/spanien/barcelona/forum/19833.aspx/spanien/barcelona/forum/19833.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo Creus
2008-12-12 13:19
Haha, kul att Ivan Helguera helt bortser från den här säsongen när han sätter betyg på Valdes, backlinjen och mittfältet. Ser fram emot att motbevisa honom imorgon.
Spinbad
2008-12-12 13:15
Välskriven analys om årets Barca.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-12-12 13:15
Alltså orka bli sur på Ivan Helgueras Artikel.
Ni fattar väl att det bara är för att provocera, lika mycket som Mohameds artikel. Även fast Mohameds var från hjärtat och Helgueras från "hjärnan"
Ni kritiserade ju Real fansen för att de blev sura över jag hatar madrid. Var inte sämre då nu.
Barcelona Sürer
2008-12-12 13:11
vilken javla känsla o va på plats när denna spelas

se länk
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-12 13:10
Eto'o mot Casillas igen. Bästa vännerna sedan Mallorca-tiden. Jag gissar på att han gör första målet.
Barcelona Barca-nist
2008-12-12 13:07
Mr Darwin (Marwin) du som har undersökt barcelona invånarnas gener haha . du har inte missat det minsta ironi i världen, det krävs mer än glimt i ögat för att övertyga oss barcafan att ni är bättreän oss.. ju modern fotbollsspel inte massa gamla titlar som man har "vunnit". det låter som adidas historia med nazi tyskland
Barcelona Mojito
2008-12-12 13:01
Hade Real´s redaktion julfest igår? Känns som att några redan smuttan på glöggen...

Barcelona FCB_armin
2008-12-12 12:55
Ivan Helguera: Dra åt helvete din pajas.....
Barcelona haeger
2008-12-12 12:55
Smogen

Står även på Barcelonas officiella sida.

"Eto’o however was absent, having been given special permission to look after personal affairs"
Barcelona Mojito
2008-12-12 12:54
Jag vet inte vad det är för "fel" på mig, men matchen mot Real känns lite som en i mängden just nu.
Real spelar en sån ugly fotboll just nu att jag kräks på dem. Det är fan inte fotboll, snarare en tävling i vem som kan göra minst för laget.

Vi är i 2 olika klasser just nu och jag upplever det som att Real är lite som Racing, Getafe och Numancia. Lag som är så "k**a" på att slå Barcelona för att sedan förlora 3 matcher i rad.
Barca har blivit något att se upp till för Real, en storebror man bara vill slå.

Det skrivs om Real som "de vackra", men just nu kan jag bara se ett lag i hela världen som är vackert - Barcelona.

Vi är vackrare, vi är bättre, vi är mer än en klubb.

Jag är definitivt inte katalan och onekligen inte någon Barcaspelare/tränare, men ändå, matchen känns inte som ett El Clasico ska göra, därtill är vi alltför överlägsna på alla fronter.

Ser mer fram emot Villareal, ett lag med högt taktiskt kunnande, individuella eleganter och framför allt ett större hot i längden.

Gissar på att Real´s redaktion stänger forumet si sådär klockan 22.24 på lördag.
I Puertan kan man dock sedan läsa att Raul är för gammal, Guti jobbar inte, domaren gav Barca matchen och att Juande Ramos minsann var fel tränarval.

Jag hoppas att våra spelare inte känner samma som jag, ingen match har någonsin vunnits från omklädningsrummet.

Men klart, bänkad är man ju ändå i morron ;-)

Skriven utan glimt i ögat ;-)
// www.sarkasm.nu
Barcelona Smogen
2008-12-12 12:51
Läste detta på en sida

"Barcelona forward Samuel Eto'o has yesterday afternoon been training on his own. Because of personal reasons, he didn't take part in the morning training session with the permission of the club. He'll rejoin the group today."

någon som vet vad anledningen är?
Barcelona NoGo^
2008-12-12 12:44
Ämne: grabbar när är det C....Den 19 December 12.00CET , det brukar ju sändas på viasat och eurosport.
Barcelona haeger
2008-12-12 12:43
Det roliga är att han tar upp matcher som var förra och förr förra säsongen, sedan säger han spelare som VdV och De la Red. Haha ;-)
2008-12-12 12:40
Ja, det är han som ser ut som en struts.
Barcelona Messidinho_10
2008-12-12 12:40
Hahaha.. Ivan Helguera finns han på riktigt?
Barcelona Visca_Barca
2008-12-12 12:39
grabbar när är det Cl lottnign ? viken tid?
2008-12-12 12:39
Ni vet väl om man intalar sig något tillräckligt ofta så tror man till slut att det är sant.
Barcelona NoGo^
2008-12-12 12:36
Ja den där IVAN HELGUERA verkar ju inte ha alla hästar i hagen =/, pinsamt rent ut sagt!

Ser fram emot matchen imorn, tror stenhårt på vinst för oss. :)

Visca Barça!
2008-12-12 12:32
Rambla. Skillnaden är att vi har två helt olika sätt att försvara. Medan Barcelona försvarar som en enhet vilket gör att det är lättare att avväpna motståndarna och Real Madrid försvarar i zoner.

Vi har en bättre taktiker på tränarbänken helt enkelt.
el capitano
2008-12-12 12:31
IVAN HELGUERA måste vara full eller okunnig som Bosse Pettersson när det gäller fotboll.
Jag bara garvar och ser framemot matchen imorn kväll =)
hahahhaha
Barcelona FCB :)
2008-12-12 12:31
kolla länktips grabbar, högsta volym och stor bild, rekommenderas!
Får världens gåshud när barcas lag ropas ut av speakern! Vilken stämning.

Dags att varva upp! =)
Barcelona Visca_Barca
2008-12-12 12:30
tjenna allihopa. har en fråga , viken tid är det Cl lottning?
Barcelona bearlakeyours86
2008-12-12 12:28
Att Barca har sämre försvar än Real Madrid?
ALDRIG; oavsett skador eller inte!
Barcelona Rambla
2008-12-12 12:26
Heywood Jablome:

Ja men Barças försvar har ju enligt honom inte satts på något vidare prov. Antagligen rankas inte Sevills anfall vidare högt av den där skribenten. Samma sevilla-anfall men minus Fabiano som gjorde 4 mål på Bernabeu och som Barças försvar nollade på Sanchéz Pizjuán.

Hm, ja det var ju logiskt tänkande.
Barcelona Trixter
2008-12-12 12:24
...och de ger sig inte med språkbriljansen; som en illiterat duracellkanin, ungefär:

"El Clasico är alltid en match då ingenting tas med i beräkning, endast stunden då domaren sätter pipan i mun och blåser."

Personligen skulle jag VERKLIGEN sakna de övriga 90 minuterna! Dessutom bör väl NÅGONTING tas med i beräkningen? Typ spelmässig prestation under matchen, taktik, eller vad som helst. Annars känns ju 0-0 rätt givet...
Barcelona Trixter
2008-12-12 12:20
Det verkar klokt att bortse från vad ev. madridistas skriver. De har nämligen inte så vidare bra koll på orden - eller så har de bara en väldigt skum uppfattning om den mänskliga anatomin... Detta är saxat från deras "Vi älskar Barcelona"-krönika:

"Spelar du för Real Madrid, världens genom tiderna största klubb, har du en plikt mot det som är broderat till vänster om ditt bröst."

Till vänster om ditt bröst? :-)

Sedan är det bara bra att de har kollektiv hybris och överskattar sin förmåga. Inte så att de skall underskattas heller; RM är så klart ett bra lag och El Clasico är alltid ovisst, men visst ser det lovande ut.

Skall bli härligt att se deras hybris vändas till kreativa bortförklaringar under helgen...

2008-12-12 12:12
El Clásico, lagdel för lagdel-krönikören verkar vara immun mot siffror.

Jag kan hålla med om att Casillas är bättre än Valdés. Men att Real Madrid ska ha bättre försvar och lika bra mittfält? Kom igen.

Vi har gjort 44 mål och släppt in 9 mål. Vi har en målskillnad på 35+
Barcelona jonny p
2008-12-12 12:00
Haha!
Madrid får en 4 i försvar när de har släppt in 5 mål fler en Osasuna som ligger sist på 9 poäng! Men det är väl mysigt när folk kan va nöjda med det lilla...

Barca får en 3.a betyg och har släppt in 9 mål.. Alltså kan vi höja hos några snäpp i försvaret enligt Madrid redaktionen.
Barcelona Lionel_
2008-12-12 11:59
I dagsläget skule jag ranka lagdelarna ungefär såhär:

(Skadefria lag inom parantes)
Målvakt:

Real 4 (4)
Barca 4 (4)

Försvar:

Real 2 (4)
Barca 4 (4)

Mittfält

Real 3 (4)
Barca 4 (5)

Anfall:

Real 3 (4)
Barca 5 (5)

Totalt:

Real 12 (16)
Barca 17 (18)
Barcelona FCB :)
2008-12-12 11:45
Jag vill ha Arshavin till Barca! Han får inte gå till Real...
Annons: