/spanien/barcelona/forum/19836.aspx/spanien/barcelona/forum/19836.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cape
2009-01-21 00:06
Skulle vara kul att se om Guardiola gav chansen åt Pedro imorgon. Men om jag inte minns fel så spelade han väl med Athletic senast? Aja, vore kul att se honom i aktion i alla fall.

Även Caceres borde få chansen igen, då han faktiskt var riktigt duktig mot Atletico. Sånär på felfri bortsett från de där dundertabbarna, men det är glömt nu. :)
Barcelona J.Gamper
2009-01-21 00:06
Espanyol må kriga rejält men blir nog ändå svårt för de att hänga med i Barcas tempo.. om barca lyckas hålla det snabba tempot på passninsspelet förstås. Beror också på vilka som startar... vilka tror ni får chansen igen? Kanske Bojan, Hleb o Guddy?
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-21 00:05
Kameni kommer vara skillnaden för Espanyol imorn.
Han har en tendens att spela bra mot just oss.

Hoppas absolut att ingen skadar sig heller.
Barcelona Rambla
2009-01-21 00:03
Sherko:

Du blir inte bannad. Acceptera båda att ni helt enkelt tycker olika och sen kan ni kramas. :P
Barcelona De Goda
2009-01-21 00:03
Humphrey Bogart

Vet du varför Xavi blir kallad efter skådespelaren vars namn du använder?? Är nyfiken bara.
Barcelona Gud är störst!
2009-01-21 00:02
Humphrey Bogart

Så du menar att det inte börjar bli irriterande? De kommer ju aldrig fram till nåt så vad är meningen med diskussionen? Till slut så kommer alla ändå att veta att man inte kan övertyga någon om att man själv har rätt och det tjänar till inget, helt meningslöst med andra ord. Och ja det har gått för långt.
Barcelona Rambla
2009-01-21 00:02
Ämne: Gud är störst!

Jä....
Jag skyller allt på Marca, det är deras fel. Det var de som startade en kampanj efter det att Robben gjort 3 bra matcher i rad, där de ställde frågan: Vem som är bäst av de två? Över 80% ansåg att Messi var den bättre spelaren.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-21 00:01
Gud är störst!

Loggade in igår imorse, då var det Robben vs Messi snack, Loggade in tidigare i eftermiddag, fortfarande Robben vs Messi snack. Nu är det däremot Puyol vs Pepe, Vilken framgång vi gjort! Vi har lyckats byta samtalsämne!

Rambla

Jag må låta naiv eller nåt men nåt säger mig att vi inte kommer förlora på ett långt tag, Och defenitivt inte mot Espanyol imorgon. Men det är å andra sidan väldigt svårt att tro något annat nu när vi är i en sån strålande formkurva.
Barcelona De Goda
Rambla

Det enda jag önskar är att vi inte får några skador på viktiga spelare. Föreställ dig själv hur frustrerande det måste vara att få jämt och ständigt få jaga en liten iller som Messi, vissa klarar inte av förnedringen (fast Messi vill ju bara spela fotboll) och får hjärnsläpp som At Madrid backen fick sist. Den gången klarade sig Messi oskadd tack och lov.
Real Madrid Sherko
Aja jag lägger ner iaf, vill inte bli bannad igen :P
2009-01-20 23:58
Gud är störst!

Jämförelser är välkomna så länge man kan bidra med något utan att provecera och vara dryg.

Dock så bidrar marängerna som är här inne och härjar med provokation.
Barcelona Gud är störst!
2009-01-20 23:56
Vattnet hos Barcelona är godare än hos R.madrid. Lol.

Man börjar bli trött på jämförelserna kan ni bara vara snälla och gå tillbaka till puerta? Forumet förstörs bara, jag har bara tappat lusten att checka in här (kan tänka mig många andra också) när de senaste typ 200 inläggen är bara om jämförelser.
Barcelona Rambla
2009-01-20 23:56
De Goda:

Ja du, los pericos kommer nog att vara ute efter blod. De lär inte sälja sig billigt, speciellt inte med ny tränare och allt. En förlust måste komma förr eller senare och det skulle inte förvåna mig om den kom nu.
2009-01-20 23:54
Valdebebas

Varför fortsätter du med alla jämförelser? Tycker du att Pepe är bättre än både Puyol och Marquéz och att Robben är bättre än Messi, fine. Jag tror inte vi culés här vill läsa dina nonchalanta inlägg dag in dag ut.
Barcelona D_ALVES_20
2009-01-20 23:52
Sherko

Jaha!!! Vad vill du som jag borda säga? Det går inte att påstå Pepe/Ramos bättre än Puyol, de är inte bättre mittbackar. Men däremot Ramos som högerback är bättre än Puyol tycker jag, för Ramos har bättre flyt än Puyol som högerback. Trots Puyol var högerback ursprungligen, jag försöker tala från logikens aspekt.

Liksom en annan jämförelse Casillias är bättre än Valdes, det vet alla. Men att enligt mig Marquez är bättre än Pepe, det är bara en åsikt. Du behöver inte hålla med, men det verkar att du inte har mycket snacka om.

Du påstår att jag ser på det hela genom Barca glassögon, ge mig ett exempel eller jämförelse så att jag tror nåt annat istället. Annars du har din egen åsikt, jag har min egen uppfattning och vi kan lägga ner SKITSNACKET.
Barcelona De Goda
2009-01-20 23:50
Är det bara jag som har en sån där kuslig känsla över att en eventuell seger imorgon kan bli dyrköpt?? Derbyn brukar ju gå hett till. Espanyol har allt att vinna så deras drivkraft går nog inte av för hackor.

Och sen hoppas jag att Boix Noix eller vad fan dom heter inte blir insläppta, annars vet jag inte vad Espanyol tänker med.
Barcelona Rambla
2009-01-20 23:50
Ämne: Rambla

"Kul ....
Försöker du vara rolig? Du kan ju inte förneka att du i nästan varje inlägg är allmännt dryg, nedlåtande och som en Pancho Villa bestämt hävdar att endast det du skriver är ren och skär fakta?

Det är fler än jag som ser det.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 23:48
Rambla

"Kul att du tar upp det där, när det är just du som uppträder på det sättet i så gott som varje inlägg."

Där gjorde du det!
Barcelona Rambla
2009-01-20 23:46
Valdebebas:

"Vad anser du själv? Jag hoppas inte jag förolämpade dig genom sättet jag uttryckte mig på, glömde att det var dina åsikter som var fakta."

Kul att du tar upp det där, när det är just du som uppträder på det sättet i så gott som varje inlägg.
Barcelona De Goda
2009-01-20 23:43
Jag tycker att La Masias staket är bättre än Valdebebas staket.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-20 23:43
Vad får ni clowner ut av detta när ni märker att ingen tycker som ni? Det är ju knappast en bra diskussion detta. Har ni inte ett eget forum att förstöra med era jämförelser?

Ni verkar vara helt besatta av att jämföra spelare. Ni får nog ta å lira lite FM istället. Detta börjar bli direkt tragiskt att se.

Barcelona Rambla
2009-01-20 23:42
obbe:

"Något man måste ha i åtanke ja, det är mer tacksamt att försvara sig i barca än i Real, jag menar valdes står mest sysslolöst, barca spelar på motståndarens planhalva i 80 minuter typ, motståndarlaget får försvara sig hela tiden och inte låna boll, sen när de väl ska attackera är de trötta när de kommer upp till backlinjen."

Eller så kan man se det tvärtom, att det bör vara lättare att försvara när hela laget är långt ner på egen planhalva och stänger av ytor. Det blir liksom inte så mycket ytor kvar i djupled för anfallare att attackera på. Ja, ungefär som Madrid försvarade på Camp Nou. Jämför det med ett lag som Barcelona som ligger mycket högre upp med backlinjen och där försvaret verkligen sätts så prov så fort de inre mittfältarna blir överspelat.

Det går väl egentligen inte att bestämt avgöra vad som är lättare för försvaret. Det handlar mycket om spelsätt, taktik, press på motståndaren, hur pass bra man är på att hålla bollen inom laget osv. Generellt sätt så har väl Barcelonas försvarspelare genom åren varit mindre bra på att försvara sig defensivt och istället vara mer "spelande och bollbegåvade" försvarare. Det beror nog mycket på den spelfilosofi klubben alltid har haft.
Real Madrid Sherko
2009-01-20 23:39
D_ALVES_20

Det är det du exakt har i ditt inlägg, barca glasögon...
2009-01-20 23:38
Hepp, andra dagen i rad när jag loggar in vid denna tiden så är Valdebebas, Sherko obbe här för att provecera och jämföra spelare.

Är det inte dags för moderatorerna att vidta åtgärder ?
Barcelona D_ALVES_20
Valdebebas

Jag glömmer inte heller att Pepe var skadad, men jag förstår inte hur du vill jämföra Puyol med Pepe. Det funkar inte tycker jag, Puyol är en klass högre än Pepe. Han är en av Spaniens bästa mittbackar, som Terry för England eller Hierro för Spanien.

Enligt mig Pepe är absolut mycket bra mittback, men han ligger inte på samma nivå som Terry, Puyol, Hierro, Matheuss, Blanc, Sammer, Lucio, Baresi, Nesta, Cannavaro. Dessa namn är ledare i backlinjen, det är de tränaren litar på.

Pep.G

Förresten du ställde en mycket smart fråga, först han jämförde Messi med Robben och nu Puyol med Pepe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Real Madrid Valdebebas
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Jo, det kommer från personen som tidigare hade Casillas på sin kanon/kalkon-lista under benämningen sopan.

Vad hände med din spärr föresten?
Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 23:35
Rambla

Vad anser du själv? Jag hoppas inte jag förolämpade dig genom sättet jag uttryckte mig på, glömde att det var dina åsikter som var fakta.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-20 23:34
Pep.G

Han har patetisk och helt enkelt enögd..
Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 23:33
Pep.G

Du kan väl ändå inte mena att det inte är en jämförelse som inte existerar, för då ser du uppenbarligen inte på mycket fotboll. I synnerhet när det gäller Real Madrid.
Barcelona Saman.
2009-01-20 23:33
Alla i Barca är bättre än alla i Real, wwwwiiiiiiiiiii! We are the world, we are the future.... kommien sjung med alla Barca fans!

Seriöst, godnatt.
Annons: