/spanien/barcelona/forum/1988.aspx/spanien/barcelona/forum/1988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2015-09-12 17:38
@Barcelonistas:

Jag börjar snart oroa mig för din hälsa, du tycks vara besatt av våra motståndare. På allvar, besatt.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-12 17:38
5 mål mot detta värdelösa Espanyol som lagt sig på rygg.

Seriöst statistik kan vara så missvisande ibland. Låt er inte luras. 4 tap ins och 1 straff idag.
Barcelona Zyzz
2015-09-12 17:37
Vad är det svåra? Sätt försvarsfokus på Ronaldo istället för att låta han göra som han vill.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-09-12 17:36
Bra av Cristiano, uselt motstånd men aldrig fel med lite press på Messi. Det ska man inte underskatta.
Ska man kolla på Aftonbladet utan kommentatorer? Hell no...
Barcelona Barcelonistas
Barcelonito - kolla på AB streamen men öppna upp ett annan fönster där du har uppe en annan stream med kommentatorer sen återgår du till fönstret som har AB streamen.
2015-09-12 17:33
Ska man kolla på Aftonbladet utan kommentatorer? Hell no...
Barcelona Barcelonistas
2015-09-12 17:33
Ronaldos 48 mål föra säsongen.

* 15 straffar
* 5 mål i deras 9-1 vinst
* oändligt många tap ins

En bra summering på alla hans mål föra säsongen.
Barcelona S.Eto'o
2015-09-12 17:31
Det skulle vart straff till Espanyol efter Marcelo tagit bollen med handen men men
Barcelona A good coach is everything!
2015-09-12 17:31
Espanyol är inte så dåliga som det presterar mot Real ! Espanyol är ett mitten lag som ska kunna göra det bättre ifrån sig. Men grejen att det typ inte har så mycket tryck att vinna en match mot Real! Vad jag har förstått så är typ hela Espanyols fans skara pro Spanien. Så att det helst inte hjälper oss är på sin plats. Men karma lär ät upp detta skit lag. Någon vacker det kanske det åker ut ligan med 1p till godo då lär det svida att man ger Real 6p varje år!
Barcelona Acrobat
2015-09-12 17:23
Det roliga är att Real ändå står där titellösa efter att säsongen är slut. De presterar bra mot bottenlagen och sedan tappar de alldeles för många poäng mot topplagen. Det vinner man ingenting på.
Barcelona grande jw
2015-09-12 17:22
Kolla hur mycket Espanyol-spelarna bryr sig om att markera. Dom bokstavligen promenerar. Hahaha. Hoppas dom åker ner i segundan och aldrig tar sig upp igen.
Barcelona Rambla~
2015-09-12 17:18
Herregud, Bayerns billiga gåva till straff i 89:e minuten, patetiskt hur domare rånar mindre klubbar när de har poäng på gång mot topplagen. Kunde lika gärna varit Ronaldo och RM var min första känsla.
Barcelona Rambla~
2015-09-12 17:11
Bara 5 avbytare tillåtna? Är man kvar på stenåldern? Hur utvecklande är det? Varför inte göra som i Italien där hela truppen får sitta på bänken? Precis som i Vm för landslag.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-12 17:06
Då dom tappade poäng var i ett läge där dom låg en del poäng efter oss. Senare under våren 2007 så hade Espanyol en 1-3 ledning på Bernabeu för att sen tappa till 4-3 när vi låg på samma poäng som Real....
Barcelona the cameroonians
2015-09-12 17:04
@the cameroonians:

Startelvan

Ortolá
Palencia, Tarin, Costa, Godswill
Babunski, Samper, Gumbau
Maxi, Dongou, Grimaldo

Bänk: J. Suárez, Ros, Enguene, Cámara och Aitor

Ondoa, Bagnack och Quintilla kom inte med i matchtruppen eftersom endast 5 avbytare är tillåtet i Segunda B.
Barcelona grande jw
2015-09-12 17:00
@Smogen:
Håll i hatten. År 2007. Edit: Vinst 2007. 2013 klarade man oavgjort.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-12 17:00
Jag hade nog tackat ja till Ligue 1 jag gillar Frankrike och tycker fotbollen som spelas där är rätt bra. Men framför allt så är det lite bättre domare även om Franska domare inte är några änglar. Men hela ideen av att se Barca spela i Ligue 1 och utmana PSG om guldet är rätt intressant. Frankrike behöver ju dessutom ett topplag till. Hade varit så skönt och slippa all den här skit korruptionen som sker här nere i Spanien. Detta kallas osynligt fusk och det är sånt som gör mig sjukt förbannat det är så uppenbart.
Barcelona Vampíro
2015-09-12 16:55
Usch tanken av att se Barça i Ligur Öh får en att bli mörkrädd. Tar La liga med usla domare och inkonsekventa avstängningar alla dagar i veckan framför att se Barcelona åka till Guingamp och lira. Fuck that!
Barcelona Rambla~
2015-09-12 16:48
Jag är beredd att hålla med Barcelonistas. Hade knappast gråtit om Barca tackade för sig och lämnade den korrupta här ligan. Problemet är bara var ska man lira istället? Det hade varit ganska intressant och se Barca ta upp kampen med PSG i Ligue 1.
Barcelona Smogen
2015-09-12 16:47
När tog Espanyol senast poäng mot Real? 1974 typ?
2015-09-12 16:45
Straffen var rätt, Real spelar ut sina motståndare. Varför rikta ilska mot Real som gör sitt och vinner enkelt? Espanyol lägger sig alltid mot Madrid av någon anledning men det ska inte beröra Madridspelarna. Det är endast Espanyol som styr över sin egen klubbkultur.

Barcelona Rambla~
2015-09-12 16:43
Hm, Fifa eller Uefa borde utreda Espanyol istället. Det ligger en hund begraven här. Det finns sportsliga och etiska regler som säger att man ska göra sitt bästa i tävlingssammanhang.
Barcelona LeoMessi
2015-09-12 16:42
Varför kolla ens på deras matcher mot espanyol? Det är som att kolla på en läggmatch, finns ingen spänning.
Barcelona grande jw
2015-09-12 16:41
Espanyol är det lag som Madrid har gjort mest mål på och har mest vinster mot under hela klubbens existens. Det ligger liksom i Espanyol-spelarnas DNA att dra ner brallorna o böja sig framåt mot Madrid. 3 oavgjorda 12 förluster på de 15 senaste mot Madrid. Inte direkt förvånande att man skulle göra en korpen-insats idag igen.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-12 16:40
Jag hoppas att vi bojkottar La Liga för jag pallar inte se oss spela i den här korruptionen som råder i Spanien. Allt är så jävla uppenbart med Reals enkla spelschema, straffarna som dom får medan vi har fått ett helt sjukt svårt schema + att domarna rånar oss på straffar.

Jag orkar inte mer detta är 2012 all over again.
Barcelona DM1982
2015-09-12 16:36
[QUOTE=Rambla~]Hur fan kan det stå 4-0 efter 28 min? Är det ett skämt eller (ser inte matchen)? [/QUOTE] Det är Espanyol, that's it.
Barcelona Zyzz
2015-09-12 16:35
Ser inte på matchen, men Espanyol skämmer ju ut sig.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-12 16:35
Rambla - det är Espanyol vi pratar om dom lägger sig på rygg för den gode Perez och hans lag. Vilken frisk människa som helst fattar ju att det är något som inte stämmer här.

Vad som är komiskt nu är hur folk i La Puta kmr skrika " Vi är bäst i världen" snälla ni möter Espanyol. Ska bli gött och se PSG sen i Cl som kmr avslöja dom enorma brister som finns i Rafa Benitez lag.
2015-09-12 16:33
Alltid kul att se Espanyol bli krossade. "Barcelona börjar alltid säsongen med 6 poäng mindre än Madrid" var det någon som sa och hänvisade till Espanyols insatser mot Madrid. Så låt laget lika gärna bli förnedrade på hemmaplan. :)

Vänder till Bayern-matchen som ligger under hemma i halvlek mot Augsburg. :)
Annons: