/spanien/barcelona/forum/19844.aspx/spanien/barcelona/forum/19844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2008-12-12 15:59
hahaha, aa han kallas Pipa i Spanien.

Det var skitroligt när RvN hande presskonferens om han sa namnet. Han ba: PI-pa. På svensk sätt :P
el capitano
2008-12-12 15:57
Pipita, det låter som en liten katt som ungarna leker med i Peru
Barcelona Messidinho_10
2008-12-12 15:56
haha vilket roligt namn.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-12-12 15:55
Pipita är Higuaín.
Barcelona Messidinho_10
2008-12-12 15:54
Vem är Pipita??
Barcelona Dinho
2008-12-12 15:52
När lottas CL?
Barcelona GLB
2008-12-12 15:50
Ämne: HAHAHAHA!!!

Såg n....
Andra Real-tränaren i rad med sympatierna på rätt ställe. Schuster är ju som bekant socio och vägrade ändra på det när han blev real-tränare.
Canaletes
2008-12-12 15:43
HAHAHAHA!!!

Såg ni TVE deportes (spanska nyheterna). Ramos erkände att han är en riktig Barcafan och att han var Kubala. Sen visade dem Puyols debut i Barca B och han gjorde mål på den matchen också! :D

el capitano
2008-12-12 15:43
Namn: Rebin.H.K » Svara inlägg » Tippar BAR-REAL 0-1
Sänt: 2008-12-12 15:26 - Ändrat 2008-12-12 15:30
På dagens presskonferens så säger Don Ramos att han överväger en 5 manna backlinje. Isf så kommer det se ut på följande sätt

Salgado--Metzelder-Ramos-Canna--Drenthe
------------------------------------
------------------Gago--------------
--------------Guti--------------
Pipita------------------Snejder-----
-------------Raul-------------------

Ska REAL parkera spelarbussen framför målet? hahaha..skulle inte förvåna mig :)
SER FRAMEMOT MATCHEN...Ojojoj..THE PAY BACK TIME!
Barcelona GLB
2008-12-12 15:40
Egentligen en diskussion för "Puerta", men med tanke på deras höga tankar för sina medmänniskor får vi väl ta det här.

Rankingen känns ju halvpartisk minst sagt och verkar mer analysera gamla meriter än dagsformen (vilket känns mer aktuellt med tanke på att matchen är imorrn). Valdes är en betydligt bättre målvakt än en trea. Visst har Casillas sprungit ifrån de senaste säsongerna, men den här säsongen är det nog jämt skägg, 4/4. Genomgående för varje lagdelsanalys är att den gode skribenten beskriver gamla meriter snarare än dagsform. Försvaret hade jag kunnat gå med på om man hade slängt om siffrorna, eller möjligen delat ut 4 till båda lagen. Att abidal är överskattat är väl ändå ett ganska litet problem jämfört med Madrids (dom har ju ingen vänsterback). Att ge madrid en femma i mittfältet känns knappast som nåt som behöver diskuteras, även om de har ett par talanger så finns det inte på världskartan att ranka de lika högt som Barcas (Xavi skulle kunna spela med Håkan Mild och Krister Nordin bakom sig, vi vinner den kampen ändå). Det enda rätt den gode Helguerra får av mig är anfallet, även om det känns som om skillnaden är större än siffrorna visar. enda anledningen att Madrid tar sig upp till en svag fyra är Higuain.

Min ranking således(med barca först):
Mål: 4/4 (med övervikt åt real)
backar: 4/3
mf: 5/3
anfall: 5/4
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-12 15:27
Det känns som att någon i Real kommer skada Messi, Har en äcklig känsla av det.
Barcelona Moe-_-
2008-12-12 15:24
Nu är pajkastningen i full gång.
Barcelona Trixter
2008-12-12 15:20
Ämne: Varför skulle ni haf....
Delarocha/

Känns lite onödigt att gå så hårt åt "Hala Madrid", med tanke på att han kommer in och är ödmjuk; erkänner att vi har bättre elva och ifrågasätter sin egen krönikörs omdöme.

Dessutom är fortfarande RM inget sopgäng; de ligger som sagt femma efter en DÅLIG säsong så här långt.

Sedan kan jag hålla med om att inte minst Guti verkligen kan ifrågasättas, men tonläget behöver kanske inte vara så barskt just i det här fallet...?
Barcelona Messidinho_10
2008-12-12 15:15
Hur ska real kunna stoppa Messi, när han har i princip gjort vad han har velat med andra lagen hittils?!?! Titta och njut.
Barcelona Rey Etoo
2008-12-12 15:12
Pressen är på real, det är de som måste vinna för att känna att de fortfarande hänger med, barca kan spela utan större press
Barcelona true_barca_fan
2008-12-12 15:10
Om vi spelar som vi har gjort mot dom andra lag så kommer vi göra madrid i små små bitar imorgon.

Låt dom där madrid ungarna säga vad dom vill.

visca el barca y visca cataluniya
Barcelona Mes Que un Club ! 3
Tjena grabbar!

Jag har en undran, Jag var på matchen mot Valencia och satt bra och nära planen och jag kan säga att HENRY spelade VÄNSTER (INTE CENTRALT) Han var lite centralt men höll mest till på vänsterkanten.
Så jag förstår inte att alla experter som säger, nu när Henry fick chansen centralt så bla bla gick de bra osv..

Han spelade vänster och gjorde det jävligt bra.

/M
Spinbad
Om inte jag minns fel så har Barcelona vunnit väldigt många matcher mot Real på Camp Nou genom åren. Att då säga att Real statistiskt har ett övertag blir märkligt eftersom urvalet är under de två senaste säsongerna där Barcelona varit rejält under isen. Om vi kollar en under en längre tidsperiod, som man bör göra, talar det för Barcelona vinst.
Barcelona Bojan*11
2008-12-12 15:07
Hej,igår när jag skulle gå och lägga mig så kom jag på en sak, vi som bor i Malmö varför kan vi inte se El Clasico tillsammans någonstans?
vi är redan 5st som ska göra det :) så kom igen några till :D .. skriv gärna på forumet så bestämmer vi oss.

BARCAAAA
Delarocha RIP Puerta
2008-12-12 15:07
Varför skulle ni haft en 4 på mittfältet när ni spelar med Guti och Gago där som majoriteten av alla på ert forum är horribla match efter match. Något annat än 2,5-3/5 kan inte ert mittfält få förtillfället.
Barcelona Braxingen
2008-12-12 15:04
Tycker Kviborg resonerar galet i Klassikern ang statistikpunkten. För att legitimera statistik som en faktor så måste man ta hänsyn till vilka förutsättningar som har rådit de tidigare gångerna. Kvar återstår på sin höjd en match (3-3-matchen med Capello) och en match kan man inte ha för att bygga statistikt underlag på.
Mao statistikfaktorn är en faktor som egentligen inte skall nämnas inför Klassikern.
Real Madrid iHala Madrid!
2008-12-12 14:56
Håller med er horribel bedömning av "IVAN HELGUERA".
Vi skulle bara haft en fyra på mittfält och ni skulle haft en fyra på backlinjen. Plus att vårat anfall hade inte alls varit lika starkt som erat med Ruud.
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2008-12-12 14:43
Måste bara säga att VS den här gången var riktigt underhållande, avslutningen är klockren!
Barcelona Rey Etoo
2008-12-12 14:41
sam//
Helt rätt
Barcelona SaM__-
2008-12-12 14:37
Förstår inte riktigt en sak. Mot Valencia pratar alla om Henrys position som central anfallare etc. Men om inte jag minns helt fel o så spelade väl ändå som vänster? eller är jag ute och cyklar nu?
Barcelona Trixter
2008-12-12 14:37
Henk Ten Cate/

OK för att vi helt klart är bättre (åtminstone sett till aktuell elva) än våra vita antagonister. Dock känns det lite hemmablint att du rankar RM som 3/5 i snitt...

Trots allt ligger de femma i Primera, med hyggligt häng på andraplatsen.

Naturligtvis är det bättre än 3/5; annars skulle de knappast vara mer än ett mittenlag i ligan och vidare i CL.

Jag känner god tillförsikt inför matchen, och ganska trygg i förvissningen om seger. Dock behöver vi väl inte sänka oss till RM-fansens nivå med uppenbart hemmablinda vinklingar?

(Om inte annat så för att vi faktiskt inte behöver det - vi KAN erkänna att Raul är en fantastisk avslutare med ett grymt facit, utan att för den skull tumma på åsikten att vårt anfall ändå är flera resor bättre...)
Barcelona Okkapokka.
2008-12-12 14:30
Härligt versus avsnitt, den andra killen småsykade Kviborg lite här och där tycker jag :D
Barcelona Cape
2008-12-12 14:30
Henk Ten Cate

Du har rätt artikeln är löjlig, och frågan är ju vem "Ivan Helguera" vill övertyga? Intressant att jämför spelare som spelar på ungefär samma positioner:

Valdes - Casillas
Valdes har imponerat på senare tid och dom som fortfarande anknippar Victor med tabbar kan inte ha sett på mycket fotboll på sistone. Casillas solklar etta i världen förra året, men formen har sviktat alldeles lagom inför El Clasico. Men trots allt allt som oftast bra i matcherna mot Barca.

Xavi - Finns ingen man kan ens jämföra med, det vore ett hån.

Messi - Finns ingen man kan ens jämföra med, det vore ett hån. Men för att ta en spelare på samma position så har ju Higauin imponerat tidigare den här säsongen. Såg loj ut när han kom tillbaka från skada men gjorde ändå ett snyggt mål mot Sevilla i helgen. Robben avstängd :D

Puyol - Raul
Spelar såklart inte på samma position men det kommer vara en match i matchen för våran kapten att hålla koll på Marängernas dito. Raul är ingen supertekniker ingen superavslutare, ja, vad är han bra på egentligen? Trots detta har han alltså gjort flest mål i Champions League och är alltid bra i El Clasico.

Ramos - Dani Alves
Ramos var duktig mot Zenit i veckan men även här har formen sviktat på en av världens bästa högerbackar. För Dani Alves är det tvärtom, totalt värdelös enligt mig i början men har på slutet börjat visa sin klass.

Gudjohnsen - Guti
Guddy var en väldigt tveksam värvning när han kom och överträffades av Saviola när Eto´o var borta på Afrikanska mästerskapen. Gjorde ändå ett antal mål men kom inte in i det. Det har han gjort nu och jag blir inte förvånad om det blir startplats imorgon för världens lyckligaste islänning.

Om Guti skulle sprungit lika mycket som han slog bort passningar, kunde man ändå säga att Reals vicekapten gjorde allt han kunde i alla fall för laget.
Deportivo Creus
2008-12-12 14:25
Ämne: FIFA:s nomineringar ....
Kaka har inte gjort någon glad sedan våren när han blev världens bästa.
Barcelona kallesiete
2008-12-12 14:24

Varför tycker Kåmark att det är synd för Henry att Eto'o antagligen hoppar in och spelar centralt nu i El Clasico? HENRY HAR SÅ GOTT SOM ALDRIG SPELAT CENTRALT I BARCELONA. Han hade inte gjort det även om Eto'o vatt borta denna matchen också.
Annons: