och Zhirkov skulle vara på planen.
Barcelona Barça-----
2008-12-26 12:58
Okkapokka//

bra idee men att peta alves. ALDRIG. Men köpa zhirkov och caceres där som backup skulle vara bra för att caceres är riktigt grym defensivt. Det har ni sätt och kolla på hans brytningar
Barcelona Okkapokka.
2008-12-26 12:49
Barça-----

Något man skulle kunna göra är väl att man hämtar in Zhirkov som tar Sylvinhos plats. Sedan kan han konkurrera om vänsterbacks platsen med Abidal. Det som talar emot är väl att Zhirkov vill vara startmatrial och kommer inte acceptera för mycket bänknötande. Om man sedan inte vill ha för offensivt kan man spela med Caceres/Puyol på högerbacks platsen istället för Alvés, så att man balanserar upp luckan som Zhirkov lämnar. Precis som man gör med Alvés nu.
Barcelona Barça-----
2008-12-26 12:48
westinhoblaugrana //

det e inte många vi köper in. Bara 2 st och en del flyttas upp. Okej du kanske har rätt det där med abidal. Men skulle vara kul och se tillbaks när vi körde så offensivt.

Ronaldinho----------------------------Messi

Gio----------------------------------Beletti

vilken fart det var på kanterna den tiden. Men nu är det bara så på högerkanten.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-12-26 12:31
Barça-----

Jag tycker inte vi ska sälja Abidal då han enligt mig är den perfekta vänsterbacken för Barca. Dani Alves jobbar så lite defensivt så Abidal får ta mer defensivt ansvar, då behöver vi inte superoffensive Zhirkov.

Agüero hade varit ett drömköp, men 60 miljoner euro..? Tror inte Barca vill betala så mycket, men man vet aldrig.

Men ja, den elvan hade varit en dröm. Som det ser ut idag dock, tycker jag inte vi ska köpa in en massa spelare, det kan störa harmonin.
Barcelona Barça-----
2008-12-26 12:20
om ni ser det jag har skrivit så vad tycker ni??

Som helhet. Är det för lite backar i truppen eller?

vill sätta lite fart i Les Rambles och starta en diskussion.

Barcelona LaBarca
2008-12-26 11:51
Hoppas vi fortsätter med vårt fina spel hela säsongen ut.

Förra säsongen vid 16 omgångar hade vi 34 poäng. och just nu har vi 41 =). men det var i slutet av säsongen vi tappade. Mellan Omgång 26 till 38 så fick vi bara 13 av 39 poäng. det får inte upprepas.
Barcelona basaric
2008-12-26 09:29
Jag vill bara att ni alla ska njuta lika mycket som jag ... http://www.youtube.com/watch?v=oow-tH3layk
Barcelona NisseZon
2008-12-26 06:31
Kan knappt vänta tills nästa match. Blir att följa på matchen.nu eller livescore iom att jag kommer vara borta den dagen
Länktips: www.matchen.nu
Barcelona Pep.G
2008-12-26 03:21
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

En högerfotad spelare av Agueros kaliber är nåt vi tackar ja till. Aguero skär in med sin höger och Messi skär in med sin vänster. Påminner om säsongen 05/06, då Ronnie skärde in med sin höger och Messi gjorde det med sin vänster. Den taktiken borde bli kallad efter Riijkard =P
Barcelona Barça-----
2008-12-26 02:51
kolla länken. Det är på aguero mot barca 4-2 matchen. Aguero gör 2 mål och en assist och har ungefär samma roll som messi.
Barcelona Barça-----
2008-12-26 02:34
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!//

är inte den uppställningen som jag sa en dröm. Den blir yngre och bättre. Angående aguero så är han grym på vänsterkanten. Han är snabb,tekniskt bra skott högerfotad gör många mål asså komplett. Du såg väll mot barca när ronaldinho gjorde bissakleta(stavning) då spelade han på vänsterkanten.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2008-12-26 02:29
Barça-----

Att ha Agüero på kanten kommer inte fungera. Han ska spela centralt.
Barcelona Barça-----
2008-12-26 02:26
skulle vara en dröm med aguero

----------------Etoo----------------
Aguero-------------------------Messi
----------------Xavi----------------
----------Iniesta--Yaya-------------
Zhirkov-----Marquez--Puyol-----Alves
---------------Valdes---------------

Silly Season Sommaren 2009:

Målvakter: Som ni ser har jag valdes i mål. Vi får hoppas att han håller sin form. Pinto och jorquera har säljer vi och köper in en talang målvakt som kan konkurera med valdes om tex Asenjo.

Backar: Ut med abidal,sylvinho och köpt zhirkov men skulle inte vara fel med bale i spurs. Sen har vi puyol som ordinarie och alves till höger. Den sista mittbacksplatsen ska vara marquez men ibland pique och henrique som kommer tillbaks från leverkusen. Milito har vi sålt och caceres har vi som backup till vänsterbacken som kommer pressa honom hårt så kanske caceres blir ordinarie. Han kommer också vara backup till mittbackarna. Puyol kommer vara backup till alves. Caceres kan också spela där.

Mittfälltet: Yaya som pivote. Xavi vår speldirigent med iniesta. Vi har Busquet,keita som backup. Sen flyttar vi up vår bästa mittfälltare till A laget som heter V.Vasquez som får ersätta vår Guddy som lämnar oss till pl.

Anfallet: Etoo i mitten med bojan som ersättare. Henry lämnar oss efter en cl titel som han alltid önskat. Messi till höger. Aguero köps in. Hleb ersätter dem 2 på kanterna om de blir skadade och ibland kan iniesta spela där om det behövs. Hoppas också på att gai assulin flyttas upp och jeffren.

Sammanfattning:

In: Målvakt. Asenjo Ut Målvakt: Pinto, Jorquera

In Backar: Henrique från lån. Zhirkov eller bale. Ut backar. Milito Abidal Sylvinho

In Mittfälltare: Vasquez uppflyttad från athletic. Ut mitfälltare. Guddy, Sanchez

In. Anfallare. Aguero, Jeffren upplyttad, Gai uppflyttad. Ut Anfallare. Henry kanske pedro det går lite rykten om det.
2008-12-26 02:17
B.G

Vart har du läst att Eto'o inte vill skriva på nytt kontrakt? Fotbollskanalen?
Barcelona B.G
2008-12-26 02:05
Varför vill Eto´o inte skriva på ett nytt kontrakt?
Tycker personligen att Eto´o blivit en stor figur i Barcelona (bandiera) och jag hoppas på att han kommer bli ihågkommen som en av de bästa anfallarna i Barcelonas historia för det förtjänar lejonet från Kamerun!
2008-12-26 02:05
B.G

FotbollsAnalen är det sista du ska lita på i detta livet. Det enda fotbollskanalen gör är att ta vad som helst som kommer ut i alla möjliga tidningar och skriver det med skit rubriker.
Barcelona B.G
2008-12-26 02:02
Arshavin till Arsenal för endast 240 miljoner kroner enligt fotbollskanalen.
Varför säljer de honom så billigt?
Trodde att Zenit ville ha minst 700 miljoner för lilla tsaren...
Real Madrid ô Fenomeno
2008-12-26 01:57
Som jag skrev:

"Utan att använda det som direkt ursäkt, då vi inte ska kunna förlora mot de lag vi har förlorat mot med tanke på att vi fortfarande har starkare startelva, trots att den inte är ordinarie, än t.ex Valladolid och Getafe, så har skadorna spelat en väldigt avgörande roll."

och:

"Svårt för laget att hitta den där lagkänslan som vi hade förra säsongen, då alla spelare gått och varit osäkra på vem som ska starta, hur vi ska spela osv. pga Schusters oklara taktik. "

Schuster agerade inte på bänken utan satt mest och surade över uteblivna värvningar. En tendens han har visat tidigare när han har varit tränare i Tyskland, där han avgick som tränare för att han påstod att spelarna var för dåliga.

Tror att det har blivit turbulens i omklädningrummet som har smittat av sig ut på planen. Schusters agerande med sena byten och oklar taktik är de 2 kanske största orsakerna att vi har förlorat mot de lite mindre klubbarna.
Barcelona Pep.G
2008-12-26 01:50
ô Fenomeno

Ni hade kanske några skadade spelare. Men er startelva var överlägset mycket bättre än Getafes och Valladolids. Så det är nåt annat ni bör klaga på och inte skador.
Annons: