/spanien/barcelona/forum/19874.aspx/spanien/barcelona/forum/19874.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villarreal Grande Messi!
2009-01-02 14:55
Ghazza , Rambla //

Är jag ute och cyklar nu, men är inte Luis Garcia i Atletico Madrid också katalan? Hmm, rätta mig om jag har fel.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-02 14:54
Ämne: Kalleanka gjorde en ....
Om du syftade tillbaka på mitt inlägg så observerade jag bara att han var från Katalonien, inte att han var någon supertalang.

Sedan tror jag inte alla maränger säger så, även om många nog tycker att han gjort anspråk på fortsatt a-lagsspel de gånger han fått chansen, med all rätt.
Barcelona Blaugrana93
2009-01-02 14:54
Jag tvivlar på att Iniesta har spelat för Katalonien. Det skulle vara precis som om Messi hade varit med där. De kom väl ungefär samtidigt till La Masia, rätta mig om jag har fel.
Barcelona Rambla
2009-01-02 14:45
Ämne: Ghazza

Såg att du....
Även Codina.
MagicaJuve
2009-01-02 14:40
Tuttosport är den sista tidningen man kan lita på.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-02 14:35
Kalleanka gjorde en bra match, mot Barca. Nu tror alla maränger att han är en supertalang. Han kommer aldrig ta en plats i A-laget.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-02 14:20
Ghazza

Såg att du uppmärksammade att Iniesta är född i Albacete. Reina är inte han heller född i Katalonien, utan i Madrid. Har dessa två representerat Katalonien?

Edit// Även Palanca är ju katalan.
Barcelona Pep.G
2009-01-02 14:01
Rambla

"Alla vet att det krävs det dubbla för att ens kunna få lov att snacka med Messi."

Haha måste hålla med där ;)
Barcelona Pep.G
2009-01-02 13:59
Det är verkligen synd att en kille med framtiden framför sig som Giovanni lämnar Barca för pengar.
Barcelona Rambla
2009-01-02 13:59
Ämne: Rambla tog upp det f....
Löjlig rapport det där. Bara för att Agnelli blev tillfrågad vilka spelare han skulle vilja värva till Juventus. Först ville han inte nämna några namn men till slut så gav han ett, Messi. Det var hans drömvärvning. I från det hittar nu media på att Juventus ska försöka värva Messi för €75m. Helt taget ur luften. Alla vet att det krävs det dubbla för att ens kunna få lov att snacka med Messi. Troligtvis hade de fått ett rungande nej från Messi ändå.
Barcelona Ciao-V
2009-01-02 13:47
Rambla tog upp det förut men man undrar vad italienska skvaller tidningen Tuttosport håller på med?

De påstår att Juventus vill ha Messi för €75m.

Ja, drömmar kan man ju ha... Men det får stanna där.
Barcelona BlueRed.
2009-01-02 13:44
FCB_armin

Likaså med Figo´s övergång...
Delarocha RIP Puerta
2009-01-02 13:44
Saviola gjorde ju det. Han var väl vad man trodde en riktig Barcelona kille. Visst är det högst oväntat men omöjligt skulle jag inte vilja påstå att det är. Hade dock inte gjort mig speciellt mycket.
Barcelona FCB_armin
2009-01-02 13:40
Criff

Tror inte att Giovani går till marängerna. Det vore omöjligt, händer bara sånt i spel.
Barcelona Criff
2009-01-02 13:19
Vänta bara grabbar, när det står "Dos Santos klar för Real Madrid" så kommer ni inte vilja ha hem honom längre :P
Barcelona Joanilson
2009-01-02 13:14
det ser ut att vara ett riktigt bra lag. de skulle säkert slå Sverige iallafall
Barcelona Ghazza
2009-01-02 13:00
Ämne: Ämne: Rambla,....
Hehe självklart krävs kontinuitet och det är inget man får efter en natt. Kvallitén finns dock där och det skulle vara intressant att se.

Hm, ang Iniesta kollade jag bara lite snabbt på wikipedia. En spelad match 2003 om jag inte såg fel. Kan ju dock vara fel.
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:56
Ämne: Rambla,

Mums.. Fr....
Nja, det ska nog mycket till du. De spelar en match om året. Det behövs väldigt mycket mer kontinuitet och framför allt en bra coach att leda laget också. Cruyff kanske? ;)

Hm, har verkligen Iniesta spelat för Katalonien?
Barcelona Ciao-V
2009-01-02 12:56
Ämne: Ciao-V

Jag har fö....
Förra året, är det nog det du tänker på.
Men en darrig spel, det gjorde väl alla då.
I år har han varit bra när han har fått förtroende.
Barcelona Ghazza
2009-01-02 12:54
Rambla,

Mums.. Frågan är om inte Katalonien mycket väl skulle ha kunnat vinna någon stor turnering...
Barcelona Saman.
2009-01-02 12:52
Ciao-V

Jag har för mig att han gjorde en väldigt darrig insats i cupen eller något förra året?
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:51
Gazza:

Lägg till Damia i Betis, Navarro i Sevilla, Jarque i Espanyol till försvaret.
Barcelona Ciao-V
2009-01-02 12:51
Pinto har stått i mål ett antal matcher, två tror jag. Han har hållit nollan. Blev faktiskt imponerat av honom. Har gjorde ett antal bra räddningar. Dessuttum verkar han vara en väldig bra kille som håller stämningen uppe i omklädningsrummet trots att han inte har fått så mycket speltid.
Barcelona Ghazza
2009-01-02 12:48
Satt och tänkte lite landslag och då dök Katalonien upp. Nu i sillyseason tider kan man faktiskt snacka annat än värvningar :) Om nu Katalonien hade fått spela officiellt hade de haft ett äckligt bra landslag, eller vad sägs som detta:

Valdés/Reina

?--Puyol--?--Capdevilla

Fabregas--Busquets--Xavi--Iniesta*

Sergio García--Raúl Tamudo

Frågetecken då jag är osäker på vilka spelare som skulle ta dessa platser, fyll gärna på! Jag rekomenderar någon av dessa försvare: Piqué- Barcelona, Lopo- La coruna, Belenguer- Getafe, David García- Espanyol.

Annars finns dessa avbytare att tillgå: Bojan, Verdu, Crosas, "Coro" Corominas, OSV...

* Iniesta är iofs född i Albacete, men han flyttade till barcelona i tidig ålder och har gjort en landskamp för katalonien, så jag antar att man kan ta med han.
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:48
Ämne: Jorquera är väl reda....
Nej det är han inte. De köpte Aoute från Deportivo. Ja, om det nu är helt klart är jag osäker på.

Pep vill inte släppa någon målvakt under pågående säsong. Han vill ha 3 målvakter just för konkurrenssituationen. Fast alla vet ju att ingen av de två andra petar Valdés, men Pep vill nog ha tre målvakter som tränar tillsammans osv. Propsar dock Jorquera på att få lämna redan i januari är det nog ingen i klubben som ställer sig i vägen.
Barcelona Mojito
2009-01-02 12:44
Jorquera är väl redan såld, eller? Mallorca?
Barcelona Mojito
Rambla

En rolig teori ang Henry´s fysik;

Hans fru misshandlar inte honom nu när skilsmässan är över, därav de mindre skadorna, haha.
Barcelona Ciao-V
Ämne: Alltså det kan bli v....Jag vill inte se Jorquera i mål, den nollan.
Hellre Pinto om nu Valdes skulle bänkas i någon match.

Jag skulle också vilja se Bojan i anfallet imorgon.
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:42
Det är roligt att läsa alla rykten dessa dagar. Agnelli-familjen som styr Juventus drömmer om Messi och nu "hotar" Man City med att komma med ett bud på 60m för Samu.

Förresten, har inte Henry varit ovanligt lite skadad så här långt in på säsongen? Hm, har han ens varit skadad överhuvudtaget? Han sista säsong i Arsenal var ju en evig lång skadeföljetong och han fick tom avbryta säsongen under våren. Vad har hänt? Hans fysisk tycks vara mycket bättre denna säsong. Väldigt glädjande.
Barcelona Saman.
2009-01-02 12:39
petersays

Eto'o var väl tillbaka tidigare än väntat? Har för mig att han kom tillbaka den 29e? Undrar om han startar då?
Annons: