/spanien/barcelona/forum/19854.aspx/spanien/barcelona/forum/19854.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-12 19:13
Casillas är utan tvekan världens bästa målvakt.

Men kom inte Casillas 4a eller 5a ?..
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-12 19:12
Någon mer än jag som tror att Madrid kommer försöka skada Messi ?

Barcelona Okkapokka.
2008-12-12 19:10
Jag tar också Shis parti i det här. Casillas var nog den som skulle fått guldbollen, sen är han inte ens med på den här listan.

Barcelona el Flaco
2008-12-12 19:05
Ämne: Canaletes

Att Kak....
För en gång skull håller jag med Shi. Att Kaká finns på listan istället för t.ex. Casillas är en gåta. Jag visste inte ens att Kaká hade spelat fotboll detta året.
Real Madrid Shi
2008-12-12 19:02
Canaletes

Att Kaká är med och Casillas lyser med sin frånvaro säger mer om den listans trovärdighet än om Real spelarnas frånvaro.
Barcelona marcus
2008-12-12 19:01
Sersari

jag befinner mig i Barcelona i talande stund och har också köpt min tröja precis. Nej. det finns inget Més märke. Detta finns endast på träningskläderna. Våra tröjor är lika snygga som vanligt!
Barcelona J.Gamper
2008-12-12 19:00
Jay-Z

Aletico Madrid var de ända laget som inte "Överskattade" Barca... Vad hände med de?

Canaletes
2008-12-12 18:58
Vi har 2 styckna spelare på top5 listan på FIFA World Player. Messi y Xavi!! Madrid har 0!!

Listan är: Messi, Ronaldo, Xavi, Torres och Kaká.
Barcelona Tompa
2008-12-12 18:57
Jay-z:
När du skriver att det här laget är överskattat låter du som en supporter från någon annan klubb...
Barcelona Rambla
2008-12-12 18:54
Jay-z:

Du resonerar så konstigt att man inte blir klok på dig. Varför tror du att andra lag har respekt och att Barça skulle vara "överskattade" som du påstår? Har du ens följt matcherna under hösten? Tror du inte motståndarna med egna ögon har sett hur Barça demolerat nästan allt motstånd på Camp Nou? Varför ställer så gott alla lag hela tiden försöker ha 10 spelare bakom bollen när de ligger och avvaktar och drar sig tillbaka på egen planhalva? De är rädda och har respekt för vad som annars kan ske.

Sen att du är grinig på att Guddy får spela och inte Hleb, som verkar vara en favorit hos dig, känns lite barnsligt. Du tycks inte förstå att Guddy och Hleb enligt Pep, och hur denne vill att laget ska spela, har helt skilda arbetsuppgifter på plan. Det samma gäller Yaya och Keita. Keita är ingen pivote, Pep vill inte ha honom som pivote och det har aldrig ens varit Peps tanke. Keita är en tvåvägsspelare som ska löpa från box till box. Pep har sagt att han tom fick säga åt Keita att inte springa så mycket, att han löpte för mycket och utan att tänka sig för.

De som är tänkta att spela pivotes är Yaya och Busquets, även om Sergi ibland får ta Guddys och Keitas roll brevid Xavi.
Barcelona BeautifulBarca
2008-12-12 18:50
Jag gillar det här uttrycket starkt:
"Lionel Messi and Xavi will be the chief tormentors for Barcelona. One is akin a rampaging pitbull, the other like a silent assassin. On their day, they are individually impossible to stop. Put them together and you have a twin-terror that will destroy everything in their path. "

Saxat från goal, KS Leong
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-12 18:50
Det där målet chockade iaf mig.

Och andra målet ska vi inte tala om. 6 spelare runt 3 Barcelonaspelare. Utan kreativitet och rörelse så hade vi inte klarat av att göra mål.
Barcelona Jay-z
2008-12-12 18:49
BlueRed //

Jag vet inte men de känns som de här laget inte hade kunna vinna om de inte va så överskattade i nästan alla matcher. Alltså jag tror att de här laget hade haft svårt att vinna La liga 04-05 eller 05-06 eftersom vi inte va överskattade då.

Hur som hällst de kan både vara negativt och positivt. men säger abra min synpunkt och de jag är orolig över inför mötet.

Men kan du svara på hur Pep tänke när de gäller helb. Guddy har fått sin chans visst han har blivit bättre men hans chans har gått. Helb kommer från Pl som en utav de bästa mittfältarna. Sen får han inte äns fötroende och de värsta utav allt GUDDY går före han. De såna här matcher man vill visa upp sig ge pojken en halvlek.
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-12 18:48
Håll i hatten, han kommer med all säkerhet att sitta på bänken.
Barcelona Messidinho_10
2008-12-12 18:47
Är det sant att Iniesta kan lira imorgon?? Vilken chock !!!
Barcelona BlueRed.
2008-12-12 18:42
Så skönt att Iniesta är på g. Saknat honom riktigt mycket!
Barcelona Jay-z
2008-12-12 18:37
Rambla // När jag säger guld åren så mena jag 04-05 och 05-06.Tycker även att vi va väldigt heta under 03-04 nte det bästa spelarna men jävligt kreativa. Rörliga spel bollen gick som på räls. Nu så går den också på räls fast i saktare tempo och jag kan läsa en passning långt innan ex xavi eller yaya lägger den. Så var de inte under guld åren man blev helt paff utav kreativteten man visste aldrig va som skulle hända. Alltså ligan va svårare då eftersom lagen överskatta oss inte som de gör nu. fast de kan vara både positivt och negativt dock. men jag ser de til en positiv fördel just nu kolla bara på Valencia matchen. De gav upp innan matchen va igång.

Jag hoppas jag har fel men de så jag känner.
Barcelona BlueRed.
2008-12-12 18:36
Jay-Z

Håller inte med dig om de flesta punkterna du drar upp. Skillnaden denna säsong är just att fler djupleds löpningar har börjar komma från i stort sett alla håll. Xavi är bland annat den som tar för sig mycket mer nu samt Keita som löper riktigt fint.
När det gäller kreativitet från mittfältet så tycker jag personligen att det ser ruggigt bra ut. Touré som lägger passningar man inte trodde han kunde, Xavi sköter sin nya roll galant och "Iceman" har vaknat upp och är pigg. Vi får också se ett Barca som är farliga i varje fasta situation.

Anledningen till att Touré har den defensiva rollen i mittfältet är väll förmodligen för att han har bättre defensiva kvalitéer än Keita.
Han har dessutom varit hur stabil som helst denna säsong och även visat att han passar utmärkt in i Barcas anfallsspel.

Barcelona Sersari
2008-12-12 18:36
Hur kommer tröjorna se ut nu, kommer dom ha MÈS märket på tröjorna från och med nu? Polaren var på Camp Nou idag och i FCB shopen, köpte hemmatröjan med Messis namn på till mig, tror ni MÈS märket finns på tröjorna som säljs nu eller?
Barcelona J.Gamper
2008-12-12 18:33
Jay-Z

Damn hur resonerar du kring detta? Barca dåliga på att såga upp ett försvar... har du inte följt Barca den här säsongen eller? =P Däremot var det en perfekt beskrivning på hur Barca var förra säsongen.
Barcelona Rambla
2008-12-12 18:29
Självklart kan vi förlora i morgon, tror man något annat så är man naiv. Vi kan förlora även som vi så spelar bländande fotboll. Det går aldrig att förutse vad som sker under en match, speciellt inte ett el clásico.

Om ni minns matchen mot Getafe, så spelade vi bra och det utan Messi, trots det så hade laget svårt att få till avsluten och de fick nöja sig med oavgjort.
Barcelona 2HeadsOnEagle
Sersari

Mycket bra att Iniesta är med i truppen.
Helt klart en av Barcas viktigaste spelare.
Barcelona Tompa
Rambla:
"Det verkar som om du somnat vid teven under Rijkaards två sista säsonger och precis vaknat och trott att du är kvar under den tiden."

Bra skrivit, instämmer till 100 %
Barcelona Tompa
2008-12-12 18:27
Jay-z:
Jag läste ditt inlägg angående dina funderingar kring att det kanske inte slutar så lyckligt i morgon.

El Clasicó är verkligen inte som andra ligamatcher, de är så oerhört mycket större och mer prestigeladdade, man ska verkligen inte stirra sig blind på formkurvan, så långt håller jag med dig. Vi kan ALDRIG underskatta marängerna, hur taskig form de än har.

Men angående Barcas "oförmåga" att såga upp försvar så håller jag inte med dig. Jag tycker faktiskt vi har lättare för att göra mål nu än på väldigt, väldigt länge. 44 mål på 14 matcher är ett grymt snitt som vi aldrig hade ens under Ronaldinhos glansdagar. Och Etóo har betydligt större utdelning nu vad gäller mål/skott på mål.

Jag kan naturligtvis inte utesluta att Real lyckas låsa matchen men det känns inte sannolikt tycker jag. El Clasicó visst men vi snackar här om ett lag som i genomsnitt släpper in 1,7 mål/match i ligan, extremt mycket för ett topplag. Att detta darriga försvar skulle klara av att täppa till på Camp Nou känns osannolikt. Hade vi mött ett italienskt defensivgäng hade jag däremot varit mer osäker på målfabrikationen.
Barcelona Sersari
2008-12-12 18:23
Andrés Iniesta är uttagen i Pep's trupp mot Real Madrid efter att ha tränat med laget under veckan och idag förmiddag! Härligt att vampyren är tillbaks!
Barcelona Smacked
2008-12-12 18:21
Hoppas på två tidiga mål från blaugrana! Fan jag vill ta ett sömnpiller och vakna upp 21.50 imorgon:D
Barcelona Rambla
2008-12-12 18:19
Jay-Z:

Helt ärligt, du är faktiskt totalt värdelös på att analysera ett fotbollslag och hur de spelar. Allt det där du just skrev är totalt och fullständigt helt fel. Barcelona idag är allt annat än orörliga och att de inte skulle vara kapabla att lirka upp ett försvar är en stor lögn.

Det verkar som om du somnat vid teven under Rijkaards två sista säsonger och precis vaknat och trott att du är kvar under den tiden.
Barcelona Barçelona
2008-12-12 18:18
Om Barça gör två snabba mål så vinner dom,men om madrid gör en tidigt mål då bli det svårt.FORÇA BARÇA!
Spinbad
2008-12-12 18:17
Jay-z:
Vad menar du med "guld åren"? Barca har vunnit en hel del genom åren.

Om jag jämför det här laget med laget från 2005/2006 så går det inte att bedöma så här tidigt. Spontant tycker jag att fotbollen som presterats i år är minst lika bra som under den säsongen. Dock handlar det om att vinna titlar och det kommer vi först se i maj om det här laget klarar av. Men som det ser ut just nu tvivlar jag inte det minsta på Pep och laget.
Barcelona Sersari
2008-12-12 18:13
Andrés Iniesta är uttagen i Pep's trupp mot Real Madrid efter att ha tränat med laget under veckan och idag förmiddag! Härligt att vampyren är tillbaks!
Annons: