/spanien/barcelona/forum/19802.aspx/spanien/barcelona/forum/19802.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 2bbbe
2009-01-23 23:01
Snälla kan inte ni ta diskussionen om vem som är bäst på PM. Alla här är redan medvetna om vem som är bäst mellan robben o messi. vi måste inte hävda oss.

Stick tillbaka till Reals forum.
Barcelona Criff
2009-01-23 22:58
Daebes//Zizou, är du talesmannen för alla Real fans eller?
För här har varit Real fans härinne som har påstått precis det som du säger. Att Robben skulle vara bättre än Messi.

Målen räknas väl visst det?
Rätt kul ändå, Puyol talade om detta i en intervju för ett tag sen, att anfallarna alltid får den största creden för dem gör alla målen.
Så fungerar det.
Spelare som Messi som spelar på kanten måste göra mål för att kunna vinna en guldboll, dem kan inte bara springa runt och öppna ytor till en massa andra spelare för att kunna vinna en guldboll.

Det hoppas jag du förstår.
Barcelona Napao
2009-01-23 22:58
Ibland önskar jag vi va lika demokratiska som puertan så slapp man all robben/zidane är bäst snack.
Real Madrid obbe
2009-01-23 22:54
Daebes//Zizou//

Heh ingen mening, snart kommer ett barcafans in hit och säger: Vad snackar ni om Robben bättre en Messi, hah.

Läs vad vi Madridistas skriver, oftast skriver vi kloka saker, läs och lär.
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 22:52
Messi4321//

Du har skrivit 2-3 inlägg hittils och jag har inte hittat något konstruktivt i det du skriver, kan du utveckla ditt skrivande och förmföra dina åsikter genom mer konkreta inlägg än de du skriver?

Real Madrid Daebes//Zizou
2009-01-23 22:51
Criff// Men det är väl inte målen som räknas eller? Annars kan jag ju säga att David Villa är ju bättre än Messi med fler mål EXEMPELVIS.

Kolla här...Vi jämförde SNABBHETEN mellan Robben och Messi. Vi har aldrig sagt att Robben är en bättre spelare utan att han kan vara snabbare.

"Lägg av nu, så intressant är det väl inte att diskutera vem som är bäst av ROBBEN och MESSI?"

"fan kan ni aldrig lägga ner disussionen, Messi Vs Robben?
Messi är bäst av de två. Så enkelt är det!"

"utan det många stör sig på är att dem tycker Robben är lika bra eller bättre än Messi."

Du frågar mig vad jag vill komma fram till. Det jag vill komma fram till är att vi inte sagt att Robben är bättre än Messi vilket ni tror vi har gjort. Ni har missuppfattat vår diskussion och påstår då att vi inte kan vara kloka som tycker att Robben är bättre. Nej han är inte bättre men det har vi inte heller sagt. Är du med mig?
Barcelona Messi4321
2009-01-23 22:46
Alla barca fans,jag hörde nån jämföra Messi med Robben,hahahaha.Som de säger ett gott skratt förlänger livet och jag tror mitt liv har förlängts väldigt mycket.
Barcelona Criff
2009-01-23 22:42
Daebes//Zizou, Just nu är Messi bättre än Ronaldo, förra säsongen, Nej.
C.Ronaldo var värdig vinnare utav guldbollen och det skrev jag lite längre ner.

Messi gjorde 16 mål och 14 assist förra säsongen. Han blev vald till 2a till guldbollen.
Så jag förstår inte vad du vill ha sagt?

Om vi jämför med denna säsongen så har Messi gjort 21 mål och 10 assist, halvvägs in i säsongen.
Så är C.Ronaldo bättre än Messi just nu? Svar Nej.
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 22:39
Cape//

Jag tycker inte att det är jobbigt med andra åsikter, jag är van vid att människor tycker och tänker olika. Det jag pratar om är att det inte leder någonstans att gapa och skrika att slänga bort massa folk för man tycker olika.

Utan diskutera ihop som vuxna människor även fast man har olika åsikter.

Provucation ser jag mer som påhopp än som oliktänkande, medan många verkar tycka att tvärttom.

Jag kan tillexempel ta oanade diskussioner med min egen far om samma ämne, utan att han hatar mig eller jag honom. Utan man framför enbart sina åsikter.
Barcelona Cape
2009-01-23 22:36
Daebes//Zizou

I nuläget kan jag inte komma på någon som är bättre än Messi. Ronaldo var fruktansvärt bra förra säsongen, vilket man inte minst ser på målskyttet. Men sett till denna säsongen så är det Messi som är från Mars, inte Ronaldo.

Diskussionen Robben-Messi avslutar jag nu, en gång för alla. Jag vill inte se de två spelarna nämnas i samma mening igen :P
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-23 22:35
Emadinho

Att Robben är en bra spelare kan ingen förneka, men killen är otroligt skadebenägen och det har han alltid varit trots sin ringa ålder.

Min landsman har en skör kropp, jag hoppas jag har fel om honom och att han inte åker på stora skador framöver men jag har svårt att se det tyvärr.

Kan bli tufft för honom att konkurra(stavning?) med det absoluta topp spelarna då han oftast är på skadelistan.
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 22:33
SaM__-// Ronaldinho 2006 var bättre än Zidane 2006. Jag tycker faktist att Zidane 2000-2002 var bland det bästa fotbollen har skådat. Jag låter däremot att låtabli att jämföra dessa två då deras magi och spelstilar är helt olika.

Det är som att jämföra två olika fotbollsligor, vissa gillar sylvassa passningar, genomtänkta löpningar och små klackar som får en och dra på smilbandet medan andra gillar att se spelare rycka förbi andra och göra hundratals överstegsfinter.

Jag vill dock inte jämföra dessa två utan jag ser det som två olika fotbollsskolor.

Men den punkt jag håller med dig om är att Zidane, till skillnad från många toppspelare var bra hela karriären.
Real Madrid Daebes//Zizou
2009-01-23 22:33
Criff// Du tycker Messi är bättre än Ronaldo, eller hur?

Samtidigt tycker du att Robben är dålig som inte gör så många mål?

Ronaldo gjorde 42 mål och då borde du inte ens jämföra honom med Messi eftersom han gjorde så många fler mål och det enligt dig är viktigt.

Mål är inte allt, det borde du veta.

Sedan är det väl inte någon som sagt att Robben är bättre än Messi utan dem jämförde deras snabbhet, eller? Även här bör ni inte hetsa er eftersom snabbhet inte heller är allt. Så det spelar ingen roll hur många mål Robben inte gjorde eller vem som är snabbast när man jämför vem som är bäst. Messi är bättre än Robben, det vet vi eller iaf jag, men det var ju inte vi som jämförde vem som var bäst?
Barcelona Cape
2009-01-23 22:31
SaM__-

Jag håller med dig, Ronaldinho var kanske bättre än Zidane när han var som bäst. Men Zidane har varit jämnare. Jag som är född på 90-talet anser självklart att Ronaldo är en av de bästa genom tiderna.
Barcelona Cape
2009-01-23 22:30
Emadinho

Om du tycker det är så jobbigt att det DU skriver provocerar Barca-fans, så lägg ner med skrivandet om sådant som du vet upprör här inne på Puertan isåfall.
Barcelona Cape
2009-01-23 22:28
Lägg av nu, så intressant är det väl inte att diskutera vem som är bäst av ROBBEN och MESSI? Madrid-supportrar, ni har varit inne här hela den här veckan och provocerat, med få undantag som försöker driva en diskussion.

Barcafans: Svara inte.
Barcelona Criff
2009-01-23 22:28
Emadinho, Dem ser inte det på samma vis som dig, utan det många stör sig på är att dem tycker Robben är lika bra eller bättre än Messi.

Därför får dem också så vilda protester, för det skulle betyda att Robben skulle vara världens bästa spelare för tillfället, vilket inte riktigt går ihop.

Så vad du än försöker förmedla fram, så har inte senaste veckornas diskussioner handlat om så som du beskriver det, utan snarare att Real fans som inte kan uttrycka sig på rätt sätt blivit tillsagda att det dem säger överensstämmer inte med verkligheten.
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 22:27
Jag förstår att folk blir upprörda av provicationer, men att bli så upprörda som vissa här blir på grund av att vissa är av en annan åsikt än dem själva är bara skrattretande. Vi kan diskutera som civilicerade människor utan pajkastining. Det är av just den anlening dessa forum finns till, för att människor ska dela med sig av sina åsikter.

Reglerna är solklara, följer man dessa så är det bara & disskutera. Vad är problemet?
Barcelona SaM__-
2009-01-23 22:26
Jag kan tycka att en mer intressant diskussion är vem som har varit den bästa genom tiderna när denna va som bäst under sin karriär. För att bli bäst genom tiderna är alla nog ense om att man måste håll en hög nivå under hela karriären. Själv anser jag att exempelvis Ronaldinho var bättre än Zidane om man jämför dessa två under deras absoluta topp. Men givetvis anses Zidane idag genom tiderna bättre än Ronaldinho då han höll hög klass hela vägen ut.
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 22:23
Criff//

Inget annat har jag påstått. Jag försöker förklara varför vissa Real-supportrar ser på situationen som de gör.

Massi...//

Svenska tack.
Barcelona Messi4321
2009-01-23 22:22
Lol jag har nån jämföra Robben med Messi hahahah.
Asså jag vet nån driver.
Barcelona Nesto
2009-01-23 22:22
fan kan ni aldrig lägga ner disussionen, Messi Vs Robben?
Messi är bäst av de två. Så enkelt är det!
journalister och experter skulle säga att messi var den bättre..
Och sen om ni vill ha det till att de är pga av robbens skador eller annat så sure om de känns bättre så..

Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-23 22:21
Vad är det som har hänt med detta forumet?

Det är madridistas här inne hela tiden och jävlas, speciellt den där obbe som är inne här dygnet runt för att vara dryg och vill att vi ska se hans Real som om de vore änglar.

snälla lägg ner det nu.
Barcelona Criff
2009-01-23 22:20
Emadinho, precis och därför kan han inte jämföras med Messi & C.Ronaldo för tillfället, för dem ÄR där.
Robben har en lång väg kvar.

obbe, pust...
Barcelona Messi4321
2009-01-23 22:20
Tjena allihop,jag har haft detta konto i en vecka.Är det bara jag som har sett denna otrilgt skrattretande sak.Några marängar jämför messi med robben.Chansen att Robben är i näreten av Messi är lika stor som att säga att barcelona spelar dåligt!Han har ju själv sagt att Messi är som från en annan planet.Så kan ni skippa skämten det här är ingen skrattsida maränger.Snacka om realistiska diskusioner börja inte driva om världens bästa spelare visa RESPEKT!
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 22:16
Som sagt man kan spekulera, och faktum är att jag konstaterar att Robben inte är där ÄN. Men återigen man kan spekulera om hur allt hade kunnat se ut och hur allt kan komma att utvecklas.

Jag vill fkatist inte dra ut på någon jämförelse för att det FAKTIST är en helt onödig jämförelse.

Allt jag ville komma fram till är att Robben visar att han har kvaliteer och egenskaper som gör att han KAN bli bland de främsta i världen, men än är han inte där.
Real Madrid obbe
2009-01-23 22:14
Criff//

Du måste vara trög, jag jämförde ju bara med den positionen Zidane hade, och att hanhar betydelsen att vara våran viktigaste offensiva spelare just nu. Och att man inte måste göra ett visst antal mål för att vinna guldbollen, utan att själva prestatione från match till match avgör, d.v.s. om man står för assist och matchavgörande saker hela tiden, lite mål klart man ska ha på konton, men det är inte allt.

Förstår du. Sen har man rätt att tro och hoppas att Robben kan komma upp i samma nivå, inte helt lätt, men såklart man vill som Real-fan, ge han 2-3 år skadefri, så ska du se att ha vinner guldbollen något år, åtminstone blir han med däruppe och utmanar C.Ronaldo och Kaka och co.
Barcelona Criff
2009-01-23 22:08
Emadinho, Jag vet inte hur länge du hållt koll på diskussionen, men Zidane "världens bäste genom tiderna" var inte menat sarkastiskt, utan jag citerade det obbe själv skrev i ett inlägg innan, då jag inte delar hans uppfattning om att han är den bästa genom tiderna.

Det sarkastiska i det inlägget var att obbe jämförde Robben med Zidane, då jag verkligen inte håller med i den jämförelsen och jag tror aldrig Robben kommer nå upp i de höjder som Zidane var.

Då återkommer vi till det här igen, du skriver att Robben inte går att jämföras med spelare som presterat under 2 - 3 år. Ändå säger du att OM han kan hålla sig skadefri så kommer han vara där.

Då jag har sagt det flera gånger, kom tillbaks NÄR han har gjort det. Då är det lättare för andra fans att förstå era åsikter. Tills dess låter det bara provocerande.
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 21:57
Criff//

Det är svårt att hamna på sådana listor du nämner om man inte spelar mer än ett fåtal matcher varje sässong, och detta är inte på grund av Robbens bristande kvaliteer snarare hans skade helvete som aldrig är över. Jag håller med dig att Robben inte kan jämföras med spelare som presterat under 2-3 år än, men det är en tidsfråga och frågan om han kan hålla sig skadefri en hel sässong.
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 21:55
Mes Que Un Club R10//

Lugna ner dig va? Jag ser inte det hela mer än en vanlig diskussion människor emellan. Har du svårt att höra på andras åsikter? Att bli upprörd över att vissa kan provucera är en sak men att börja böla för en vanlig diskussion är bara barnsligt.
Du har en åsikt medan andra har en annan, vad vore världen om alla tyckte om samma saker och hade samma åsikter?
Annons: