/spanien/barcelona/forum/19792.aspx/spanien/barcelona/forum/19792.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2008-12-14 00:31
BlueRed:
Just det glömde bort Valdes som gjorde en underbar match. Ändå hyllas Casillas? Valdes vann den kampen enligt mig!
Barcelona Culéé
2008-12-14 00:31
Ride_The_Big_One(6)

Jo de va så att Xavi började trixa med bollen vid sidlinjen o de fick Casillas att flippa totalt.
och sen kom handen upp men TUR för han ska vi säga att Cantalejo (skandal domare) inte såg de där.
el capitano
2008-12-14 00:30
Vet nån REKORD på antal inlägg på ett dygn? Vi har 1300 inläggs just nu.
Kul att veta..
Barcelona BlueRed.
2008-12-14 00:30
Delarocha RIP Puerta

8-2 är min dröm, även om jag bli skyldig min vän ett par tusen kronor då.

Kommer verkligen inte kunna sova inatt. omöjligt.
Barcelona Barçanist
2008-12-14 00:29
B.G

Vad pratar du om, människa?
"Messi visade återigen att han INTE är världens bästa spelare för tillfället"
Herregud, sånt mål som Messi gjorde kan nog inte ens Cristiano Ronaldo drömma om.
Christián
Magisk känsla just nu, Eto'o & Messi fixar festen men men måste berömma Victor Valdés, Carles Puyol Rafael Márquez, Yaya Touré & Thierry Henry extra mycket, Titi helt annan spelare just nu.

sen så är det roligt att madrid fanesn tycker Márquez borde ha haft rött efter satsningen på raul, men dom säger inget om reals behnadling av Messi, dom va inte efter bollen dom va ute efter hans häll, tår & att skada han.
Barcelona Rambla
Jag håller med, Yaya Touré var bäst på plan. Tätt följd av Casillas och Valdés.

Ride:

Jo det var domaren han skrek på. Han gjorde också en "butifarra" mot Cantalejo (som nog inte såg det). Några "puta madre" hann Iker också med. :D
Barcelona De Goda
Alla Madrid fan som läser detta: Tack så mycket för en riktig god match!

Valdes; jag älskar dig.
Atlas-C@rsi
2008-12-14 00:28
Iker var fenomenal i målet..Etoo kunde ha gjort ett till mål :D
Barcelona The Dynasty (2004 - 2007)
2008-12-14 00:28
Bland det starkaste minnet jag har är när HELA truppen kramas och firar båda målen nästan som att man vunnit VM eller nåt!
Delarocha RIP Puerta
2008-12-14 00:27
Puertan är glada över 2-0 förlust. Vore gött om alla clasicos kunde sluta så här då dem uppenbarligen är glada att de förlorade. Real är hjältar som bara förlorar med två mål. Det är starkt av deras fans att ha sån enorm kärlek och naiv inställning. 2-0 till nästa el clasico oxå eller?
Barcelona BlueRed.
Ride_The_Big_One(6)

Jag tyckte det såg ut som att han gjorde så mot Xavi som tog det lugnt med hörnan. Om det är det du syftade på? När han drog upp ena armen och den andra över.
Barcelona DaniAlves
Ride_The_Big_One(6)

ja, antar att casillias tjaffsade för mycket eller sa något fult så darför åkte han på ett gult.
Barcelona Humphrey Bogart
Otroligt skönt att vi fick en seger ikväll.
Barcelona Barca-nist
2008-12-14 00:26
jag hoppas inte att de stänger av de för barcas skull utan för sportslighetsn skull.
Jag tyckte real spelade otroligt bra trots skador och formsvagheten. men jag ogillade starkt deras fula spel och inte bara de.. Raul som filmade som en kärring och bad om gula kort för ingenting.tack o lov domaren gynnade real annars hade vi fått höra till nästa möte
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-12-14 00:26
Casillas
Enda spelaren jag någonsin har respekterat i Real Madrid.

Annars jätte bra jobb av Madrid, men dubbelt så bättre av Barcelona.
Känns så jevla skönt just nu att det finns inte. :D
Barcelona BlueRed.
2008-12-14 00:25
II Barça II

Håller med. Touré och Valdes var helt klart matchens män.

Synd att Messi inte fick till så mycket i första. Måste hylla deras markering, bortsett från att dem spelade äckligt fult ett par gånger när Messi fick boll.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Var det mot domaren casillias var så lack över när han skrek i målet?

Barcelona FC Robin
Alltså strömmen gick här hemma exakt klockan 22.00. Jag hoppades på att den skulle komma tillbaka snabbt, men det dröjde 1 timme och 25 minuter. Med andra ord så var det bara 27 minuter kvar av årets höjdpunkt när strömmen återvände.

Men det verkar som jag fick se den viktigaste och bästa delen av matchen, eftersom den varit låst innan. Helt underbart i alla fall att strömmen gick när den gick, och inte under den sista delen av matchen.

Först så får man se Eto'o bränna en straff (varför tar inte Messi den?). Sen borde Barcá haft en straff till då bollen tar på handen/armen på Madridförsvarare. Sen kommer den suveräna hörnan som Mr Barcelona, Puyol nickar ned till Eto'o som vinklar in bollen:)

2-0-målet var ju vackert från början då Helb slog en underbar krossboll till Henry... Messis avslut är inte fyskam det heller direkt.

Läser på Madrids forum, och det är härligt att de är glada att "bara" ha förlorat med 2-0 mot Barcelona:) Jo då antar jag att det borde ha varit större segersiffror:) Nu tar vi trippeln i år!!!
MessssiiTheOne!
HAHAHAH det roligaste var innan matchen så säger dom på puertan vi kan vinna och kommer vinna hit och dit, sen nu gnäller dom och gråter, snälla bestäm er hahahahaha ! och tacka Casillas idag madridstas att det inte blev mer mål ! Vilken glädje jag har :D MESSI ÄR BÄST !
Barcelona Pep.G
2008-12-14 00:24
Mer än 1300 inlägg idag grabbar. DET ÄR STORT !
Barcelona Nian!
B.G//

Messi inte världens bästa förtillfället?
Säg någon spelare som är bättre.

Jag vill minnas att du sa något med att Messi är bäst genom tiderna tidigare idag.
Barcelona Culéé
barca-nist

nu har real nånting att oroa sig över.
Casillas avstängd mot Valencia?
vi får se...

Men måste med all heder hylla real spelarna för de spel dem hade, herregud..
Bien Madrid.

Visca el barca y visca el catalyuna!
Barcelona Rambla
2008-12-14 00:23
Jag anser att Casillas är en jäkligt bra målvakt men trots det har jag aldrig förstått påståendet att han skulle vara världens bästa målvakt. Bättre än Buffon kan han bara glömma med en gång. Buffon är komplett och kanske världens genom tiderna bästa målvakt (ja, jag skojar inte). Visst, under förra säsongen så hade Casillas kanske bättre form än Buffon och var då bättre för tillfället. Men bättre än en formtoppad Buffon? Aldrig i livet.
Barcelona FCB :)
Det är sant, Casillas var magisk. Men inte ens han kan hålla emot när han får så pass dålig hjälp av försvaret stundtals. Verkligen en välförtjänt seger, känns riktigt bra just nu! Är helt slut, vaderna skakar , men ändå är jag så jävla lycklig ! :D

Visca el Barca para Siempre!
Barcelona BlueRed.
Koeman_4

Båda visade vilken klass dem har. Valdes i 1 mot 1 situationer är som att ha 100 katter framför sig som försöker rädda bollen.
Barcelona B.G
2008-12-14 00:22
Gudjohnsen var bra första 45 men blev i och med tröttheten mycket sämre till den andra halvleken, För låg lägsta nivå på honom.

Sedan tycker jag personligen att
Henry-Eto´o-Messi hade problem med sammarbetet, det var få gånger de lyckadeskombination-spela med varandra

Bosquets & Hleb gör både bra inhopp. Hleb ligger bakom 2-0 målet och Bosquets bidrar med energi.
Jag tycker att en spelare som Hleb borde få spela mer, i sina bästa stunder är han untouchable. Tror att han kan utvecklas till att bli världens bästa spelare i Barcelona. Men det är vad jag tror.

Thierry Henry gör en klart godkänd match men borde ha sprintat förbi Salgado mer. Assisten och kämparglöden är vad jag kommer minnas av hans prestation.

Lionel Messi gör en sisådär match, Men fickse klart och tydligt att han är världens bästa spelare för tillfället då han visade stor kvalité i målet, inte ens C.Ronaldo skulle visa den kylan Messi visade.

Abidal-Puyol-Marquez-Alves gör alla strålande insatser, Alves hade lite problem med en för dagen mycket duktig Drenthe.
Så kul att titta på deffensiv briljans av spelare som Puyol & Marquez...
Abidal är ett monster, punkt slut.

Toure slet som ett djur och visade även tekniska färdigheter, jag var nog inte den enda som vart förvånad när han dribblade förbi 4-5 killar. Killen måste ha käkat tabletter asså.... :P

Eto´o förtjänar ett toppbetyg.
Minus för straffmissen som kunde ha kostat oss otroligt mycket men vad gör det när han gör mål några minuter efter.

Dags att fira!
Barcelona II Barça II
Vi får inte glömma bort Yaya som gör en heroisk match, matchens lirare i mina ögon tillsammans med Henry. Den killen är nog just nu världens bästa defensiva mittfältare. Gago who?
Barcelona Barca-nist
Culéé

Ja van bommel fick böter och avstängnign just när han gjorde så mot real :/
Barcelona Okkapokka.
Dedeffo

Jag ska nog göra det, men jag får nog ringa hon sen ;)

Fan va underbart med seger, kan knappt fatta de :D
Annons: