/spanien/barcelona/forum/19842.aspx/spanien/barcelona/forum/19842.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smacked
2008-12-12 18:21
Hoppas på två tidiga mål från blaugrana! Fan jag vill ta ett sömnpiller och vakna upp 21.50 imorgon:D
Barcelona Rambla
2008-12-12 18:19
Jay-Z:

Helt ärligt, du är faktiskt totalt värdelös på att analysera ett fotbollslag och hur de spelar. Allt det där du just skrev är totalt och fullständigt helt fel. Barcelona idag är allt annat än orörliga och att de inte skulle vara kapabla att lirka upp ett försvar är en stor lögn.

Det verkar som om du somnat vid teven under Rijkaards två sista säsonger och precis vaknat och trott att du är kvar under den tiden.
Barcelona Barçelona
2008-12-12 18:18
Om Barça gör två snabba mål så vinner dom,men om madrid gör en tidigt mål då bli det svårt.FORÇA BARÇA!
Spinbad
2008-12-12 18:17
Jay-z:
Vad menar du med "guld åren"? Barca har vunnit en hel del genom åren.

Om jag jämför det här laget med laget från 2005/2006 så går det inte att bedöma så här tidigt. Spontant tycker jag att fotbollen som presterats i år är minst lika bra som under den säsongen. Dock handlar det om att vinna titlar och det kommer vi först se i maj om det här laget klarar av. Men som det ser ut just nu tvivlar jag inte det minsta på Pep och laget.
Barcelona Sersari
2008-12-12 18:13
Andrés Iniesta är uttagen i Pep's trupp mot Real Madrid efter att ha tränat med laget under veckan och idag förmiddag! Härligt att vampyren är tillbaks!
Barcelona Jay-z
2008-12-12 18:09
Tompa //

Läs mitt inlägg så förstår du. Visst gör barca ett tidgt mål kan de sluta rikigt bara. Men om Real försöker låsa matchen så kan de bli problem med vårat anfall och mittfält. Som just nu är 1 dimension sämmre än guld åren.
Barcelona NoGo^
2008-12-12 18:05
Ämne: Jag citerar Alfredo ....
Hahahahah har han ens kollat på statistiken lr?? Vilken jävla tomte alltså!
Barcelona Tompa
2008-12-12 18:05
Barcelonito:
Jag ska försöka lugna dig. Till att börja med vi vinner inte matchen med att bara ställa ut skorna, det har du rätt i. Och vi kommer att få se ett helt annat Real än de senaste ligamatcherna.

Men likväl, Real är i usel form, har stora skadeproblem medan Barca är i SUPERFORM och vi har världens bäste spelare i Leo Messi och den bäste passningsspelaren i Xavi mm. Det garanterar i sig inte seger men läg vi har dessutom hemmaplan och Barcaspelarna är GARANTERAT revanschsugna efter förnedringen i våras. Lägg därtill att vi även spelare för spelare har det bästa laget och jag tycker inte det finns någon större anledning till oro. Ingen kan garantera något men vi ska vinna det här, punkt slut!
Barcelona Jay-z
2008-12-12 18:03
Barca just nu är sämst på att såga upp ett försvar. Det har fortfarnde kvar handbollsstilen som kommer passa Real utmärkt.

Hade vi lirat mot Real i den här formen under guld åren så hade vi vunnit med 5-0 eller liknade. Men just nu så saknar vi rörelse och snabbhet lite kreativitet i mittfält anfall. Visst Messi bidrar men anfallet va både bättre och rörligare under guld åren.

Jag skulle inte bli förvånad om de blev 0-0 eller 0-1 till real om jag ska va ärlig.

Förstår fortfarande inte varför Yaya och Guddy kommer före Keita. Visst Keita är inte bra på kanten men jag tror han skulle va en utmärkt deffensiv omskolning. Han hade vart suverän han har allt om man tänker efter. Yaya är så trög Higuain kommer jogga förbi han. Guddy jaa vill hälst glömma hans el clasico. Visst han har vart bra men Helb är bättre spelare tycker jag.

Keita
Xavi Hleb
Spelare vi på de viset känns de mer kreativt och rörligt. Det behövs mot ett Real som kan komma med en kött mur. Pluss att Keita inte är är rädd för att gå upp då och då. Jag är mest orolig för en kontring med vårat tröga mittfält.
Barcelona J.Gamper
2008-12-12 18:02
Ämne: Kan inte beskriva hu....
Det där var gamla tider. Reijkard är sparkad. Nu har vi Guardiola och med honom som tränare kan du ta det lugnt.
Barcelona Pep.G
2008-12-12 18:01
Jag citerar Alfredo Di Stefano: "Just nu visar Barcelona upp sin kvalitetsfotboll, deras skicklighet och enighet i laget. – De gör många mål, men de släpper också in en del. Jag tror att de komma att bli rädda på lördag eftersom det är en match med stort ansvar".

SKOJAR BONDEN MED MIG !?

Vi gör en del mål men släpper in en del !? Är det inte snarar tvärtom din idiot. Fy fan för sånna lögner ! Vi har släppt in 9 mål på 14 matcher. Real har släppt in 24 MÅL !!!!
Deportivo Creus
2008-12-12 17:57
Fan vad kul om Ramos sätter Salgado på vänsterbacken. Då är jag övertygad om att det blir lilla julafton för Messi.
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-12 17:52
Barcelonito. Lionel Messi.
Barcelona Barcelonito
2008-12-12 17:52
Kan inte beskriva hur nervös jag är inför matchen. Har jättedålig känsla inför nästan alla stora matcher och även bortamatcherna. Det kan jag nog "tacka" Rijkaard för. Men man kan ändå inte bara tro att Barcelona kommer vinna matchen lätt. Titta på Chelsea, de har förlorat hemma mot Pool och Arsenal. Är Chelsea ett bättre lag än dom? Svar: JA.

Jag är som sagt nervös. Snälla skriv nåt som gör mig lugnare.
Barcelona Tompa
2008-12-12 17:47
Real har alltid sagt sig stå för offensiv fotboll. Men nu satsar man på italiensk grisfotboll. Tiderna ändras...
Barcelona Tompa
2008-12-12 17:45
Real satsar på köttmur med fembackslinje. Inte så förvånande om det blir så, bara att ta fram mästartakterna och visa hur man sågar upp en köttmur.

FORCA BARCA!
Barcelona Culéé
2008-12-12 17:29
Kan någon förklara för mig varför de inte finns med en Barca fan med i FANTV och säger emot kviborg eller vad han heter, TOTALT!
Barcelona Dedeffo
2008-12-12 17:19
Kolla vilka spelare Madrid 1902 jämför:

''Peppe=Puyol Diarra=Yaya Messi=Robben Ruud=Eto! ''

Hahaha. Robben=Iniesta. Vi kan väll inte hjälpa att Robben är så klantig att han drar på sig gula kort?
Barcelona 2bbbe
2008-12-12 17:17
RAWAN RAMADAN senaste krönika iför matchen var ju fan ett skämt! han mena på att xavi inte kan hota med instick!

Nehe vafan det är väll ändå hans signum! kamma dig RAWAN RAMADan!
Real Madrid MADRID 1902
2008-12-12 17:01
La Beneamata
Kan inte hålla med dig för att överhuvudtaget kan man aldrig säga i spanska ligan vilka som ska vinna sen när det kommer till våran möte är det ännu svårare och säga vem som kommer vinna!
Det här är som en VM final och där kan man aldrig säga vem som ska vinna!

Spanien Söderström
2008-12-12 16:55
el capitano

Nej, "alla dagar i veckan" fanns ju inte med.
Deportivo La Beneamata
2008-12-12 16:55
Något som är väldigt intressant är att El Clasíco oftast ser ganska klart ut på förhand. Åtmindstånde så har det sett ut så på senare tid.

I vårens klassiker så var Real klara mästare och Barca var helt under isen.
Now the tables have turned...
el capitano
2008-12-12 16:23
Ämne: Är det bara jag som ....
Söderström
Jag tror att det är Bosse Pettersson som har skrivit artikeln om lagdelarna.
Spanien Söderström
2008-12-12 16:20
Är det bara jag som tror att artikeln om lagdelarna innehåller en del ironi - självironi om man anser författaren vara en del av laget - inte bara med anledning av innehåll utan även stil?
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-12 16:15
Bänken eller inte, det vet jag inte. Men här är Reals trupp:

Casillas, Dudek
Cannavaro, Sergio Ramos, Salgado, Metzelder, Chema Antón, Agus
Sneijder, Gago, Guti, Drenthe, Javi García, Van der Vaart
Raúl, Higuaín, Saviola, Palanca, Bueno
el capitano
2008-12-12 16:12
Jag tror att Real ställer femmanna backlinje på lördag =)
I mitten legenden Guti och världens bästa mittfältare Gago och fram legenden Raúl tillsammans med Pi-pata (?)
Hjärnan bakom detta, succé tränaren från Tottenham. Som är en Culé för övrigt...som alla andra madridtränare!
Gemini
2008-12-12 16:10
Humphrey Bogart,

På bänken väl?
Eller är han redo för startelvan?
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-12 16:09
Sneijder är tillbaka och kommer att vara med på lördag.
Barcelona Messidinho_10
2008-12-12 16:01
Pipita, låter nästan som Pippi Långstrump :-)
Canaletes
2008-12-12 15:59
hahaha, aa han kallas Pipa i Spanien.

Det var skitroligt när RvN hande presskonferens om han sa namnet. Han ba: PI-pa. På svensk sätt :P
Annons: