/spanien/barcelona/forum/198.aspx/spanien/barcelona/forum/198.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Santiago Cazorla
2016-10-02 20:34
Lucho vet att Zidanes upplaga inte är något hot i längden och vågar rotera mycket. :P

Nä men det finns ändå många i 'stommen' som startar idag. Roberto, Pique, Alba, Busquets, Suarez och Neymar. Mot Alaves kändes det nästan som ett helt nytt lag. Det enda jag inte gillar är att Arda verkar starta centralt.
Barcelona Junta Dimision
2016-10-02 20:32
@Shanghai:

Vi förlorade en match mot de på bortaplan, hur är de vana att utklassa oss där? Jag tycker dock att det är aningen för mycket att vila både Rakitic och Iniesta, en av de hade räckt att rotera. Men vi bör kunna vinna över Celta med ett roterat mittfält sett till vår kvalité.
Barcelona Shanghai
2016-10-02 20:29
Tycker att det är absurt och snudd på respekt att bänka vara mest vitala spelare som Mascherano, Rakitic och sist men inte minst Iniesta. Vi spelar mot ett lag som är vana att utklassa oss (på deras hemmaplan) och vinna över oss på Camp Nou. Och idag spelar vi mot de på bortaplan och Luis Enrique ställer upp med en Mathieu som kommer demolera allt?
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-02 20:19
Han roterar alltså där vi förlora med 4-1 (!) förra säsongen. Jag kommer explodera om det blir poängtapp, envis som få denne Lucho.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soda Popinski
2016-10-02 20:15
Lucho måste våga lita på sina spelare och visa det också, precis som idag. Jag tycker att det är modigt och faller det väl ut så får man ut mer än bara 3 poäng. Kom igen nu grabbar!
Barcelona Smogen
2016-10-02 20:07
Detta med att Lucho envisas med att bänka Rakitic och Iniesta samtidigt. Att han aldrig lär sig.
Barcelona Junta Dimision
2016-10-02 20:06
@Gio Style:

Han hade typ 6 månader kvar på kontraktet har jag för mig när han såldes för 1-1.5m euro. Vi har ingen återköpsklausul men rätt till en del av en eventuell transfersumma ifall han säljs vidare.

"Retain the right to a share of any future sale by the Portuguese club of the player."
Barcelona Gio Style
2016-10-02 19:56
Grimaldo med dagens frisparksmål i länktips.

Hoppas innerligt att vi har en återköpsklausul där, han har ju tagit för sig direkt i Benfica. Någon som kan enlighten me?
Barcelona Andresito
2016-10-02 19:54
Lucho kommer bli hängd om vi tappar poäng ikväll.

Rakitic som blev utbytt senast behöver definitivt inte roteras för fysikens skull, utan Lucho måste vara missnöjd med kroaten.

Iniesta lär vara småsliten och inte redo för 90 minuter.

Antar att Lucho förlitar sig på att Mathieu ska ta fram den där träskallen och avgöra ännu en gång mot Celta.
Barcelona Fuerza
2016-10-02 19:53
@Vlom:

Helt rätt, Vlom! Tack! :D

Fotbollsporr. Erövrar boll. Chippar mellan två spelare. Får tillbaka bollen och slår tillbaka den på ett tillslag. Mumma.
Barcelona FCB_Messi
2016-10-02 19:47
Känner att den här startelvan borde spelas en hemmamatch, inte bortamatch..
Barcelona Mido
2016-10-02 19:43
Rakitic behövs i en sådan match!
Barcelona Iniesta70
2016-10-02 19:38
Man bänkar inte Iniesta, så är det! Punkt slut.
Barcelona neymar JR
2016-10-02 19:37
?? Barça subs' bench against Celta: 13. Cillessen 4. Rakitic 6. Denis Suárez 8. Iniesta 14. Mascherano 17. Paco Alcácer 19. Digne #FCBLive Vilken jävla bänk, klass rakt igenom på varenda spelare.
Barcelona FCB - Winning #
2016-10-02 19:34
Barça Line-up: Ter Stegen, Sergi Roberto, Piqué, Mathieu, Alba, Busquets, Arda, André Gomes, Rafinha, Neymar, Suárez.
Barcelona neymar JR
2016-10-02 19:33
Rakitic och iniesta bänkade.
Vlom
2016-10-02 19:25
@Fuerza:
Sorry for att mitt svar dröjde en aning, gjorde samtidigt en annan sak som tog längre tid än vad jag hade befarat... Men jag antar att det är denna sekvens (kolla på länktipset) som du syftar på?
Barcelona Culés
2016-10-02 19:24
Det är en tuff match vi har framför oss ikväll, bara att kolla på vårt facit de senaste åren mot just Celta. Hur det än må gå ikväll så tycker jag det vore trevligt om vi kunde hålla uppe den höga nivå som vi har uppnåt här i forumet dom senaste veckorna. Visca!
Barcelona Iniesta70
2016-10-02 19:16
Show no mercy ikväll Lucho!
Inget fibblande med uttagningen!

Kan man få gå och lägga sig harmonisk en kväll den här veckan efter en Barca match?
Herregud Celta slet hårt i torsdags,missar vi det här kan ni ju räkna med att en eller annan tappar impulskontrollen och forumet exploderar.
Eller,ingen skriver väl i affekt under matcherna..:)
Barcelona Fuerza
2016-10-02 18:45
@Vlom:

Jag vågar inte säga exakt vilken minut det hände. Han chippade upp bollen på en spelare, fick tillbaka den, spelade en väggpass (eller något) och sedan en till passning på ett till tillslag. Det var i början på andra halvlek någon gång (har jag för mig). Inte längre fram än minut 60.
Vlom
2016-10-02 18:35
@Fuerza:

Vilken minut skedde det?

Jag kan göra ett klipp på det inom 5-10 minuter...
Vlom
2016-10-02 18:32
Den där Ander Capa har gjort en riktigt fin säsong såhär långt och hans imponerande insats mot självaste Real Madrid på Bernabeu (var bland bästa spelarna på planen idag) är sannerligen inget undantag

Skulle inte ha något emot att värva den förstnämnde för att ha som back-up till Roberto, Capa är bättre än den usle Aleix Vidal.
Barcelona Fuerza
2016-10-02 18:19
@El Tridente:

Pedro Leon var magisk likväl vänsterbacken Antonio Luna (herregud, vilken kyla han besitter). De två imponerade på mig oerhört. En ros till målvakten Asier Riesgo som spelade upp sig i andra halvlek efter ett billigt insläppt mål.

Matchens godbit var definitivt Pedro Leons vackra spel på mittcirkeln. Ska se om jag hittar klipp senare. Världsklass.
Barcelona Vampíro
2016-10-02 18:17
Blir intressant att se startelvan ikväll. I dagsläget så har vi ingen riktig spikad elva då flera spelare visat bra form. Rafa, Arda, Rakitic och Andre Gomes slåss om två platser. Lägg till Denis som såg pigg ut senast mot Sporting. Spännande. En sak är dock säker, vilka som än startar så är det Luis Enriques fel på förhand. Vamos!
Barcelona El Tridente
2016-10-02 18:16
@Canaletes:

Konstigt med tanke på hur överkörda Real var, spelade precis som Eibar idag.
Barcelona Fuerza
2016-10-02 18:15
Ojojoj, vad mycket damage control i Puertan. Deras moderatorer ska i vanlig ordning påpeka att folk "överdriver" osv. men i själva verket försöker de bara tysta ner skandalen. I vanlig ordning försöker de sopa saker under mattan bara för att få det att framstå som att deras supportrar är vettiga.
Barcelona DM1982
2016-10-02 18:13
@El Pistolero #9:

Känns väldigt onödigt att inte ställa upp bästa tillgängliga startelva nu när chansen till att bli serieledare finns. Efter den här matchen så är det uppehåll för landslaget och efter det Deportivo hemma, i den matchen finns det utrymme för en viss rotation.

Fyra matcher i rad som Real har kryssat?
Barcelona Canaletes
2016-10-02 18:11
Visionären Danilo efter matchen mot Dortmund.
"Danilo: Eibar will pay for this"

Say no more... xD
Barcelona Shanghai
2016-10-02 18:10
Kom igen grabbar, snälla skratta inte. Idag spelar vi på bortaplan mot ett Celta som har två segrar mot oss på fyra matcher i ligan sen Luis Enrique tog över. Varav en vinst kom på Camp Nou och en utklassning på deras hemmaplan. Så jag skulle ej bli förvånad om denna trend fortsätter och vi gör en plattmatch. Ödmjukhet är det vinnande konceptet och storheten på en individ/ett lag som skördar framgångar.
Barcelona Andreas-
2016-10-02 18:09
Verkar som att La Liga blir galet tight i år eller seglar vi ifrån o vinner med 15-20 poäng? Eibar, helt fantastiskt.
Annons: