/spanien/barcelona/forum/19841.aspx/spanien/barcelona/forum/19841.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Walsing22
2008-12-13 15:12
Ämne: Busquets spelade frå....
Det är sant att han gjorde en bra insats mot espanol och på sett o vis är den här matchen lite liknande atmosfär runt fast mycket värre. Hoppas han pallar för trycket och inte blir för ivrig om han får spela bara..
Barcelona Rey Etoo
2008-12-13 15:11
Varning för busquets: han har tendens att tappa huvudet.
Barcelona Walsing22
2008-12-13 15:09
10 snabba med Pep Guardiola var nog det värsta jag läst. Ser ingen komik i det, inte ens ur madridögon. Överdriven ironi och pajkastning tror jag inte någon uppfattar som roligt förutom att skratta åt hela krönikan om man nu kan kalla det så...

Mes que un club
Mycket möjligt, du kanske är den biffaga, solbrända killen med svart hår? ;)
Barcelona el Flaco
2008-12-13 15:04
Busquets spelade från start i det heta derbyt mot Espanyol och gjorde en stark insats där. Som den katalanen han är kommer han säkert vara heltänd och offra sig för laget. För eller senare måste träningsbehån av.
Länktips: Walsing22
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-13 15:04
Ämne: Ämne: Har ni ....
Riktigt tråkig måste jag säga.

/M
Barcelona Okkapokka.
2008-12-13 15:01
Ämne: Har ni läst Real Mad....
Tyckte att den stundtals var riktigt rolig, Henrys nya fint var väl den bästa i artikeln :)
2008-12-13 15:00
Walsing22, Var det dig jag satt brevid månne?

Lateral, 2nd Graderia, Boca 231, Fila 5 seat 1 ?

Jag tycker Busquets var sjukt bra mot Shahktar men mot "Shakhtar", Han har även varit bra tidigare men jag skulle inte spelat han i denna match.
Barcelona El Guanche
2008-12-13 15:00
"10 snabba med Pep Guardiola" var de löjligaste och mest omogna jag läst på länge. Visst man kan göra en ironisk och förlöjligande artikel men då får man fan se till och göra den bra isf. "Marven", vilken pajas!
Barcelona B.G
2008-12-13 14:58
Har ni läst Real Madrids senaste artikel; "10 snabba med Pep Guardiola" ?
Måste vara det tråkigaste jag läst...
Barcelona Walsing22
2008-12-13 14:58
Jag såg Busquets för första gången live mot Shacktar senast och blev väldigt imponerad faktiskt. Han bröt anfall efter anfall och var faktiskt hyfsat farlig framåt också.. Syftar inte bara på målet han gjorde. För övrigt var det väl Guddy som gjorde en fin framspelning då om jag inte minns helt fel ;)

Men håller Busquets för ett el Clasico i hans debutsäsong?
Barcelona Rey Etoo
2008-12-13 14:57
Jag själv tror guddy får starta denna matchen för hans goda prestation mot valencia mena ni ska veta att keita inte funkar som en defensiv i barcelona utan som en central mittfältare. Guddy är suverän i medgång med när något går snett så blir han stressad och tappar mycket boll det är där keita kommer in han vet verkligen hur man jobba i motgång och han är den som söker smarta lösningar istället för att dribbla sig fram som en viss guddy gör. Mer komplett spelare!
Barcelona BlueRed.
2008-12-13 14:55
Mes Que un Club ! 3

Guddy har varit riktigt stabil hittills. Men Keita har visat fina löpningar. Box till box är han riktigt bra. Båda spelarna har sina fördelar och nackdelar.
Jag personligen skulle börja med Guddy idag men skulle inte låta honom spela hela matchen.

Guddy är mer den offensiva, Keita visar att han kan sköta både det offensiva och defensiva. Därav så skulle jag spela med Guddy först, funkar det inte så in med en Keita som kan göra fantastiska löpningar samt hjälpa till att försvara en ledning.

Ni får ursäkta mina dåliga förklaringar jag hade lite för kul igår kväll och tyvärr så får man lida för det dagen efter.
2008-12-13 14:53
Walsing22, hahah..

Exakt, Vi kör på de;)
Barcelona el Flaco
Det ryktas även om att Busquets kan komma att knippa den sista mittfältsplatsen. Oavsett vem det blir så tror jag att både Xavi och Touré Yaya är givna i Peps startelva och att trion Busquets, Keita och Guddy roterar om den sista platsen. Bara mitt sett att se det.
Barcelona kluivert_nr9
6-1.... SEX-ETT gubbar!!!!!! HÖR NI!?!
Barcelona Koeman_4
2008-12-13 14:52
Hmm, 10 snabba med Pep Guardiola var ju inte ens roligt även om man läste det med neutrala ögon....
Barcelona Pep.G
2008-12-13 14:51
Jag gillar Guddy och jag vill gärna att han ska starta ikväll. Men jag kommer aldrig glömma Guddys miss mot Real Madrid för typ 2 år sen. När Messi tunnlar Cannavaro o löper sen förbi Carlos för att sedan servera Guddy framför mål. Men Guddy skjuter utanför. Fy fan vad jag mådde dåligt den kvällen=(
Villarreal Grande Messi!
2008-12-13 14:51
Haha! 10 snabba med Pep Guardiola var det sämsta jag har läst. Pinsamt att han drar upp Peps skägg när dom för inte så himla längesen (förra veckan) hade en äcklig tysk med ännu äckligare mustach!

Han som skrev den här artikeln skämmer bara ut sig då han försökte vara rolig.

Förresten, Pep är ju sjukt snygg i sitt skägg ;)
Barcelona Rey Etoo
2008-12-13 14:50
Konstigt att jag kunnat diskutera med alla ordentligt förutom mes que un club. om ni inte vill ha folk vid min ålder så är det lika bra att sätta upp en gräns vid 17 år.
Barcelona Walsing22
Mes que un club och Rey Etoo

Har nu läst er meningslösa disskussion och ser ingen större mening egentligen att lägga mig i men tänkte att jag skulle göra det i alla fall =)

Från början handlade disskussionen inte om vem som är den bättre i helhet utan om vem som är mest passande att starta matchen ikväll mot ett heltaggat madrid..

Jag håller med Rey Etoo i att Keita är en bättre spelare överlag men om man ser till vem som passar bäst i kvällens match måste jag endå säga Guddy. Hans insats mot Valencia var riktigt bra och bevisar att han står upp mot bra motstånd. Om man jämför det med Keitas (enligt mig) knackiga höst som inte alls liknar hans insatser i Sevilla. Visst är det dagsformen som ska avgöra vilka som spelar och inte gamla meriter.

Det är min åsikt iaf och sluta upp med lekisnivån på inläggen!
J.Gamper, Precis så jag anser.

Vi köpte Keita för rätt mkt pengar, Jag tycker inte han har levt upp till dom än, han har en bit att bevisa, Med Guddy så vet man vart man har han, Han är inte bäst men han kämpar tills blodet sprutar.
el capitano
Folk glömmer ibland att vi är fans här som inte kan påverka ett skit om vad vi säger eller skriver!
Sen måste vi respektera allas åsikter oavsett ålder/kön m.m. Jag tycker personligen att vi alla culés ska stå på samma sida och diskutera som vuxna människor istället för att går till personangrepp.
Sen är det en tendens i alla forum att alla fans blir fotbollsexperter innan o efter en viktig match =)
Med konstiga startelvor, vem ska spela vart osv.

Barcelona LaBarca
haha gå in och läs 4 snabba med Ahmed & Kviborg. Kviborg blir såå knäääckt.

Kviborg: Fotbollsmässigt ser laget riktigt bra ut denna säsong, frågan är väl bara när Valdés förstör det hela? Hur går det i El clásico dels för laget men även för Stimorol-mannen med det för högt uppdragna shortsen?"

Ahmed: Om du har sett Barcelonas matcher iår så ska du veta att Valdés har släppt in mindre och gjort mindre tavlor. Sug på den, San Iker!
Barcelona Rey Etoo
2008-12-13 14:48
Rätta mig om jag har fel men jag rankar sevilla matchen högre då vi var borta och hade mycket mer press och motgång, men om jag inte minns fel så spelade keita den matchen. Guddy kan spelas på hemmaplan men på borta plan mot svårare lag så klarar han inte av det.
Barcelona Barca-nist
2008-12-13 14:48
Rey Etoo
jag sa inte sluta diskutera, jag sa sluta tjafsa och förolämpa varndra !
klart ska vi snacka om matchen och hur de kan gå men att bråka är väl lite tråkigt
Barcelona J.Gamper
2008-12-13 14:47
Herregud sluta tjafsa som små ungar. Både Keita och Gudjohsen har varit bra den här säsongen. Även om man kan förvänta sig liiite mer av Keita, men han kommer nog igång på allvar snart.
2008-12-13 14:46
Bluered, Korrekt.

Keita + Yaya Toure känns för Defensivt, det känns som att det räcker med Yaya, Killen är stor som ett berg.

Guddy + Toure känns mycket bättre.
Barcelona Barca-nist
Det enda tråkiga är att reals förlust är redan bearbetat! men OM barca spelar oavgjort/förlorar så är det svårare än så.
vi har en stor möjlighet att vinna men bli inte helt blinda nu :D
Barcelona Culéé
Själv tycker jag att Guddy är strålande, han visar dag för dag att han kämpar för att stanna i Barca.

En riktig kämparglöde har vi i laget.
Barcelona Rey Etoo
Barca-nist//
Ja okej du skiter i vem som ska spelas där men det är endå något som ska diskuteras på ett forum.
Annons: