/spanien/barcelona/forum/19843.aspx/spanien/barcelona/forum/19843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB :)
2008-12-13 17:37
Det börjar närma sig på riktigt nu :) Har tänkt på matchen så mycket så det känns nästan som att den redan har varit på något konstigt sätt. Ska skönt nog i väg och träna nu, och när jag kommer hem är det bara 1 timma till avspark :D skönt skönt skönt.
Barcelona akiljo
2008-12-13 17:36
Hej, Jag har en stor El Clasico fest ikväll och skulle vilja visa en massa barca mål (klipp) i väntan på matchen. Är det någon som har något bra tips om vart man kan ladda ner sådant?
Barcelona Culéé
2008-12-13 17:28
el capitano

Såg du matchen mellan Sevilla - Real Madrid för något år sen, kanske de va förra säsongen minns inte.

men då sköt Keita in den i vänstra krysset på Casillas.

Så att Keita avfyrar ett skott utanför skrämmer kanske Casillas? jag vet inte.
el capitano
2008-12-13 17:26
Jag tror också att Real kommer att parkera spelarbussen framför mål men vi har Xavi och Keita med giftiga skott utanför straffområdet som kan orsaka stora problem för marängerna.
Sevilla körde ju på samma taktik med spelarbuss framför målet, vi såg ju hur det slutade =)
Real får jaga boll ikväll tills varenda maräng spyr av trötthet på planen...hehehehe =)
Barcelona Barca-nist
2008-12-13 17:21
tack palle kuling
det är inte så svårt o va dum hehe

Jag tror real kommer köra samma taktik som Fabio Capello, om ni minns . parkera bussen framför mål och kontra...
el capitano
2008-12-13 17:17
Barca-nist

ingenting är omöjligt, Messi med Eto'o kommer att ha lekstuga med Reals kassa försvar ikväll.
Barcelona Palle Kuling....
2008-12-13 17:16
Barca-nist

Hahaha! Det var det roligaste jag har läst på väldigt länge. Fy fan vad bra! ;D
Barcelona Barca-nist
2008-12-13 17:11
el capitano
jag hade gärna velat se en kopia på Romarios mål :) grymt
el capitano
2008-12-13 17:10
Barca-nist

Jag tror att redaktionen förlåter dig, det är el clásico ikväll =)
Barcelona Bojan*11
2008-12-13 17:09
Vi är FC BARCELONA den hungriga FCB. Säsongen 08/09 krossar vi vilket lag som helst, Real Madrid eeh ska vi möta de ikväll? Jaa det är vinst men frågan är hur mycke kommer vi vinna med? Vi ska spela som ett lag som vi alltid gör och vi ska spela ut de från 0 till 90e..

Kom ihåg en sak, glöm Messi ikväll..
Det är SAMUEL ETO´os kväll, jag känner det på mig !! :D
el capitano
2008-12-13 17:08
Kolla på denna videoklipp =)
*länk
Barcelona Barcalonawi
2008-12-13 17:08
Ämne: uppdaterat
10 snabb....
hahahaa Barca-nist

j*vligt roligt inlägg.. Det där man Ramos var klockrent :D

Ditt inlägg toppar ju deras s.k. krönika, men jag tycker ändå inte att vi Culés ska sjunka ner till marängernas nivå. De är dödsrädda för dagens match, ironin och deras patetiska artiklar är deras enda utväg :D
Barcelona Barca-nist
2008-12-13 17:07
el capitano
jag vill at vår redaktion ska hålla klass i sina kommentarer och artiklar , jag får väl ta skiten!
glimt i ögat:D
Barcelona hmmm...
2008-12-13 17:05
Ämne: uppdaterat
10 snabb....
du e bäst mannen. varför skickar du inte in den:D
el capitano
2008-12-13 17:03
Barca-nist

Det blev roligare med Robben och gnälltanten C Ronaldo i bilden =)

hahahaah..
el capitano
2008-12-13 17:02
13-1 kan vara hörnstatistiken i en ojämn fotbollsmatch, segersiffrorna i en elitseriematch i bandy eller ett VM-resultat i innebandy.

I det här fallet är 13-1 vad FC Barcelona gjort mot toppkonkurrenterna Sevilla, Valencia och Atletico Madrid i ligaspelet i höst.
Det är ett oerhört facit, men också ett facit som sätter press på laget. Nu, till exempel, förväntar sig de flesta att Pep Guardiolas dream­team inte bara ska besegra Real Madrid i kvällens El Clásico. Motståndaren ska dessutom förnedras.

Läs hela artikel på tipslänk* =)
Barcelona Barca-nist
2008-12-13 16:58
uppdaterat
10 snabba med Real Madrids 10:e tränare senaste 5 år

Välkommen, Juande Ramos! En ära att ha världens bästa tränare för världens bästa lag med världens bästa mittfält . Vad är dina tankar inför klassikern? 

”Får jag sparken efter den här matchen ?”

Ursäkta, förstod inte vad du sa, var vänlig upprepa? 

Förlåt , Det var min dåliga engelska . I England kunde ingen förstå mig heller.

Okej… vidare till frågan jag ställde, hur ser du på nästkommande match mot FC Barcelona?

Jag skulle bara våga säga vad jag tycker, du såg ju vad som hände med förra tränaren! Jag skulle gärna vilja likna vår kära sportchef, hans frisör måste vara stolt( fjäsk) .vinsten beror domaren , för vi kan alltid skylla på honom om vi förlorar. .

Din mustasch ? Du har ingen som förra tränaren?Hur kom vi in… never mind. Berätta om det . Du rakar din mustasch nej. Varför? 

Det finns en story bakom. När jag var ung så lekte jag med mammas mustasch och jag hatade det . . Men det räckte inte, så jag köpte en rakhyvel och började raka av mammas.... Sedan dess har jag haft svårt med det dagens håriga män.

Över till min nästa fråga. Vem anser du vara din nyckelspelare i laget och i matchen mot Barcelona? 

Jag har flera duktiga spelare som kan vara nycklarna mot Barcelona. Tex Guti. Vi har länge suttit och utvecklat en speciell tandställning som gör att Guti inte liknar en häst, vilket betyder i princip som travkamp. Därför kommer Barca spelarna inte klaga om det är en häst eller människa. Sedan har jag Ramos som jobbat på att domaren ska ge honom en annan färg på kortet för det är slut på de.Till slut har jag Peppe, han är extrem hård i närkamper men kan filma så att hollywoods bästa agenter kan dyka upp efter matchen

Vi tar lite kortare frågor nu, Juande Ramos. Nämn den person som betytt mest för dig i ditt liv? 

Min mamma!

Din favoritsponsor? 

Gilette. The best my mam can get!

Favoritlag? 

Måste jag gå in på?

Favorit skönhetsklinik? 
Fråga david beckham  

vad tycker du om Messi?
Vi har en falsk kopia Robben

Favoritspelare? 

Robinho Vilken lirare! Lojal och trofast.
Vad tycker du om C. Ronaldo?
Fråga C.ronaldo, det var han som hade en triangel drama med Calderon och sir Ferguson  

Jag tackar Juande Ramos för pratstunden. Lycka till i mötet lagen emellan! 

Han tackar så vänligt.

Okej. På återseende…
Zaragoza Nina (Red.)
2008-12-13 16:47
Ghazza!

Mycket bra krönika du skrivit!

(Har han glömt mig tro?)
Celta Vigo CFC-God
2008-12-13 16:47
Spinbad,

Så det handlar om simpla provokationer? Onödigt var ordet.
Barcelona Walsing22
2008-12-13 16:45
Ghazza

Jag måste säga att krönikan du skrev var riktigt bra. Du skriver väldigt bra, hoppas vi får se mer av det i framtiden.. =)

Denis_1
Den diskussionen har vi redan haft idag, drar vi inte upp igen tycker jag :P
Barcelona Lionel_
2008-12-13 16:40
Angående Realreds inför-rapport så tycker jag att deras andra hemmaplan är en ganska kass sådan. Jag menar, två vinster på 24 år....
Spanien JuanJimenez(Milanista)
2008-12-13 16:40
"10 snabba med Pep Guardiola" var såååå misslyckad! Den sög manligt könsorgan.

Han som skrev den misslyckades totalt med att vara rolig. Hoppas ni vinner mot de fula m********a.

Lycka till.
Barcelona BlueRed.
2008-12-13 16:38
Ghazza

Briljant är ordet. Din krönika var underbar!
el capitano
2008-12-13 16:38
Barca-nist

hehe..absolut :)

Visca el Barca
Barcelona Barca-nist
2008-12-13 16:37
el capitano
tack man får va på sin vakt vet du :D
Barcelona denis_1
2008-12-13 16:36
Vaaa vart är keita han e bättre än gudjohnsen.
el capitano
2008-12-13 16:34
Ghazza

Du är 18 år men skriver fan bättre än Leif GW Persson =)
Fortsätt med dina intressanta och fanatiska skrivande här.

Barca-nists 10 snabba om reals tränarna de senaste 5 åren är så jävla skön =)
hahaha..
Det känns skönt, vi har smarta och duktiga culés som kan formulera och skriva intressanta artiklar här om man jämför med vissa andra "forum"/Red.

Barcelona Pep.G
Ghazza

En underbar Krönika !

Jag skiter FULLSTÄNDIGT i det här billiga citatet om "att bollen är rund och att allting kan hända". Bolljäveln är fan fyrkantig nu på Lördag !. Jag vill att Messi ska sparka iväg Real Madrid. Sparka iväg dem till en 7:e plats i ligan*. Jag vill att Messi ska göra så att Salgado aldrig spelar fotboll mer. Att Henry löper förbi "supervärningen" Metzelder tills han sträcker sig. Jag vill att Etoó ska göra så att Casillas aldrig vågar stå i mål mer. Jag vill att Puyol klipper till Raul så att han aldrig mer vågar ta på sig en vit tröja. Fy Faan vad jag längtar !

* Vinner Atletico och Deportivo nu på helgen och Real Madrid förlorar, så hamnar dem på en 7:e plats !
Barcelona Barcalonawi
Grym krönika Ghazza!

Herregud.. även våra Gäst-krönikor är 1000 ggr bättre än redaktionens på puertan.

Var är de som hade sagt förut att Kviborg är en underskattad expert? Den pajasen har tippat 0-1 till Real Madrid ikväll. I dina vildaste drömmer säger jag bara till honom.
Fortsätt att göra bort dig din s.k expert. För ikväll kommer det att regna mål. Ikväll kommer ni bli av med hedern och 3 poäng din avundsjuka j*v*l.
Barcelona VizzlA
utdrag från länktips:
Snälle farbror franco;)

"After the War, Franco banned the Catalan language and flag. Football clubs were
prohibited from using non-Spanish names. These measures led to the club having its name changed to Club de Fútbol Barcelona (from FC Barcelona to CF Barcelona) The Catalan flag was removed from the club's shield"
Annons: