/spanien/barcelona/forum/1982.aspx/spanien/barcelona/forum/1982.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2015-08-31 10:45
Googlade precis "referees favour Real Madrid". Fick 1580000 träffar. Googlade sen "referees favour Barcelona". 244000 resultat. Jag vet inte vad det säger, men något intressant säger det. Ska jag tolka det som att Barcelona glider räkmacka i Europa och Real glider räkmacka i La liga, men ändå aldrig lyckas vinna? Men ni som tror att domarna är totalt emot emot oss och för Real Madrid. Hur ser ni på anklagelser mot oss, som när vi rånade Chelsea? Eller artiklar som i länktipset?
Barcelona Barcelonistas
2015-08-31 10:40
Gabriel - den ligatiteln som Real vann under Mourinho var ett stort jävla rån det fattar ju vem som helst. Haha den videon är helt sjukt 15 missade straffar för oss under säsongen 11/12? Lägg därtill bortdömda mål och offside avblåsningar. Man borde granska den skandal säsongen noga.
Barcelona Gabriel
2015-08-31 10:35
Tänkte också passa på att skriva ett kort inlägg om Sergi Roberto, killen spelar faktiskt bra som högerback. Lika usel som han är som mittfältare, lika duktig är han som högerback, jag är imponerad. Han tar alltid rätt beslut, han vågar vika inåt i planen, följer med bra i offensiven samt att han håller rent sin högerkant defensivt. Hans inlägg har också faktiskt visat sig vara av en riktigt hög kvalitet.

Jag räknade inte alls med Sergi Roberto förut, och även om det är väldigt tidigt att säga så kan jag utan tvekan se en plats för honom i truppen som högerback. Han är en fullduglig ersättare till Alves när denne inte finns tillgänglig, även om Aleix Vidal kommer att ta den rollen när han blir spelfärdig.

Kul hur som helst att se att det finns lite talang i Sergi Roberto.
Barcelona LennyRomario
2015-08-31 10:33
@LeoMessi:
Då undrar jag helt seriöst hur motiverar man sig till att följa en liga som man vet i grund och botten är uppgjord? Även om jag trodde att det var sant (vilket jag inte gör), skulle jag försöka intala mig att det inte var sant. Annars är det ju totalt meninglöst, slöseri av tid och inget annat än en källa till outtömlig ilska.
Barcelona LeoMessi
2015-08-31 10:18
LennyRomario Synd att spanska domare är konsekventa med sin inkompetens. Att jämföra mig med eller några på detta forum med Mou håller inte. Mou hittar på skit och är paranoid, vi pekar ut domarnas misstag som dom begår när dom dömer våra matcher. Och dom misstagen är äkta och dom existerar på riktigt, medan Mou hittar på och när han får fördelar så klagar han ändå. Dessutom klagas det ganska mycket när vi väl får en felaktig straff med oss. Så vi är åtminstone någorlunda konsekventa med vår kritik mot domarna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LennyRomario
2015-08-31 10:06
Dubbel
Barcelona LennyRomario
2015-08-31 10:05
@LeoMessi:

De spanska domarna är ju totalt inkompetenta, allmän kännedom.

Men visst, gå ni i Mourinhos spår och antyd hela tiden att världen är emot dig och de dina. Tro bara inte att det är något eget påfund, eller något som gör det här forumet behagligare att läsa.

Går du in på alla andra forum i världen så kallar en stor del oss för Uefalona. Jag tror inte att det ligger någon sanning i det heller.

Men det är fan dags att sluta tro att världen är i maskopi mot ett lag som vunnit sju ligatitlar på elva möjliga.

Så varje gång vi vinner ligan gör vi det för att vi är bäst. Och varje gång Real vinner så ska det vara för att domarna gynnar dom? Ja, det är fan Mou-klass på det resonemanget. Så vi är alltså alltid bäst. Punkt slut.

Det är ju alltid lockande med en teori där man alltid är bäst, oavsett hur det slutar.
Barcelona Gabriel
2015-08-31 10:00
Angående domarna och de självklara och uppenbara "misstagen" de begår mot oss så är det klart som solen att något inte står rätt till, vad det sen beror på eller vad anledningen är vet jag inte, vi kan bara spekulera. Men faktum kvartstår att den senaste ligan som vanns åt Real Madrid 2011-2012 var pga av domarhjälp vecka in och vecka ut. Och inledningen av den här säsongen ser oerhört skrämmande ut när det kommer till den fronten, om det ska behöva se ut så här under hela säsongen tvekar jag på att vi kommer att kunna ta hem ligan, för förr eller senare får domarna igenom det de strävar efter - att beröva Barcelona på poäng.

Förut har domarhjälpen till Madrid i Spanien alltid existerat, men den har varit mer självklar när det kommer till att hjälpa Real i deras egna matcher, och inte lika mycket som att stjälpa Barcelona på poäng. Men enda sedan vi började ta över mer och mer och dominera sedan Pep-eran har fokus även hamnat på att råna Barcelona på saker. Vi pratar om uteblivna straffar (väldigt mycket av sånt), konstiga röda kort, påhittade saker från domarna där både Pep och Piqué blivit straffade och utvisade samt avstängda (vem minns inte när Pep påstod att en domare ljög angående honom) m.m. Man har liksom förstått någonstans att det inte enbart räcker med att hjälpa Real i deras matcher, då Barcelona faktiskt på mångt och mycket är som en maskin i Spanien.

Väldigt, och otroligt väldigt sällan tappar Barelona poäng numer. Ibland kan Barcelona spela dåligt, ibland riktigt jävla dåligt, men på något sätt lyckas man trots allt ändå nästan alltid att ta med sig 3 poäng. Det måste vara oerhört frustrerande för Real Madrid. Samma givna 3-poängs garanti existerar nämnligen inte i Real Madrid när det är deras tur att spela dåligt, ofta ser man de tappa poäng i de matcherna (och de gångerna de ändå lyckast ta med sig 3 poäng har väldigt mycket haft med domarhjälp o göra). Därför har man blivit nästintill tvungna att beröva Barcelona på straffar, felaktiga offsides, långa avstängningar m.m.

Barcelona hade vunnit 3 raka ligor med Pep, en 4:e kunde inte på några som helst sätt att tillåtas, det satte man stopp för helt enkelt. Extra frustrerande blir det när man ofta ser hur Real Madrid, och främst Ronaldo, får straffar med sig får otroligt mycket mindre än det som nekas Barcelonas spelare. I många fall får Ronaldo med sig straffar av rena filmningar, eller av kontakt utanför straffområdet (som även hänt i El Clasico matcher). I vilket fall som helst så tycker jag att Barcelona har blivit bättre på att vara lite mer "smutsiga" av sig, vilket behövs.

Förut kunde våra spelare vara som lamm, man satt i soffan och blev förbannad på orättvisan som skedde och att ingen i laget blev irriterad. I dagens upplaga av Barcelona har vi mera "skitiga spelare" (om man vill uttrycka sig så), eller spelare som helt enkelt inte tar någon skit och säger ifrån. Alba, Neymar och Suarez är alla 3 styckna sådana spelare och sätter mer press på domarna ifall dem känner sig orättvist behandlade. Det hjälper inte fullt ut men ändå lite.

Nåja, jag hoppas att våra spelare inte räknar med någonting från domarna den här säsongen för det här kommer att fortsätta, det är jag helt säker på. Vi måste helt enkelt se till att förlita oss på oss själva och inte räkna med att få självklara straffar osv. Det kommer att bli en tuff säsong men med de spelarna vi har och framför allt den vinnarmentalitet som existerar i våran klubb så tror jag ändå det är fullt möjligt att försvara ligan.
Barcelona Z_Z
2015-08-31 09:32
@Barcelonistas:

Du glömde räkna förlusten mot PSG utifrån din lista.
Barcelona neymar JR
2015-08-31 09:23
Real behöver inte göra något, det är förbundet som är partiska och madridtistas sen barnsben. Dem som förbättrar förutsättningarna för laget dom stöder Eh skitsamma, det gör att titlarna som trillar in än mer värda bara
Barcelona LeoMessi
2015-08-31 09:05
LennyRomario Jag tror att alla här inne inser att domarna inte är köpta av real. Dom behöver inte bli mutade för att konstant blåsa oss på straffar, mål, felaktiga offsides m.m. Försök inte att få det att låta som att det är otroligt långsökt att domarna dömer emot oss ofta i väldigt avgörande lägen. Vi brukar kompenseras när matchen redan är avgjord! Eller låt oss säga att Alba blir utvisad ännu en gång efter att han har mumlat för sig själv och sagt "alltid jag". Då visar domaren ut en motståndare i 89:e minuten för att det ska se ut som att det jämnade ut sig. Men den spelaren skulle ha blivit utvisad för 50 minuter sen om domaren valt att göra sitt jobb. Det finns bara tre möjligheter, antingen är domarna totalt jävla inkompetenta, mutade eller så favoriserar dom. Välj det alternativet du tycker är troligast.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-31 02:18
Claudio Bravo can surpass his streak of 754 minutes without conceding a Liga goal against Atlético, beyond the 35th minute #fcblive [fcb] Bravo är äckligt bra, rätt underskattad har jag märkt. Hur högt rankar ni honom?
Barcelona Barcelonistas
2015-08-31 01:04
Att vinna 13 av 15 matcher mot supermotstånd är mycket mer imponerande än att vinna 22 raka matcher mot lite blåbärslag och ett nytt Barcelona som höll på att bygga ett nytt lag. Så fort Real ställdes mot bra motstånd blev det genast svårt.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-31 01:01
Kollade igenom lite klipp från föra säsongen och det är helt sanslöst vad bra vi var. Vi slog alla topplag vi ställdes mot. Sjukt imponerande, och jag tror att vi kan komma att göra en helt galen säsong igen. Vänta bara när vi får in Vidal och Arda i laget. Här är alla resultat från stormatcherna från föra säsongen.

Har det någonsin funnits ett lag som vunnit så många stormatcher? haha. Luchos Barca måste vara det bästa laget efter Peps Barca ingen snack om saken.

Ligan - Barcelona 3-1 Atletico
Ligan - Atletico 0-1 Barcelona
Cdr - Barcelona 1-0 Atletico
Cdr - Atletico 2-3 Barcelona
Ligan - Real 3-1 Barcelona
Ligan - Barcelona 2-1 Real
Cl gruppspel - PSG 3-2 Barcelona
Cl gruppspel - Barcelona 3-1 PSG
Cl åttondel - Man City 1-2 Barcelona
Cl åttondel - Barcelona 1-0 Man City
Cl kvartsfinal - PSG 1-3 Barcelona
Cl kvartsfinal - Barcelona 2-0 PSG
Cl semifinal - Barcelona 3-0 Bayern
Cl semifinal - Bayern 3-2 Barcelona
Cl semifinal Juventus 1-3 Barcelona

Vi är en mördarmaskin när vi är i toppform.15 matcher totalt 13 vinster inkasserade. Dom två förlusterna var mot Bayern borta och Real borta, förlusten mot Bayern borta gav vi bort då vi slutade spela helt efter första halvlek. Hade vi gått fullt ut så hade vi vunnit den matchen också. Förlusten mot Real så var dom helt enkelt bättre men vi var verkligen inte i någon vidare form. Vi hade ett helt nytt lag och sånt tar alltid tid att få igång alla osv.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-08-31 00:52
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Man glömmer bort att han var den som kom närmast Messi och Ronaldo för att vara den absolut bästa spelaren i världen de senaste 5-6 åren.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-31 00:27
Iniesta mot Malaga Som man har saknat den här Iniesta. Han börjar vakna till mer och mer.. Han kommer behövs mer än nånsin när Xavi inte är kvar i Barca längre. Hoppas hans formkurva bara pekar uppåt hela genom hela säsongen.
Barcelona Rambla~
2015-08-30 23:05
La Ronaldo9 Bein Sport har vissa sändningar med eng kom, de har även franska kom då de samarbetar med franska C+. De andra kanalerna är alla från Balkan och har således inga eng kom.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-30 22:46
PSG leder med 0-3 borta mot Monaco. Ska bli så otroligt nice och se Real bli totalt överkörda av detta PSG för det tror jag att man blir. Ett otroligt naivt lag som tror att dom kan vinna utan en defensiv mittfältare. Senare under säsongen kommer dom bli straffade av den naiviteten.

Matchen borta mot Atletico kommer bli galet svårt men vi har faktiskt ett psykologiskt övertag gentemot Atletico. Vi vann samtliga mötena föra säsongen när vi ställdes mot dom Vi slog dom 4 gånger föra säsongen, båda gångerna i ligan och dubbelmötet i CdR.
Barcelona enkos
2015-08-30 22:41
Lavezi, Aguero och Higuain kan göra mål i sina lag med är helt enkelt odugliga i landslaget och missar öppna mål,,,
Barcelona Barcelonistas
2015-08-30 22:37
Men snälla det handlar inte om mutor eller att det är någon som betalar domarna. Det är snarare en norm att domarna alltid ska ge Real fördelar i Spanien. History never change. Ni fattar ju själva att Real som lagt ner så mycket pengar på spelarköp, skulle den här Real eran bara lyckas vinna 1 ligatitel så vore det ju otroligt pinsamt med tanke på att man värvat mest av alla klubbar i hela världen. Ja menar sedan Perez tillträdde så har dom värvat 2-3 miljarder mer än oss. Sen var detet var ju precis samma sak 11/12 säsongen där man var tvungen att bryta vår dominans, att vi började få straffar mot slutet av säsongen när det inte spelade någon roll säger ju allt.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-30 22:33
Vi ser precis samma sak som vi såg 11/12 säsongen där domarna serverade Real allt på ett silverfat. För att kunna bryta vår dominans så vänder sig Perez nu mot domarna. Dom 2-3 missade straffarna är bara ett smakprov på vad vi kan förvänta oss den här säsongen. det är 11/12 säsongen all over again.

Atletico ser otroligt starka ut den här säsongen. Jag tror att man kommer gå långt i Cl och i ligan. Med lite tur så kan man faktiskt vinna antingen Cl elr ligan. Detta är samma Atletico som efter Perez stora investeringar lycktas vinna precis lika många ligatitlar som smutsen gjort.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-30 22:31
Lenny Romario Självklart är domarna inte köpta. Dock håller väldigt många domare på Real Madrid samt att ligaförbundets president Tebas håller på Real. Iturralde (ex-referee): "In 2011, the Spanish federation put me forward for the clasico cup final, but Madrid changed the referee." [cuatro] Eduardo Iturralde (ex-Liga referee, 1995-2012): "The majority of the referees in the Liga are Real Madrid fans." [cuatro] Tebas (Liga president): "My four children are Real Madrid fans, so it's not hard to know which club their father is fan of..." [ser] Ja du ser själv.
Barcelona La Ronaldo9
2015-08-30 22:28
Rambla

Kanske är en dum fråga, men är det arabiska eller engelska kommentatorer på bein sports, super sports, arena sports och sport klub som nu nämnde innan?
Barcelona enkos
2015-08-30 22:24
Valencia och Sevilla har börjat dåligt i ligan
Valencia köpte nu Aymen Abdennour för 30 mil euro
Barcelona Rambla~
2015-08-30 22:19
La Ronaldo9 Nej, den där "annonsen" har sett likadan ut under 3 år. De har inte uppdaterat kanalerna som nu ingår i abonnemanget. Numer finns inte Al Jazeera Sport längre. De köptes upp av beIN Sport.
Barcelona LennyRomario
2015-08-30 22:18
@Liunil Masse:

Ja. Eftersom många här igår var helt på det klara med att domarna är köpta är jag mycket förvånad! Att köpa och tillsätta domare från sig egen stad är ju som att be om att bli avslöjad. Kanske är det ett rop på hjälp?
Barcelona LeoMessi
2015-08-30 22:15
BARCA Vi spelade ut Sevilla ganska rejält! Men sen var det inte så att dom spelade som att det vore VM-final, vi slutade spela som om matchen vore över.
Barcelona Tiki-Taka
2015-08-30 22:14
Fy fan vad bra Veratti har varit mot Monaco idag, hoppas att all kraft läggs på att köpa in honom nästa sommar. Komplett arvtagare till Xavi!
Barcelona Junta Dimision
2015-08-30 22:14
SNYGGT Jackson!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-08-30 22:08
Sevilla ligger under hemma mot Atletico madrid 0-2 mot oss spelade dom som om det vore vm final :)

Annons: