/spanien/barcelona/forum/19879.aspx/spanien/barcelona/forum/19879.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona devaK
2008-12-10 04:17
haeger

Eh, härmade Aftonbladet lite :)
Barcelona haeger
2008-12-10 02:24
devaK

Jaså, så det finns något annat lag som också heter Inter som vi kan möta eller? ;-)
Real Madrid Jangis
2008-12-10 02:07
Smogen, Ride_The_Big_One

Beklagar sent svar!

Ja jag kan ju inte ha det som kanon det är vi alla med det klara om tror jag :)

Jag såg att det inte var A-truppen. Hoppas dock A-truppen följer B-truppens exempel och startar en ny trend för er :p
Barcelona devaK
2008-12-10 01:58
Zlatans Inter skulle jag gärna vilja att Barca mötte
Barcelona Pep.G
2008-12-10 01:36
Sajo.BHF10

Om det är lången, så har du lagt för många matcher. Håll dig till 3-4 matcher. Lägg X eller en 2a på Real matchen. Och lägg en 2a på Arsenal matchen. Arsenal har en underbar form. Resten är bra =D
Sajo.BHF10
2008-12-10 01:10
Hoppas vi möter Inter i åttondelen typ ahha :D:D Eller någon annan lätt lag.
Sajo.BHF10
2008-12-10 01:08
Vad tror ni om detta:

Celtic - Villarreal 2
Lyon - Bayern X
Real Madrid - Zenit 1
Porto - Arsenal 1
Steaua - Fiorentina 2

Vill gärna höra era åsikter,,tippade på vinnst för Barca idag och blev rätt besviken men det laget man hade ska man vara glad haah njaa så där iallafall
Sajo.BHF10
2008-12-10 01:06
Dålig match av Jourqera i målet !!!!!!!!!!! In med Pinto
Barcelona Cape
2008-12-10 01:02
Kunde bara se första halvlek, men det var stundtals en fröjd att se Hleb, Bojan och Pedro där uppe, lovar gott inför framtiden. Pedro är en spelare jag tycker man ska satsa stort på, i nuläget är han snöppet bättre än Bojan (även om han är 3 år äldre).

Försvaret funkar helt enkelt utan Dani Alves massivt höga press, och sen går det ju bara inte utan Puyi OCH Marquez på läktarn :) än så länge i alla fall..

Barcelona Barcalonawi
2008-12-10 00:43
Dessutom så handlar det inte bara om att ersätta målvakten i dem mindre viktiga matcherna om man nu får säga så. Utan det handlar om att konkurrera dessutom.

I ett lag som Barrcelona så ska ingen spelare känna sig säker om att han kommer att vara ordinarie hela säsongen. Alla sliter och kämpar för att visa att de är värda att starta matchen. Alla förutom Valdés, som verkar på något sätt ha sin plats reserverad utan att ens anstränga sig.

Många här håller ju med om att Valdés inte är nån världsklass målvakt. Han är väldigt skicklig och har grymma reflexer, men han gör fortfarande lite tabbar ibland och kan tappa boll och bedöma situationen fel inte så sällan. Så han kan bli bättre, med mera träning och fokus kan han definitivt det.

Frågan är om han kommer att försöka förbättra sig när han har ett sådant grymt försvar som Barcelona har just nu, och när det inte ens finns nån reservmålvakt som konkurrera honom om platsen?
Barcelona Pep.G
2008-12-10 00:37
Det verkar som om vi har en underbar tränare på G. Jag hoppas verkligen att Pep ska fortsätta mata in "inställningen" hoss Barcaspelarna. Han skriker vid sidan om planen mer än vad spelarna springer:P *IRONI*.
Men jag avgudar den auran han verkar ha. Hur kunde han ändra ett av världens lataste lag förra året till det bästa laget i världen just nu ? Keep up the good work Joseph !
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-10 00:37
Jorquera måste bara bort. Han är värdelös. Visst han har nyligen kommit tillbaka från en skada.
H.Xavi
2008-12-10 00:34
som du kanske vet så vann barca med 5-0 senaste de mötte inter.
Barcelona Barcalonawi
2008-12-10 00:32
Ämne: Ok, Barca B förlorad....
Sant.. att släppa in tre mål på Camp Nou finns det inga ursäkter för..

Håller med om att försvaret var den bidragande orsaken till dessa tre mål, speciellt Cáceres som jag har annars stora förhoppningar på. Annars så var inte Jorquera inte så jätte bra heller.

Ärligt talat så har jag aldrig tyckt att han passar som Barcelona reserv målvakt heller. Jag menar för världens bästa lag, så måste man ha en någorlunda bra reservmålvakt som man kan räkna med ifall det värsta händer.

Okej vi säger inte att hypotesen blir att Valdes skadas. En annan scenario, tex. på en viktig CL match, laget är lite pressad.. Valdes hoppar lite fel på anfallaren och ooops.. RÖTT KORT!

Tror ni då att Jorquera räddar oss då?
Barcelona tribente_magico
2008-12-10 00:30
kan vi få möta inter?, nån som vet?, isåfall skulle jag helst vilja möta dom. Skulle va så skönt o få ner dom på jorden, och visa sverige att inter och zlatan inte är så jävla bra!, skulle va grymt skönt, och ja tror också barca skulle köra över dom i båda matcherna.
Barcelona A.Gaudi
2008-12-10 00:25
blir det en repris på den där? :)

hoppas inte det dock. föredrar enklare motstånd. Porto eller Lyon är väl de lag jag helst skulle vilja möta i nästa rond. (dock kan båda sluta ligaettor beroende på om dom vinner sina sista matcher)

Barcelona Tomba11
2008-12-10 00:17
Inför Knockout-ronden i CL
Hoppas att Barca slår ut United som tack för senast, att Juve krossar Chelsea och att Arsenal snöper Real Madrid. Sedan kan två av dessa lag mötas i finalen som givetvis slutar med en Blaugrana seger.
Canaletes
2008-12-10 00:14
Messidinho_10

haha njaa, Tror Sir Alex sitter ett tag till :P
Barcelona Tomba11
2008-12-10 00:14
Ok, Barca B förlorade idag efter misstag i försvarsspelet, släppa in tre mål på Camp Nou finns det inga ursäkter för nu när Pep gav reserverna chansen - men nu är i alla fall A-laget utvilat och fokuserat inför lördagens match.
Barcelona Barcalonawi
2008-12-10 00:10
Ämne: synd att vi förlora ....
Det blev faktiskt hela 20 matcher utan förlust.. inte 18 :)

17 vinster (11 i ligan, 4 i CL och 2 i cupen) och 3 oavgjorda matcher.

Visca
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-10 00:04
Betyg från gårdagens match.
Barcelona el Flaco
2008-12-09 23:58
Iniesta har börjat träna med boll. Han deltog även under samtliga övningar under dagens träning förutom den inleddande. Volvé pronto Vampiro.
Barcelona Rambla
2008-12-09 23:57
Zizou_spars:

Eller så kan vi kanske hoppas på att ni får möta Man U och chansen att slå ut dem tidigt?
Barcelona Rey Etoo
2008-12-09 23:55
Dedeffo//
Det var inga topplag vi mötte på vägen precis
Barcelona Dedeffo
2008-12-09 23:54
Kan ni verkligen tro att vi nådde Semifinal förra året och var nära en final med den dåliga formen?
Barcelona Messidinho_10
2008-12-09 23:50
Zizou_spars //

Att få revansch och krossa ManU hade varit perfekt. Då kan till och med sir alex få kicken.
Barcelona Barçanist
2008-12-09 23:49
Zizou_spars

Tack! Haha :)
Jag vill faktiskt att Villareal, Atl. Madrid, Real Madrid och Barcelona ska komma så långt som möjligt.. Helst att Barcelona ska komma till final och dom andra åker ut någonstans på vägen :), eller kanske att det blir en helspansk final :D
Barcelona Rey Etoo
2008-12-09 23:49
Precis, de ni nämner nu som motståndare som ni så gärna vill krossa, kan bli det laget ni absolut inte vill möta då. Det gäller att vänta och se på läget och låta formen visa vägen sen kan man börja diskutera om man verkligen är nöjd med ett svårt lag, alltså om vi får ett då.
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-09 23:45
Ser att ni diskuterar åttondels-motstånd. Jag hoppas verkligen ni för United (om ni nu kan det, vilket det verkar som). Och det är pga att jag vill se dem (United) åka ut så tidigt som möjligt! :-)
Barcelona el Flaco
2008-12-09 23:31
Smogen/

Jag tror inte Pep vet innebördet av ordet "övermod". Han tar varje match på blodigt allvar och kommer inte tillåta spelarna att tro att det kommer bli någon walk in the park mot Madrid.
Annons: