/spanien/barcelona/forum/1986.aspx/spanien/barcelona/forum/1986.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Awymard
2015-09-03 21:58
Varför skulle Balotelli säga något sånt, betyder detta att han kommer till Barca i januari? Varför köpa en anfallare i januari när man har goda ersättare som Munir och Sandro?
Barcelona Neymar N11
2015-09-03 19:47
Gabriel Detta är bland det bästa Balotelli har någonsin sagt :))
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-09-03 19:38
Vet inte om det har postats här innan men en fin liten dokumentär som visar Thiagos resa tillbaka från knäskadan. Även ett gästspel från Rafinha.
Barcelona Barc6
2015-09-03 19:15
Junta Dimision. Fantastiskt gjort utav Bayern. Det har även varit flera andra tyska klubbar som varit delaktigt i ett flyktingsprojekt. Och nu skrivs det att även Celtic varit delaktig, där en Legend match kommer anordnas och pengarna som samlas in kommer då gå åt flyktingar. Kul att även Norrköping ger sitt stöd. Nu får vi hoppas att ännu flera engagerar sig i detta flyktingsstöd. Fotboll är mer än bara ett sport. Otroligt kul att läsa om dessa nyheter.
Barcelona Gabriel
2015-09-03 19:03
Haha lägg av, har Balo verkligen sagt så? Dör av garv nu om det stämmer!
Barcelona Neymar N11
2015-09-03 18:20
@messi10stats: "Barcelona is the only club to have two Stadiums, Camp Nou for matches and Bernabeu for Training. "Mario Balotelli"
Barcelona Heisenberg
2015-09-03 17:55
Läste artikeln om Oscar Lewicki i aftonbladet där det bland annat stod att han var nykterist. Det slog mig då att det knappast var första gången jag hörde det från en svensk atlet. Det känns överlag som att det blivit väldigt vanligt. Är det någon som vet hur det ser ut med den saken runt medelhavsländerna? De har ju en annan (och betydligt bättre) vinkultur än oss i norra europa och jag kan inte erinra mig om att jag hört att någon i våra led åtminstone är nykterist.
Barcelona the cameroonians
2015-09-03 17:54
Blaugrana91

Ja, det där med turiststämpeln faller ju på sin egen logik eftersom vi konstaterat att Barcelona har grymma fans på bortamatcher - och då är ju alla där turister ;-)
Barcelona Barc6
2015-09-03 17:54
@the cameroonians:

För att nämna Ajax bara kan det också vara så att Ajax har själv en ungomdsakademi som är en av världens bästa!. Detta får ju då konsekvenserna att lag som då Ajax inte är så förtjusta i att låna in spelare ifrån andra akademier då man hellre ser sina egna ungdomar få den tid och utveckling i A-laget.
Barcelona Blaugrana91
2015-09-03 17:52
Jag förstår vad ni menar angående turistdebatten, men jag ville bara påpeka att vi alla som reser till Barca för att kolla fotboll är turister, att sen finns folk som är där "bara för att " är ju givetvis tråkigt för själva stämningen. Jag var ju och såg Gamper matchen och då måste jag säga att det var ganska bra stämning ändå.
Barcelona Barc6
2015-09-03 17:51
@the cameroonians:
Va bra, för jag beundrar verkligen arbetet och tiden du lägger ner för medlemmarna på forumet!
2015-09-03 17:49
@Barc6:

Lugnt, ska nog kunna somna även ikväll :-)
2015-09-03 17:43
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Därför att ledningens rent ekonomiskt tjänar på att sälja dem i stället.
Skulle de blomma ut kan de sedan köpa tillbaka dem och föra upp dem på balansräkningen som tillgångar, vilket de inte kan om de är egna produkter (eftersom de då inte har något reellt värde).

Tyvärr har klubbarna i de ligorna inte €10 miljoner att punga ut för att få loss t ex Adama som dock skulle haft bättre möjlighet att utvecklas i Ajax än i Aston Villa.
Barcelona Barc6
2015-09-03 17:39
the cameroonians.

jag behövde själv ingen wikipedia, tänkte mer på dig. Men om jag visste att det skulle träffa dig så hårt skulle jag inte nämnt nåt från början.

Barcelona Mdawg
2015-09-03 17:38
Fin läsning och trevliga gifs med Messi-magi i jakten på trippeln. En liten påminnelse om hur lyckligt lottade vi faktiskt är.
2015-09-03 17:36
Boixos nois finns redan inne på arenan, den sittande ledningen har ju undertecknat dokument som ger dem tillträde till arenan (om än i icke-organiserad form) och det har också kommit fram info om att ledningen försett dem med biljetter till bortamatcher.

Barc6

wow - var du tvungen att köra en wikipedia bara för den sakens skull? omg
Barcelona Barc6
2015-09-03 17:27
@the cameroonians:
Om man nu ska vara RIKTIGT petig och tar ordet "Turism" ur sin rätta mening så innebär det att turism är "människors aktiviteter när de reser till och vistas på platser utanför sin folkbokföringsadress" (från wikipedia), Detta innebär då att även om du är där bara för att kolla på en match som en Cule är du på liknande sätt en turist.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-03 17:24
Koeman92 Word! Piqué sa ju stolt under trippel-firandet på Camp Nou att fansen krossa juve-fansen. Tror spelarna skulle älska att ha en grym stämning på Camp Nou o höra Barca-ramsor konstant inte bara kyrkogårds tystnad sen lite "Barca" var 15e minut.
Barcelona Junta Dimision
2015-09-03 17:21
"Bayern will provide €1m for refugee projects. At the next home game, players will enter with a German child and refugee child in each hand."

Hatten av Bayern München, världens mest välskötta klubb.
Barcelona koeman92
2015-09-03 16:57
Om jag ska vara ärlig så tycker jag faktiskt att man för läktarkulturen ändå bör ge Boixos Nois en chans. Och då är jag som Socialdemokrat starkt emot all form av fascism. Dock ska man ha i åtanke att det enbart är några medlemmar i Boixos Nois som gjort sig skyldiga för våld och fascistiska handlngar och inte hela gruppen Boixos Nois, som faktiskt även består av herersfulla culés som bara vill hålla på laget. För att förstärka detta argument ytterligare, så kan jag hänvisa till CL finalen nu senast i Berlin. Där var det en hel del Boixos Nois medlemmar som närvarade, och vi såg då alla hur vi käkade upp Juve fansen, som är några av de mest hängivna och fanatiska supportrarna i Italien.

Vi ska så klart absolut inte släppa in de medlemmar som tidigare gjort sig skyldiga till eller är misstänkta för våldsamma och/eller fascistiska altiviteter, men jag anser ändå att detta, i samband med en sänkning av biljettpriser faktiskt kan komma att gynna läktarkulturen, om än marginellt. Camp Nou ska vara ett brinnande helvete (inte bokstavligen), och inte bara en puttrande kastrull, även i matcher där vi möter 'mindre' lag.
2015-09-03 16:53
Kröjf

Haha, så sant som det var sagt!
Barcelona Kröjf
2015-09-03 16:42
the cameroonians

Snacka om synkronisering! Två själar samma tanke minsann.
Barcelona Kröjf
2015-09-03 16:33
Grattis Blaugrana91!

Ditt inlägg om "turistens klagan" tycks verkligen uppskattas och så långt är jag en av alla dom som givit dig mitt gillande. Men skämt å sido så är det väl ändå en himmelsvid skillnad mellan, tja låt oss säga en culé som the cameroonians på Camp Nou och en busslast turister som bara ser ett besök på den väldiga stadion under match, som ett av många "måsten" under sin vistelse i Barcelona?
2015-09-03 16:32
Blaugrana91

Du har delvis rätt, men om jag som medlem åker och ser mitt lag spela är jag inte i det avseende en turist. Huvudanledningen att åka till Barcelona är fotbollen.

Är jag däremot en norrman, som är i staden av andra huvudorsaker än som culé, och passar på att se en match - ja då är jag sannerligen "bara" en turist.

Det finns mycket som klubben skulle kunna göra för att förbättra läktarkulturen, bland annat att tillägna vissa sektioner åt de fans som vill sjunga och supporta.
Detta har varit uppe som förslag "grada d´animacio" men lagts på is av den sittande ledningen även om de säger att de "jobbar på att hitta en lösning". Det lär ju inte bli bättre med Espai Barca där det i stället kommer vara fokus på att införa fler VIP-läktare.
Barcelona Blaugrana91
2015-09-03 14:04
Tycker det är lite komiskt när folk klagar på publiken på Camp Nou och refererar till turister, när ni själva är på Camp Nou är ni väl också turister eller? Haha bara en tanke som slog mig.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-03 12:50
@neymar JR:

Man kan tycka att det är lite tråkigt att Barca- ledningen inte lånar ut spelare till holländska ligan. Tänker på Adama, Samper, Deolafue (hans namn är så jobbig att stava) o.s.v.

Där kan de utveckla sin teknik och spelsinne ännu mera. Väldigt rolig liga.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-03 12:43
@Yaya24:

Det har du säkert gjort. Jag pratar om föra säsongen min vän.

Tydligen menar du allvar med din inlägg.
"Bravo är medelmåtta, han får knappt några skott på sig i ligan då vi oftast dominerar matcherna där".

Jag vet inte vad jag ska säga så jag slutar där.
Barcelona Kröjf
2015-09-03 12:37
Hellre tysta, intresserade och initierade supporters som suckar av vällust över en uppoffrande djupledslöpning eller en suverän bollerövring, än sjukligt självupptagna gaphalsar till fans som är fullt upptagna med sina egotrippade "selfies".
Barcelona Yaya24
2015-09-03 12:30
Kan garantera att jag sett fler barca matcher än du någonsin kommer göra
Barcelona neymar JR
2015-09-03 12:20
Vill MATS lämna pga utebliven speltid så får han lämna då är han inte gjord för barcelona. Om hans psyke inte håller för att konkurrera med bravo så kommer det inte hålla när motvinden drar in Det är synd att konkurrens gynnar honom som den gör med bravo. För MATS sitter allt i huvudet, det är psyket som inte håller. Han fick sig en rejäl törn på självförtroendet mot sevilla
Annons: