/spanien/barcelona/forum/19793.aspx/spanien/barcelona/forum/19793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2008-12-26 19:12
Blaugrana93

Boken finns på Bokus.se för 124:-
Frakt ingår, du kan betala mot faktura och har då boken inom 10 dagar.
Barcelona Oha789
2008-12-26 19:08
Hej alla Barca Fans!

Det var länge sedan jag var här inne och skrev... Jag årkar inte komma in hit och skriva när jag efter varje Barca match blir lika snurrig som Salgado blir efter match, och är därför tvungen att sova direkt efter. Barca Spelar underbart fotboll nu förtiden och jag förstår fortfarande inte varför Expressen och Aftonbladet fortfarande har 5 sedior på Engelska ligan och deras botten lag, och Italiens Zlatan.

Dessa tidningar bodde titta runt om kring sig lite och inse att Världens bästa fotboll är i Spanien!

Jag kom in hit idag för att få svar på min fråga jag haft ett tag,

Jag satt och titta runt lite och Jag har värkligen inte förståt, om Cruyff värkligen var så bra för Barca och att han är en så fantastisk tränare och har mer rätt än andra legender att bedömma Barca spelare hela tiden, Varför anställer inte Barca honnom igen som tränare eller nåt?
Och om man har redan gjort det. Hur många gånger och vad fick man för svar och varför ?

Väldigt tacksam för Svar !

Visca el Barca y Guardiola
Barcelona Blaugrana93
2008-12-26 19:08
Läste era inlägg om boken, Tarrak och FCB_Alex.
Har ni nån bra länk på hur bokens framsida ser ut och är boken lätt att hitta i Sverige(mer specifikt Malmö)?
Barcelona Criff
2008-12-26 19:07
Doce, han är fortfarande bakfull från Tottenhams julfest :)
Barcelona issem.
2008-12-26 18:48
Varför vill vissa att vi ska värva en vänsterback när vi har abidal som inte alls varit dålig? Vänsteranfallet också, Henry är i form och har avgjort många matcher denna säsong. Tror däremot han inte kommer vara lika bra nästa säsong, då behöver vi ändå inte värva aguero eller benzema. Upp med Gai & Jeffren. Jag blev mycket imponerad av Jeffren i försäsongen.
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-26 18:41
Doce

Har för mig att han är skadad.
Barcelona Der Afro
2008-12-26 18:38
Ämne: Tarrak

Jag har pr....
Jag läste den boken för några år sen. Tyckte om den och det märks att författaren är Barca-vän dessutom =)
Barcelona Der Afro
2008-12-26 18:36
Jag ville bara passa på att tacka alla i redaktionen för ert oerhört uppskattade arbete under 2008! Jag surfar in här varje dag för att se om det postats någon nyhet eller artikel och blir alltid glad när jag hittar något nytt.

Så tusen tack för er insats!!!

/Nicke
Barcelona Doce
2008-12-26 18:32
Nån som vet hur det går för Giovanni dos santos i Tottenham?
Barcelona FCB_Alex
2008-12-26 18:24
Tarrak

Jag har precis börjat läsa den, fick den i Julklapp, Men jag håller med dig en väldigt bra bok som alla rövar borde läsa ;)
Barcelona tarrak
2008-12-26 18:07
Det är en väldigt intressant och engagerande bok du tipsar om, FCB_Alex . Speciellt beskrivningen av klubbens grundande och tidiga historia är väldigt ambitiös och faktaspäckad. Jimmy Burns (född och delvis uppvuxen ett stenkast från Santiago Bernabeu, som han vände ryggen pga kopplingarna till fascismen) gör ingen hemlighet av sin partiskhet, men jag tycker ändå att han håller sig hyfsat saklig och tvekar inte att skriva om klubbens mindre smickrande stunder. Kanske inte ett måste, men absolut en bok varje röv med självaktning bör läsa.
Barcelona MESSII DA KING!!!
2008-12-26 18:05
Sho allihop, ny här. har vart medlem i 2 dar typ och älskar barca från hela mitt hjärta. Har hejat på dem i 11 år och tycker at jag är mogen nog.

Visca El Barca!!!!!
Barcelona Culéé
2008-12-26 17:53
Okkapokka

När ja såg "medgångsfan" så blev ja lite tokig haha, tills ja såg vad du skrev där under.

Barcelona BlueRed.
2008-12-26 17:53
issem.

Jag var med gångs fan 2005 och ända fram till 2008-07-09 då jag skapade detta konto. Blev med gångs fan på nytt då...

Välkommen. Alltid kul med nya medlemmar. :)
Barcelona Okkapokka.
2008-12-26 17:51
issem.

Medgångsfan!!

Närå, Som du säkert sett så har vi haft långa diskussioner om just detta ämne. Nu är du ny på forumet och jag välkommnar dig.

Välkommen till Les Rambles :D
Barcelona Culéé
2008-12-26 17:50
issem

Alltid kul när andra blir medlemmar =)
Barcelona issem.
2008-12-26 17:41
Hej alla ny här, har följt era inlägg ganska länge men har int velat bli medlem efersom jag int varit mogen nog. Men nu är jag redo! Vart barcafan sen 7 årsåldern, åkt dit 2 gånger men bara kollat en gång och det var för snart ett år sedan där barca vann 4-0 mot murcia. Vissa av er kommer tycka att jag är ganska ung och vissa kommer tro att jag är medgångsfan :P , men vi får se hur det går !

Visca El Barca!
Barcelona FCB_Alex
2008-12-26 17:40
Haha hittade en bild på det också, läntips xD
Barcelona FCB_Alex
2008-12-26 17:34
Någon här inne som har läst: Barca A Peoples passion?

Där står i allafall varför Barca fans kallas för Culés, ganska rolig berättelse:

In the early days, when Barca was relatively a small club, and the stadium they played in was not the cathedral of football that is the Camp Nou but much more modest piece of wasteland, those who couldn't afford a good ticket could still get an excellent view of the match by sitting on top of the wall that surrounded the pitch. Thier legs hung on one side, and their asses on the other - good view, hard seat. Their asses where sore at the end of the game. Yet their enthusiasm never diminished. Players there where like the legendary Samitier, who would give them money on a good day. Their witnesses where those who happened to be walking or driving past the stadium during the game. They heard the cries of support, but nothing quit matched the sheer energy of those half-asses, bouncing like buoys on a turbulent sea. Those Barca fans who, despite their poverty, managed to maintain a loyalty to the club that was as rich as it constant where nicknamed the Culés ("asses" in Catalan).
Delarocha RIP Puerta
2008-12-26 17:29
Möjligen en defenstivt stark vänsterback. Kommer dock knappt på någon alls. Förstår inte alla som snackar om en offensiv vänsterback som t.ex Zhirkov. De verkar ju inte riktigt förstå hur vårt spelsystem funkar för tillfället.
Barcelona Riiio!!
2008-12-26 17:24
Grabbar tror ni att vi värvar någon nu i vinter eller ej??
Och i så fall vem är eran drömvärvning??
Barcelona Barcalonawi
2008-12-26 17:23
Har inte Aguero deklarerat sin kärlek för At.madrid ännu en gång för inte så länge sen?
Tänk efter grabbar.. Där är han "Kun"gen.. Om han flyttar till Barca då kommer han troligen inte vara numero uno i laget längre. Nånting som jag tror Aguero föredrar i dagsläget iaf.. speciellt med tanke på att det går helt okej för at.madrid och de är med på CL dessutom.

I övrigt.. så hittade jag en rolig klipp med två sköna tjejer som "stör" italienska landslagets träningen :P
Vet inte.. kanske många av er ha sett den redan.. annars kolla den bifogade länken ;)
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-26 17:16
Barca----

Varför köpa en spelare för 60 mill till vänsterkanten, när vi har Iniesta där?
Barcelona Barça-----
2008-12-26 17:15
det är alltid kul att diskutera om transfers med er culés. Man får höra varandras åsikter och det är kul:D
Barcelona Barça-----
2008-12-26 17:09
Aguero spelar i Athletico madrid och presterar. Han är 1år yngre än messi och skulle vara perfekt till vår vänsterkant. Tänk er om han spelar i barca och har framspelare som xavi,iniesta. Han skulle bli bland dem bästa i världen. Skulle bli som förr. Båda kanterna skulle vara farliga och inte bara som nu nu vår högerkant.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-26 16:54
Salcini; du är medveten om att Bojan är precis fyllda 18 år va? Att vi inte ska ha tålamod med honom är löjligt. Han är ju den här generationen av Barca produkter personifierad typ. Dessutom gjorde han ungefär 17-18 poäng på 35-40 matcher förra säsongen som 17-åring i ett Barcelona som var totalt under isen. Att vi inte ska ha tålamod med honom är bara direkt korkat. Hur mycket speltid har parveln fått i år?
Barcelona Mojito
2008-12-26 16:30
hehe, nej faktiskt inte, men det blev kul...
Skulle vara båT...
Barcelona tarrak
2008-12-26 16:26
Ämne: Min åsikt vad det gä....
"samma bår" Var den medveten? :)
Barcelona Mojito
2008-12-26 16:20
Min åsikt vad det gäller värvningar är att värva "färdiga" spelare som man vet fungerar på respektive position. Talanger odlar vi själva fram, och om man ska köpa talanger för att bredda truppen är risken att la Masia dör ut.

Ryktena kring Villa och Kun måste ju handla om ett möjligt förestående kontraktshaveri med Eto´o. Klart barca vill ha pengar och sälja honom innan hans kontrakt löper ut 2010 om han inte förlänger. Stannar han har jag svårt att en värvning för hutlöst mycket pengar.

Skulle Henry länna har vi som många säger mängder av Atlethic spelare som kan backa upp Iniesta.
Det känns ju inte troligt att Pep kommer att ändra sin spelidé på mittfältet med en pivote, el Profee och en box-box spelare.

Men det är alltid kul att diskutera nyförvärv, tacksamt nog sitter vi dock ine i samma bår som Real...
Barcelona tarrak
2008-12-26 16:18
Salcini

Jag var på gång med ett längre svar, men nöjer mig med att säga att jag håller med om vartenda ord och tycker att du fick med det väsentliga. Läste också artikeln du hänvisade till och den tydliggjorde på ett bra sätt, känslan jag haft en längre tid, av att Iniesta och Xavi är för lika för att kompanjera på ett tremannamittfält. Deras positiva egenskaper kommer inte till sin fulla rätt och deras svagheter blir allt för tydliga.

Därmed inte sagt att det skulle vara någon katastrof, matchen mot Almería visade hur bra det kan gå när båda tar initiativ till ljupledslöpningar. Men rent generellt och framför allt mot bättre motstånd ser jag hellre en mittfältare med rakare och enklare spel.
Annons: