/spanien/barcelona/forum/1985.aspx/spanien/barcelona/forum/1985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flavía
2015-09-10 16:11
Sergi Roberto, who trained with the rest of the team today, wants to play on Saturday against Atlético Madrid [sport]

Barcelona Barcaholic
Enkos Det är bara Europa spel så som CL/EL som räknas. Det är baserat på antal poäng du tagit per säsong, inte antal titlar. Madrid har alltid kommit till Semi senaste åren och oftast vunnit dom "onödiga" gruppspels matcherna. Exempel är säsongen 2013/2014 då dom vann CL och vi kom bara till kvarten och vann ingen utav mötena mot Atletico så bara där stack dom mycket ifrån oss. Det är enkelt att räkna ut, men det är fortfarande bara statistik.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
@enkos:

Hur? Det handlar om mattematik så klart. Du får kolla hur poängen fördelas för vinster, oavgjorde resultat i gruppspelet och slutspelet i de olika turneringarna. Har man på förhand bestämt att det ger så många poäng för dittan och dattan, så är det bara så. Sen att man kan räkna och fördela poängen efter andra premisser är en annan sak.
Barcelona Kröjf
2015-09-10 16:07
Om jag varit personlig rådgivare till Piqué inför dagen presskonferens, hade jag nog frågat honom följande: Du spelar normalt sett på vår hemmaplan var och varannan vecka över två tredjedelar av året, hur många landskamper blir det i Madrid under en säsong? Piqué som är intelligent inser genast att de senare är försvinnande få vid en jämförelse. Jag fortsätter sen att påpeka för honom hur impopulär han var hos de egna fansen så sent som förra hösten, p g a sitt agerande såväl på som utanför planen. Vidare påminner jag honom att han precis som Cesc Fabregas valde att spela i England som ung, istället för att slåss för en plats i sin moderklubb (en "black" om foten för en person som aspirerar på en plats i folkets hjärtan som sann baracaikon). Jag säger sen till honom att nu har du din gyllene chans att bli hyllad som kung på Camp Nou vecka ut och vecka in. Ja kanske till och med bli lika populär och folkkär som självaste Carles Puyol bland barcasupportrarna i allmänhet och katalanska culés i synnerhet. Tro inte för ett ögonblick att fientliga "madristas" eller spanjorer i stort inklusive pressfolk, kommer att ta dig till sina hjärtan om du viker ned dig idag och ber om ursäkt för vad du "vräkt" ur dig. Risken är tvärtom att reaktionerna blir dom rakt motsatta; d v s att du stämplas som en feg mespropp som inte vågar stå upp för dina åsikter och hålla fast vid vad alla vet att du faktiskt sagt. Efter det frågar jag honom om han möjligtvis har några funderingar på att bli klubbpresident i framtiden. Piqué säger sannolikt att han inte alls är främmande för den tanken och att han gärna för familjetraditionen vidare. (farfadern var vice ordförande). Jag peppar Piqué en sista gång innan presskonferensen genom att lägga armen om hans axel och viskar i hans spetsade öra så alla härinne kan höra: Det är dags Tiden är inne för ett tal.Nu är det ditt val!!! Kungen är död. Länge leve Kungen!
Barcelona enkos
2015-09-10 16:02
Rambla

Hur kan Real vara före Barcelona om man går efter senaste 5 säsonger då Barca under tiden vunnit mycket mera
Barcelona Neymar N11
2015-09-10 15:53
Pique: "I think they whistle me because of Barça-Madrid rivalry, but I won't change. I'll always want things to go bad for Madrid." #fcblive
Barcelona Rambla~
2015-09-10 15:52
@enkos:

Allt handlar ju om hur man räknar för att komma fram till vem som ska stå överst i tabellen. Det finns säkert andra sätt där du kan få Atletico, Chelsea, Arsenal eller något annat lag där.

Går man efter Uefas rankningssystem, som kommer ifrån EL och CL-matcher som sträcker sig bakåt de 5 senaste säsongerna, ja då hamnar Real Madrid överst. Det är väl bara att gilla läget?
Flavía
2015-09-10 15:51
Jag kan varmt rekommendera artikeln som hyllar Piques agerande under presskonferansen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-09-10 15:49
Det är bara att lära sig. Barca borde blanda sig in i Madrids alla affärer, körs med enorma kampanjer mot ledningen, spelarna, tränarna osv. Det är vardagsmat för Madrid mot andra lag. Är det någon som ifrågasätter höguppsatta madridistas i FIFA? Är det någon som ifrågasätter deras affärer i diktaturer i Mellanöstern? Är det någon som ifrågasätter vf Ronaldos sponsorpengar hamnar i Valencias ägares ficka? Eller gäller sånt bara Barca?

Madrid håller på med politik. Det är ett fascistiskt lag, det vet ju alla som har koll på historia.
Barcelona enkos
2015-09-10 15:44
På tal om ranknimg, vad är denna sida för något för den visar Barca som nr 1
Barcelona Rambla~
2015-09-10 15:43
@enkos:

Det håller jag nog med om men fan alltså, det känns ändå uppfriskande och svårt att låta bli och inte gilla hans benhårda integritet att stå på sig. Även om det kanske inte alltid är så smart eftersom det drabbar laget.
Barcelona Rambla~
2015-09-10 15:42
@DM1982:

Hans morfar som heter Bernabeu väl?
Barcelona enkos
2015-09-10 15:41
Piqué har blivit nagel i ögat på många spanjorer och många domare som kommer att behandla honom illa inte bara på läktarna utan även på plan. . Senaste röda kortet är bara början. .. Barcelona kommer också att lida för det..
Barcelona Rambla~
2015-09-10 15:41
...
Barcelona Rambla~
2015-09-10 15:40
Flavía
2015-09-10 15:31
@Barclasico:

Åtminstone fick Messi lättförtjäna pengar.
Barcelona Lion24
2015-09-10 15:28
Jag personligen är inget större fan av Piqués yttrande idag. Jag vill vara klubben som enbart bryr sig om att spela fotboll. Det finns inget tvivel på Piqués Barca hjärta och den har jag aldrig tvivlat på. Piqué har också ryckt upp sig ordentligt och för det ska han ha stor eloge. Jag tror inte att Pep hade accepterat denna presskonferens utan då var det enbart hårt arbete och fokus. Jag vill istället att det ska vara Madrid som ska vara stora i munnen och prata ut i media. Kommer ni ihåg veckan när vi manglade Madrid med 5-0? Då var våra spelare i princip helt knäpptysta medans man fick höra/läsa ett eller annat från Madrids sida.

Jag vill inte att det ska skapas rubriker inom klubben/truppen. Därför är jag också väldigt orolig över alla dessa journalister som ständigt frågar spelarna typ: ''tror du på det Simeone säger att domarna kommer skänka Madrid ligatiteln''. Det kanske är sant och det kanske sker men jag vill inte att spelarna ska tappa fokus. Det kan byggas upp en frustration, hat och misstänksamhet mot domarkåren/ligaförbundet så man tappar fokus på sin uppgift på planen. Ingen behöver säga ''nu firar vi så att Madrid ser''. Dom ser mycket väl. Dom känner det mycket väl. Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket om det spanska landslaget, även om jag vill att det ska gå bra för samtliga Barca spelare. Det viktigaste är FC Barcelona och jag är rädd att fokus läggs på saker som är oviktiga.

Angående Ramos så kan man konstatera att det kändes verkligen. Piqués uttalande tog hårt på honom. Även om det tar på han eller inte så gillar jag det inte. Jag bryr mig inte om Ramos eller Madrid. Jag vet att dom lider mycket väl efter varje titel vi vinner, ingen behöver påpeka det. Låt oss jobba hårt (!) i tysthet och få spelarna fokuserade på sina arbetsuppgifter.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-10 15:10
På tal om annat så verkar Perez vara otroligt stolt och nöjd över att man är rankade nummer 1 hos uefa. Hur fan kan man ens ta den rankingen seriös när den är baserat på ett poängsystem? Ju mer poäng du tar i gruppspelet, eller ju fler vinster du tar i utslagningsrundorna så klättrar du i rankingen. Men det är la det ända som man kan vara stolta över för det finns inte så mycket mer att titta på förutom när ens rivaler vinner alla titlar.

Verkligheten säger att Real Madrid har vunnit/nått final en gång under dom senaste 12-13 åren. Det finns oändligt många fler klubbar som har presterat bättre än Real Madrid i Cl.

1 Barcelona 4 Cl/4finaler 2006-2015
2 Bayern 1Cl/3finaler 2010-2015
3 Man United 1 Cl titel/3finaler 2008-2015
4 Chelsea 1Cl titel/2finaler 2008-2015
5 Real Madrid 1Cl titel/1final 2014-2015

Detta Perez, detta är verkligheten. Sug in det du!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-09-10 15:08
Känns tryggt att klubben inte viker sig för Madrids kampanjer. Snart kommer kampanjer mot Messi, Suarez och Neymar.

Och klubbens hållning ska vara det Pique visar upp. Det katalanska laget ber inte om ursäkt för sina rötter och historia. Pique kallar knappast till pk utan att informerat klubben vad han kommer att säga. Ta ert fascistiska lag och fascister till fans och försvinn.

Ramos den lilla råttan som bråkat med sina tränare, lagkamrater, förolämpat Atletico, Xavi och Puyol mm ska hålla sin hästkäft.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-10 15:02
Liunil Hans pappa är/var en känd advokat i Katalonien.
Barcelona DM1982
2015-09-10 14:53
[QUOTE=Liunil Masse]Rätta mig om jag har fel men Piqués pappa var väl president för Barca? Hur som helst så är Piqué den självklara presidenten för oss i framtiden, ingen tvekan. Han andas Barcelonismo, har balls och är intelligent. Framtiden är säkrad boys! Xavi tränare, Puyol assisterande och Piqué president. Vattnas i munnen för fan. [/QUOTE] Hans farfar var vicepresident.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-10 14:47
Jag vill ha Hristo Stoitjkov som Barca president det är min dröm. Den snubben vet vad han pratar om.

Komiskt att det finns folk som blir upprörda över Piques uttalanden. Om något så ger han ju bara igen efter all skit som har kommit från Real senaste åren. Hur mycket skit fick inte vi ta emot när det var hycklaren som tränade Real? Nej jag är fan stolt över Pique som försvarar våra färger mot pesten.

Man kan inte bara ha "yes man" karaktärer i laget, ibland behöver man folk som bryter mönstret och det gör både Pique och Alves.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-10 14:46
Rätta mig om jag har fel men Piqués pappa var väl president för Barca? Hur som helst så är Piqué den självklara presidenten för oss i framtiden, ingen tvekan. Han andas Barcelonismo, har balls och är intelligent. Framtiden är säkrad boys! Xavi tränare, Puyol assisterande och Piqué president. Vattnas i munnen för fan.
Barcelona Den vise mannen
2015-09-10 14:36
Pique for president!!! Tänk om Barto hade ett uns av Piques sätt att stå upp för klubben.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-10 14:29
Pique: "I wore Buffon's shirt when Madrid played against Juventus in the Champions League semi-finals last season

Pique: "Before Atletico-Madrid last season, I told Iker I wanted them to concede four. And they did. Was great fun."

Pique: "People shouldn't want me to change or to ask for forgiveness, because I won't do that. People will have to learn to deal with it."

Pique: "I think they whistle me because of Barça-Madrid rivalry, but I won't change. I'll always want things to go bad for Madrid."

Förlåt mig men tillåt mig skratta, hahahahahah. Vilken jävla kung!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-10 14:26
He added: "I think they [Spain fans] whistle me because of the Barca-Madrid rivalry, but I won't change. The rivalry is passionate and when one is doing well, the other is doing badly. So let's hope things go as badly as possible for Real Madrid. And those who don't like it will have to put up with me until I retire!"

Boooom eat me!
Barcelona Liunil Masse
2015-09-10 14:21
Ramos is Meek Mill, Piqué is Drake. Hahaha så sant.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-10 13:57
Haha vilken Kung Pique är. Madridista trodde att han skulle be om ursäkt men istället gick han all in. Briiiiiiinn madridista briiiiinn!
Barcelona >The Reporter<
2015-09-10 13:49
Såja Pique!
Barcelona Barclasico
2015-09-10 13:40
så värdelös reklam Messi deltog i.. typ, vad vill de komma fram med det?
Annons: