/spanien/barcelona/forum/19830.aspx/spanien/barcelona/forum/19830.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB :)
2008-12-12 12:31
kolla länktips grabbar, högsta volym och stor bild, rekommenderas!
Får världens gåshud när barcas lag ropas ut av speakern! Vilken stämning.

Dags att varva upp! =)
Barcelona Visca_Barca
2008-12-12 12:30
tjenna allihopa. har en fråga , viken tid är det Cl lottning?
Barcelona bearlakeyours86
2008-12-12 12:28
Att Barca har sämre försvar än Real Madrid?
ALDRIG; oavsett skador eller inte!
Barcelona Rambla
2008-12-12 12:26
Heywood Jablome:

Ja men Barças försvar har ju enligt honom inte satts på något vidare prov. Antagligen rankas inte Sevills anfall vidare högt av den där skribenten. Samma sevilla-anfall men minus Fabiano som gjorde 4 mål på Bernabeu och som Barças försvar nollade på Sanchéz Pizjuán.

Hm, ja det var ju logiskt tänkande.
Barcelona Trixter
2008-12-12 12:24
...och de ger sig inte med språkbriljansen; som en illiterat duracellkanin, ungefär:

"El Clasico är alltid en match då ingenting tas med i beräkning, endast stunden då domaren sätter pipan i mun och blåser."

Personligen skulle jag VERKLIGEN sakna de övriga 90 minuterna! Dessutom bör väl NÅGONTING tas med i beräkningen? Typ spelmässig prestation under matchen, taktik, eller vad som helst. Annars känns ju 0-0 rätt givet...
Barcelona Trixter
2008-12-12 12:20
Det verkar klokt att bortse från vad ev. madridistas skriver. De har nämligen inte så vidare bra koll på orden - eller så har de bara en väldigt skum uppfattning om den mänskliga anatomin... Detta är saxat från deras "Vi älskar Barcelona"-krönika:

"Spelar du för Real Madrid, världens genom tiderna största klubb, har du en plikt mot det som är broderat till vänster om ditt bröst."

Till vänster om ditt bröst? :-)

Sedan är det bara bra att de har kollektiv hybris och överskattar sin förmåga. Inte så att de skall underskattas heller; RM är så klart ett bra lag och El Clasico är alltid ovisst, men visst ser det lovande ut.

Skall bli härligt att se deras hybris vändas till kreativa bortförklaringar under helgen...

Barcelona Heywood Jablome
2008-12-12 12:12
El Clásico, lagdel för lagdel-krönikören verkar vara immun mot siffror.

Jag kan hålla med om att Casillas är bättre än Valdés. Men att Real Madrid ska ha bättre försvar och lika bra mittfält? Kom igen.

Vi har gjort 44 mål och släppt in 9 mål. Vi har en målskillnad på 35+
Barcelona jonny p
2008-12-12 12:00
Haha!
Madrid får en 4 i försvar när de har släppt in 5 mål fler en Osasuna som ligger sist på 9 poäng! Men det är väl mysigt när folk kan va nöjda med det lilla...

Barca får en 3.a betyg och har släppt in 9 mål.. Alltså kan vi höja hos några snäpp i försvaret enligt Madrid redaktionen.
Barcelona Lionel_
2008-12-12 11:59
I dagsläget skule jag ranka lagdelarna ungefär såhär:

(Skadefria lag inom parantes)
Målvakt:

Real 4 (4)
Barca 4 (4)

Försvar:

Real 2 (4)
Barca 4 (4)

Mittfält

Real 3 (4)
Barca 4 (5)

Anfall:

Real 3 (4)
Barca 5 (5)

Totalt:

Real 12 (16)
Barca 17 (18)
2008-12-12 11:45
Jag vill ha Arshavin till Barca! Han får inte gå till Real...
Barcelona Dizzy
2008-12-12 11:44
IVAN HELGUERA som skrev den är skrattretande. Pinsamt!
Barcelona ihefsu
2008-12-12 11:43
Jag anser att ni ska sluta skita tegelstenar över IVAN HELGUERAs lagdelsanalys (och skrika "hur fan?" etc.), eftersom han dels är något subjektiv och dels för att ni är subjektiva själva.

Dessutom motiverar han sina betyg rätt bra, och det är väl egentligen bara på mittfältet som han saknar grund för sitt resonemang, och rent objektivt så har han gett ett för höga betyg på vissa lagdelar, exempelvis Reals försvar och mittfält - detta med tanke på hur de har försvarat sig under säsongen (ofta utan press och utan markering) samt skadorna de har, vilket han dock skriver om utan att ta hänsyn till!

Hursomhelst, så skulle min lagdelsanalys faktiskt se ungefär likadan ut som hans, fast jag hade givit Reals försvar ett eller två poäng lägre i försvarsbetyg och ett eller två poäng lägre i mittfältsbetyg. Se stycket ovan för motivering.
Barcelona ihefsu
2008-12-12 11:32
När kommer facit till tipsrundan? Jag tror jag har alla rätt!
2008-12-12 11:23
Humphrey Bogart

Det är det garanterat ingen som vet, förutom han själv ..
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-12 11:18
Haha, den där IVAN HELGUERA fick mig ett gott skratt. Hur tänker han?
Barcelona Lajjas
2008-12-12 11:16
Ämne:
lagdel för lagdel,....håller med, största skämtet på länge...
speluppläggaren guti - har han slagit en rätt pass denna säsong?
allround spelaren gago. - ja, va ska man säga, xavi e inte allround då? Jag vet iaf vem jag skulle välja :)

och framför allt anfallet, okej vi vann den men 5 mot 4. men att jämföra messi/etoo mot ruud/raul är ju löjligt.

Nu kör vi! BARCA BARCA BARCA
2008-12-12 11:15
haha patetisk jämförelse mellan lagen! "IVAN HELGUERA" har inte alla pommes frites på tallriken. Utan att vara partisk (som han var, hoppas jag) så borde de sett ut så här:

målvakter

real: 5
barca :4

backar
real: 4
barca: 5

mittfält
real: 5

anfall

real:3

totalt : Barca: 19, Real : 17

solklart ju!
Delarocha RIP Puerta
2008-12-12 11:12
Hahaha. Herregud. Mittfältet 5/5? Med Gago på plan? I think not. Jag fattar inte hur en lagdel kan få över 3/5 för tillfället. Har snubben inte sett sitt lag spela?
Barcelona Katten_86
2008-12-12 11:09
Tråkigt att den som skrev, El Clásico, lagdel för lagdel, skämde ut sig...för det känns ju inte som om att det är Ivan Helguera som har skrivit den =P
Barcelona Rambla
2008-12-12 11:09
Allvarligt talat, denna IVAN HELGUERA, vilken pajas-analys.

Real Madrids mittfält är dynamiskt? Jag tror jag garvar på mig. Jag tror att han har missat Pep Guardiolas inverkan på vårt mittfältsspel, för att inte tala om hela lagets spel.
Barcelona kallesiete
2008-12-12 10:50

lagdel för lagdel,

Tycker han verkligen att Real har ett bättre lag på pappret?
Gemini
2008-12-12 10:49
Braxingen,

Min favorit var backlinjen...
Barcelona Braxingen
2008-12-12 10:45
Real Madrids lagdel för lagdel bör läsas. Ett gott skratt!
Barcelona Gaucho!
2008-12-12 10:37
Nu lär vi få se hur stort eller hur litet "Barcelona-hjärta" Arshavin egentligen har.

Se länktips!
Barcelona malique
2008-12-12 10:33
matcher vi minns, han glömde matchen som slutatde 3-3 där messi gjorde 3 mål ju,,,,
Real Madrid Emadinho
2008-12-12 10:25
Dedeffo//

Återigen man har rätt i att spekulera om sitt lags chanser inför en match oavsätt vilket lag man sympatiserar för. Det har jag inget emot. Jag har fullförståelse för att ni tror på ert lag som jag förstår andra supportrar deras tro på det egna laget.

Men att påstå att de på puertan försöker sätta press på Barcelona genom spekulationer är skrattretande.

Och jag vill även poängtera att jag kan lika gärna skratta åt en madridsupporter om de säger orellevanta saker. Men förtillfället vill jag ägna mig åt att retas med er här inne lite. För det är en förtjusning med Clasicon, att kunna reta varandra innan och efter matchen. Alla har lika mycket rätt till att uttrycka sina åsikter, bara det inte går till överdrift och istället bli personliga påhopp.

Jag vill även poängtera att den såkallade "pajkastningen" mellan redaktionerna är mer än rätt innan en sådan match. Det är trotts allt en match mellan supportrarna till de båda lagen också, det roliga är dock att matchen mellan supportrarna kan vara i flera dagar, veckor och månader medan den mellan lagen pågår under endast 90 minuter.

Barcelona Dedeffo
2008-12-12 09:52
Att du endast skratar åt de som skriver här inne att ni på Puerta försöker sätta pressen på oss är löjligt. Skratta istället åt de på ert forum också. De är väll också inte en del av laget?

Den som lever får se hur det går.
Real Madrid Emadinho
2008-12-12 09:46
Ämne: Emadinho

På tal o....
Absolut inte, utan jag skrattade enbart åt folk som skriver "De på puerta försöker sätta pressen på oss".

Hur som haver så spelar det nog ingen roll vad vi supportrar säger, utan det avgörs av helt andra individer i ett annat land som avgör dethela. Det ända vi kan göra är spekulera inget mer.

som sagt det avgörs imorrn. och kom ihåg det, det brörjar 0-0 11 mot 11.
Barcelona Dedeffo
2008-12-12 09:39
Emadinho

På tal om att läsa på forum. Tror du att vi är en del av laget för att vi skriver att pressen är på er?

Det är väll inte så att hela Real Madrid sitter och läser på detta forumet? Skrattretande värre.

Nu sköt du dig själv i foten Emadinho :).
Barcelona Dizzy
2008-12-12 09:31
Jag själv tycker Real har pressen på sig. De måste vinna för att poängen ska minskas. Men vi har hemma plan vi har allt i våra egna händer. Vi kommer köra över dom!

Ramos vs Messi. Enkel match för Messi

Salgado vs Henry. Finns inget att snacka om.

Visca Barca!!

Annons: