/spanien/barcelona/forum/19883.aspx/spanien/barcelona/forum/19883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cape
2008-12-09 16:42
Det kommer vara en match i matchen mellan Valdes och Casillas eftersom båda lagen kommer att få chanser. Barca kommer ha ett bollinnehav på 65-35. Det första målet görs av Raul genom en snabb kontring. Barca svarar snabbt genom Henry som glider igenom på vänsterkanten, slår in den till xavi som prickskjuter 1-1. Messi kör en reid på sin kant och blir kapad av madridspelare i straffområdet, sätter själv straffen 2-1. 2-1 står sig efter massivt tryck av barca och enstaka chsner för real. Det första som händer i andra halvlek är higuain som skjuter i ribban. Barca svarar genom ett fint samspel mellan xavi och messi som resulterar i att eto´o, fri med målvakten kan göra 3-1. Matchen börjar nu bli ganska chansfattig och Barca håller i bollen hela tiden. Hleb har kommit in i 70onde och spelar fram messi utanför straffområdet som välplacerat sätter bollen till höger om casillas, 4-1.

En solklar matchbild enligt mig.
Barcelona Evička
2008-12-09 16:42
Ämne: Sjukt att de kickar ....
Visst är det. Men det är väl ett sätt för Madrids ledning att visa "handlingskraft" inför fansen. De hittar en syndabock, sparkar denne och får lite andrum för att lösa det egentliga problemet. Fans och medlemmar lugnar sig ett tag och ledningen känner sig duktig.
Barcelona Dedeffo
2008-12-09 16:36
Sjukt att de kickar Schuster när det inte är hans fel. Han ville ha vissa spelare inför säsongen men Calderon & CO fixade inget..
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-12-09 16:22
Ämne: Hehe. Visste inte at....
hahahaha sj visste jag det:d
Canaletes
2008-12-09 16:15
Hehe. Visste inte att Juande Ramos hade tränat Barca B säsong 96/97
2008-12-09 16:13
Ämne: PILMA

Det kommer ....
Okkapokka.

Är inte en av de som förmodligen påstår att matchen är redan klart, ingenting i förskott.

Vad jag ville säga med mitt inlägg att ingen ska ta Juando som en medelmåttig coach. förstår du.:D

Jag respekterar Real, deras spelare och allt som har Real att göra som jag gjorde förr, inget har förändrat sig.
Och som sagt allt kan hända i El Clássico.

Visca el Barça
Barcelona J.Gamper
2008-12-09 16:12
De kom som en CHOCK! .. trodde Real skulle åtminstone vänta till att sparka honom efter El clasico.

Är Juande Ramos tillräckligt bra för Real Madrid? Tror ni att han lyckas?

O nu har man ingen aning hur de kommer gå i El Clasico heller!
Barcelona Barça-----
2008-12-09 16:11
nu när Juande Ramos är tränare för real madrid så känns det lite mer spännande i el classico.

Det känns inte längre att vi är 9p före dem utan att dem kommer ge oss en oss riktigt bra den här matchen och allt kan hända
Canaletes
2008-12-09 16:05
Schuster ville säkert inte bli förnedrad av Barca. Han är ju Barcamedlem trots allt?

innerst inne tror jag fan han gillar Barca, mycket
Barcelona tribente_magico
2008-12-09 16:04
Ämne: Torrent från Valenci....
tack!
Canaletes
2008-12-09 16:03
Tycker det är dåligt att byta tränare nu.

Tänk om Juande inte gillar t ex Huntelaar? eller nån annan. Juande rensade ju typ halva truppen förra året.
Barcelona El Guanche
2008-12-09 16:01
Riktigt dumt av Real att sparka Schuster innan El Classico. Jag förstår att man vill få till en förändring men jag har svårt att tro att Ramos kan ändra på detta tills lördag, så enligt mig hade de varit bättre att ha kvar Schuster tills efter El Classico.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-09 15:54
PILMA

Det kommer bli en tuff match med eller utan Schuster. Kan inte förstå hur många som redan tror detta är klart?
2008-12-09 15:48
Juando Ramos är en värld tränare enligt mig, eller var i Sevilla åtminstone.
Men man vet ej aldrig om han lyckas att vända på den här otroliga svackan som merängerna är inne just i.
Hoppas så att vi kan få lite matchnig redan i helgen :D.
Barcelona Evička
2008-12-09 15:38
Ämne: Evicka. Juande Ramos....
Ok, tack, Ville bara vara säker på att du verkligen menade honom.
Barcelona *
2008-12-09 15:37
Torrent från Valencia-matchen.
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-09 15:26
Evicka. Juande Ramos.
Semme
2008-12-09 15:07
Roliga Madrid, sparkade capello som tog dem till guld, tog in Schuster som berättar saningnen att de inte går att vinna mot barca, (dumt iof, men ändå).
tar in ramos, fick fria tyglar i tottenham på värvningsfronten och det gick med snälla ord ganska dåligt.
Nu tar han över real, om det går dubbelt så bra som i tottenham kommer han få sparken om någon månad.
Iaf, helvetet kommer bli större när barca lekt med madrid nu till helgen
Barcelona Evička
2008-12-09 15:01
Ämne: Han vägrade till exe....
Ursäkta en möjligen dum fråga, men vem vägrade lära sig engelska? Juande?
Barcelona Saman.
2008-12-09 14:59
Hur kan man vägra lära sig engelska?
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-09 14:57
Han vägrade till exempel lära sig engelska när han kom till Tottenham... betyder det att han kommer vägra lära sig holländska nu?
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-09 14:56
2008-12-09 14:56
Afr3m, haha.

Antar att du sitter vid presidentboxen då, Träffa var kanske att ta i ^^ - Se låter bättre.
Jag träffade spelare idag, Bojan o så efter den stängda träningen 11.30.
Barca har träning senare idag med alla spelare, Ink Messi. :) På la masia.
Barcelona Klint
2008-12-09 14:52
Juande Ramos lyckades ju bra i Spurs. Vi önskar honom samma lycka nu.
2008-12-09 14:49
Hejsan.

Nu ligger man här på hotelrummer och ska snart dra ut och hämta matchbiljetterna till Shahktar matchen.

Lite tråkigt att 8 spelare som spelade mot Valencia inte är med ;)

Vill bara kommentera lite av vad som var riktigt bra mot Valencia.

* Fullsatt Camp Nou, ja tror jag fått tinnitus (ahhaha, skämt o sido, mäktigt som fan), Var en del av keramiken :)
* Barcas spel, Spelade riktigt bra fotboll, Kunde blivit 6 - 0 och 7 - 0
* Barcas defensiva spel, Valencia hade inte en endast farlig målchans förutom nån halvchans av Villa, för långbollar på Villa var i stort sett allt dom satsade på.
* Henry, Den killen var Ruskigt bra, Inte bara för målen utan han löpte bra och skapade stora ytor. Riktigt vass.
* Dani Alves, Man måste se det LIVE för att inse vilka sjukt insane löpningar han tar!!
Hahaha, Världens bästa värvning. Ruskigt grym.

Det var en riktigt grym match med jävligt härlig stämmning, SPECIELLT efter 4-0 då hela lateral vek ihop sina halsdukar och snurrade dom i skyn ;)

Nu ska vi som sagt åka på Shahktar,

Spelare som jag tror startar är:

Jorquera eller Pinto.

Abidal / Sylvinho
Cacares
Keita
Bojan
Hleb
Kanske Etoo

Barcelona Afr3M
2008-12-09 14:46
HAHA är i spanien nuu kollar på spansk tv..
och dom prestenterar deran nya tränare..
galet kul fattar inte så mycket men ändå..

och själv ska jag på dagens match sitter brevid dom spelare som inte ska spela kommer träffa dom flesta:D:D hur glad som helst!!!
Barcelona el Flaco
2008-12-09 14:43
Rambla/

Jag förstår inte hur man kan "överskatta" en tränare som vann 5 titlar med Sevilla på säsonger (2005-2007). Visst, Monchi gjorde spelarvärvningar som skulle få vilken storklubb som helst grön av avundsjuka men det var fortfarande Ramos som lade upp taktiken och var järnhanden i omklädningsrummet. Så all respekt åt Monchi (och han förtjänar det) men man ska inte ta ifrån det Ramos lyckades prestera på tränarbänken.
Barcelona Braxingen
2008-12-09 14:33
Tycker det är väldigt viktigt att beakta följande:

Real Madrid anställer en tränare mitt under säsongen. Man får inte tillgång till de mest etablerade och kompetenta tränarna i och med att de är låsta vid andra uppdrag.

Här väljer Real Madrid den tränare som är bäst på marknaden just nu och det får väl sägas vara Juande Ramos. Absolut ingen optimal lösning och frågan är om det inte var lite förhastat. Vad gör man om man hittar en bättre tränare i sommar? Sparkar man Juande Ramos redan då?
Barcelona Rambla
2008-12-09 14:30
Ni överskattar Juande Ramos. Den verliga hjärnan bakom Sevillas framgångar är sportdirektören Monchi. Den snubben vet hur man bygger en slagkraftig trupp.
Spinbad
2008-12-09 14:29
Juande Ramos floppade enormt i Spurs men lyckades väldigt bra med Sevilla, visserligen med en riktigt bra trupp. Hans tidigare facit i Spanien har väl dock varit ganska blandat, fick han inte sparken av Espanyol efter 5 raka förluster? Få av lagen han tränade innan Sevilla hade några extrema framgångar.

Jag är lite osäker på hur bra tränare han faktiskt är då hans facit är rätt blandat. Sevilla under hans tid som manager var i alla fall ett sjukt underhållande lag med grymt tempo.

edit:
Han var tränare för Barca B för många år sedan, har för mig att laget spelade uselt den säsongen.
Annons: