/spanien/barcelona/forum/19797.aspx/spanien/barcelona/forum/19797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
R.Q#27
2008-12-14 03:21
"Är det inte självklart att man blir irreterad när motståndarna medvetet försöker skada lagets bästa spelare? "

Ja men det är samma sak med Ronaldo om inte värre. Har du sett hur fult de spelar mot honom eller? Jag kan lova dig att det Real idag gjorde mot Messi är ingenting vad Ronaldo får gå igenom varje helg, så snälla sluta skydda Messi. Det här är fotboll, klart man får tacklingar då och då.

Vadå ska Real spelarna bara låta Messi gå förbi de eller? Haha tror knappast det du
Barcelona Rey Etoo
2008-12-14 03:21
ahah jaha är det så lätt
Barcelona Klint
2008-12-14 03:20
Vi är FC Barcelona!!! Ska sova ruset av mig sen delger jag er en matchrapport! Visca Barca y Visca Eto'o!
Christián
2008-12-14 03:19
R.Q#27

ja vi såg samma match om ronalda hade fått såna stämplingar i vaden skulle han ha börjat böla, killen man rör han o han börjar lägga sej ner, börjar fixa frisyren,

Har du inget bättre för dej än komma in hit o försöka förstöra vår glädje?, om du inte hhejar på nått lag i Spanien va gör du här då?
R.Q#27
2008-12-14 03:18

"jag säger bara 12p :) .
och har du glömt ensak? camp nue har bytt namn nu till ( Slaktriet ) ha det i minnet "

Vad säger du? Jag är ingen Real Mierda fan om du tror det.
Barcelona Jugador
2008-12-14 03:16
R.Q#27

Är det inte självklart att man blir irreterad när motståndarna medvetet försöker skada lagets bästa spelare?
Barcelona Visca_Barca
2008-12-14 03:16
R.Q#27

jag säger bara 12p :) .
och har du glömt ensak? camp nue har bytt namn nu till ( Slaktriet ) ha det i minnet
Barcelona Ayaz
2008-12-14 03:13
alla som har tippat 6-0 eller mer.det var inte fel av er.Alla lag som vi har mött hittils har varit modiga (offensiva) vad hände med real när dom försökte efter 1 målet.Hade vi mött ett modigt och offensivt real då skulle nog siffrorna stämma.Men dom vågade inte. Ha "mästarna"
Barcelona Jugador
2008-12-14 03:11
R.Q#27

Klockan är 03:10, ingen orkar diskutera strunt med dig. Tack och hej.
MessssiiTheOne!
Haha vem fan är din brorsa här? lär dig svenska va sen kom snacka fotboll.
R.Q#27
Det är inte Messi jag klagar på det är ER - barca fansen. Ni tror Messi är värsta spelaren han är en vanlig spelare precis som de alla andra.
Ni påstår att Real spela fult mot honom, men det gör ju ALLA mot varandra, kolla på de youtube länkarna jag skickade så får du se!
R.Q#27
2008-12-14 03:08
"Och föresten så försöker faktis Messi stå upp när han blir tacklad till skillnad från ronaldo"

Haha skojar du med mig? Såg vi samma match eller?
Messi lippade så fort han fick en tackling, han tror sig för mycket, får man inte röra honom eller. Brorsan det här är fotboll ingen balett
Barcelona Pep.G
2008-12-14 03:08
Rey Etoo

Nej tippar du t.ex vinst på Barca. Och dem vinner men inte med dem siffrorna du trodde det skulle bli så får du en poäng.
Barcelona Ayaz
2008-12-14 03:05
Grabbar ni alla här är fans för världens bästa lag.Låt inte madristornas bortförklaringar dra ner på vår stämmning.Hade dom haft deras bästa startelva då hade dom parkerat bussen framför målet ändå.matchbilden hade varit likadan.För ett tag sen var marcelo och heinze dom sämsta för madristerna men idag så var dom det viktigaste.

spelar ingen roll vilka dom har.som barca spelar inget lag kan stå emot.som shuster sa DET ÄR OMÖJLIGT ATT VINNA MOT BARCELONA.han fick sparken för han talade sanningen.Alltså real är inte ens värda min spottloska :)
Barcelona Rey Etoo
2008-12-14 03:05
hahaha jag fick en poäng idag för rätt tecken det menas att om man har en siffra rätt så får man poäng:D
Barcelona Pep.G
2008-12-14 03:03
Spelarbetyg- Fc Barcelona - Real Madrid

Valdes – 3
Måste säga att jag är riktigt glad över att vi har Valdes imål. Jag skulle aldrig byta ut han mot Iker. Riktiga sköna räddningar han gör !

Abidal – 3
Abidal är ett djur. Hade ett underbart läge att göra 1-0 i början av matchen. Fina ruscher då och då. Hade lite problem med Palanca. Men det skippar vi.

Marquez – 3
Gör några delikata brytningar. Fina crossbollar. Härligt att skåda. Saknaden av Milito har försvunnit.

Puyol – 5
Man kunde verkligen se att el pastillo satt hårt på Puyol. Så som han kämpade. Länge sen jag såg kungen göra en sån felfri match. Härliga dribblingar också. Fortsätt så krullet.

Alves – 4
Vad är det för lungor han har egentligen !? Hur kan han springa fram och tillbaka i 90 minuter ? Ännu en underbar match av världens bästa högerback.

Yaya Toure- 5
Tillsamans med Puyol så är han matchens gigant. För att vara en defensvi mittfältare så har en underbar teknik. Satte Guti och resten på plats !

Gudjohnsen - 3
Var hur underbar som helst under första halvlek. Krigade till sig många bollar. Försvann lite under andra halvlek. Men jag gillar den här isläninigen. Härligt att ha han i Barca.

Xavi - 3
Gör en helt okej match. Fina bollar till Alves. Alves,Xavi och Messi verkar ha ett underbart sammarbete tillsamans.

Henry - 4
Hade gärna velat ge han en femma om han hade snurrat bort Salgado lite mer. Skämt å sido. Men Henry verkar vara på gång faktist. Ska Pep lyckas göra "det speciella" för att få igång Henry som Riijkard misslyckades med ?

Etoó - 3
Satt under nästan hela matchen och tänkte vad Etoó gör på vänsterkanten hela tiden. Hade han varit lite mer central så hade vi säkert se fler mål. Synd att han missade straffen men han gottgjorde sig strax efter.

Messi - 4
Men du Messi, deras taktik var att sätta dig på plats. Deras taktik var att försöra dina underbara fötter, men vad gjorde du !? Du tog Cannavaro och kasta in han i närmaste stolpe !
Dem försökte verkligen att få bort dig från matchen. Du försvann ett tag. Men du var verkligen tvungen att chippa över en STÅENDE Casillas för att sedan ta sönder Cannavaro.

Busquets - 3
Kommer in i andra halvlek. Gör en helt underbar halvlek. Det var han som orsakde straffen som Etoó missade. Nä men denna Busquets har potenial att bli en riktigt bra fotbollspelare

Hleb
Spelade för lite för att jag kan dömma honom korrekt. Men än en gång skickar han iväg en underbar genomskäare !

Keita
Spelade för lite för att dömmas.
Christián
2008-12-14 03:00
R.Q#27

det här är en FC Barcelona forum så posta inte flickans ronalda videos här.

Och föresten så försöker faktis Messi stå upp när han blir tacklad till skillnad från ronalda

PS: Om du inte är Barca fan va gör du här o klagar på Messi?
Barcelona Kurdistaaaan!
2008-12-14 02:56
Hej! någon som vet vart man kan kolla på highlights eller ladda ner matchen till datorn? Jag jobbade så jag kunde inte se matchen =(
Barcelona ihefsu
2008-12-14 02:55
Tycker det är kul att Guti av Real-redaktionen får en etta med motiveringen att han var osynlig i 90 minuter - tydligen var han så osynlig att det inte märktes att han blev utbytt efter c:a, vad jag tror var, 70 minuter.

Dessutom måste jag säga att Sankt Iker faktiskt visade vilken stormålvakt han är idag! Han hade ett par fantastiska räddningar, och jag är nästan lite rädd för att säga att jag tycker att han var matchens bäste spelare.

Trist var det att Messi blev så brutalt massakrerad under flertalet tillfällen i början på första halvlek. Det var så det var hemskt, faktiskt.

Pep visar också att hans lagbygge håller i matcher som är mer än matcher, även om jag tycker att försvarsbiten inte alltid var så bra som man skulle vilja ha den. Jag tänker främst på Drenthes friläge samt vad som skulle ha varit Raúls friläge, där han blir nedriven i grevens tid av Puyol.

Dessutom var Cannavaro hos de vita totalt osynlig. Jag trodde till och med att han blivit inbytt när jag först såg honom, vilket var i samband med straffen! Det är, om något, ett gott betyg för en mittback, vilket säger ett och annat om Christophe Metzelder. Abidal respektive Alves var som vanligt klockrena, särskilt defensivt respektive offensivt.

Sergi Busquets visar att det han visat upp under hösten kanske inte bara var en formtopp. Gott så! Dessutom såg ju Henry nästan ut som om han var tillbaka i Arsenal.

Men, ja. God natt på er!
Barcelona Rey Etoo
2008-12-14 02:51
Jag är för glad och trött för att argumenta med dig någon annan får göra det.
Barcelona Pep.G
2008-12-14 02:50

Herregud vad jag gillar denna Yaya Toure !
R.Q#27
2008-12-14 02:50
Ni säger att Messi fick väldigt hårt uppvaktning och dessutom några fula tacklingar, det kan jag hålla med om. Dock tycker jag att ni överdriver lite. Jag menar får man inte röra Messi eller, hur ska man då annars försöka ta bollen?

Här ska jag visa er en som varje match får tacklingar som kan sätta stop för ens karriär, kolla bara:

http://www.youtube.com/watch?v=Er1ev18h0EI
http://www.youtube.com/watch?v=NuJ-YNZtEZ0
http://www.youtube.com/watch?v=DxdEUb9dMvI
http://www.youtube.com/watch?v=GIYHDU2b7DM

Sluta klaga så mycket, det är inte bara Messi som får tacklingar.

PS. Är ingen Barca fan!.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-14 02:48
Koeman_4

Haha, måste fråga. Vad menas med rätt tecken?
Barcelona Rey Etoo
2008-12-14 02:48
vad mena du med rätt tecken
Barcelona Koeman_4
2008-12-14 02:47
Ämne: En fråga angående po....
Rätt tecken=1poäng.
Rätt resultat=2poäng elelr om det är 3 :P
men jag tycker det är dåligt uppdaterat med resultaten dock.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-14 02:45
2headsoneagle; ja de tar fortfarande upp Getafe matchen som ett exempel på deras mycket väl genomtänkta tes. Trots att vi hade 2 skott i stolpen 2 i ribban och en utebliven straff den matchen är den ett perfekt tecken på hur dåliga vi är utan Messi. Sen att vi vunnit enkelt över både Valencia och Real trots att Messi blivit punkmarkerad, trampad på och förnedrad av sega backar borde väl tyda på att vi har mer än en dimension i vårt spel. Sen är det ju svårt att INTE bli beroende av Messi som under hösten varit Europas klart starkast lysande stjärna. Men man får bara lära sig att ignorera vad de skriver även om det är otroligt svårt.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-14 02:44
En fråga angående poängen man får för tippningen. Jag tippade 3-0 men fick en poäng?

Förstår inte riktigt hur det funkar?

Om någon skulle kunna förklara så hade det varit underbart.
Barcelona Rey Etoo
2008-12-14 02:42
Canaletes //
Grattis till en lyckad tipning =)
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-14 02:37
Någon mer än jag som tröttnat på att andra supporter, speciellt Madrid supporter säger att Barca inte är något utan Messi?
Luktar avundsjuka.. Inget mer. Bara avundsjuka!

När vi hade Ronaldinho så sa dem samma sak då också.. Orka bry sig egentligen men det är riktigt störigt.

Det är klart att ett lag blir sämre utan en ordinarie spelare, vissa är bara viktigare än andra. Inget mer med det.
sebbaa
2008-12-14 02:37
Väntar skarpt på tippningsresultaten samt matchrapport! Men nu gonatt alla mina älskade med-Culés. Sov så gott, men vem gör inte de efter en sån match? ;)
Annons: