/spanien/barcelona/forum/19875.aspx/spanien/barcelona/forum/19875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-01-17 13:34
Fyfan, att inte FIFA eller så försöker göra något åt saken, att Man C budar över 1 miljard för Kaka kommer att göra det helt omöjligt att värva storspelare i framtiden.
Vi kommer att se spelare med skyhöga löner, och små klubbar kommer att gå i konkurs.

Gör något åt saken!
Barcelona Culéé
2009-01-17 13:33
FooTBaLL

Man kan förstå Kalou och Malouda men aldrig att deras bästa striker Anelka lämnar, inte till City iaf.
Alla dessa pengar förstör fotbollen.. de blir bara tråkigare och tråkigare.
FooTBaLL
2009-01-17 13:25
Senaste nytt från Man.City BigBank: Chelsea bjuder City på Anelska,Kalou,Malouda och en back plus £15miljoner för att få Robinho till Chelsea. som någon sa här inne förut "City har totalt destabiliserat fotbollsvärlden i och med alla sina miljarder" /:
Barcelona Doce
2009-01-17 13:22
Tänkte bara frågom om det är någon har som har varit på Camp Nou och suttit längst upp?Ska nämligen dit till våren och se på Barca-Sevilla och undrar om man ser i princip någonting där uppe eller om man ska sitta där nere.
Barcelona el Flaco
2009-01-17 13:14
Ämne: Intressant det här. ....
Med tanke på vår målproduktion lär det inte dröja länge innan någon gör det 5000:e målet. Själv hoppas jag på att en hemmason gör det målet, som Xavi eller Puyol (!).
Barcelona BlueRed.
2009-01-17 13:07
Intressant det här. Vem kommer göra mål nr 5000? Har en känsla av att lejonet kommer vara hungrigare än någonsin då.

*Länk
Barcelona Tompa
2009-01-17 13:05
,en om vi lämnar City och Messis högst eventuella flytt, hur slutar kvällens match? Seger med 2-0 eller 3-0 känns realistiskt.
Barcelona Rambla
2009-01-17 13:03
Laportas mandat går ut sommaren 2010 och inte 2011.
Barcelona Tompa
2009-01-17 13:02
Hetfield:
Jag säger inte att Messi KOMMER att göra det men man är enligt mig naiv om man tror att det är uteslutet så som fotbollen håller på att utvecklas.

En sak lärde jag mig efter Figo affären - lita ALDRIG på spelare när de sägar att de inte har någon som helst avsikt att lämna. En del menar vad de säger, andra inte men ta för guds skull inget för givet. Just vad gäller Messi tror jag ändå sannolikheten at han lockas bort från Barca är liten men i dagens värld UTESLUTER jag ingenting. Messis utköpesklausul betalar araberna lika lätt som vi betalar en dagens lunch.
Barcelona Saman.
2009-01-17 13:01
Jag förstår inte logiken i att man ska ta tillbaka Henrique och låna ut Caceres. Faktum kvarstår att vi fortfarande har för många backar i laget. Vad spelar det för roll om Henrique och Caceres byter plats? Kommer bara bli samma historia för Henrique, lite speltid etc. Någon måste helt enkelt säljas och tyvärr blir det Milito i mina ögon.
Barcelona Hetfield
2009-01-17 12:53
Kan inte fatta att vissa snackar om att Messi skulle dra till Man C, förlåt men förstår ni ens hur korkat det låter?

Att Kaka skulle flytta är inte omöjligt då Milan behöver en hel del nya spelare , och att Kaka har gjort sitt i Milan, tror inte att han kommer att nå samma nivå som förrut i Milan tröjan
Barcelona Blaugrana93
2009-01-17 12:52
I en artikel jag hittade idag, påstår Marca att Barca ska låna ut Caceres och ta tillbaka Henrique nästa säsong.
Barcelona el Flaco
2009-01-17 12:51
Calderon har blivit avslöjad. :P
Barcelona el Flaco
2009-01-17 12:49
Pep.G & Tompa/

Nu tror och hoppas även jag på att Messi kommer kunna eventuellt stå emot pengarna och välja att stanna i den klubben som fostrade honom. Men det känns ändå som om City har totalt destabiliserat fotbollsvärlden i och med alla sina miljarder. Med Chelsea fanns det en skillnad eftersom det fanns en gräns till Abramovichs förmögenhet. Den gränsen finns inte för Abu Dhabi, deras plånbock är bredare Ronaldos mage. Det är ju astronomiska siffror vi pratar om här. 500 miljoner euro?! Storklubbarna får nog låsa in sina stjärnor under sommaren.
Barcelona Tompa
2009-01-17 12:42
el Flaco:
Det var visserligen bara rykten men redan första veckan efter att Abu Dhabi United group köpt City listades det upp en lista på en lång rad av världens bästa spelare som sjejk Mansour hade på sin inköpslista och Messi var med där.

Visserligen var det bara rykten men om man nu köper Kaká för ca 1,3 miljarder(!) spänn så har man definitivt visat att menar menar allvar. Och att man till sommaren då inte väldigt gärna skulle vilja köpa världens bäste spelare känns osannolikt. På en fotbollsajt (minns inte vilken, det var inte Tribalfootball i alla fall) hävdade man att City kommer ha en inköpsbudget på ofattbara 500 miljoner euro till sommarens Silly season.

Men jag tror och hoppas att Messi hellre stannar i Barca än flyttar till City har mycket pengar han än får av City
Barcelona Pep.G
2009-01-17 12:39
el Flaco

Tacka nej till 4 miljoner i veckan ? Det beror på hur lojal jag är mot min fosterklubb. Kaka och Messi är inte samma sak. Kaka blev värvad till Milan, Messi blev uppfostrad här i Barcelona. Dessutom så var det Barcelona som tog hand om han när ingen annan klubb gjorde det..
Barcelona el Flaco
2009-01-17 12:35
Ämne: el Flaco

Om dem v....
Det är klart att det är en realistiskt chans att de kommer vara ute efter Messi i framtiden. Frågan är då om Barcelona kommer vara beredda att lyssna på Citys erbjudande, eller om shejkerna matchar klausulen vilket gör att det är upp till Messi att bestämma. Det sägs att City har erbjudit Kaká 4 miljoner i veckan. Hade du kunnat tacka nej till 4 miljoner i veckan? Som sagt, klubblojaliteten kommer sättas på prov framöver.
Barcelona Culéé
2009-01-17 12:35
el Flaco y Pep.G

Okeej tack! =)

off topic; det är en hel del poster i Real Madrid som byts ut varje 2-3 år :S
Real Madrid Valdebebas
2009-01-17 12:34
Tompa

Just det som är grejen med City, tillskillnad från Real som värvade en storstjärna per säsong under Galacticoeran så försöker City värva alla stjärnorna i ett svep.

Dom har ju tagit de spanska klubbarnas obligatoriska utköpsklausuler till en helt annan betydelse då dem bl.a matchade Casillas utköpsklausul på motsvarande 1.25 miljarder.

Får City Kaká, vilket mycket tyder på, så oroar jag mig för att det kan fortsätta på den inslagna vägen och att dem lyckas locka fler stjärnor.
Barcelona Yaya Touré #24
backlinjen:

Puyol kommer ju avsluta karriären här. Marquez stannar också. Pique med. Alves också.
Sylvinho kommer ju lämna.

Alltså våra frågetecken är. Milito? Caceres? Abidal? Henrique?

jag tycker man ska ha 4 mittbackar. Puyol,marquez,pique,caceres,milito.

vi har 6 och om henrique kommer har vi 7. Vilka ska bort/lånas ut.

som sagt. Lyx problem:P
Barcelona Barcadinho.
Messi-Barca-10/

Det du skrev om Pique stämde väldigt bra på matchen mot Osasuna och på en del borta matcher (inte lika mycket på Camp Nou). Jag menar det om att Pique passar bollen till Valdes.
Men det har inte varit lika mycket alltid som mot Osasuna om jag minns rätt. Jag märkte samma sak, men jag föredrar en pass till Valdes än en pass till motståndarna. Det händer ibland att Alves är för högt upp på sin kant och när Pique får bollen, så är han "ensam utelämnat".
Men många gånger hittar han också på bra lösningar som siktar framåt.

Caceres har bränt en del förtroende från Pep och säkerligen från en del av de andra backspelarna. Puyol t ex kan inte känna sig lika säker nu med att ge honom en pass och det är ett problem, när man inte letar på sin kamrat.

Såg ni föresten i slutet på matchen när spelarna var på väg till omklädningsrummet vad Sylvinho gjorde? Han kom till Caceres och pekade flera gånger sitt finger mot skallen som att säga till Caceres "Använd din hjärna, för helsike".

Igen, det är inte bara hur Pep känner med honom, utan hur de andra känner sig med honom.
Tråkig situation, eftersom han hade en bra match första mötet mot Atletico.

Och om Messi/

Det är bra att man försöker göra mycket för att försäkra spelarna och stanna. Men jag tar inget för givet i de moderna tider som fotboll lever i nu (innebär bl a pengar).

Vi kan ta varje period i taget. Nu är han hos oss och vi njuter. Men man kan inte vara garanterad med något. Messi kommer till en topp som en väldigt ung. Hur kommer han känna om 5 år i Barca vet man inte.
Han själv kommer kanske önska sig ett miljöbytet, eller andra sportliga mål.
Man vet inte, men man får njuta av det som han presterat just nu i Barca.

Idag är det återigen ett måste match (nästan alla matcher är ett måste på den här nivån). Jag gillar inte att vi har släppt mål tre matcher i rad (med reserver på plan i och för sig) och att vi ligger under och stressar oss.
Lite stabilare bakåt och framåt kommer det ordna sig.

ha en bra dag
Barcelona Pep.G
2009-01-17 12:31
Culéé

Om jag inte är felinformerad så tror jag att det är till 2011...

Hoppas han fortsätter ett mandat till =)
Barcelona el Flaco
2009-01-17 12:30
Culéé/

Han har två år kvar (2011).
Barcelona Pep.G
2009-01-17 12:30
el Flaco

Om dem värvar Kaka så kommer det inte finnas några gränser för dem. Kaka och Robinho på 6 månader ? Herregud...

Dem kommer att sikta på Messi för eller senare, men det känns som om Messi är för lojal !
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-17 12:29
allt kan hända inom fotbollen. Kolla vieira i arsenal som var kapten. Kolla henry som också var kapten som lämnade. Så allt kan hända!!

hoppas bara inte detta händer messi och tror inte det händer men som sagt. Allt kan hända inom fotbollen.
Barcelona Culéé
2009-01-17 12:28
Så hur mycket har Laporta kvar av sin tid?
Barcelona Pep.G
2009-01-17 12:27
Messi kommer aldrig att lämna. Sanna mina ord. Det kommer att komma jävligt höga bud från andra lag, men så länge som Laporta m.m inte vill sälja så kommer han aldrig lämna, men om Barca får ett bud av t.ex Man City på 1,5 miljarder och Laporta börjat att överväga det så kommer han att lämna.
Barcelona el Flaco
2009-01-17 12:26
Tompa/

Finns nog ingen klubb i världen som har skuggan av en chans att konkurrera mot Citys plånbok. Klubblojalitet kommer sättas på prov de närmaste åren. Men samtidigt tror jag inte City är ute efter Messi. Inget av det jag läst tyder på det än så länge i alla fall.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-17 12:25
Valdebebas

Lär inte ske så länge G2S har den där äckliga agenten.
Barcelona Rambla
2009-01-17 12:21
Ämne: Rambla

Det må ske....
Det tror inte jag heller men tar ändå ingenting för givet.

En president i Barcelona får sitta max 2 x 4år.
Annons: